Interpretacja Izby Skarbowej w Rzeszowie
IS.II/2-4430/80/05
z 22 lipca 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
IS.II/2-4430/80/05
Data
2005.07.22
Autor
Izba Skarbowa w Rzeszowie
Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku
Słowa kluczowe
podatek od towarów i usług
usługi związane z kulturą
zwolnienia z podatku od towarów i usług
Pytanie podatnika
Czy świadczone przez Jednostkę usługi klasyfikowane według PKWiU do grupowania 92.32.10, tj.:
a) prowadzenie zespołów zainteresowań (zajęcia taneczne dla dzieci: rytmika, ogniska taneczne w zakresie tańca współczesnego i folkloru z odpłatnością półroczną), b) organizowanie imprez kulturalnych, konkursów, w związku z organizacją, których pobierana jest akredytacja podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie, działając na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), art. 41 ust. 2, art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), z urzędu zmienia postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Mielcu z dnia 11.04.2005 r. znak: US.VI/443-7/05, i uznaje stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 17.01.2005 r. znak: SCK-FIN-040/1/05 za prawidłowe, o ile przedstawiona przez Stronę klasyfikacja statystyczna świadczonych przez Nią usług jest prawidłowa. Wnioskiem z dnia 17.01.2005 r. znak: SCK-FIN-040/1/05, Samorządowe Centrum Kultury zwróciło się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Mielcu o udzielenie pisemnej interpretacji o zakresie stosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Wniosek ten uzupełniony został pismem z dnia 08.02.2005 r.; ponadto dodatkowe informacje w sprawie wskazano w piśmie z dnia 23.02.2005 r. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Jednostka świadczy usługi klasyfikowane według PKWiU do grupowania 92.32.10, tj.:
W ocenie Strony opisane usługi są zwolnione od podatku VAT, jako wymienione w załączniku Nr 4 do ustawy VAT, w pozycji 11. Wymienione usługi stanowią codzienną działalność Jednostki, nie można, zatem pobieranej od uczestników konkursów i przeglądów akredytacji (stanowiącej częściowy zwrot kosztów organizacji imprezy), traktować jak opłaty za "wstęp za imprezę związaną z funkcjonowanie obiektów kulturalnych" - usług wymienionych w załączniku Nr 3 do ustawy VAT, wyłączonych ze zwolnienia od tegoż podatku. Do usług objętych 7% stawką podatku VAT, wymienionych w załączniku Nr 3 w poz. 156, zaliczyć natomiast należy biletowane koncerty - popisy organizowane dla rodziców dzieci, należących do zespołów tanecznych. Ponadto w piśmie z dnia 23.02.2005 r. Jednostka wskazała, iż "Akredytacja pobierana jest od uczestników konkursów i przeglądów jako częściowy zwrot kosztów organizacji imprezy (poczęstunek dla uczestników, materiały). Nie jest opłatą za wstęp na imprezę. Od akredytacji tej uzależnione jest uczestnictwo w imprezie lub konkursie." Postanowieniem z dnia 11.04.2005 r. znak: US.VI/443-7/05, działając na podstawie art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Mielcu uznał zaprezentowane przez Stronę stanowisko za prawidłowe. Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie zważył, co następuje: Zgodnie z art. 14b § 5 pkt 2 Ordynacji podatkowej, organ odwoławczy w drodze decyzji z urzędu zmienia albo uchyla postanowienie, o którym mowa w art. 14a § 4 tej ustawy, jeżeli rażąco narusza ono prawo. Rażącym naruszeniem prawa jest naruszenie oczywiste, gdy rozstrzygnięcie organu I instancji jest ewidentnie sprzeczne z wyraźnym lub nie budzącym wątpliwości przepisem prawnym. Mając na uwadze, iż w interpretacji dokonanej przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Mielcu nie poczyniono zastrzeżenia, co do prawidłowości dokonanej przez Stronę klasyfikacji świadczonych przez Nią usług, co - wobec decydującego znaczenia tegoż zaszeregowania dla wskazania prawidłowej stawki podatku VAT dla świadczonych przez Stronę usług oraz braku uprawnień organów podat-kowych do dokonywania klasyfikacji czynności wg PKWiU - stanowi rażące naruszenie prawa, tut. organ rozstrzygnął jak w sentencji decyzji. Niniejsza interpretacja została udzielona na podstawie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku i w oparciu o stan prawny obowiązujący na dzień złożenia wniosku, tj. 21.01.2005 r. Zgodnie z regulacją art. 14b § 5 Ordynacji podatkowej, zmiana postanowienia organu I instancji wywiera skutek począwszy od rozliczenia podatku za miesiąc następujący po miesiącu, w którym niniejsza decyzja zostanie doręczona podatnikowi. W myśl postanowień art. 221 oraz art. 223 § 1 i § 2 Ordynacji podatkowej, od decyzji niniejszej służy Stronie prawo wniesienia odwołania do Dyrektora Izby Skarbowej w Rzeszowie w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Zgodnie z przepisem art. 222 Ordynacji podatkowej, odwołanie od decyzji winno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.