Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Wola
US40/VAT/I/1583/2005/ADB
z 11 sierpnia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US40/VAT/I/1583/2005/ADB
Data
2005.08.11



Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Wola


Temat
Podatek od towarów i usług --> Przepisy ogólne --> Właściwość miejscowa


Słowa kluczowe
dane osobowe
deklaracja korygująca


Pytanie podatnika
Dotyczy urzędu właściwego do złożenia deklaracji korygujących VAT-7 oraz danych osobowych jakie powinna taka deklaracja zawierać.


P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art.14a § 1, 3, 4, art.18b, art.93, art.93a, art.93b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005r Nr 8 poz.60), art.3 ust.1 i 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2004r nr 54 poz.535 z późn.zm), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 28.06.2005r /wpłynęło 29.06.2005r/ w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego /podatku od towarów i usług/, uzupełnionego w dniu 08.08.2005r /data wpływu 09.08.2005r/, Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Wola postanowił
uznać stanowisko wnioskodawcy dotyczące urzędu skarbowego właściwego dla złożenia korekt deklaracji VAT - 7 - za prawidłowe,
uznać stanowisko wnioskodawcy dotyczące danych znajdujących się na korektach deklaracji VAT - 7 - za nieprawidłowe.

U Z A S A D N I E N I E

W dniu 29.06.2005r Strona złożyła wniosek z dnia 28.06.2005r w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu zastosowania przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług. Wniosek ten został uzupełniony pismem z dnia 08.08.2005r /data wpływu 09.08.2005r/.
Z przedmiotowego wniosku wynika:
Stan faktyczny
Wnioskodawca - zakład budżetowy został przekształcony w jednostkę budżetową z dniem 01.01.2005r. Deklaracje podatkowe VAT-7 były składane - do dnia 30.12.2003r w Urzędzie Skarbowym Warszawa Wola, od dnia 01.01.2004r do dnia 31.12.2004r - w Drugim Mazowieckim Urzędzie Skarbowym, od dnia 01.01.2005r - ponownie - jako jednostka przekształcona w Urzędzie Skarbowym Warszawa Wola. Przekształcona jednostka budżetowa uzyskała nowy numer identyfikacji podatkowej.Podatnik musi złożyć deklaracje korygujące VAT-7 za okresy miesięczne lat 2001 - 2004.
Zapytanie
Do którego urzędu skarbowego należy złożyć korekty deklaracji?Dane której jednostki należy umieścić w deklaracjach korygujących - zakładu budżetowego, czy jednostki budżetowej?
Stanowisko wnioskodawcy
Zdaniem podatnika - korekty deklaracji VAT - 7 powinny być złożone w Urzędzie Skarbowym Warszawa Wola, a więc zgodnie z właściwością dla obecnie działającego podmiotu, w korektach tych należy umieścić dane następcy prawnego - jednostki budżetowej.

Działając na podstawie przepisu art. 14a § 1, 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa, Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa - Wola rozpatrzył przedmiotowy wniosek i postanowił uznać stanowisko wnioskodawcy dotyczące urzędu skarbowego właściwego dla złożenia korekt deklaracji VAT - 7 - za prawidłowe, natomiast stanowisko wnioskodawcy dotyczące danych znajdujących się na korektach deklaracji VAT - 7 - za nieprawidłowe.
Ocena prawna stanowiska wnioskodawcy
Zgodnie z przepisem art.93 ustawy Ordynacja podatkowa - osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku łączenia się osób prawnych, osobowych spółek handlowych, osobowych i kapitałowych spółek handlowych - wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek. Przepis ten stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie innej osoby prawnej (osób prawnych), osobowej spółki handlowej (osobowych spółek handlowych).
Zgodnie natomiast z przepisem zawartym w art.93a ww. ustawy - osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku przekształcenia innej osoby prawnej lub przekształcenia spółki niemającej osobowości prawnej - wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej osoby lub spółki.
Ponadto zgodnie z przepisem art.93b ustawy Ordynacja podatkowa - przepisy art.93 i art.93a (wyżej cytowane) stosuje się odpowiednio do łączenia się i przekształceń komunalnych zakładów budżetowych.
Przepis zawarty w art.3 ust.1 i 2 ustawy o podatku od towarów i usług stanowi, iż właściwym dla podatnika organem podatkowym jest naczelnik urzędu skarbowego właściwy ze względu na miejsce wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (...). jeżeli czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług są wykonywane na terenie objętym zakresem działania dwóch lub więcej urzędów skarbowych, właściwość miejscową ustala się dla osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej - ze względu na adres siedziby.
Zgodnie zaś z art.18a ustawy Ordynacja podatkowa - jeżeli po zakończeniu roku podatkowego lub innego okresu rozliczeniowego nastąpi zdarzenie powodujące zmianę właściwości miejscowej organu podatkowego, organem podatkowym właściwym miejscowo w sprawach dotyczących poprzednich lat podatkowych lub innych okresów rozliczeniowych jest organ właściwy po zaistnieniu tych zdarzeń, z zastrzeżeniem art.18b.
Analizując powyższe Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Wola stwierdza, iż wszystkie korekty deklaracji VAT - 7 winny być złożone przez obecnie funkcjonującą jednostkę budżetową - bez względu czy korekta dotyczy okresu, w którym istniał zakład budżetowy, czy okresu po jego przekształceniu w jednostkę budżetową.
Organ podatkowy nie może jednakże zgodzić się ze stanowiskiem podatnika, aby deklaracje korygujące zawierały wyłącznie dane jednostki budżetowej - jako następcy prawnego.Deklaracje te winny zawierać dane zakładu budżetowego sprzed jego przekształcenia - za okres, w którym prowadził działalność - tj. do grudnia 2004r, zaś w deklaracjach od stycznia 2005r - należy ująć dane następcy prawnego.

P O U C Z E N I E

Powyższej informacji udzielono w oparciu o stan faktyczny przedstawiony w zapytaniu oraz obowiązujące w dniu złożenia zapytania przepisy prawa podatkowego. Obowiązuje ona do zmiany stanu prawnego odnoszącego się do przedstawionej sytuacji faktycznej.
Niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, zgodnie z art.14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.
Interpretacja jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla podatnika, do czasu jej zmiany lub uchylenia, zgodnie z art.14b § 2 ustawy Ordynacja podatkowa.
Zgodnie z art.14a § 4 na niniejsze postanowienie służy Stronie zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, za pośrednictwem tutejszego urzędu w terminie 7 dni od daty doręczenia, zgodnie z art.236 § 2 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj