Interpretacja Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
1472/REI/4001- 74 /05/WAK
z 26 września 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1472/REI/4001- 74 /05/WAK
Data
2005.09.26



Autor
Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie


Temat
Ordynacja podatkowa --> Organy podatkowe i ich właściwość --> Organy podatkowe

Ordynacja podatkowa --> Organy podatkowe i ich właściwość --> Właściwość organów podatkowych

Ewidencja i identyfikacja podatników --> Przepisy ogólne --> Właściwość organów w sprawach nadania NIP


Słowa kluczowe
nierezydent
właściwość miejscowa
zmiana właściwości urzędu skarbowego


Pytanie podatnika
Podatnik pyta czy w związku ze zmianą adresu siedziby na: ul. x w Warszawie powinien podlegać właściwości Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie.


P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, udzielając pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego w przedmiocie właściwości miejscowej urzędów skarbowych w indywidualnej sprawie Podatnika przedstawionej we wniosku z dnia 29.06.2005r. przesłanym do tutejszego Urzędu przez Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie w dniu 07.07.2005r. (data wpływu do tutejszego Urzędu 14.07.2005r.), uzupełnionym pismem Podatnika z dnia 25.08.2005r.

p o s t a n a w i a

uznać stanowisko Podatnika za nieprawidłowe.

U Z A S A D N I E N I E

Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że Spółka prowadziła działalność gospodarczą od 2004 roku w Warszawie i została zarejestrowana w II Urzędzie Skarbowym Warszawa-Śródmieście. W związku z faktem, że jest zarządzana bezpośrednio przez nierezydenta (nierezydent dysponuje 99% głosów na zgromadzeniu wspólników ), od 01 stycznia 2005r. podlega właściwości Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie.

Podatnik zapytuje, czy w związku ze zmianą adresu siedziby na ul. x w Warszawie powinien podlegać właściwości Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie.

Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie zważył co następuje:

Zagadnienie terytorialnego zasięgu działania określonego Urzędu Skarbowego w zakresie niektórych kategorii podatników uregulowane zostało w ustawie z dnia 21 czerwca 1996r. o urzędach i izbach skarbowych (Dz. U. z 2004r. Nr. 121, poz. 1267 z późn. zm.) w art. 5-5a.

Z przedstawionego przez Podatnika stanu faktycznego wynika, że Spółka jest bezpośrednio zarządzana przez nierezydenta w rozumieniu przepisów prawa dewizowego, który dysponuje ponad 5 % głosów na Zgromadzeniu Wspólników, a zatem spełnia kryterium wymienione w art. 5 ust. 9b pkt. 7c ustawy o urzędach i izbach skarbowych aby podlegać właściwości Naczelnika “wyspecjalizowanego " Urzędu Skarbowego.

Szczegółowe zasady terytorialnego zasięgu działania naczelników urzędów skarbowych zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 19 listopada 2003r. w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych ( Dz. U. z 2003r. Nr. 209 poz. 2027 ).

W § 2 powyżej cytowanego rozporządzenia ustalone zostały siedziby i terytorialny zasięg działania naczelników urzędów skarbowych właściwych wyłącznie w zakresie podatników określonych w art. 5 ust. 9b ustawy z dnia 21 czerwca 1996r. o urzędach i izbach skarbowych.

Zgodnie z załącznikiem nr 2 do powyższego rozporządzenia Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie obejmuje swoim zasięgiem działania część gminy Warszawa - miasta na prawach powiatu obejmująca m.in. dzielnicę Wola.

Mając na uwadze fakt, iż będący przedmiotem zapytania Podatnika adres: ul. x w Warszawie znajduje się w obszarze dzielnicy Warszawa-Wola, należy uznać iż właściwym dla podmiotu organem podatkowym jest Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie

Jednocześnie pragniemy nadmienić, iż zgodnie z art. 15 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa organy podatkowe przestrzegają z urzędu swojej właściwości rzeczowej i miejscowej, zatem powyższa sprawa została przekazana do tutejszego Urzędu Skarbowego do załatwienia zgodnie z właściwością. Niniejsza interpretacja co do zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego została dokonana dla stanu faktycznego opisanego we wniosku i w oparciu o przepisy obowiązujące w dniu jej udzielenia i jest aktualna do czasu zmiany stanu prawnego i faktycznego przedstawionego przez Pytającego. Zmiana poszczególnych elementów stanu faktycznego może mieć wpływ na zmianę praw i obowiązków Podatnika.

Zgodnie z art. 14b § 1-2 ustawy Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla Podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej-do czasu jej zmiany lub uchylenia. Na niniejsze postanowienie służy Stronie prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem tutejszego organu podatkowego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia (art. 236 § 2 w związku z art. 14a § 4 ustawy Ordynacja podatkowa). Do zażalenia należy załączyć znaki opłaty skarbowej w wysokości 5 zł. oraz 0,50zł. od każdego załącznika (ustawa z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 86, poz. 96 ze zm.)



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj