Interpretacja Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie
IIUS-II-443/46/2005
z 12 września 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
IIUS-II-443/46/2005
Data
2005.09.12



Autor
Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe --> Przepisy przejściowe i końcowe --> Okresy przejściowe


Słowa kluczowe
budownictwo mieszkaniowe
rolety, żaluzje
usługi budowlano-montażowe


Pytanie podatnika
Podatnik zwraca się z pytaniem o określenie stawki podatku VAT na wykonywane usługi budowlano-montażowe w zakresie montażu bram garażowych wraz z napędami elektrycznymi i rolet wraz z napędami w budynkach mieszkaniowych jednorodzinnych PKOB 111 i w budynkach wielorodzinnych PKOB 112. Usługi w powyższym zakresie Podatnik świadczy jako podwykonawca zlecenia.


Działając na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. z 2005 r Dz. U nr 8, poz. 60 ze zm.), art. 2 pkt 12, oraz art. 146 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm.) Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie, po rozpatrzeniu pisma Podatnika z dnia 20.06.2005 r, (uzupełnionego ostatecznie w dniu 25.08.2005 r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym stwierdza, że stanowisko Podatnika zawarte w piśmie co do stawki podatku VAT na wskazane we wniosku usługi wykonywane w zakresie budownictwa mieszkaniowego, jest prawidłowe.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż może stosować stawkę 7% w odniesieniu do opisanych w piśmie czynności, związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą, które będą dokonywane w budynkach mieszkalnych sklasyfikowanych wg PKOB 111 i 112.

Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie, dokonując oceny prawnej zaprezentowanego stanowiska wyjaśnia. Zgodnie z brzmieniem art. 2 pkt 6 oraz art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm.) zarówno towary jak i usługi dla potrzeb VAT identyfikowane są na podstawie przepisów o statystyce publicznej. Na tej podstawie Podatnik sam dokonuje klasyfikacji prowadzonej działalności, produkowanych i sprzedawanych towarów oraz świadczonych usług, według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach.

O tym czy dany wyrób budowlany może wchodzić do wartości usługi, czy też mamy do czynienia z odrębną dostawą towaru decyduje rodzaj czynności i etap, na jakim ta czynność jest wykonywana, z czym związana jest określona klasyfikacja statystyczna. Warunek ten winien być uwzględniony w treści umowy zawartej z usługodawcą. W przypadku objęcia umową całego zakresu wykonywanej roboty budowlano - montażowej należy stosować jednolitą stawkę podatku od pełnej wartości kosztorysu.Zgodnie z art. 146 ust.1 pkt 2 lit. a i b ustawy o PTU w okresie od dnia przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej do dnia 31.12.2007 r. stosuje się stawkę podatku w wysokości 7% w odniesieniu do robót budowlano - montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą oraz do obiektów budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych. Przez obiekty budownictwa mieszkaniowego - stosownie do art. 2 ust. 12 powołanej ustawy - rozumie się budynki mieszkalne rodzinne stałego zamieszkania, sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych:111 budynki mieszkalne jednorodzinne, 112 budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe, ex 113 budynki zbiorowego zamieszkania - wyłącznie: budynki kościołów i innych związków wyznaniowych, klasztory, domy zakonne, plebanie, kurie, rezydencje biskupie oraz rezydencje Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. W będącym przedmiotem niniejszej interpretacji przypadku, montaż elementów budowlanych realizowany jest przez firmę występującą jako podwykonawca w ramach zadania inwestycyjnego objętego umową na wykonanie obiektów budownictwa mieszkaniowego.

W świetle przytoczonych powyżej przepisów, odnosząc się do sytuacji przedstawionej w piśmie, Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie stwierdza, iż Wnioskodawca realizując roboty budowlane w obiektach budownictwa mieszkaniowego przy wykorzystaniu elementów przez siebie produkowanych, wlicza w cenę świadczonych usług wartość zużytych materiałów pochodzących z własnej produkcji stosując stawkę podatku dla całej inwestycji w wysokości 7%.

Tut. Organ podatkowy informuje, że powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Podatnika w piśmie z dnia 20.06.2005 r (data wpływu - 27.06.2005 r) uzupełnionego w kolejnych pismach z dnia 03.08.2005 r i 24.08.2005 r., oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania postanowienia i jest aktualna do czasu zmiany stanu prawnego lub stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę. Dodatkowo należy podkreślić, że organ podatkowy wydając powyższą interpretację nie jest zobowiązany ani uprawniony do badania czy przedstawione we wniosku zdarzenia są zgodne ze stanem faktycznym. Interpretacja ta nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj