Interpretacja Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
1471/NUR2/443-363/2/05/UD
z 12 października 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1471/NUR2/443-363/2/05/UD
Data
2005.10.12



Autor
Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku


Słowa kluczowe
materiały reklamowe
nieodpłatne przekazanie rzeczy
odliczenia
próbki


Pytanie podatnika
Czy w obowiązującym od 1 czerwca 2005r stanie prawnym Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego zapłaconego w związku z nabywaniem drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów oraz próbek towarów przekazywanych nieodpłatnie na cele związane (reprezentacja i reklama) i niezwiązane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem?


P O S T A N O W I E N I E

Naczelnik Urzędu Skarbowego - biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny

p o s t a n a w i a:

uznać stanowisko Strony za prawidłowe

U z a s a d n i e n i e

Spółka jest dystrybutorem na terenie Polski aparatów do medycznej diagnostyki laboratoryjnej, części zamiennych do nich, odczynników oraz materiałów zużywalnych. Sprzedaż dokonywana przez Spółkę jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług.

W związku z prowadzoną działalnością Spółka dokonuje nieodpłatnych przekazań następujących towarów:

- drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych służących upowszechnianiu wiadomości o oferowanych przez Spółkę do sprzedaży towarach - ich rodzaju, sposobie działania, możliwościach itp. (prospekty, katalogi, broszury informacyjne). Przekazania dokonywane są zarówno na rzecz obecnych, jak i potencjalnych przyszłych klientów,

- prezentów o różnej wartości np. artykułów papierniczych, galanterii skórzanej, artykułów spożywczych itp. (często opatrzonych znakiem firmowym Spółki), służących budowaniu i umacnianiu pozytywnego wizerunku Spółki i relacji z klientami,

- próbek oferowanych przez Spółkę do sprzedaży towarów służących możliwości zapoznania się przez potencjalnych klientów z praktycznymi aspektami ich używania.

Podatnik stoi na stanowisku, iż w przypadku nabywania towarów i usług, które mają być następnie przekazane na cele niezwiązane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje w ograniczonym zakresie, odnoszącym się do drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezenów o niskiej wartości i próbek. W przypadku natomiast nabycia towarów i usług, które zostaną przekazane na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem (reprezentacja i reklama), odliczenie podatku naliczonego przysługuje bez żadnych ograniczeń.

Zgodnie z treścią art. 86 ust. 8 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług, jeżeli nabywane towary i usługi dotyczą czynności, o których mowa w art. 7 ust. 3-7. Jeżeli zatem przedmiotem nieodpłatnego przekazania są prezenty o małej wartości i próbki, w rozumieniu art. 7 ust. 4 i 7, oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne; to niezależnie od tego, czy przekazanie ma cel związany, czy też niezwiązany z prowadzonym przedsiębiorstwem, Spółce przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych w związku z nabyciem towarów i usług dotyczących czynności określonych w art. 7 ust. 3-7. Natomiast w przypadku nieodpłatnego przekazania towarów niestanowiących drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego przysługuje na zasadach ogólnych.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj