Interpretacja Urzędu Skarbowego w Pszczynie
US.PDFD/415-4/06
z 7 lutego 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US.PDFD/415-4/06
Data
2006.02.07



Autor
Urząd Skarbowy w Pszczynie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie i wysokość kosztów uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
internet
koszty uzyskania przychodów
reklama publiczna
strona internetowa


Pytanie podatnika
Czy wydatki poniesione na założenie firmowej strony WWW takie jak: wykupienie domeny, miejsca na serwerze (hosting), zaprojektowanie strony i odpowiednie zabezpieczenie programem antywirusowym, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości (tak jak dla reklamy w środkach masowego przekazu), czy tylko do wysokości 0,25% przychodu (jak dla reklamy niepublicznej) ?


POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), Naczelnik Urzędu Skarbowego w Pszczynie stwierdza, że stanowisko podatnika - przedstawione we wniosku z dnia 17.01.2006 r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17.01.2006 r. do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Pszczynie wpłynął wniosek o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W myśl art. 14a § 4 cytowanej ustawy, udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, o której mowa w § 1, następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie.

Z treści przedmiotowego wniosku wynika, że podatnik będący osobą fizyczną opłacającą podatek dochodowy od osób fizycznych na zasadach ogólnych, postanowił zareklamować usługi swojej firmy w Internecie poprzez założenie firmowej strony WWW. Związane to jest z określonymi kosztami takimi jak: wykupienie domeny, miejsca na serwerze (hosting), zaprojektowanie strony i odpowiednie zabezpieczenie np. programem antywirusowym.

Wątpliwości podatnika budzi, czy powyższe wydatki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości (tak jak dla reklamy w środkach masowego przekazu), czy tylko do wysokości 0,25% przychodu (jak dla reklamy niepublicznej).Zdaniem podatnika poniesione koszty na reklamę w Internecie, jako środka masowego przekazu, powinny być w pełnej wysokości zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.

Na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr. 14, poz. 176 ze zm.), kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 (...). Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ww. ustawy, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że podatnik poprzez założenie strony internetowej własnej firmy reklamuje świadczone usługi wykonywane w ramach działalności gospodarczej. Niewątpliwie reklamowanie usług za pośrednictwem Internetu ma charakter publiczny, ponieważ strona internetowa jest powszechnie dostępna dla szerokiej nieograniczonej grupy osób - internautów. Zatem wydatki te traktować należy jako poniesione na reklamę prowadzoną publicznie, zaliczając w całości do kosztów uzyskania przychodów.

Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania postanowienia. Stosownie do art. 14b § 1 i § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa, interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Postanowienie niniejsze na mocy art. 143 Ordynacji podatkowej, wydane zostało z upoważnienia Naczelnika Urzędu Skarbowego. Stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia na niniejsze postanowienie do Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach (adres do korespondencji: Izba Skarbowa w Katowicach Ośrodek Zamiejscowy w Bielsku- Białej - 43-300 Bielsko Biała ul. Traugutta 2a) w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.Zażalenie podlega opłacie skarbowej.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj