Interpretacja Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu
1473/402/WD/423/121/05/KŻ
z 5 stycznia 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1473/402/WD/423/121/05/KŻ
Data
2006.01.05



Autor
Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie kosztów uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
loteria promocyjna
sprzedaż premiowa


Pytanie podatnika
Interpretacja dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków związanych z zakupem nagród dla depozytariuszy.


POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (j.t. Dz.U. z 2005r. Nr 8 poz.60 z póżn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Banku XXX z października 2005r. w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków związanych z zakupem nagród dla depozytariuszy

Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy w wyżej wymienionej kwestii podane we wniosku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

Bank XXX przedstawił we wniosku następujący stan faktyczny:

Bank zakupił artykuły RTV i AGD z przeznaczeniem na nagrody dla depozytariuszy, którzy złożyli depozyty na czas określony (6 miesięcy) i o określonym oprocentowaniu (5% w stosunku rocznym) w ofercie depozytowej nazwanej "Lokatą X". Oferta została skierowana do wszystkich zainteresowanych. Wg regulaminu osoby, które wniosły depozyty brały udział w losowaniu nagród na łączną kwotę X tyś zł. Uzyskane depozyty Bank przeznaczył na nowe produkty bankowe, z których uzyskano przychody w postaci prowizji oraz z odsetek z tytułu oprocentowania kredytów. Indywidualnie nagrodzeni otrzymali nagrody w wysokości nie przekraczającej 760,00 zł.

Pytanie Banku brzmi:

Czy koszty związane z wydaniem nagród należy potraktować jako koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 - jako koszty związane z uzyskanymi przychodami z tytułu prowizji i odsetek od kredytów?

Zdaniem Banku wartość nagród jest kosztem uzyskania przychodów.

Biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu informuje jak niżej.

Zgodnie z art. 15 ust.1 ustawy z dn. 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54 poz. 654 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust.1 ustawy. Zatem można przyjąć, iż kosztami uzyskania przychodów są wszelkie racjonalnie i gospodarczo uzasadnione wydatki, gdy pomiędzy tymi wydatkami a osiąganymi przychodami zachodzi związek przyczynowo-skutkowy, tzn. poniesienie wydatków ma wpływ na powstanie lub zwiększenie przychodów z konkretnego źródła. Tak więc, w przypadku wykazania przez Podatnika, że wydatek ma związek z przychodami i nie zostanie ujęty w katalogu wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów, będzie można uznać ten wydatek za koszt podatkowy.

Z przedstawionego w piśmie stanu faktycznego wynika, że Bank zakupił artykuły RTV i AGD z przeznaczeniem na nagrody dla depozytariuszy, którzy złożyli depozyty na czas określony (6miesięcy) i o określonym oprocentowaniu (5% w stosunku rocznym) w ofercie depozytowej nazwanej "Lokatą świąteczno-zimową". Oferta została skierowana do wszystkich zainteresowanych. Zgodnie z regulaminem osoby, które wniosły depozyty brały udział w losowaniu nagród na łączną kwotę X tyś. zł.

Nagrody będące przedmiotem losowania w ramach wyżej opisanej oferty mają niewątpliwie wpływ na jej uatrakcyjnienie, jej cel jest marketingowy. W przypadku Banku środki z depozytów zostały przeznaczone na nowe produkty bankowe, z których uzyskano przychody w postaci prowizji oraz z odsetek z tytułu oprocentowania kredytów. Wydatki poniesione przez Bank na zakup nagród pozostają więc w związku z przychodami, a zatem spełniają przesłanki określone przez ustawodawcę w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i stanowią w całości koszt uzyskania przychodu.

W świetle powyższego stwierdza się, że stanowisko zaprezentowane przez Bank we wniosku w przedmiotowej sprawie jest prawidłowe.

POUCZENIE

  1. Udzielona interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
  2. Interpretacja nie jest wiążąca dla Wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia.
  3. Na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, wniesione za pośrednictwem organu wydającego postanowienie w terminie 7 dni licząc od daty jego doręczenia ( art. 236 § 2 pkt 1). Stosownie do art. 1 ust.1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2004r. Nr253 poz. 2532) zażalenie podlega opłacie skarbowej w kwocie 5zł oraz 50gr od załącznika do zażalenia w formie naklejenia znaków opłaty skarbowej na zażaleniu



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj