Interpretacja Urzędu Skarbowego w Zgierzu
III/443-1/06
z 9 stycznia 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
III/443-1/06
Data
2006.01.09
Autor
Urząd Skarbowy w Zgierzu
Temat
Podatek od towarów i usług
Słowa kluczowe
ewidencja
kasa rejestrująca
sprzedaż posiłków
Pytanie podatnika
Czy w związku z ewentualnym powstaniem obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego za pomocą kasy rejestrującej konieczne jest zainstalowanie urządzeń fiskalnych we wszystkich punktach sprzedaży i ewidencjonowanie każdej dokonanej sprzedaży?
Wnioskiem z dnia 15 listopada 2005r. Podatnik wystąpił z zapytaniem, czy w związku z ewentualnym powstaniem obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego za pomocą kasy rejestrującej konieczne jest zainstalowanie urządzeń fiskalnych we wszystkich punktach sprzedaży i ewidencjonowanie każdej dokonanej sprzedaży. Jak wynika z treści pisma w sprawie interpretacji Strona - Jednostka Wojskowa - dokonuje sprzedaży:
Sprzedaż usług transportowych i obiadów na rzecz swoich pracowników i usług transportowych oraz trawy dla podmiotów nie będących pracownikami Jednostki odbywa się na terenie Jednostki Wojskowej, natomiast sprzedaż usług stołówki przedszkolnej dokonywana jest w Przedszkolu znajdującym się na osiedlu wojskowym. Zdaniem Strony, czynności wymienione w poz. 50 i 40 załącznika do powołanego rozporządzenia, tj. sprzedaż posiłków w stołówce przedszkolnej oraz sprzedaż na rzecz pracowników Jednostki podlega wyłączeniu z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy fiskalnej do dnia 31 grudnia 2005r. Obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących dotyczy wszystkich podatników, którzy zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz 535 ze zm.) dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Stosownie do treści § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz. U. Nr 108, poz. 948 ze zm.) podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących (...) są obowiązani, min. do:
Biorąc pod uwagę treść powołanych norm prawnych oraz przedstawiony przez wnioskodawcę stan faktyczny tut. organ podatkowy stwierdza, iż podatnik dokonujący ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego za pomocą kasy fiskalnej ma obowiązek dokumentowania za pomocą kasy dokonanych sprzedaży we wszystkich punktach, w których prowadzona jest sprzedaż. Powyższe nie dotyczy czynności przedmiotowo zwolnionych z ewidencjonowania wymienionych w załączniku do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2004r. Podsumowując, w sytuacji opisanej w zapytaniu, jeżeli w placówce przedszkola będzie wykonywana wyłącznie sprzedaż obiadów dla dzieci i pracowników przedszkola, jako czynność przedmiotowo zwolniona z obowiązku ewidencjonowania - kasa fiskalna nie musi być tam zainstalowana. Jeżeli natomiast na terenie przedszkola prowadzona jest także sprzedaż, co do której powstał obowiązek ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej, urządzenie to musi zostać zainstalowane. Dodatkowo tut. organ podatkowy informuje, iż termin, do którego czynności, wymienione w załączniku do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2004r., zostały przedmiotowo zwolnione z obowiązku ewidencjonowania, został określony w § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 6 grudnia 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. z 2005 Nr 242, poz. 2043). Stosownie do treści powołanego przepisu w związku z treścią § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2004r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 273, poz. 2706) zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 marca 2006r. - sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia. Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. Stosownie do przepisu 14 b § 1 i § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa interpretacja, o której mowa w art. 14 a § 1, nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik zastosuje się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, o którym mowa w art. 14 a § 4, jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu. Interpretacja jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5 art. 14b. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.