Interpretacja Urzędu Skarbowego w Tychach
US.PD/415/T-63/26/2006
z 31 maja 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US.PD/415/T-63/26/2006
Data
2006.05.31
Autor
Urząd Skarbowy w Tychach
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych
Słowa kluczowe
likwidacja działalności
obowiązki spadkobierców
spadek
Pytanie podatnika
Czy jest obowiązek składania jakichkolwiek dokumentów celem zamknięcia i wyrejestrowania firmy po zmarłym mężu, który prowadził indywidualną działalność gospodarczą.
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika: mąż pani XXX prowadził działalność gospodarczą w ramach firmy YYY opodatkowaną na zasadach ogólnych. W dniu xx.xx.2006 w wyniku tragicznego wypadku w czasie dojazdu do pracy zginął. Zgodnie z informacją zawartą we wniosku w/w działalność w roku 2005 oraz do chwili śmierci małżonka przynosiła stratę.W związku z tą sytuacją podatniczka pyta, czy w świetle obowiązujących przepisów jest zobowiązana do złożenia jakichkolwiek dokumentów celem zamknięcia i wyrejestrowania tej działalności. Wnioskodawczyni prezentując własne stanowisko w niniejszej sprawie stwierdza, że wg mojej opinii powinno się zamykać działalność z urzędu. Analizując na tle obowiązujących przepisów prawnych, przedstawiony we wniosku do w/w zapytania stan faktyczny w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych organ podatkowy zważył co następuje: |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.