Interpretacja Urzędu Skarbowego w Tomaszowie Lubelskim
PD/415-27/06
z 11 sierpnia 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PD/415-27/06
Data
2006.08.11
Autor
Urząd Skarbowy w Tomaszowie Lubelskim
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
amortyzacja
drogi
remont środków trwałych
środek trwały
Pytanie podatnika
Spółka użytkuje utwardzone drogi wewnętrzne o powierzchni ok. 7000 m#178; ujęte do ewidencji środków trwałych podlegające amortyzacji. Drogi wyłożone są trelinką i płytami betonowymi. Na skutek eksploatacji zniszczeniu uległ odcinek drogi głównej dojazdowej do tartaku o powierzchni 2200 m#178;, co powoduje zagrożenie m. in. dla zdrowia i życia pracowników. Spółka otrzymała zalecenie Inspektora Pracy w sprawie remontu dróg wewnętrznych. Spóka podjęła decyzję o wymianie nawierzchni najbardziej wyeksploatowanego odcinka dróg celem przywrócenia pierwotnego stanu technicznego, utraconego na skutek czasu i eksploatacji, nie zwiększając jego wartości użytkowej w stosunku do wartości pierwotnej. Z uwagi na brak możliwości zakupu trelinki (wyrób przestarzały, nie produkowany) do wymiany nawierzchni zastosowany został asfalt, będący jednocześnie tańszym materiałem.
POSTANOWIENIE Stosownie do postanowień art. 14a § 4 w związku z art. 14a § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (jednolity tekst Dz. U z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego, po zapoznaniu się ze stanowiskiem zawartym we wniosku z dnia 10.07.2006 r. (data wpływu 11.07.2006 r.), i dokonaniu oceny prawnej, orzeka w następujący sposób: UZASADNIENIE Przepis art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa (jednolity tekst Dz. U z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) zobowiązuje, stosownie do swojej właściwości organy podatkowe do udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach podatników, płatników lub inkasentów, w których nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa i postępowanie przed sądem administracyjnym na ich pisemny wniosek. Mając na względzie treść przepisu art. 14a § 3 ustawy Ordynacja podatkowa oraz art. 22 ust. 1, art. 22g ust. 17, art. 23 ust. 1 pkt 1 lit. c) ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 roku Nr 14 poz. 176 z późn. zm.), Naczelnik Urzędu Skarbowego dokonując oceny prawnej przedstawionego stanowiska uznał, że stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe. W myśl art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 roku Nr 14 poz. 176 z późn. zm.) kosztami uzyskania przychodu z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodu, z wyjątkiem kosztów poniesionych wymienionych w art. 23. Stosownie do postanowień art. 23 ust. 1 pkt 1 lit. c) cyt. ustawy nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na ulepszenie środków trwałych, które zgodnie z art. 22g ust. 17 powiększają wartość środków trwałych stanowiącą podstawę naliczania odpisów amortyzacyjnych. Zgodnie z art. 22g ust. 17 w/w ustawy środki trwałe ulegają ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji. Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na ulepszenie w danym roku podatkowym przekracza 3.500 zł i wydatki te powodują wzrost wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia środków trwałych do używania, mierzonej w szczególności zdolnością wytwórczą, jakością produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych i kosztami ich eksploatacji. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.