Interpretacja Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
1472/RPP1/443-700/05/AW
z 7 grudnia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1472/RPP1/443-700/05/AW
Data
2005.12.07



Autor
Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury


Słowa kluczowe
faktura korygująca
upust


Pytanie podatnika
Spółka zwraca się z zapytaniem dotyczącym zasad dokumentacji otrzymywanych od kontrahentów zwrotów upustów cenowych.


POSTANOWIENIE


W związku z wnioskiem Spółki z dnia 19.09.2005 r. - w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego, Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, na podstawie art.14a § 4 w związku z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 roku Nr 8, poz. 60) w zakresie podatku od towarów i usług


uznaje stanowisko Podatnika za prawidłowe.


Uzasadnienie


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka dokonuje sprzedaży czasu reklamowego i wskazań sponsorskich. W związku z dokonywaną sprzedażą zawierane są umowy na podstawie których udzielane są upusty cenowe. Udzielenie powyższych upustów uzależnione jest od poniesienia przez nabywcę określonego poziomu wydatków na emisję reklam i sponsorowanie audycji. Jeżeli po zakończeniu obowiązywania umowy, okaże się że gwarantowana kwota wydatków nie została przez reklamodawcę wydatkowana następuje zwrot otrzymanych kwot upustów cenowych. Spółka zwraca się z zapytaniem dotyczącym zasad dokumentacji otrzymywanych od kontrahentów zwrotów upustów cenowych. Jednocześnie zgodnie ze stanowiskiem Spółki dokumentacja zwrotu otrzymywanych przez kontrahentów upustów cenowych winna się odbywać za pomocą wystawianych korekt faktur dokumentujących zwrot wcześniej otrzymanego rabatu w związku z wykonaną usługą. Dodatkowo Spółka podnosi że z uwagi na fakt, iż okoliczność braku zasadności udzielenia upustu wynikła dopiero w chwili zakończenia obowiązywania umowy (po przeliczeniu wydatkowanych przez reklamodawcę kwot), wystawiane korekty faktur winny być ujmowane w ewidencji podatkowej za miesiąc wystawienia faktur korygujących.

Na podstawie § 17 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 95, poz. 798) fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury. Faktura korygująca dotycząca podwyższenia ceny powinna zawierać co najmniej:

1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

a) określone w § 9 ust. 1 pkt 1-3,

b) nazwę towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;

3) kwotę podwyższenia ceny bez podatku;

4) kwotę podwyższenia podatku należnego.

Mając na uwadze powyższe przepisy prawa należy stwierdzić, iż w przypadku rozliczania umów terminowych z reklamodawcą, w sytuacji gdy nie wyda on gwarantowanej kwoty na emisję reklam i sponsorowanie audycji zwracane przez kontrahenta udzielone upusty cenowe winny być dokumentowane wystawianymi fakturami korygującymi. Jednocześnie należy stwierdzić, iż rozliczenie powyższych faktur korygujących winno nastąpić w miesiącu wystawienia tych faktur.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj