Interpretacja Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu
PD-1-415-33-06
z 9 sierpnia 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PD-1-415-33-06
Data
2006.08.09
Autor
Urząd Skarbowy w Nowym Sączu
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Odliczenia od podatku
Słowa kluczowe
fundusz remontowy
spółdzielnie mieszkaniowe
ulga remontowa
wpłata
Pytanie podatnika
Czy informacja dołączona do książeczki czynszowej za miesiąc październik 2005 r. o włączeniu przez Spółdzielnię Mieszkaniową funduszu termorenowacji do funduszu remontowego z ważnością od 1 stycznia 2005 r. upoważnia do odliczania wydatków na ten cel za cały 2005 r. ?
P O S T A N O W I E N I E Naczelnik Urzędu Skarbowego w N. działając na podstawie art. 216, 14 a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 16.05.2006 r. uzupełnionego w dniu 13.06.2006 r. w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych stwierdza, że przedstawione we wniosku stanowisko nie jest prawidłowe.
Pismem z dnia 16.05.2006 r. zwróciła się Pani do Naczelnika Urzędu Skarbowego w N. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie. Własne stanowisko w sprawie będącej przedmiotem wniosku oraz stempel opłaty skarbowej uzupełnione zostały w dniu 13.06.2006 r. Skierowane przez Panią pytanie: Począwszy od 2003 r. obowiązywał kolejny trzyletni okres funkcjonowania ulgi na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego obejmujący lata 2003-2005. Art. 27a ust. 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi między innymi, że wysokość wydatków na cele wymienione w ust. 1 ustala się na podstawie dokumentów stwierdzających ich poniesienie, z tym że wydatki na cele wymienione w ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. d) ustala się na podstawie faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i usług, niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku, lub dowodu odprawy celnej, a w przypadku wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej - na podstawie dowodu tej wpłaty. W świetle powyższego ma Pani prawo odliczać od podatku tylko faktyczne kwoty wpłat na fundusz remontowy wynikające z dowodów wpłat i nie ma znaczenia, że Spółdzielnia Mieszkaniowa do naliczenia czynszu za październik 2005 roku dołączyła informację, że z dniem 01.01.2005 r. fundusz termorenowacji, uchwałą nr 74/05 podjętą w dniu 04 sierpnia 2005 roku, został włączony do funduszu remontowego od dnia 01.01.05 r. Tylko wystawiony przez Spółdzielnię Mieszkaniową dowód wpłaty czynszu (zaliczki na poczet utrzymania nieruchomości) i innych należności na rzecz spółdzielni z wyszczególnioną oddzielną pozycją kwoty wpłaty na fundusz remontowy uprawniać będzie do dokonania odliczenia od podatku z tego tytułu. W dacie złożenia wniosku nie toczyło się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę. Stosownie do art. 14b § 1 i § 2 ustawy Ordynacja podatkowa interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5. Na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w K. za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w N. w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.