Interpretacja Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku
DP/423-0004/06
z 21 lipca 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
DP/423-0004/06
Data
2006.07.21
Autor
Drugi Urząd Skarbowy w Gdańsku
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
środek trwały
wartość środka trwałego
wydatek
Pytanie podatnika
Czy zakup przyczepy kempingowej i korzystanie z pola namiotowego będzie stanowiło koszt uzyskania przychodu?
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. nr 8, poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku z dnia 10.05.2006r. rozszerzonego pismem z dnia 11.07.2006r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych dotyczących sposobu rozliczenia zakupionych przyczep kempingowych stwierdzam, że stanowisko przedstawione w tym wniosku jest prawidłowe w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego. UZASADNIENIE Wnioskodawca przedstawił następujący opis stanu faktycznego: Spółka prowadzi działalność gastronomiczną i zamierza kupić przyczepy kempingowe o przewidywanym koszcie zakupu 3000 zł netto oraz 5000 zł netto. Zakupione przyczepy służyć mają pracownikom jako zamieszkanie w okresie letnim podczas pracy w punkcie gastronomicznym. Spółka stawia pytanie: Czy zakup przyczep kempingowych i korzystanie z pola namiotowego będzie stanowiło koszt uzyskania przychodu. Stanowisko wnioskodawcy jest następujące: Zdaniem spółki, w takim stanie faktycznym, zakup przyczep dla pracowników obsługujących punkt gastronomiczny w Jastarni ma ścisły związek z uzyskaniem przychodu. A od wartości przyczepy będzie zależało czy zostanie jednorazowo przypisana do kosztów - przyczepa o wartości mniejszej niż 3 500 zł - czy będzie amortyzowana wg stawek amortyzacyjnych - przyczepa o wartości przekraczającej 3 500 zł. Oceniając przedstawiony przez Spółkę stan faktyczny stanowisko Organu podatkowego jest następujące: Przez środek trwały, zgodnie z art.3 ust 1 pkt 15 ustawy o rachunkowości z dnia 29.09.1994 (Dz. u. z 2002r. nr 76, poz. 694 ze zm), należy rozumieć rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki. Zalicza się do nich w szczególności:
Definicja środków trwałych wynikająca z ustawy o PDOP różni się nieznacznie od tej jaka przedstawiona została w ustawie o rachunkowości. Podstawowa różnica polega na tym, iż w ujęciu podatkowym inwentarz żywy nie jest traktowany jako środek trwały, a tym samym odpisy amortyzacyjne z tytułu jego zużycia nie będą stanowiły kosztów uzyskania przychodu. Przepisy podatkowe nie pozwalają również amortyzować m.in. niektórych budynków, lokali, budowli i urządzeń. Zgodnie z art. 16a ust. 1, środkami trwałymi podlegającymi amortyzacji podatkowej, co do zasady, są składniki majątkowe spełniające jednocześnie warunki:
Zgodnie z art. 16d, podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od składników majątku, o których mowa w art. 16a, których wartość początkowa określona zgodnie z art. 16g nie przekracza 3 500 zł; a wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania. W świetle powyższego:
Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku, w przedstawionym stanie faktycznym, uwzględniając powołane powyżej przepisy, stwierdza, że Spółka po zastosowaniu się do powyższych przepisów prawa podatkowego i spełnieniu powyższych warunków ma prawo poniesione wydatki na zakup przyczep kempingowych zaliczyć zgodnie z art. 16a -16g do kosztu uzyskania przychodu. Zdaniem Naczelnika tut. Urzędu stanowisko zaprezentowane przez Spółkę we wniosku jest prawidłowe. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.