Interpretacja Urzędu Skarbowego w Płocku
1419/UPP-443-85/06/BS
z 6 grudnia 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1419/UPP-443-85/06/BS
Data
2006.12.06



Autor
Urząd Skarbowy w Płocku


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące


Słowa kluczowe
instalacja kasy rejestrującej
usługi naprawy pojazdów samochodowych


Pytanie podatnika
• Czy w związku z § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz.U. nr 51, poz. 375) Wnioskodawca rozpoczynając działalność gospodarczą w zakresie konserwacji i naprawy pojazdów samochodowych oraz sprzedaży i naprawy rozruszników i alternatorów jest zobowiązany do zakupu i instalacji kasy rejestrującej.


P O S T A N O W I E N I E

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku działając na podstawie art. 14a § 1-4, w związku z art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. nr 8 z 2005 r., poz. 60 z późn. zm.) postanawia wydać pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego, oceniając stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 06.09.2006 r. (data wpływu do urzędu – 07.09.2006 r.), uzupełnionego w dniu 29.11.2006 r. o udzielenie interpretacji, jako prawidłowe.

U z a s a d n i e n i e

Stan faktyczny przedstawiony przez Wnioskodawcę: Wnioskodawca zamierza rozpocząć działalność gospodarczą w zakresie: konserwacji i naprawy pojazdów samochodowych łącznie ze sprzedażą oraz naprawą rozruszników i alternatorów

Stanowisko Wnioskodawcy: Wnioskodawca uważa, iż przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie kas rejestrujących, dotyczą osób, które dokonują dostawy: silników spalinowych tłokowych, wewnętrznego spalania, typu stosowanego w pojazdach mechanicznych (PKWiU 34.10.1), nadwozi do pojazdów mechanicznych, przyczep i naczep (PKWiU 34.2), części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych i ich silników (PKWiU34.3) i wobec powyższego nie jest zobowiązany do zakupu i instalacji kasy z chwilą podjęcia działalności, ponieważ według podanej tam klasyfikacji jego działalność nie podlega temu obowiązkowi

Ocena prawna stanowiska Wnioskodawcy: Do opisanego stanu faktycznego mają zastosowanie następujące normy prawa podatkowego: - art. 111 ust. 1, ust. 7 pkt 3 i ust. 8 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54, poz. 535 z późn. zm.) – zwanej dalej ustawą, - § 4 pkt 4, § 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz.U. nr 51, poz. 375) – zwanego dalej rozporządzeniem.

Zastosowanie powołanych norm skutkuje dokonaniem powyższej oceny prawnej stanowiska Wnioskodawcy, uzasadnionej w sposób następujący:

Zgodnie z § 4 pkt 4 rozporządzenia, zwolnień od obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 oraz § 3, nie stosuje się bez względu na wysokość osiąganych obrotów przy dostawie: silników spalinowych i tłokowych, wewnętrznego spalania, typu stosowanego w pojazdach mechanicznych (PKWiU 34.10.1), nadwozi do pojazdów mechanicznych, przyczep i naczep (PKWiU 34.2), części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych i ich silników (PKWiU 34.3).

W związku z powyższym przepisem, stanowisko Pani jest prawidłowe, bowiem jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, rozpocznie Pani świadczenie usług konserwacji i naprawy pojazdów samochodowych oraz dostawę rozruszników i alternatorów Wyłączenie zawarte w § 4 pkt 4 rozporządzenia dotyczy jedynie dostaw, nie ma więc ono zastosowania w przypadku świadczenia usług naprawy i konserwacji pojazdów. Natomiast rozruszniki zostały przez Panią sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 31.61.22, zaś alternatory 31.10.26 więc również i w tym przypadku nie ma zastosowania § 4 pkt 4 rozporządzenia , dlatego też nie jest Pani zobowiązana do wprowadzenia kasy rejestrującej z chwilą rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia tego stanu. Niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej – do czasu jej zmiany lub uchylenia

Na postanowienie służy stronie zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, w terminie 7 dni od daty doręczenia, za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Płocku (art. 236 § 2 pkt 1 ustawy – Ordynacja podatkowa).



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj