Interpretacja Drugiego Urzędu Skarbowego w Tarnowie
PP/005-20/07
z 31 lipca 2007 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PP/005-20/07
Data
2007.07.31
Autor
Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie
Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawka podatku w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów
Słowa kluczowe
dokumentowanie
dokumenty przewozowe
dostawa wewnątrzwspólnotowa
obowiązek podatkowy
stawki podatku
Pytanie podatnika
Czy posiadana przez firmę dokumentacja jest wystarczająca do opodatkowania dostawy wewnątrzwspólnotowej wg stawki 0%?
POSTANOWIENIE Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w T. działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu złożonego w dniu 29.06.2007 r. wniosku w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług stwierdza, iż przedstawione we wniosku stanowisko jest prawidłowe. UZASADNIENIE Stan faktyczny wynikający z wniosku: Spółka dokonuje wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów do sklepów należących do jednej sieci marketów zlokalizowanych w różnych krajach Unii Europejskiej. Nabywcy towarów są zarejestrowani dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych - posiadają numery identyfikacyjne wydane w danym państwie członkowskim. Dostawa towarów odbywa się w następujący sposób: Spółka w opakowaniach zbiorczych wysyła swoje wyroby do magazynu firmy logistycznej na terytorium Francji w dostawach całotirowych. Dostawa jest realizowana za pośrednictwem spedytora. Towary z magazynu logistycznego są transportowane do poszczególnych nabywców na podstawie złożonych zamówień. – Międzynarodowy Samochodowy List Przewozowy (CMR) wystawiony przez spedytora z potwierdzeniem (pieczątka i podpis) dostawy towaru do magazynu firmy logistycznej znajdującego sie na terytorium Francji. Na dokumencie CMR wyspecyfikowany jest rodzaj wywożonego towaru oraz jego ilość, dokument nie zawiera potwierdzenia odbioru towaru przez nabywcę, – niepodpisane zamówienie od nabywcy otrzymane za pośrednictwem systemu elektronicznej wymiany dokumentów EDInet lub faksem, które zawiera unikatowy numer, specyfikację zamawianego towaru oraz warunki dostawy, – niepodpisane kopię faktur dokumentujących dokonanie WDT na rzecz poszczególnych sklepów w ramach międzynarodowej sieci marketów. Na fakturach umieszczony jest numer zamówienia, – na podstawie którego zrealizowano dostawę oraz specyfikacja dostarczonego towaru, – potwierdzenie dostawy towaru na rzecz poszczególnych sklepów z sieci sporządzone w formie skanów, które są potwierdzone za zgodność z oryginałem przez pracownika firmy spedycyjnej wraz z naniesionym numerem zamówienia, którego dostawa dotyczyła, – fakturę za usługi magazynowania i transportowe wykonywane na terytorium Francji przez firmę logistyczną. Na otrzymanej fakturze zaznaczony jest numer dostawy do nabywcy towaru zgodny z numerem zamówienia, – zapłatę za dostarczony towar w kwocie zbiorczej za kilka dostaw, – rozliczenie wpłat otrzymane od kontrahenta, na którym wyszczególnione są zapłacone faktury. Pytanie podatnika: Stanowisko wnioskodawcy: Mając powyższe na uwadze Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w T. stwierdza co następuje: W myśl art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu wg stawki 0% pod warunkiem, że podatnik przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnowej dostawy zostały zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju. W myśl art. 42 ust. 11 cytowanej ustawy, w przypadku gdy dokumenty, o których mowa w ust. 3-5 nie potwierdzają jednoznacznie dostarczenia do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju towarów, dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt 2, mogą być również inne dokumenty wskazujące, że nastąpiła dostawa wewnątrzwspólnotowa, w szczególności: Biorąc pod uwagę przytoczone powyżej przepisy w odniesieniu do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, w ocenie tut. Urzędu zgromadzone przez Spółkę dokumenty dotyczące przeprowadzonych transakcji w zakresie dostaw wewnątrzwspólnotowych pozwalają stwierdzić, iż podatnik posiada wystarczającą dla zastosowania 0% stawki podatku VAT dokumentację i nie ma przeszkód aby stawkę tę zastosował przed otrzymaniem potwierdzenia wpłaty należności za towar. Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania postanowienia. POUCZENIE Na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w K. Ośrodek Zamiejscowy w T. za pośrednictwem Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w T. w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.