Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP1/443-418A/07/AW
Data
2007.11.28
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy
Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku
Słowa kluczowe
gmina
jednostka samorządu terytorialnego
koszt kwalifikowany
odliczenia od podatku
odzyskanie podatku naliczonego
podatek naliczony
zadania publiczne
zadania statutowe
zadania własne
Istota interpretacji
Czy Gmina ma możliwość odzyskania podatku VAT z tytułu realizowanej inwestycji?
Wniosek ORD-IN
678 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 20 września 2007 r. (data wpływu 21 września 2007 r.), uzupełnionym w dniach 17 października oraz 19 listopada 2007 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w odniesieniu do projektu pn. „Zagospodarowanie stawu w miejscowości” niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w odniesieniu do projektu pn. „Zagospodarowanie stawu w miejscowości”.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina realizując swe zadania statutowe poprzez zaspokajanie zbiorowych potrzeb mieszkańców w dniu 28 września 2007 r. złożyła wniosek o dofinansowanie projektu pn. „Zagospodarowanie stawu w miejscowości” z Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006”. W złożonym wniosku podatek od towarów i usług zaliczono do kosztów kwalifikowanych. W dniu 17 października 2007 r. uzupełniono przedmiotowy wniosek o informację, iż staw umiejscowiony jest w centrum wsi, a jego lokalizacja wynika z historycznego, charakterystycznego dla średniowiecza typu przestrzennej osady. W ramach projektu staw będzie oczyszczony oraz pogłębiony, linia brzegowa zostanie umocniona, całość działki wyplantowana, a teren obsiany trawą. Staw po wykonanych pracach stanie się bezpiecznym miejscem, estetycznym obiektem sprzyjającym otoczeniu i wizytówką wsi. Natomiast w piśmie z dnia 13 listopada 2007 r. (data wpływu 19 listopada 2007 r.) wskazano, że staw jest otoczony drogami powiatową i dojazdowymi do posesji, za którymi znajdują się zabudowania gospodarskie; nie jest położony blisko lasu ani rzeki. Tak więc wokół stawu nie będzie miejsca, ani nie ma takiej potrzeby, aby powstały obiekty handlowo-usługowe, kulturalno-sportowe itp. Obecnie staw jest zanieczyszczony, zarośnięty i ma obniżony poziom wód. Po jego zagospodarowaniu poprawi się wygląd wsi i służyć będzie celom przeciwpożarowym poprzez wykonanie pomostu. Zagospodarowanie stawu nie spowoduje powstania obiektów, w których prowadzona byłaby działalność gospodarcza, tym samym Gmina nie planuje wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy w odniesieniu do planowanej inwestycji pn. „Zagospodarowanie stawu w miejscowości” Gmina będzie mieć możliwość odzyskania podatku od towarów i usług...
Zdaniem wnioskodawcy z uwagi na fakt iż, nie planuje się przychodów do budżetu po zrealizowaniu projektu, Gmina nie będzie mogła odzyskać podatku VAT.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.
|