Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-101/07/ZG
z 19 grudnia 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-101/07/ZG
Data
2007.12.19



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
gmina
koszt kwalifikowany
samorząd publiczny
zadania statutowe


Istota interpretacji
Czy gmina jako jednostka samorządu terytorialnego nie ma możliwości odliczenia podatku?



Wniosek ORD-IN 858 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 listopada 2007 r. (data wpływu 29 listopada 2007 r.) uzupełnione pismem z dnia 12 grudnia 2007 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 29 listopada 2007 roku Urząd złożył ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu „Wdrażanie Elektronicznych usług dla ludności Województwa”.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Urząd w imieniu Województwa i 97 partnerów (będących jednostkami samorządu terytorialnego Województwa) zrealizował projekt nr Z/2.20/I/1.5/9/05 „Wdrażanie Elektronicznych usług dla ludności Województwa”. Na tę okoliczność 28 lutego 2005 roku zawarta została umowa w sprawie wspólnej realizacji i finansowaniu projektu. Przedmiotem projektu był zakup sprzętu i oprogramowania na potrzeby jednostek samorządu terytorialnego Województwa. Efektem realizacji projektu był między innymi zakup serwerów i zestawów komputerowych, powstanie centrum zarządzania siecią, zaimplementowanie elektronicznego obiegu dokumentów systemu poczty elektronicznej dla jednostek samorządu terytorialnego, rozszerzenie funkcjonalności cyfrowego urzędu, rozbudowa portalu wojewódzkiego "W". Źródła finansowania projektu stanowią środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środki własne beneficjentów projektu.

Wszystkie faktury dokumentujące poniesione wydatki wystawione były przez wykonawców na Urząd Województwa, następnie Urząd otrzymywał zwrot środków finansowych od partnerów proporcjonalnie do ich wkładów własnych określonych w projekcie. Na okoliczność zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Województwo oraz partnerzy projektu złożyli oświadczenia informujące, iż realizując powyższy projekt nie mogą odzyskać w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT. W związku z tym wszystkie koszty ujęte w projekcie zawierały podatek VAT jako koszt kwalifikowany.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy przy realizacji projektu „Wdrażanie Elektronicznych usług dla ludności Województwa” istnieje możliwość odliczenia w całości lub części podatku VAT przez Województwo...


Zdaniem Wnioskodawcy w odniesieniu do realizowanego projektu Województwo, w imieniu którego występuje Urząd Województwa nie dokona odliczenia naliczonego podatku VAT, gdyż brak jest ku temu podstaw.

Ponadto uzupełniając wniosek Urząd Województwa stwierdza, że nie ma podstaw do odliczenia w całości lub części podatku naliczonego z uwagi na fakt, iż projekt „Wdrażanie Elektronicznych usług dla ludności Województwa” zrealizowany został w ramach zadań własnych województwa i nie jest wykorzystywany do czynności opodatkowanych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie czternastu dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj