Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB2/415-254/07-2/ES
z 22 stycznia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB2/415-254/07-2/ES
Data
2008.01.22



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów


Słowa kluczowe
płatnik
pracownik
przychody ze stosunku pracy
spółka cywilna
stosunek służbowy
umowa o pracę
wspólnik
zaliczka


Istota interpretacji
Obowiązki Wnioskodawcy (płatnika/pracodawcy) wobec pracownika na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - zakres obowiązku przez Zainteresowanego - prawidłowego wypełniania formularza (sporządzania deklaracji podatkowej).



Wniosek ORD-IN 708 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 19.10.2007 r. (data wpływu 23.10.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawidłowości wypełniania formularza podatkowego przez płatnika - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 23.10.2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawidłowości wypełniania formularza podatkowego przez płatnika.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.


Wnioskodawca wypłaca wynagrodzenia - do 10 dnia miesiąca następującego po wykonaniu pracy. W związku z powyższym:


nbspnbspnbspnbsp1) jeżeli pracownik pracuje np. od 24.09.2006 r. do 14.02.2007 r. to otrzyma od spółki następujące informacje podatkowe:
nbspnbspnbspnbspnbspnbspnbspa) od 10.10.2006 r. do 31.12.2006 r. - dotyczącą wypłat za miesiące od 09.2006 r. do 11.2006 r.
nbspnbspnbspnbspnbspnbspnbspb) od 01.01.2007 r. do 10.03.2007 r. - dotyczącą wypłat za miesiące pracy od 12.2006 r. do 02.2007 r.
nbspnbspnbspnbsp2) jeżeli pracownik pracuje dłużej niż rok podatkowy to otrzyma informację PIT-11 za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2006 r. dotyczącą wypłat za miesiące pracy od 12.2005 r. do 11.2006 r.
nbspnbspnbspnbsp3) jeżeli pracownik zatrudniony jest tylko parę miesięcy w ciągu roku to na ww. informacji Wnioskodawca wpisuje daty zatrudnienia i zwolnienia, co w Jego ocenie jest bardziej czytelne dla pracownika, a Spółce zgadza się liczba zastosowanych ulg podatkowych i kosztów uzyskania przychodu.

W dniu 20.08.2007 r. Urząd Skarbowy w Żaganiu zarzucił Wnioskodawcy nieterminowe składanie informacji pracowników zwalnianych w ciągu roku. Np. inf. PIT-11 pracownika, który pracował do 12.06.2007 r. wysłana została 15.08.2007 r., ponieważ ostatnią wypłatę otrzymał 10.07.2007 r., a informację należy złożyć do 15 dnia miesiąca następnego po ostatniej wypłacie. Mimo wyjaśnień Zainteresowanego urząd nakazał dokonania korekt i wpisania w nich dat zatrudnienia i ostatniej wypłaty. Wnioskodawca dokonał takich korekt, pomimo, że w informacji PIT-11 zawarty jest okres np. 6 miesięcy a dotyczą 5 wynagrodzeń, 5 kosztów uzyskania przychodów i 5 ulg podatkowych.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

  1. Jakie daty Wnioskodawca zobowiązany jest wpisywać w informacji PIT-11...
  2. Czy mają to być daty zatrudnienia i zwolnienia, daty pierwszej i ostatniej wypłaty czy też zatrudnienia i ostatniej wypłaty...


Zdaniem Wnioskodawcy, by informacja PIT-11 była prawidłowa, należy wpisywać daty pierwszej i ostatniej wypłaty, ponieważ są to faktyczne daty uzyskania dochodu i odprowadzenia zaliczki na podatek.

W odniesieniu do osób zatrudnionych dłużej niż rok podatkowy Wnioskodawca uważa, że można wpisywać daty od 01.01. do 31.12. danego roku, ponieważ dochody dotyczą pełnych kolejnych lat.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj