Interpretacja Łódzkiego Urzędu Skarbowego
ŁUS-II-2-423/251/07/AT
z 27 sierpnia 2007 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
ŁUS-II-2-423/251/07/AT
Data
2007.08.27
Autor
Łódzki Urząd Skarbowy
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
kontrahenci
koszty uzyskania przychodów
nagrody
refundacja
sprzedaż premiowa
związek przyczynowo-skutkowy
związek z przychodem
Pytanie podatnika
dotyczy zaliczenia wydatków na refundację części albo całości kosztów poniesionych przez kontrahentów na zakup nagród dla klientów, przekazywanych w ramach programu lojalnościowego za nabycie produktów, w tym produktów Spółki, do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. nr 54, poz. 654 ze zm.).
Działając na podstawie przepisów art. 14 a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005r. nr 8, poz. 60, ze zm.) Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie zaliczenia wydatków na refundację części albo całości kosztów poniesionych przez kontrahentów na zakup nagród dla klientów, przekazywanych w ramach programu lojalnościowego za nabycie produktów, w tym produktów Spółki, do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj.Dz.U. z 2000 r. nr 54, poz. 654, ze zm.) Pismem z dnia 15.06.2007r. (data wpływu 27.06.2007r.) Spółka wystąpiła z zapytaniem: czy wydatki na refundację części albo całości kosztów poniesionych przez jej kontrahentów na zakup nagród dla swoich klientów, przekazywanych w ramach programu lojalnościowego za nabycie produktów dostawców, w tym Spółki, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi informuje, że zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. W opinii tut. organu podatkowego wydatki na refundację części albo całości kosztów poniesionych przez jej kontrahentów na zakup nagród dla swoich klientów, przekazywanych w ramach programu lojalnościowego za nabycie produktów dostawców, w tym Spółki, o ile są racjonalne i wykazują związek przyczynowo - skutkowy z przychodami i spełniają wymogi określone w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.