Interpretacja Małopolskiego Urzędu Skarbowego
EGZ/406-1/07/KD/48285
z 6 czerwca 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
EGZ/406-1/07/KD/48285
Data
2007.06.06



Autor
Małopolski Urząd Skarbowy


Temat
Ordynacja podatkowa --> Przepisy ogólne --> Zakres przedmiotowy


Słowa kluczowe
bank spółdzielczy
fundusz własny
pomoc publiczna


Pytanie podatnika
Bank Spółdzielczy wnioskiem z dnia 12 marca 2007 r. - L.dz. 277/2007, (data wpływu do tut. Urzędu 16.03.2007 r.) - w związku z zamiarem skorzystania z pomocy de minimis w ramach ulgi podatkowej na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz ustawy o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. Nr 137, poz. 1303 ze zm.) której warunki udzielenia szczegółowo określono w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 14 grudnia 2004 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis bankom spółdzielczym (Dz. U. Nr 267, poz. 2648) - zwrócił się z zapytaniem, czy podstawą wyliczenia poziomu funduszy własnych banku jest sprawozdanie przed czy po weryfikacji przez biegłego rewidenta.


POSTANOWIENIE

Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego, działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), w odpowiedzi na wniosek Banku z dnia 12 marca 2007 r. w sprawie udzielenie informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w kwestii dotyczącej pomocy de minimis w ramach ulgi podatkowej udzielanej bankom spółdzielczym, stwierdza, że stanowisko przedstawione przez Podatnika w sprawie nr 2, pytanie nr 2 jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

Bank wnioskiem z dnia 12 marca 2007 r. - L.dz. 277/2007, (data wpływu do tut. Urzędu 16.03.2007 r.) - w związku z zamiarem skorzystania z pomocy de minimis w ramach ulgi podatkowej na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz ustawy o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. Nr 137, poz. 1303 ze zm.) której warunki udzielenia szczegółowo określono w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 14 grudnia 2004 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis bankom spółdzielczym (Dz. U. Nr 267, poz. 2648) - zwrócił się z zapytaniem, czy podstawą wyliczenia poziomu funduszy własnych banku jest sprawozdanie przed czy po weryfikacji przez biegłego rewidenta.

Podatnik uważa, że warunkiem zaliczenia zysku netto za rok 2006 do funduszy własnych jest jego weryfikacja przez biegłego rewidenta.

Zgodnie z art. 127 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 ze zm.) do funduszy podstawowych zaliczane są zysk w trakcie zatwierdzania oraz zysk netto bieżącego okresu sprawozdawczego, obliczone zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości, pomniejszone o wszelkie przewidywane obciążenia i dywidendy, w kwotach nie większych niż kwoty zysku zweryfikowane przez biegłych rewidentów. Uregulowanie zawarte w art. 127 ust. 1 pkt 1 Prawa bankowego stanowi, iż fundusze podstawowe banku są składową funduszy własnych banku.

Jak wynika z treści cytowanego powyżej przepisu warunkiem zaliczenia zysku w trakcie zatwierdzania oraz zysku netto bieżącego okresu sprawozdawczego do funduszy podstawowych, a zatem i własnych banku, jest jego weryfikacja przez biegłego rewidenta.

Powyższe stanowisko Naczelnika Małopolskiego Urzędu Skarbowego znajduje również oparcie w piśmie Narodowego Banku Polskiego z dnia 23 marca 2005 r. sygn. NB-BPN-II-0022-14/05 w sprawie zaliczenia zysku w trakcie zatwierdzania i zysku netto bieżącego roku (Prawo Bankowe - rocznik 2005 nr 7-8 str. 78).

W dacie wydania postanowienia nie toczyło się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym.

W związku z powyższym, Naczelnik tut. Urzędu orzekł jak w sentencji postanowienia.

Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę.
Stosownie do art. 14b § 1 i § 2 ustawy Ordynacja podatkowa interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe dla Wnioskodawcy organa podatkowe i organa kontroli skarbowej i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5.

Pouczenie:
Na postanowienie Stronie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie, ul. Wadowicka 10, za pośrednictwem Naczelnika Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj