Interpretacja Małopolskiego Urzędu Skarbowego
PO1/423-41/06/70811
z 13 sierpnia 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PO1/423-41/06/70811
Data
2006.08.13
Autor
Małopolski Urząd Skarbowy
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych
Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
reklama publiczna
reprezentacja
Pytanie podatnika
Czy można zaliczyć do kosztów reklamy publicznej przekazane nieodpłatnie swoim dystrybutorom (hurtownią) wyroby własnej produkcji na cele reklamowe?
POSTANOWIENIE Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) w sprawie udzielenia interpretacji, co do zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego, na wniosek Strony z dnia 27.07.2006 r. (data wpływu do tut. Urzędu 27.07.2006 r.) - uzupełnionego w dniu 11.08.2006 r., przez uiszczenie opłaty skarbowej - dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych, stwierdza, że przedstawione stanowisko w w/w piśmie jest prawidłowe. UZASADNIENIE Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka rozprowadza swoje wyroby za pośrednictwem sieci hurtowni będących samodzielnymi podmiotami gospodarczymi. Transakcje sprzedaży do hurtowni dokumentowane są fakturami VAT, wystawionymi zgodnie z przepisami rozdziału 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 roku w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawienia faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2005 r., nr 95, poz. 798 i nr 102, poz. 860). W celu intensyfikacji sprzedaży słabo rotujących wyrobów, Spółka przekazuje swoim hurtownikom nieodpłatnie po kilkadziesiąt sztuk tych wyrobów. Przekazanie to dokumentowane jest fakturami VAT, w których forma płatności określona jest następująco: przekazano nieodpłatnie na reklamę. Spółka zwraca się z zapytaniem czy można zaliczyć do kosztów reklamy publicznej przekazane nieodpłatnie swoim dystrybutorom (hurtownią) wyroby własnej produkcji na cele reklamowe. Zdaniem Spółki nieodpłatnie przekazanie własnych wyrobów na cele reklamowe ma bezpośredni związek z uzyskiwanymi przychodami ze sprzedaży, a zatem prawidłowo kwalifikowane są jako koszty uzyskania przychodów dla celów podatkowych. Ponieważ jednak przekazanie wyrobów dokonywane jest do określonego odbiorcy (hurtownika), to zdaniem Spółki ma ona do czynienia z reklamą niepubliczną, brak bowiem dokumentacji stwierdzającej, że ostatecznie trafiły one do anonimowego odbiorcy w detalu. W związku z tym Spółka uważa, że wydatki te po ich rozliczeniu limitem 0,25% prawidłowo kwalifikuje do kosztów uzyskania przychodów, jak również do tych kosztów zalicza prawidłowo VAT należny w całości. Po zapoznaniu się z przedstawionym przez Spółkę stanem faktycznym, Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego potwierdza stanowisko Podatnika. Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę. Pouczenie: |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.