Interpretacja Urzędu Skarbowego w Siedlcach
1426/US310/436-3/07/TM
z 6 czerwca 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1426/US310/436-3/07/TM
Data
2006.06.06
Autor
Urząd Skarbowy w Siedlcach
Temat
Podatek od czynności cywilnoprawnych
Podatek od czynności cywilnoprawnych --> Zwolnienia od podatku
Podatek od czynności cywilnoprawnych --> Przedmiot opodatkowania --> Wyłączenia
Podatek od czynności cywilnoprawnych --> Przedmiot opodatkowania --> Czynności podlegające opodatkowaniu
Słowa kluczowe
przedszkole
zakup gruntu
zwolnienia podatkowe
Pytanie podatnika
Czy zakup nieruchomości przeznaczonej na przedszkole podlega zwolnieniu od podatku od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt 1 lit. f ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych ?
Na podstawie art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Podatnika z dnia 19.04.2007 r. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Siedlcachuznaje za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, że zakup nieruchomości przeznaczonej na przedszkole podlega zwolnieniu od podatku od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt. 1 lit.f ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym we wniosku z dnia 19.04.2007 r. uzupełnionym dodatkowymi wyjaśnieniami złożonymi pismem z dnia 7.05.2007 r. zamierza Pani zakupić nieruchomość składającą się z działki o pow. 1047 m kw oraz domu mieszkalnego piętrowego o pow. całkowitej około 600 m kw z przeznaczeniem na lokalizację przedszkola. Zwraca się Pani z zapytaniem czy zakup nieruchomości od osoby fizycznej przeznaczonej na przedszkole podlega zwolnieniu od podatku od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt. 1 lit. f ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Do swoich wyjaśnień dołączyła Pani Zaświadczenie o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, z którego wynika, iż placówka prowadzona przez Panią jako osobę fizyczną pod nazwą Niepubliczne Przedszkole została wpisana w dniu 4.09.2001 r. do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Miasto pod numerem E.4320-49/01. Rozpoczęcie działalności nastąpiło 1.09.2001 r. Nadzór pedagogiczny na placówką sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty w Warszawie natomiast działalność placówki reguluje statut . Ze statutu wynika, że podstawą prawną działania przedszkola jest między innymi: ustawa z dnia 7.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U z 1996 r. Nr 67, poz. 329 ze zm.), K. N. (Dz. U z 1997 r. Nr 56 poz. 357 ze zm.) oraz Konwencja Praw Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20.11.1989 r. (Dz. U z 1991 Nr 120, poz. 152). Z par. 3 pkt. 1 statutu wynika, iż przedszkole realizuje bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie co najmniej podstaw programowych. W art. 1 ustawy z dnia 9.09.2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych ( tekst jedn. Dz. U z 2005 r. Nr 41,poz. 399 ze zm.) enumeratywnie wymienione są czynności cywilnoprawne podlegające opodatkowaniu. Natomiast nie podlegają podatkowi czynności cywilnoprawne w sprawach nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz zdrowia na podstawie art. 2 ust. 1 lit. f ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.Powyższe zwolnienie będzie obowiązywało, gdy w akcie notarialnym zostanie wyraźnie wskazany cel zakupu. Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. W myśl art. 14b § 1 i § 2 powołanej ustawy – Ordynacja podatkowa interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia. Na niniejsze postanowienie przysługuje Stronie prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.