Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-142/08/JK
z 20 czerwca 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-142/08/JK
Data
2008.06.20



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
gmina
odliczenie podatku
samorząd publiczny
zadania publiczne
zadania statutowe


Istota interpretacji
Możliwość odzyskania zapłaconego podatku przy realizacji projektu modernizacji świetlicy w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego.



Wniosek ORD-IN 980 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Urzędu przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2008 r. (data wpływu 23 maja 2008 r.) uzupełnione i zmienione pismem z dnia 29 maja 2008 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku z tytułu realizacji projektu pod nazwą „Modernizacja świetlic wiejskich w miejscowości R. i B. na terenie Gminy R. w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich” - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 23 maja 2008 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku z tytułu realizowanego projektu przez Urząd w R.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Gmina podpisała umowę o dofinansowanie projektu pod nazwą „Modernizacja świetlic wiejskich w miejscowościach R. i B. na terenie Gminy R." w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja oraz rozwój obszarów wiejskich", działanie 2.3. Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego". Dofinansowanie, w wysokości 54.085.60 zł, pochodzi ze środków budżetu Unii Europejskiej. Faktury VAT za wykonane usługi zostały wystawione na Urząd w R., podczas gdy jako Beneficjent była wskazana Gmina R. W związku z powyższym Urząd wezwał wójta Gminy o uzupełnienie wniosku o płatność o interpretację potwierdzającą, że Urząd w R. nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w zakresie zrealizowanego projektu pod nazwą „Modernizacja świetlic wiejskich w miejscowościach R. i B. na terenie Gminy R.". Zgodnie z art. 15 ust. 6 oraz art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) Urząd w R., realizując przedmiotowy projekt, nie ma możliwości prawnej obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, gdyż nie prowadzi i nie będzie prowadził w tym zakresie czynności opodatkowanych, a zrealizowane zadanie należy do zadań własnych nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których Urząd w R. został powołany. Realizacja przedmiotowego projektu stanowi wykonanie, jednego z podstawowych zadań gminy służących zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty, do których należy utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej. Modernizowane świetlice wiejskie są takim typami obiektów i służą całej społeczności lokalnej wsi R. i B. Dla ewentualnego zwrotu podatku naliczonego nie ma zastosowania rozdział 12 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97; poz. 970 ze zm.), ponieważ otrzymane dofinansowanie nie stanowi bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o której mowa w § 6 ust. 3 i 4 powołanego rozporządzenia.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy Urząd ma możliwość odzyskania podatku VAT zawartego w fakturach dokumentujących koszty związane z inwestycją pod nazwą „Modernizacja świetlic wiejskich w miejscowości R. i B. na terenie Gminy R. w ramach systemu VAT i poza nim...


Stanowisko Wnioskodawcy.

Urząd zgodnie z art. 15 ust. 6 oraz art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54. poz. 535 ze zm.) oraz rozdziałem 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.) uważa, że nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w zakresie zrealizowanego projektu pod nazwą „Modernizacja świetlic wiejskich w miejscowościach R. i B. na terenie Gminy R.".


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej – powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj