Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-95/08/AZb
z 16 kwietnia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-95/08/AZb
Data
2008.04.16



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług


Słowa kluczowe
obrót
odliczanie podatku naliczonego
podatek naliczony
podstawa opodatkowania
premia pieniężna
świadczenie usług


Istota interpretacji
opodatkowanie bonusów pieniężnych oraz prawo do odliczenia podatku wykazanego w fakturach VAT wystawionych przez kontrahentów, które dokumentują udzielone przez Spółkę premie (bonusy) warunkowe



Wniosek ORD-IN 900 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 8 stycznia 2008r. (data wpływu 16 stycznia 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 kwietnia 2008r. (data wpływu 11 kwietnia 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania bonusów pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku wykazanego w fakturach VAT wystawionych przez kontrahentów, które dokumentują udzielone przez Spółkę premie (bonusy) warunkowe – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 stycznia 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania bonusów pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku wykazanego w fakturach VAT wystawionych przez kontrahentów, które dokumentują udzielone przez Spółkę premie (bonusy) warunkowe. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 kwietnia 2008r. (data wpływu 11 kwietnia 2008r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca na podstawie umów handlowych udziela odbiorcom swoich towarów, bonusów pieniężnych za działania promocyjne i marketingowe zmierzające do intensyfikowania obrotów. Bonusy liczone są od obrotu netto zrealizowanego w określonym przedziale czasowym między firmami. W zależności od umowy bonusy udzielane są bezwarunkowo (niezależnie od wysokości obrotu) lub też uwarunkowane są od wysokości zrealizowanego obrotu. Bonus warunkowy jest uzależniony od osiągnięcia określonego w umowie pułapu obrotów, po przekroczeniu którego przysługuje. Wartość bonusu ustalana jest jako określony w umowie procent od zrealizowanej przez odbiorcę sprzedaży asortymentu Spółki w określonym przedziale czasowym (miesiąc lub kwartał). Wysokość procentu jest zmienna (zależy od przekroczenia określonych w umowie progów obrotu) i jest obliczana według określonej w umowie tabeli.

Przyznawanie bonusu każdorazowo określone jest umową o współpracy handlowej pomiędzy Wnioskodawcą a odbiorcą. Wszystkie rodzaje przyznawanych bonusów przysługują za świadczenia wykonywane przez odbiorców polegające na dokonywaniu stale i systematycznie zakupów u Wnioskodawcy lub też dokonywaniu stale i systematycznie odsprzedaży towarów zakupionych u Wnioskodawcy. Bonusy nie są powiązane z konkretnymi dostawami potwierdzonymi jednostkowymi fakturami, lecz dotyczą całego wolumenu obrotów zrealizowanych w danym miesiącu lub kwartale.Dostawcy traktują bonusy (premie pieniężne) jako wynagrodzenie za świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i wystawiają Wnioskodawcy faktury na bonusy z zastosowaniem 22% stawki VAT.

Dotychczas Wnioskodawca pomniejszał podatek należny o podatek naliczony wynikający z ww. faktur w rozliczeniu za miesiąc, w którym otrzymał faktury lub w miesiącu następnym. W świetle obowiązującego do 31 grudnia 2007r. przepisu art. 88 ust. 3a pkt. 2 podatnik tracił prawo do odliczenia podatku VAT z błędnych faktur jedynie w przypadku, w którym wystawca opodatkował transakcję zwolnioną bądź niepodlegającą opodatkowaniu i równocześnie wykazana w fakturze kwota nie została uregulowana. Wnioskodawca wskazał wyrok z dnia 6 lutego 2007r. wydany przez Naczelny Sąd Administracyjny, w którym sąd orzekł, że osiągnięcie przez nabywcę towarów określonej umownie wielkości obrotów nie stanowi usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.

Ponadto Wnioskodawca zauważa, iż od 1 stycznia 2008r. zgodnie z nowym brzmieniem art. 88 ust. 3a nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony faktury wystawione w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.W świetle ww. wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług wyeliminowana została ochrona podatnika dokonującego odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących transakcje błędnie opodatkowane podatkiem VAT. Zgodnie z wyrokiem NSA bonusy (premie pieniężne) od zrealizowanego obrotu nie stanowią wynagrodzenia za usługi w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, a zatem od 1 stycznia 2008r. zgodnie z orzeczeniem NSA nabywca nie ma prawa do odliczenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur dokumentujących udzielenie bonusu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy udzielenie bonusu od obrotów jest wynagrodzeniem za świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1, a co za tym idzie Wnioskodawca nie traci prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących bonusy (premie pieniężne) na podstawie art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług...

Zdaniem Wnioskodawcy, udzielenie bonusu stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług w rozumieniu art. 8 pkt. 1 ustawy o podatku od towarów i usług i powinno być opodatkowane 22% stawką podatku VAT. Zgodnie z ww. artykułem pod pojęciem usługi rozumiane jest każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu działania a także tolerowaniu określonych działań. W tym przypadku bonus jest wynagrodzeniem za określone działania nabywcy zmierzające do intensyfikacji sprzedaży towarów (takie jak zorganizowanie odpowiedniej ekspozycji towarów, promowanie towarów itp.) lub tez wynagrodzeniem za zaniechanie określonych działań (np. nadmierne eksponowanie towarów firm konkurencyjnych kosztem towarów Wnioskodawcy). Jednocześnie nie ma znaczenia czy bonusy udzielane są bezwarunkowo czy po osiągnięciu określonego pułapu obrotów. Stanowi to jedynie metodę ustalenia wynagrodzenia za usługę. Bonus za osiągnięcie określonych obrotów Wnioskodawca traktuje jako wynagrodzenie za rzetelnie wykonaną usługę pozwalającą osiągnąć określony poziom sprzedaży. W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawcy nie traci on prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących udzielenie bonusów nabywcom towarów opodatkowanych 22% stawką VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do przepisu z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów w myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast jak wynika z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Powołany przepis wskazuje, iż pojęcie świadczenia usług ma bardzo szeroki zakres, gdyż nie obejmuje wyłącznie działań podatnika, lecz również zobowiązanie do powstrzymania się od dokonywania czynności lub do tolerowania czynności bądź sytuacji. Pojęcie usługi według ustawy o podatku od towarów i usług jest bowiem szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Oznacza to, że w definicji tej mieszczą się również określone zachowania, które nie zostały sklasyfikowane w PKWiU, o której mowa w art. 8 ust. 3 powoływanej ustawy o VAT. Przez świadczenie należy zatem rozumieć każde zachowanie się na rzecz innego podmiotu. Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ww. ustawy o podatku od towarów i usług podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. Natomiast zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, upustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, a także kwot wynikających z dokonanych korekt faktur.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są tzw. premie pieniężne nabywcom. Skutki podatkowe wypłaconych premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, tj. m.in. od ustalenia za co faktycznie premie pieniężne zostały wypłacone, tzn. czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie itp. W przypadkach, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą, nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w cyt. art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia wartości (ceny) dostawy. W tym przypadku zastosowanie będzie miał przepis § 16 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798 ze zm.). W praktyce występują również sytuacje, w których premia pieniężna jest wypłacana z tytułu dokonywania przez nabywcę nabyć określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie lub też dokonywania terminowych płatności za zrealizowane dostawy w pewnym okresie i w określony sposób i premia ta nie jest związana z żadną konkretną dostawą. W takiej sytuacji należy uznać, że wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach. Świadczeniem usług jest bowiem każde zachowanie się podmiotu w wykonaniu stosunku zależności, które niekoniecznie polega na fizycznym wykonaniu jakiejkolwiek czynności lub podjęciu działania.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że przyznawany przez Wnioskodawcę bonus każdorazowo określony jest umową o współpracy handlowej pomiędzy Wnioskodawcą a odbiorcą. Wszystkie rodzaje przyznawanych bonusów przysługują za świadczenia wykonywane przez odbiorców polegające na dokonywaniu stale i systematycznie zakupów u Wnioskodawcy lub też dokonywaniu stale i systematycznie odsprzedaży towarów zakupionych u Wnioskodawcy. Bonusy nie są powiązane z konkretnymi dostawami potwierdzonymi jednostkowymi fakturami, lecz dotyczą całego wolumenu obrotów zrealizowanych w danym miesiącu lub kwartale. Bonus warunkowy przyznawany przez Wnioskodawcę jest uzależniony od osiągnięcia określonego w umowie pułapu obrotów, po przekroczeniu którego przysługuje. Wartość bonusu ustalana jest jako określony w umowie procent od zrealizowanej przez odbiorcę sprzedaży asortymentu Wnioskodawcy w określonym przedziale czasowym (miesiąc lub kwartał). Wysokość procentu jest zmienna (zależy od przekroczenia określonych w umowie progów obrotu) i jest obliczana według określonej w umowie tabeli.

Zatem mamy do czynienia z sytuacją, gdzie między stronami istnieje umowa, na podstawie której kontrahent zobowiązał się do wykonywania na rzecz Wnioskodawcy świadczenia polegającego na zrealizowaniu określonego pułapu obrotów w określonym w umowie okresie rozliczeniowym, a Wnioskodawca zobowiązał się do przyznania kontrahentowi wynagrodzenia (bonusu warunkowego) z tytułu świadczenia ww. usługi. Bonus ten nie ma więc charakteru dobrowolnego, ale uzależniony jest od określonego zachowania kontrahenta, polegającego na dokonywaniu stale i systematycznie zakupów u Wnioskodawcy lub też dokonywaniu stale i systematycznie odsprzedaży towarów zakupionych u Wnioskodawcy. Usługobiorcą jest dostawca, który realizuje swój interes ekonomiczny poprzez tworzenie sytuacji, w której kupujący decyduje się na zakup u Wnioskodawcy, a nie u innego dostawcy.

Wypłacony przez Wnioskodawcę przedmiotowy bonus warunkowy stanowi rodzaj wynagrodzenia za określone zachowanie się kontrahenta w stosunku do sprzedawcy. Zachowanie kontrahenta stanowi w tym przypadku świadczenie usługi za wynagrodzeniem na rzecz sprzedającego. Jako zapłatę za wykonaną usługę kontrahent otrzymuje bonus warunkowy w postaci premii pieniężnej. Zatem pomiędzy stronami zaistniała więź o charakterze zobowiązaniowym, która na gruncie ustawy o VAT stanowi świadczenie usługi za wynagrodzeniem.W takim przypadku należy uznać, że otrzymywany bonus warunkowy związany jest z określonymi zachowaniami kontrahenta, które stanowią zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy VAT świadczenie usług za wynagrodzeniem na rzecz Wnioskodawcy i podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W myśl art. 41 ust. 13 ustawy o VAT towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, niewymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej podlegają opodatkowaniu stawką w wysokości 22 %, z wyjątkiem tych, dla których w ustawie lub przepisach wykonawczych określono inną stawkę.Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Zatem, zgodnie z powołanym wyżej przepisem, otrzymanie bonusu warunkowego powinno zostać udokumentowane przez kontrahenta fakturą VAT spełniającą wymogi, o których mowa w § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798 ze zm.).

Reasumując, przedmiotowa premia pieniężna (bonus warunkowy) podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według 22% stawki podatku VAT, oraz jej otrzymanie winno być udokumentowane poprzez wystawienie faktury VAT przez kontrahenta świadczącego usługę na rzecz nabywcy usług, tj. Wnioskodawcy, wypłacającego bonus warunkowy.



Odnosząc się do kwestii dotyczącej prawa do odliczenia przez Wnioskodawcę podatku naliczonego zawartego w otrzymanych od kontrahentów fakturach VAT dokumentujących przyznane przez Wnioskodawcę bonusy warunkowe, to obowiązuje zasada, zgodnie z którą prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zgodnie bowiem z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest zatem bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Jeżeli zatem w przedmiotowej sprawie premie pieniężne (bonusy warunkowe) są udzielane w związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT, to Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących przyznane kontrahentom bonusy warunkowe. Ustawodawca stworzył podatnikom prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez nich zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego że zakupy towarów i usług będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Zgodnie z art. 88 ust. 1 obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku ze zwolnieniem od podatku dochodowego.Zgodnie natomiast z powołanym przez Wnioskodawcę we wniosku art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2008r.), nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Cytowany wyżej przepis nie ogranicza prawa Wnioskodawcy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego w związku z otrzymaniem od kontrahentów faktur dokumentujących przyznane przez Wnioskodawcę bonusy warunkowe.

Tut. organ bowiem wykazał w przedmiotowej interpretacji, iż przyznane bonusy warunkowe powinny być udokumentowane przez otrzymującego taki bonus fakturą VAT i opodatkowane 22% stawką podatku od towarów usług. W związku z tym Wnioskodawca będzie miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony w fakturze otrzymanej od kontrahenta z tytułu przyznanego mu przez Wnioskodawcę bonusu warunkowego, pod warunkiem oczywiście spełnienia przesłanek pozytywnych określonych w art. 86 ust. 1 tej ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

W kwestii zmiany brzmienia przepisu art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT należy stwierdzić, iż zmiana ta uwzględnia orzecznictwo Europejskiego Trybunału Wspólnot Europejskich, zgodnie z którym podatnik nie może skorzystać z odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, iż został on wykazany na fakturze, a na mocy przepisów o VAT nie może być zaklasyfikowany (uznany) jako podatek VAT, gdyż nie odpowiada danej transakcji z uwagi na fakt, że jest wyższy niż należny lub transakcja nie podlega w ogóle opodatkowaniu podatkiem VAT.

Tym samym dla odbiorcy takiej faktury wykazany w niej podatek nie stanowi podatku VAT do odliczenia, nawet jeśli zostanie zapłacony. Powyższa zmiana pozwala lepiej realizować systemowe założenia podatku od wartości dodanej, zgodnie z którymi podatek ten jest pobierany od transakcji nim objętych.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Ponadto należy podkreślić, iż powołany przez Wnioskodawcę wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 6 lutego 2007r., sygn. akt I FSK 94/06 jest rozstrzygnięciem w konkretnej sprawie, osadzonej w określonym stanie faktycznym, w związku z tym nie ma mocy powszechnie obowiązującego prawa.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj