Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-168/08/JK
z 25 września 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-168/08/JK
Data
2008.09.25



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek akcyzowy --> Przepisy ogólne --> Zwolnienia --> Zwolnienie od akcyzy paliw silnikowych


Słowa kluczowe
akcyza
biokomponenty
dokumentacja podatkowa
ulga podatkowa
zwolnienie


Istota interpretacji
Metoda określenia zawartości biokomponentów dodanych do paliw oraz warunki zwolnienia z akcyzy.



Wniosek ORD-IN 3 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 7 lipca 2008 r. (data wpływu 10 lipca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku akcyzowego w zakresie określania zawartości biokomponentów dodanych do paliw ciekłych oraz warunków zwolnienia od akcyzy - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 10 lipca 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie określania zawartości biokomponentów dodanych do paliw ciekłych oraz warunków zwolnienia od akcyzy.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.


Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą produktów paliwowych. W związku z realizacją Narodowego Celu Wskaźnikowego i osiągnięcia w 2008 r. minimalnego udziału biokomponentów w ogólnej ilości sprzedawanych przez siebie paliw, Spółka planuje wdrożyć przedsięwzięcie polegające na komponowaniu paliw ciekłych z zawartością biokomponentów na bazach obcych tj. na magazynowych składach podatkowych nie należących do Spółki, ale do kontrahenta zajmującego się usługowym magazynowaniem paliw na rzecz Spółki. Komponowanie będzie polegać na mieszaniu w bazach obcych produktów należących do Spółki tj. oleju napędowego z biokomponentami (estrami metylowymi wyższych kwasów tłuszczowych tzw. FAME). Rola prowadzącego magazynowy skład podatkowy będzie ograniczona do wykonania na rzecz Spółki usługi polegającej na przyjęciu dostarczonych przez Spółkę produktów wyjściowych (oleju napędowego i FAME), skomponowania mieszaniny (paliwa ciekłego z dodatkiem biokomponentów) oraz do wydania skomponowanej mieszaniny odbiorcom zewnętrznym według zleceń Spółki. Prowadzący obce bazy magazynowe będzie świadczyć usługę związaną z posiadaną przez siebie infrastrukturą, do której to usługi znajdą zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego o umowie o dzieło realizowanej z materiałów, zamawiającego (kontrahenta). Komponowanie paliw ciekłych z zawartością biokomponentów będzie odbywać się przy ich wydawaniu z baz obcych. Mieszanie będzie odbywać się metodą "on-line". Produkt główny (olej napędowy) oraz biokomponent (FAME) będą magazynowane w osobnych zbiornikach, a ich połączenie (mieszanie) będzie dokonywane podczas załadunku do autocystern drogowych wywożących skomponowane paliwo do wskazanych przez Spółkę odbiorców. Załadunek autocystern odbywać się będzie na terenie obcych magazynowych składów podatkowych. Do rurociągu podającego do autocystern produkt główny podawana będzie odpowiednia ilość biokomponentu, w proporcjach żądanych przez Spółkę tak, aby podawana do autocystern mieszanina cechowała się wymaganą przez Spółkę zawartością biokomponentu. W przypadku wyprowadzeń paliw z obcych magazynowych składów podatkowych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, podatek akcyzowy jest deklarowany i wpłacany przez Spółkę jako właściciela tych paliw, gdyż to Spółka dokonuje wyprowadzenia paliw i sprzedaży ich na rynek. To samo będzie dotyczyć paliw ciekłych z dodatkiem biokomponentów, które będą komponowane na obcych składach podatkowych i są przedmiotem niniejszego wniosku. Prowadzący obce magazynowe składy podatkowe przekazuje Spółce dane niezbędne do właściwego określenia podstawy opodatkowania w odniesieniu do wyprowadzanych paliw. Dane te służą do zadeklarowania przez Spółkę prawidłowej ilości wyrobów wyprowadzonych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy i do wyliczenia kwoty akcyzy należnej. W przypadku paliw ciekłych z dodatkiem biokomponentów skomponowanych na obcych magazynowych składach podatkowych, powstanie dodatkowo konieczność określenia danych niezbędnych do wyliczenia kwot ulgi przysługującej Spółce przy zapłacie akcyzy od tych paliw zgodnie z § 12 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. W szczególności, niezbędne będzie określenie ilości biokomponentów dodanych do paliw ciekłych w trakcie procesu ich komponowania przeprowadzanego na bazach obcych.


Planowane jest wdrożenie następującej metody określania zawartości biokomponentów (FAME) w paliwach ciekłych wydawanych z baz obcych. Podstawowym założeniem jest wyznaczanie ilości biokomponentów dodanych do paliw ciekłych na podstawie ilości biokomponentu dodanego do rurociągu z paliwem w trakcie komponowania on-line. Podczas podawania biokomponentu do rurociągu z paliwem nastąpi (przed jego dodaniem do paliwa płynącego w rurociągu) pomiar ilości dodawanego biokomponentu. Pomiar będzie dokonywany za pomocą przepływomierza mechanicznego. Biokomponent po pomiarze będzie podawany do linii głównego produktu, gdzie połączy się z głównym produktem (olejem napędowym) a powstała w ten sposób mieszanina będzie wydawana na autocysterny. W przypadku biokomponentu w postaci estrów metylowych wyższych kwasów tłuszczowych (FAME) wyznaczenie jego ilości podawanej do komponowania będzie dokonywane poprzez pomiar objętości i gęstości biokomponentu w temperaturze rzeczywistej na przepływomierzu, po czym nastąpi obliczenie gęstości w temperaturze 15#186;C i na podstawie tak wyznaczonej gęstości będzie wyliczona objętość biokomponentu w temperaturze 15#186;C. Obliczenia gęstości w temperaturze 15#186;C, a następnie objętości w temperaturze 15#186;C będzie dokonywane przy pomocy systemów elektronicznych na podstawie "Współczynnika korekcyjnego do obliczania gęstości FAME" zamieszczonego w załączniku C do Polskiej Normy PN-EN 14214. Tak wyznaczona objętość podanego do rurociągu FAME zostanie odniesiona do całkowitej ilości wydanego paliwa ciekłego tj. ilości mieszaniny wynikającej z połączenia oleju napędowego i FAME wydanej na autocysternę kontrahenta. Ilość gotowej mieszaniny (zawierającej do 5% FAME) zostanie zmierzona na przepływomierzu i następnie wyznaczona w temperaturze 15#186;C. Obliczenie objętości wydanego paliwa ciekłego w temperaturze 15#186;C nastąpi przy zastosowaniu tablic przeliczeniowych dla produktów naftowych, o których mowa w Polskiej Normie PN-ISO 91-1 tj. tablic 53B oraz 54B zawartych w tablicach przeliczeniowych APl-ASTM-IP dla przetworów naftowych. W wyniku opisanych powyżej operacji zostaną uzyskane dwie wielkości (obie wyrażone w litrach w temperaturze 15#186;C): ilość zużytego (dodanego) FAME oraz ilość uzyskanego paliwa ciekłego z zawartością biokomponentu. Wielkości te posłużą do:


  • oceny czy uzyskana mieszanina kwalifikuje się do zastosowania zwolnienia określonego w § 12 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień tj. czy zawartość biokomponentu w mieszaninie przekracza 2% oraz
  • do obliczenia kwoty ulgi przysługującej przy zapłacie akcyzy od tej mieszaniny tj. ilości litrów biokomponentów dodanych w celu uzyskania tej mieszaniny.


Opisywana metoda zakłada, że najpierw Spółka złoży dyspozycję wydania danego paliwa ciekłego z zawartością biokomponentu. Dyspozycja taka będzie zawierać "przepis", w jakich proporcjach na bazie obcej powinien zostać połączony olej napędowy oraz FAME, aby uzyskać mieszaninę o parametrach określonych w dyspozycji. Następnie nastąpi nalew. Całością wydawania i komponowania paliwa ciekłego z zawartością biokomponentu lub biopaliwa ciekłego będzie sterować tzw. automatyka nalewu tj. sterowniki Accuload III. Infrastruktura ta podczas komponowania przekaże do systemu SAP działającego w obcej bazie magazynowej informacje na temat ilości dodanego FAME (obliczonej w sposób opisany powyżej) oraz ilości mieszaniny podanej na cysterny (też obliczonej w sposób wykazany powyżej). Ilość wykorzystanego podczas komponowania paliwa ciekłego zostanie obliczona poprzez odjęcie od objętości uzyskanego wyrobu gotowego (paliwa ciekłego z dodatkiem biokomponentu) objętości dodanego biokomponentu. Informacje te będą trwale zapisane w systemie SAP pełniącym w obcej bazie magazynowej rolę ewidencji czynności na składzie podatkowym dla celów podatku akcyzowego. W systemie SAP działającym na obcej bazie magazynowej zostaną, więc zapisane dane, wyznaczone w sposób opisany powyżej (w litrach w temperaturze 15#186;C oraz w litrach w temperaturze rzeczywistej):


  • ilości FAME wydanego do autocysterny do komponowania;
  • ilości uzyskanego w wyniku komponowania paliwa ciekłego z dodatkiem biokomponentu;
  • ilości paliwa ciekłego użytego w procesie komponowania.


Wyżej wskazane dane znajdą odzwierciedlenie w Dowodzie Wydania. Dowód Wydania, wytworzony za pomocą SAP działającego w obcej bazie magazynowej z podaną ilością wydanego produktu oraz podaną ilością dodanych biokomponentów będzie podstawą do określenia przez Spółkę ilości wyprowadzanych przez nią z obcych baz magazynowych paliw ciekłych z zawartością biokomponentów oraz ilości dodanego do tych paliw FAME.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy zapisy w SAP (ewidencji wyrobów akcyzowych prowadzonej na obcych magazynowych składach podatkowych) dokonywane na zasadach opisanych w niniejszym wniosku mogą być podstawą dla Spółki (będącej podatnikiem akcyzy od wydawanych z baz obcych paliw ciekłych i biopaliw) do określania zawartości biokomponentów dodanych do paliw ciekłych, a w konsekwencji do stosowania zwolnienia, o którym mowa w § 12 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego...


Stanowisko Wnioskodawcy.

W ocenie Spółki metodologia określania ilości biokomponentów dodanych do oleju napędowego, opisana w stanie faktycznym jest prawidłowa w świetle przepisów akcyzowych. Planowana metoda prowadzi, bowiem do prawidłowego wyznaczenia ilości FAME dodanego do paliw ciekłych. W rezultacie jej zastosowania można bowiem określić wyrażoną w litrach w temperaturze 15#186;C ilość FAME, która posłużyła do skomponowania określonej ilości oleju napędowego z zawartością FAME. Wartość ta wynikająca z programu SAP tj. ewidencji wyrobów akcyzowych prowadzonej na obcych składach podatkowych może, więc być dla Spółki podstawą do określania zawartości biokomponentów dodanych do paliw ciekłych, o której mowa w § 12 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego.

Zdaniem Spółki, planowana przez nią do wdrożenia metoda określania ilości dodanego FAME w litrach w 15#186;C jest prawidłowa także w zakresie użycia do przeliczania ilości biokomponentu "Współczynnika korekcyjnego do obliczania zawartości FAME". Zgodnie z art. 64 ustawy o podatku akcyzowym podstawą opodatkowania paliw silnikowych i olejów opałowych jest liczba litrów gotowego wyrobu w temperaturze 15°C. Powstaje więc do rozstrzygnięcia kwestia, w jaki sposób powinna być wyznaczona ilość dodanego FAME w litrach w temperaturze referencyjnej. Zdaniem Spółki przy określaniu objętości w 15#186;C do "czystego" FAME nie powinny być używane tablice przeliczeniowe API-ASTM-IP dla przetworów naftowych. Estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych cechują się bowiem odmiennymi od przetworów właściwościami fizykochemicznymi stąd zastosowanie tablic przeliczeniowych API-ASTM-IP prowadziłoby do nieprawidłowych wyników. Dla określenia objętości FAME w 15#186;C powinien być, zdaniem Spółki, stosowany „Współczynnik korekcyjny do obliczania gęstości FAME” zawarty w załączniku C do Polskiej Normy PN-EN 14214. Należy bowiem zauważyć, że zgodnie z art. 5 ust. 3 ustawy z 12 września 2002 r. o normalizacji stosowanie Polskich Norm jest dobrowolne. Zastosowanie Polskich Norm, o ile nie nakazują tego przepisy prawa, leży w gestii umawiających się stron. Stosowanie norm jest obowiązkowe jedynie wtedy, jeśli zostaną one powołane w ustawach lub na mocy odpowiednich rozporządzeń właściwych ministrów. Stosowanie tego współczynnika nakazuje natomiast rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 października 2005 r. w sprawie wymagań jakościowych dla biokomponentów oraz metod badań jakościowych biokomponentów. Na mocy tego rozporządzenia współczynnik jest więc stosowany dla określania parametrów, którym powinien odpowiadać FAME dla wypełnienia wymagań jakościowych. Zdaniem Spółki obliczanie gęstości FAME dla celów spełnienia wymogów jakościowych oraz określenia ilości FAME dodawanego do paliw ciekłych, a tym samym kwoty zwolnienia z akcyzy powinno następować na podstawie tej samej jednolitej metody. Przyjęcie odmiennego poglądu w tym zakresie, wobec braku wyraźnego przepisu nakazującego stosowanie różnych metod musiałby prowadzić, zdaniem Spółki, do wniosku o niespójności przepisów akcyzowych. W ocenie Spółki, obowiązujące przepisy w zakresie opodatkowania akcyzą oraz przepisy o wymaganiach jakościowych dla biokomponentów nie określają innego sposobu określania ilości EAME w temperaturze 15#186;C niż wskazany "Współczynnik korekcyjny do obliczania gęstości FAMĘ" zawarty w Polskiej Normie. Również Polskie Normy, które są w praktyce pomocniczo stosowane dla określania właściwości fizykochemicznych wyrobów akcyzowych nie przewidują innego sposobu obliczania gęstości tych wyrobów w danej temperaturze. Współczynnik jest więc jedynym normatywnym sposobem obliczania gęstości PAME w temperaturze 15#186;C. Należy zauważyć, że zgodnie z Załącznikiem C do Polskiej Normy PN-EN 14214 "Współczynnik korekcyjny do obliczania gęstości FAME" znajduje zastosowanie w zakresie temperatur od 20 do 60 15#186;C. Komponowanie paliw będzie odbywać się na bazach obcych 365 dni w roku 24 godziny na dobę, oznacza to że jedynie w części przypadków temperatura mieszanego biokomponentu będzie mieściła się w zakresie wskazanym dla tego współczynnika. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż przepisy akcyzowe nie nakazują stosowania określonej metody dla określenia ilości wyrobów w litrach w temperaturze referencyjnej i jednocześnie przepisy nie wskazują innej metody obliczania gęstości, niż "Współczynnik korekcyjny do obliczania gęstości FAME". Pokreślić również należy, że przyjęta dla stworzenia wzoru metodologia - obliczenia średniego współczynnika korekcyjnego dla spektrum temperatur wynoszącego 40 stopni zapewnia zdaniem Spółki prawidłowość wyniku (przy odchyleniu standardowym wynoszącym 1,2%) obliczania gęstości FAME również w innych temperaturach badania niż od 20 do 60#186;C.

Mając na uwadze powyższe Spółka stoi więc na stanowisku, że wobec braku sprecyzowanej metody obliczania gęstości FAME w temperaturze 15#186;C dla całego zakresu temperatur wykonanego badania prawidłowe jest stosowanie współczynnika określonego w Polskiej Normie PN-EN 14214 oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z 19 października 2005 r. w sprawie wymagań jakościowych dla biokomponentów oraz metod badań jakościowych biokomponentów dla wszystkich temperatur przeprowadzonego badania dla celu obliczenia ilości FAME dodawanego do paliw ciekłych, a tym samym dla określenia zwolnienia z akcyzy z tego tytułu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.


Na wstępie należy zauważyć, iż w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 października 2005 r. sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. Nr 216 poz. 1825 ze zm.) określono wymagania jakościowe dla paliw ciekłych tj. benzyn silnikowych stosowanych w pojazdach wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym, oznaczonych kodami CN 2710 11 45 oraz 2710 11 49 i oleju napędowego stosowanego w pojazdach wyposażonych w silniki z zapłonem samoczynnym, oznaczonego kodem CN 2710 19 41 oraz zawartość siarki w oleju napędowym stosowanym w ciągnikach rolniczych, a także maszynach nieporuszających się po drogach wyposażonych w silniki z zapłonem samoczynnym oznaczonym kodem CN 2710 19 41. Natomiast metody badania biopaliw ciekłych w zakresie poszczególnych ich parametrów dla estru stanowiącego samoistne paliwo i oleju napędowego zawierającego 20% estru zawarto w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia z dnia 28 lutego 2007 r. (Dz. U. Nr 44 poz. 281).

Spółka we wniosku wskazuje, iż komponowanie paliw będzie odbywać się w bazach kontrahenta Spółki 365 dni w roku 24 godziny na dobę wobec czego proces mieszania paliw oraz pomiar składników jak i produktu finalnego będzie odbywał się w różnych temperaturach.

Zgodnie z art. 64 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29 poz. 257 ze zm.) podstawą opodatkowania paliw silnikowych i olejów opałowych jest liczba litrów gotowego wyrobu w temperaturze 15°C, a w przypadku ciężkich olejów opałowych, gazu płynnego i metanu jest liczba kilogramów gotowego wyrobu. Zatem w celu określenia podstawy opodatkowania paliw zgodnie z zaprezentowanym powyżej przepisem, należy przeliczyć faktycznie stwierdzoną objętość wyprodukowanego paliwa na objętość gotowego wyrobu w temperaturze 15°C. Spółka słusznie wskazuje, iż w przepisach prawa podatkowego nie wskazano metody określania ilości wyrobu gotowego w temperaturze 15°C.

Zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 lutego 2007 r. w sprawie metod badania jakości paliw ciekłych (Dz. U. Nr 44 poz. 281), gęstość biopaliw ustala się m. in. w oparciu o wzór określony w załączniku C do normy PN-EN 14214. Z treści wniosku wynika, iż Spółka w celu przeliczania objętości będzie stosować ww. wzór, wobec czego należy zgodzić się zaprezentowaną we wniosku metodą określania ilości wyrobu gotowego dla celów podatkowych.

Ponadto w opisie zdarzenia przyszłego Spółka wskazuje, iż w celu prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych na składzie podatkowym wykorzystuje system o nazwie SAP. Z opisu zawartego we wniosku wynika również, iż do tego systemu wprowadzane są informacje dotyczące procesu dodawania biokomponentu do paliw ciekłych. W systemie zostają zapisane dane dotyczące ilości FAME wydanego do autocysterny do komponowania, ilości uzyskanego w wyniku komponowania paliwa ciekłego z dodatkiem biokomponentu oraz ilości paliwa ciekłego użytego w procesie komponowania.


Zgodnie z treścią § 21 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji związanej z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych zharmonizowanych (Dz. U. Nr 81 poz. 744 ze zm.), prowadzący skład podatkowy obowiązany jest prowadzić ewidencję wyrobów akcyzowych zharmonizowanych:


  1. wyprodukowanych lub przetworzonych w składzie podatkowym;
  2. przyjętych do składu podatkowego;
  3. wydanych ze składu podatkowego;
  4. wykorzystanych na własny użytek.


Wpisów do ewidencji dokonuje się bezpośrednio po zakończeniu czynności podlegającej wpisaniu.

Jednakże podkreślenia wymaga, iż w celu zastosowania zwolnienia od podatku akcyzowego zawartego w § 12 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 72 poz. 500 ze zm.), podmiot korzystający ze zwolnienia produkujący biopaliwa ma prowadzić dokumentację techniczną wskazującą na sposób wytworzenia takich paliw ciekłych i zawartość w nich biokomponentów (§ 12 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia).

Zatem w ocenie tutejszego organu, opisana we wniosku ewidencja SAP prowadzona w składzie podatkowym niewątpliwie jest ewidencją wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, jednakże nie stanowi dokumentacji technicznej wskazującej na sposób wytworzenia paliw ciekłych z dodatkiem biokomponentów i zawartość w nich biokomponentów. W powołanym rozporządzeniu Minister Finansów uzależnił zwolnienie od akcyzy od prowadzenia przez producenta paliw odpowiedniej dokumentacji technicznej i to z treści przedmiotowej dokumentacji, a nie z treści ewidencji muszą wynikać informacje dotyczące sposobu wytworzenia wyrobów akcyzowych oraz dane niezbędne do określenia podstawy zwolnienia od akcyzy.

W przepisach regulujących opodatkowanie wyrobów akcyzą brak jest definicji legalnej pojęcia dokumentacji technicznej. Stąd też, zgodnie z ogólnymi regułami wykładni prawa podatkowego należy zastosować wykładnie gramatyczną. Definicja pojęcia dokumentacji technicznej zawarta jest między innymi w Słowniku języka polskiego pod red. M. Szymczaka, Wydawnictwo Naukowe PWN Sp. z o.o., Warszawa 1995 r. t. I s. 392. Dokumentacja techniczna to „ogół dokumentów zawierających opis procesu technologicznego, niezbędny do wyprodukowania jakiegoś wyrobu, do wybudowania jakiegoś obiektu; plany, projekty, rysunki, kosztorysy”. Ponadto zgodnie z treścią wymienionego słownika, zawartą na stronie 527, ewidencja to „wykaz, spis zawierający dane dotyczące liczby i ruchu ludności, rzeczy lub spraw”.

Stosownie do powyższego, w języku polskim znaczenie pojęć dokumentacji technicznej i ewidencji nie jest tożsame. Pierwsze odnosi się do procesu produkcji wyrobów, a drugie do wykazu wyrobów. W takim znaczeniu pojęcia te zostały odpowiednio zastosowane w przepisach § 12 ust. 3 pkt 1 i 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego.

Zatem nie ulega wątpliwości, iż omawiana ewidencja będzie częścią składową takiej dokumentacji, gdyż rejestruje proces łączenia paliwa ciekłego z biokomponentem, określa ilość użytych poszczególnych składników jak również ilość produktu finalnego jednakże nie będzie dokumentacją techniczną, która jest warunkiem do uzyskania zwolnienia od podatku akcyzowego na podstawie § 12 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień. Podkreślenia wymaga również, iż nie będzie dokumentacją techniczną wskazującą na sposób wytworzenia paliw ciekłych i zawartość w nich biokomponentów wydany dla właściciela biopaliw dowód wydania wskazany we wniosku, na podstawie którego ma być obliczana wartość zwolnienia biopaliw od podatku akcyzowego.

Reasumując stwierdza się, iż metoda określania ilości wyprodukowanego paliwa z udziałem biokomponentów w temperaturze 15°C zaprezentowana we wniosku zdaniem tutejszego organu jest prawidłowa. Jednakże w związku z faktem, iż ewidencji prowadzonej w składzie podatkowym SAP nie można uznać za dokumentację techniczną wskazującą na sposób wytworzenia paliw ciekłych i zawartość w nich biokomponentów, stanowisko Spółki jest nieprawidłowe. Ponadto w związku z faktem, iż omawiana ewidencja nie może być uznana za dokumentację techniczną, nie będzie spełniony warunek zwolnienia paliw z dodatkiem biokomponentów, o którym mowa w § 12 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień, zarówno dla prowadzącego skład podatkowy jak i właściciela towaru.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej – powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 ustawy Ordynacja podatkowa).


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj