Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-184/08/JK
z 26 września 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-184/08/JK
Data
2008.09.26



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
gmina
odzyskanie podatku naliczonego
samorząd publiczny
zadania publiczne


Istota interpretacji
Miasto nie będzie miało możliwości odzyskania kwoty podatku z tytułu realizacji planowanej inwestycji.



Wniosek ORD-IN 829 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Miasta przedstawione we wniosku z dnia 7 sierpnia 2008 r. (data wpływu 18 sierpnia 2008 r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 września 2008 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizowanym zadaniem inwestycyjnym pod nazwą Przebudowa Wiaduktów w ciągu ul. F. - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 18 sierpnia 2008 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizowanym zadaniem inwestycyjnym pod nazwą Przebudowa Wiaduktów w ciągu ul. F.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Miasto realizuje zadanie inwestycyjne pn. Przebudowa Wiaduktów w ciągu ul. F. Inwestycja ma na celu przywrócenie własności użytkowych obiektu i zapewnienie jego dalszej bezpiecznej eksploatacji. W ramach zadania wykonany zostanie remont konstrukcji wraz z wymianą wszystkich elementów wyposażenia, wzmocnienie ustroju niosącego i podpór do klasy obciążeń B. Dla zadania wyróżniono następujące kategorie kosztów: roboty budowlano montażowe, nadzór inwestorski, nadzór autorski, dokumentacja projektowo-techniczna, studium wykonalności, analizy ruchowe, rezultaty studium wykonalności wraz analizą kosztów i korzyści, raport oceny oddziaływania na środowisko, promocja projektu. Całkowity koszt zadania określono na kwotę 20.600.000,00 zł w tym 22% VAT. Inwestycja została przewidziana do ubiegania się o współfinansowanie ze środków unijnych. Rozpoczęcie prac nastąpiło w listopadzie 2006 r. Zakończenie prac budowlano-montażowych planuje się na dzień 30 listopada 2008 r. Projekt po zakończeniu wszystkich prac nie będzie generować przychodu, a środki na jego eksploatację i bieżące remonty zapewni Miasto. Infrastruktura zmodernizowana w ramach zadania zarządzana będzie przez „Z” jednostkę organizacyjną. Miasto ponadto poinformowało, iż za zrealizowane zadanie nie przysługuje zwrot podatku VAT na zasadach, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Dotychczasowe finansowanie tej inwestycji pochodziło wyłączne ze środków budżetu Miasta. Ponadto Wnioskodawca w piśmie z dnia 4 września 2008 r. poinformował, iż inwestycja zgodnie z art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług nie była i nie będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, a inwestycję sfinansowano wyłącznie ze środków własnych gminy.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy Miasto ma możliwość odzyskania podatku VAT, w związku z realizowanym zadaniem inwestycyjnym polegającym na przebudowie dwóch Wiaduktów w ciągu ul. F....


Stanowisko Wnioskodawcy.


W ocenie Miasta, jako beneficjent nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w związku z zrealizowanym projektem, opisanym we wniosku, gdyż jako jednostka samorządu terytorialnego nie jest podatnikiem VAT w zakresie realizowanych przez siebie inwestycji.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj