Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/436-356/08-2/AF
z 27 listopada 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB2/436-356/08-2/AF
Data
2008.11.27



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od czynności cywilnoprawnych --> Przedmiot opodatkowania --> Wyłączenia


Słowa kluczowe
hipoteka
podatek od czynności cywilnoprawnych
zabezpieczenie
zakład pracy chronionej
zwolnienia podmiotowe
zwolnienie


Istota interpretacji
PCC - w zakresie zwolnienia od podatku przez zakład pracy chronionej z tytułu ustanowienia hipoteki jako zabezpieczenie wierzytelności



Wniosek ORD-IN 304 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 04.09.2008 r. (data wpływu 12.09.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie zwolnienia od podatku przez zakład pracy chronionej z tytułu ustanowienia hipoteki jako zabezpieczenie wierzytelności - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12.09.2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie zwolnienia od podatku przez zakład pracy chronionej z tytułu ustanowienia hipoteki jako zabezpieczenie wierzytelności.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Dnia 17.01.2007 r. firma zawarła umowę z bankiem …. Nr xxx/2007 z tytułu kredytu inwestycyjnego na budowę stacji dealerskiej L… w K…. Pomimo, że Wnioskodawca od 09.12.1996 r. do nadal jest zakładem pracy chronionej musiał zapłacić do Drugiego urzędu Skarbowego w Radomiu opłatę od czynności cywilnoprawnych w wysokości 11.262.00 tj. 0,1% od kwoty 11.264.474.00 PLN za ustanowienie hipoteki zwykłej łącznej. Drugi Urząd Skarbowy w Radomiu w zapytaniu telefonicznym przekazał informację, że od powyższego Wnioskodawca nie ma zwolnienia jako zakład pracy chronionej. Dlatego też Wnioskodawca złożył deklarację PCC-3 i zapłacił wykazany podatek.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy A.... w R…, jako zakład pracy chronionej ma prawo do zwolnienia z podatku od czynności cywilnoprawnych z tytułu ustanowienia hipoteki jako zabezpieczenie wierzytelności z tytułu zaciągnięcia przez firmę kredytu inwestycyjnego na budowę stacji dealerskiej, która pozostaje w bezpośrednim związku z prowadzeniem zakładu...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Wnioskodawca uważa, że jako zakład pracy chronionej, ma prawo do zwolnienia z podatku od czynności cywilnoprawnych, jeżeli czynność przez niego dokonana pozostaje w bezpośrednim związku z prowadzeniem zakładu (art. 31 pkt 1 ppkp 1b ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).

Wnioskodawca uważa, że zaciągniecie kredytu przez firmę na rozwój, ponieważ w wyniku zaciągniętego kredytu powstanie kolejny oddział firmy w Krakowie, ma bezpośredni związek z prowadzeniem zakładu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistniałego zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj