Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT3.4011.216.2019.2.WM
z 11 lipca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2019 r. (data wpływu 21 maja 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 czerwca 2019 r. (data wpływu 24 czerwca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie zastosowania stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych właściwej dla:


  • robót budowlanych związanych z wykonywaniem instalacji elektrycznych oraz wykonywaniem pozostałych instalacji elektrycznych. – jest prawidłowe;
  • usług podwykonawców związanych z produkcją aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej – jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 21 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i następujące zdarzenie przyszłe.


Od dnia 2 stycznia 2018 r. Wnioskodawca prowadzi na własny rachunek jednoosobową działalność gospodarczą w sposób zorganizowany i ciągły. Przychody uzyskane z tej działalności opodatkowuje w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Wnioskodawca, nie uzyskuje żadnych przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy. Wnioskodawca uzyskuje przychody wyłącznie ze świadczenia usług określonych w art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tj. usług w zakresie: - Prefabrykacji szaf sterowniczych do instalacji automatyki budynkowej (wentylacyjno - klimatyzacyjnej) oraz techniki basenowej (filtracja basenowa) - Wykonanie okablowania dla central wentylacyjnych oraz filtracji basenowej.

Wnioskodawca planuje w przyszłości wykonywać dodatkowo usługi polegające na: - Prefabrykacji szaf sterowniczych do instalacji automatyki budynkowej (wentylacyjno - klimatyzacyjnej) oraz techniki basenowej (filtracja basenowa) oraz wykonywanie schematów elektrycznych do tych szaf - Montażu, konfiguracji i uruchomieniu urządzeń automatyki budynkowej oraz urządzeń techniki basenowej - Konfigurowaniu i programowaniu sterowników zawiadujących aparaturą automatyki budynkowej oraz basenowej - Tworzeniu instalacji systemów monitoringu pracy systemów budynkowych oraz basenowych.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że usługi wykonania okablowania instalacji elektrycznej dla central wentylacyjnych oraz filtracji basenowej są sklasyfikowane pod symbolem PKWIU 43.21.10 (Roboty związane z wykonywaniem instalacji elektrycznych) oraz dodatkowo 43.21.10.2 (Roboty związane z wykonywaniem pozostałych instalacji elektrycznych).


Natomiast usługi:


  • prefabrykacji szaf sterowniczych do instalacji automatyki budynkowej (wentylacyjno - klimatyzacyjnej) oraz techniki basenowej (filtracja basenowa) oraz wykonywanie schematów elektrycznych do tych szaf
  • montażu, konfiguracji i uruchomienia urządzeń automatyki budynkowej oraz urządzeń techniki basenowej
  • konfigurowania i programowania sterowników zawiadujących aparaturą automatyki budynkowej oraz basenowej
  • tworzenia instalacji systemów monitoringu pracy systemów budynkowych oraz basenowych, są sklasyfikowane pod symbolem PKWIU 27.12.9 (Usługi podwykonawców związane z produkcją aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej) lub 43.21.10.2 (Roboty związane z wykonywaniem pozostałych instalacji elektrycznych).


Wnioskodawca wskazał również, że wykonuje/będzie wykonywał wskazane we wniosku usługi zarówno w siedzibie firmy, jak i w obiekcie budowlanym.

Wnioskodawca wykonuje/będzie wykonywał roboty budowlane rozumiane zgodnie z ustawą Prawo budowlane jako budowę (nowo powstały budynek). Usługa również będzie polegała na montażu (np. rozdzielnicy elektrycznej, trak kablowych, przewodów).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Jaką stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych należy opodatkować przychody uzyskane ze świadczenia wyżej wymienionych usług?


Zdaniem Wnioskodawcy, w zakresie opisanego stanu faktycznego, przychody z działalności usługowej polegającej na Prefabrykacji szaf sterowniczych do instalacji automatyki budynkowej (wentylacyjno - klimatyzacyjnej) oraz techniki basenowej oraz Wykonania okablowania dla central wentylacyjnych oraz filtracji basenowej, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 20 listopada 1998 r, podlegają opodatkowaniu wg 5,5% stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


Zdaniem Wnioskodawcy, w zakresie opisanego zdarzenia przyszłego, przychody z działalności usługowej polegającej na:


  • Prefabrykacji szaf sterowniczych do instalacji automatyki budynkowej (wentylacyjno - klimatyzacyjnej) oraz techniki basenowej (filtracja basenowa) oraz wykonywanie schematów elektrycznych do tych szaf
  • Montażu, konfiguracji i uruchomieniu urządzeń automatyki budynkowej oraz urządzeń techniki basenowej - Konfigurowaniu i programowaniu sterowników zawiadujących aparaturą automatyki budynkowej oraz basenowej
  • Tworzeniu instalacji systemów monitoringu pracy systemów budynkowych oraz basenowych których sposób wykonania określony jest w większości przypadków przez dostarczony projekt budowlany, w skład którego wchodzi, m. in.: projekt instalacji wodno-kanalizacyjnej, klimatyzacyjno-wentylacyjnej, centralnego ogrzewania, instalacji elektrycznej oraz projekt automatyki (projekt ten określa m.in. sposób rozmieszczenia przewodów elektrycznych i sterowniczych, rozmieszczenia szaf sterowniczych, rozmieszczenia urządzeń automatyki oraz sposób funkcjonowania instalacji automatyki, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 20 listopada 1998 r, podlegają opodatkowaniu wg 5,5% stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zakresie zastosowania stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych właściwej dla:


  • robót budowlanych związanych z wykonywaniem instalacji elektrycznych oraz wykonywaniem pozostałych instalacji elektrycznych. – jest prawidłowe;
  • usług podwykonawców związanych z produkcją aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej – jest nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 43), ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.


Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1509 ze zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:


  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych


  • prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


W myśl art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:


  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.


Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej "spółką". Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została określona w art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne i zależy od rodzaju faktycznie prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej.


Zgodnie z art. 12 ust. 1 ww. ustawy ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi m.in.:


  • 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy (art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) tej ustawy),
  • 5,5% przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton (art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) tej ustawy).


W art. 4 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy pojęcie „działalności usługowej” zdefiniowane zostało jako pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r. poz. 256 i 1753)(1) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 997, 1000, 1629 i 1669), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Przepisy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie definiują pojęcia „roboty budowlane”. Dlatego zasadne jest powołanie się na przepis art. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2018 r. poz. 1202).


Zgodnie z powołanym przepisem przez:


  • obiekt budowlany - należy rozumieć budynek, budowlę bądź obiekt małej architektury, wraz z instalacjami zapewniającymi możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, wzniesiony z użyciem wyrobów budowlanych (pkt 11);
  • budowlę - należy rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: obiekty liniowe, lotniska, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem tablice reklamowe i urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni jądrowych, elektrowni wiatrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową (pkt 3);
  • roboty budowlane - należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego (pkt 7).


Robotami budowlanymi zgodnie z cyt. powyżej przepisami Prawa budowlanego są zatem prace polegające na budowie, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego. Obiektami budowlanymi są zarówno budynki, budowle, jak i obiekty małej architektury.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, o czym stanowi art. 8 ust. 1 ustawy.

Jak wynika z art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) ustawy, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub części przychody ze świadczenia usług wymienionych w załączniku Nr 2 do ustawy, t.j. „Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług”.

W załączniku tym wymieniono usługi, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podano jednocześnie oznaczenie tych usług według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

W „Wykazie usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, oznaczonych wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług” stanowiącym Załącznik nr 2 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie wymieniono wskazanych przez Wnioskodawcę symboli PKWiU i przyporządkowanych tym symbolom usług, które świadczy/zamierza świadczyć Wnioskodawca.

Mając na uwadze powyższe, przychody z wykonywanych przez Wnioskodawcę usług, mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W dziale 43 sekcji F – Roboty budowlane specjalistyczne Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz.U. z 2015 r poz. 1676 ze zm.) pod symbolem 43.21.10 znalazły się wskazane przez Wnioskodawcę roboty związane z wykonywaniem instalacji elektrycznych, pod symbolem 43.21.10.2 wymieniono zaś wskazane przez Wnioskodawcę roboty związane z wykonywaniem pozostałych instalacji elektrycznych.

Oznacza to, że wykonywanie przez Wnioskodawcę w obiektach budowlanych usług o wskazanych powyżej symbolach PKWiU 43.21.10 i 43.21.10.2, można uznać za wykonywanie robót budowlanych, z których przychody podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 5,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Stawka ta bowiem przewidziana została m.in. dla przychodów z tytułu robót budowlanych.

W tym zakresie stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Natomiast wykonywane przez Wnioskodawcę usługi podwykonawców związane z produkcją aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej o symbolu PKWiU 27.12.9 sklasyfikowane zostały w Dziale 27 – urządzenia elektryczne. Usługi podwykonawców związane z produkcją aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej o symbolu PKWiU 27.12.9, nie stanowią zatem usług budowlanych, lecz usługi elektryczne.

Wobec powyższego, wykonywanie usług elektrycznych sklasyfikowanych pod symbolem PKWIU 27.12.9 podlega opodatkowaniu stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W świetle powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe, w zakresie możliwości zastosowania stawki 5,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w przypadku wykonywania usług elektrycznych związanych z produkcją aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej o symbolu PKWiU 27.12.9.

Jednocześnie należy zaznaczyć, że organ podatkowy oparł swe stanowisko na klasyfikacji pod właściwy symbol PKWiU usług dokonanej przez Wnioskodawcę. Przedmiotem niniejszej interpretacji nie jest ocena prawidłowości dokonanej klasyfikacji przez podatnika świadczonych usług jako, że organ podatkowy dokonuje interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, nie jest więc właściwy do ustalenia do jakiego działu PKWiU należy zaklasyfikować świadczone bądź też planowane usługi.

Końcowo wskazuje się, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).


Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj