Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-3.4012.317.2019.2.KP
z 30 sierpnia 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 lipca 2019 r. (data wpływu 16 lipca 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 26 lipca 2019 r. (data wpływu 28 lipca 2019 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 22 lipca 2019 r. (skutecznie doręczone w dniu 25 lipca 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zaprzestania prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej oraz czynności jakie należy dopełnić w celu zgłoszenia ww. czynności – jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 16 lipca 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zaprzestania prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej oraz czynności jakie należy dopełnić w celu zgłoszenia ww. czynności. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 26 lipca 2019 r. (data wpływu 28 lipca 2019 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu nr 0114-KDIP1-3.4012.317.2019.1.KP z dnia 22 lipca 2019 r. (skutecznie doręczone Stronie w dniu 25 lipca 2019 r.).


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży towarów przemysłowych (niekoncesjonowanych) przez Internet, za które otrzymuje zapłatę wyłącznie za pośrednictwem poczty, przelewu, płatności elektronicznych realizowanych przy udziale podmiotów pośredniczących - …. Każdorazowa transakcja na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej jest udokumentowana fakturą i z dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczy i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy i jego adres).

W odpowiedzi na wezwanie Wnioskodawczyni wskazała, że prowadzi ewidencję sprzedaży, o której mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. przy zastosowaniu kasy fiskalnej. Wnioskodawczyni prowadzi sprzedaż towarów przemysłowych (niekoncesjonowanych) przez Internet od 2006 r. oraz nie dokonuje sprzedaży produktów wskazanych § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia. Firma wykonuje działalność handlową art. przemysłowymi zarówno detalicznie (za pośrednictwem Internetu) jak i hurtowo, a sporadycznie dokonuje obrotu samochodami osobowymi. Od początku działalności firma dokonywała sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności i rok w rok obrót przekraczał wartość 20.000 zł. W roku 2019 obrót 20.000 zł na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności został przekroczony. Zarówno w 2018 r. jak i 2019 r. Wnioskodawczyni dokonuje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności; obrót 20.000 zł został przekroczony, ale każda transakcja jest udokumentowana fakturą (program Subiekt GT) i z dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczy i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy i jego adres). Płatność za te transakcje jest wyłącznie za pośrednictwem poczty, przelewu, płatności elektronicznych realizowanych przy udziale podmiotów pośredniczących - ….


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy przy sprzedaży towarów (innych niż wymienione w § 4 Rozporządzenia z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących) przez Internet na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, Wnioskodawczyni może skorzystać na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 36 i 37 załącznika do rozporządzenia ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej (fiskalnej) sprzedaży tych towarów i dokonać wyrejestrowania kasy fiskalnej ?


Zdaniem Wnioskodawczyni:


Zgodnie ze wskazaną podstawą prawną Wnioskodawczyni ma prawo do złożenia wniosku o odczyt z kasy fiskalnej i tym samym zgłoszenia, że nie będzie prowadzona ewidencja sprzedaży za jej pośrednictwem.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.


Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z zapisu art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w myśl którego, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.


W myśl art. 111 ust. 1a ustawy, do obrotu wykazywanego w ewidencji, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się kwoty podatku należnego.


Nadmienia się, że od dnia 1 maja 2019 r. obowiązuje ustawa z dnia 15 marca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo o miarach (Dz. U. z 2019 r., poz. 675) wprowadzająca zmiany m.in. w przepisach art. 111 ustawy o VAT.


I tak, zgodnie art. 111 ust. 1 ustawy, w brzmieniu od dnia 1 maja 2019 r., podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Wskazać w tym miejscu należy, że od dnia 1 maja 2019 r. został uchylony przepis art. 111 ust. 1a ustawy i dodano przepis art. 111 ust. 1b, zgodnie z którym, w ewidencji, o której mowa w ust. 1, wykazuje się dane o sprzedaży, zawarte w dokumentach wystawianych przy zastosowaniu kas rejestrujących, w tym określające przedmiot opodatkowania, wysokość podstawy opodatkowania i podatku należnego oraz dane służące identyfikacji poszczególnych sprzedaży, w tym numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku albo podatku od wartości dodanej.

Na podstawie art. 111 ust. 8 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…).

Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. obowiązuje w tym zakresie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2018 r., poz. 2519) zwanego dalej rozporządzeniem w sprawie zwolnień z kas.


Zgodnie z § 2 ust. 1 ww. rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2021 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.


W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku (§ 2 ust. 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień z kas).


W poz. 36 ww. załącznika wskazano dostawę towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), jeżeli dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres).

Na podstawie § 3 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia w sprawie zwolnień z kas, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2021 r. podatników, u których obrót zrealizowany na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych nie przekroczył w poprzednim roku podatkowym kwoty 20 000 zł, a w przypadku podatników rozpoczynających w poprzednim roku podatkowym dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli obrót z tego tytułu nie przekroczył, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w poprzednim roku podatkowym, kwoty 20.000 zł.


Natomiast stosownie do zapisu § 4 ust. 1 ww. rozporządzenia w sprawie zwolnień z kas, zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się w określonych w tym przepisie przypadkach.


Na gruncie niniejszej sprawy należy wskazać, że od dnia 1 maja 2019 r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r, w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. z 2019 r., poz. 816), w którym to w Rozdziale 2, oddziale 5 wskazano przepisy dotyczące sposobu zakończenia używania kas z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii w przypadku zakończenia działalności gospodarczej lub pracy tych kas.


Zgodnie z § 34 ww. rozporządzenia w sprawie kas, w przypadku zakończenia używania kasy z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii z powodu zakończenia działalności gospodarczej lub pracy tych kas w trybie fiskalnym, podatnik:

  1. wystawia raport fiskalny dobowy i raport fiskalny okresowy (miesięczny);
  2. niezwłocznie, przy pomocy serwisanta, dokonuje odczytu zawartości pamięci fiskalnej poprzez wystawienie raportu fiskalnego rozliczeniowego i sporządza z tej czynności protokół, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do rozporządzenia;
  3. składa protokół z odczytu zawartości pamięci fiskalnej wraz z załączonym raportem fiskalnym rozliczeniowym, w terminie 5 dni od dnia ich sporządzenia, do właściwego dla podatnika naczelnika urzędu skarbowego;
  4. sporządza i składa, wraz z dokumentami, o których mowa w pkt 3, do właściwego dla podatnika naczelnika urzędu skarbowego wniosek o wyrejestrowanie kasy z ewidencji kas, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia.

Natomiast w myśl § 35 ww. rozporządzenia w sprawie kas, w przypadku zakończenia używania kasy z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii, gdy wystąpiły okoliczności określone w § 46, podatnik sporządza i składa do właściwego dla podatnika naczelnika urzędu skarbowego wniosek o wyrejestrowanie kasy z ewidencji kas, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia, w terminie 5 dni od dnia otrzymania kopii protokołu, o którym mowa w § 46 ust. 4.


W przypadku zakończenia przez kasę pracy w trybie fiskalnym podatnik nie może prowadzić ewidencji przy użyciu tej kasy (§ 36 ww. rozporządzenia w sprawie kas).


Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży towarów przemysłowych (niekoncesjonowanych) przez Internet od 2006 r, za które otrzymuje zapłatę wyłącznie za pośrednictwem poczty, przelewu, płatności elektronicznych realizowanych przy udziale podmiotów pośredniczących - …. Każdorazowa transakcja na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej jest udokumentowana fakturą i z dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczy i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy i jego adres). Ponadto Wnioskodawczyni wskazała, że prowadzi ewidencję sprzedaży, o której mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. przy zastosowaniu kasy fiskalnej. Wnioskodawczyni nie dokonuje sprzedaży produktów wskazanych § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia. Firma wykonuje działalność handlową art. przemysłowymi zarówno detalicznie (za pośrednictwem Internetu) jak i hurtowo, a sporadycznie dokonuje obrotu samochodami osobowymi. Od początku działalności firma dokonywała sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności i rok w rok obrót przekraczał wartość 20.000 zł. W roku 2019 obrót 20.000 zł na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności został przekroczony. Zarówno w 2018 r. jak i 2019 r. Wnioskodawczyni dokonuje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności; obrót 20.000 zł został przekroczony, ale każda transakcja jest udokumentowana fakturą i z dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczy i na czyją rzecz została dokonana. Płatność za te transakcje jest dokonywana wyłącznie za pośrednictwem poczty, przelewu, płatności elektronicznych realizowanych przy udziale podmiotów pośredniczących - ….

Wnioskodawczyni ma wątpliwości czy przy sprzedaży towarów (innych niż wymienione w § 4 rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących) przez Internet na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, Wnioskodawczyni będzie mogła skorzystać na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 36 i 37 załącznika do rozporządzenia ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej (fiskalnej) sprzedaży tych towarów i dokonać wyrejestrowania kasy fiskalnej.

Wskazać w tym miejscu należy, że Wnioskodawczyni będzie uprawniona do zrezygnowania ze stosowania kasy rejestrującej w przypadku gdy sprzedaż przez nią rejestrowana będzie podlegała zwolnieniu z obowiązku ewidencjonowania za pośrednictwem kasy rejestrującej. Zatem należy dokonać analizy dokonywanej przez Wnioskodawczynię sprzedaży w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej.

Mając na uwadze powyższy opis sprawy oraz przytoczone przepisy wskazać należy, że w przedmiotowej sprawie zostały spełnione łącznie wszystkie warunki umożliwiające zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży przez Wnioskodawczynię towarów w systemie wysyłkowym na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych, na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w zw. z poz. 36 załącznika do rozporządzenia. W analizowanej sytuacji – jak wskazała Wnioskodawczyni – zapłatę ze sprzedaży poprzez sklep internetowy Wnioskodawczyni będzie otrzymywała wyłącznie za pośrednictwem poczty, przelewu, płatności elektronicznych realizowanych przy udziale podmiotów pośredniczących – …. Każdorazowa transakcja na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej będzie udokumentowana fakturą i z dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczy i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy i jego adres). Przy czym, co istotne towary, które będą sprzedawane przez Wnioskodawczynię w systemie wysyłkowym nie zostały wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia.

W konsekwencji, Wnioskodawczyni będzie miała prawo korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej sprzedaży towarów w systemie wysyłkowym na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej na podstawie § 2 ust. 1 w zw. z poz. 36 załącznika do rozporządzenia.

Ponadto z wniosku wynika, że Wnioskodawczyni sporadycznie dokonuje obrotu samochodami osobowymi. Zatem należy stwierdzić, że powyższa dostawa nie będzie dokonywana przez Internet. Przy czym - jak wynika z wniosku - od początku działalności tj. od 2006 r. Wnioskodawczyni dokonywała sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i obrót z tego tytułu w każdym roku przekraczał 20.000 zł, zatem u Wnioskodawczyni powstał obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży na kasie rejestrującej dla nabywców wskazanych w art. 111 ust. 1 ustawy. W konsekwencji w odniesieniu do sprzedawanych samochodów osobowych u Wnioskodawczyni powstał obowiązek prowadzenia ewidencji za pośrednictwem kasy rejestrującej. Tym samym Wnioskodawczyni nie będzie przysługiwało prawo do korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej na podstawie § 2 ust. 1 w zw. z poz. 36 załącznika do rozporządzenia, ponieważ jak wyżej wskazano przedmiotowa dostawa nie będzie się odbywała w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi).

Tym samym odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawczyni dotyczących możliwości zaprzestania prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej, wskazać należy, że Wnioskodawczyni będzie przysługiwało takie prawo jedynie w odniesieniu do kasy rejestrującej, na której Wnioskodawczyni ewidencjonuje wyłącznie sprzedaż, w odniesieniu do której będzie miała prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku jej ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej. W przypadku podjęcia przez Wnioskodawczynię decyzji o zaprzestaniu prowadzenia ewidencji przez taką kasę, Wnioskodawczyni będzie miała obowiązek wykonać czynności o których mowa w § 34 rozporządzenia w sprawie kas tj. wystawić raport fiskalny dobowy i raport fiskalny okresowy (miesięczny); niezwłocznie, przy pomocy serwisanta, dokonać odczytu zawartości pamięci fiskalnej poprzez wystawienie raportu fiskalnego rozliczeniowego i sporządzić z tej czynności protokół, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do rozporządzenia; złożyć protokół z odczytu zawartości pamięci fiskalnej wraz z załączonym raportem fiskalnym rozliczeniowym, w terminie 5 dni od dnia ich sporządzenia, do właściwego dla Wnioskodawczyni naczelnika urzędu skarbowego; sporządzić i złożyć, wraz z dokumentami, o których mowa powyżej, do właściwego dla Wnioskodawczyni naczelnika urzędu skarbowego wniosek o wyrejestrowanie kasy z ewidencji kas, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia.

Jednakże w sytuacji, gdy Wnioskodawczyni posiada jedną kasę rejestrującą, na której ewidencjonuje całą sprzedaż tj. sprzedaż artykułów przemysłowych za pośrednictwem Internetu oraz sporadyczną sprzedaż samochodów osobowych dokonywaną na rzecz osób fizycznych i rolników ryczałtowych, to Wnioskodawczyni nie będzie mogła zaprzestać prowadzenia ewidencji na tej kasie oraz nie będzie mogła wyrejestrować kasy z ewidencji kas, gdyż, jak wyżej wskazano, Wnioskodawczyni nie będzie miała prawa korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej sprzedaży samochodów osobowych na podstawie § 2 ust. 1 w zw. z poz. 36 załącznika do rozporządzenia.

Ponadto należy wskazać, że skoro z opisu sprawy nie wynika, że Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług wskazanych w poz. 37 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, to rozstrzyganie kwestii dotyczących ww. zwolnienia jest bezpodstawne.

Zatem, stanowisko Wnioskodawczyni, że ma prawo do złożenia wniosku o odczyt z kasy fiskalnej i tym samym zgłoszenia, że nie będzie prowadzona ewidencja sprzedaży za jej pośrednictwem należało uznać za nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Stosownie do § 2 ww. artykułu przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4 0/0, 00-013 Warszawa, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj