Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.199.2018.3.WR
z 30 listopada 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 27 sierpnia 2018 r. (data wpływu 31 sierpnia 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 października 2018 r (data wpływu 29 października 2018 r.)., oraz pismem z dnia 23 listopada 2018 r. (data wpływu 28 listopada 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie nabycia wewnątrzwspólnotowego smarów i olejów smarowych jest:

  • nieprawidłowe - w zakresie zwolnienia z opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów o kodach Nomenklatury Scalonej CN 2710 19 99 i CN 34039900, nabywanych w celu dalszej odsprzedaży;
  • prawidłowe – w zakresie procedur, jakie należy zachować przed i po wprowadzeniu smarów plastycznych na terytorium kraju w celu dalszej odsprzedaży.

UZASADNIENIE

W dniu 31 sierpnia 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie nabycia wewnątrzwspólnotowego smarów i olejów smarowych.

Powyższy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 października 2018 r. (data wpływu 29 października 2018 r.) oraz pismem z dnia 23 listopada 2018 r. (data wpływu 28 listopada 2018 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie […] oraz sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego produktów z branży środków smarnych.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. W czerwcu 2018 roku Wnioskodawca zakupił w ramach WNT towary z Anglii do sklepu internetowego w celu dalszej odsprzedaży na terytorium polski zarówno dla osób prowadzących działalność gospodarczą jak i dla osób prywatnych. Część towaru Wnioskodawca zużyje na potrzeby własnej działalności. Jest to nabycie inne niż do składu podatkowego.

Wnioskodawca nabył smar do zastosowań przemysłowych - kod towaru CN 27101999 oraz preparat smarowy - kod towaru CN 34039900. Smary są produktami, które tylko w niewielkim stopniu - około 30% - zawierają w sobie oleje smarowe. Przed dokonaniem WNT Wnioskodawca złożył zgłoszenie rejestracyjne w zakresie podatku akcyzowego i otrzymał potwierdzenie AKC-PR. Wnioskodawca nie składał wniosku o zezwolenie na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca. Wnioskodawca nie prowadzi składu podatkowego.

Towary zostały dostarczone do Polski w czerwcu 2018r.

W przyszłości Wnioskodawca zamierza nabywać do sklepu internetowego w ramach WNT do dalszej odsprzedaży i na własny użytek oprócz smarów również oleje smarowe - kod towarów CN 27101999 i inne.

W pismach z dnia 23 października 2018 r. i z 23 listopada 2018 r. uzupełniono wniosek o następujące informacje.

Ze zwolnienia z akcyzy wskazanych we wniosku wyrobów Wnioskodawca zamierza korzystać na podstawie § 6 ust.2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2017 roku w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2017 poz.430 ).

Wskazane we wniosku wyroby o kodzie CN 2710 19 99 są smarami plastycznymi o których mowa w art. 89 ust. l pkt 11 ustawy o podatku akcyzowym.

Wyroby wskazane w opisanej sprawie nie będą przez Wnioskodawcę używane do jakichkolwiek celów - wyroby te będą przez Wnioskodawcę wyłącznie sprzedawane .

Przedmiotem WNT w przedstawionym zdarzeniu przyszłym będą smary plastyczne, które nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do jakichkolwiek zastosowań - będą przeznaczone wyłącznie do dalszej odsprzedaży.

Pytanie i stanowisko Nr 3 dotyczy wyłącznie smarów plastycznych.

W uzupełnieniu do wniosku o wydanie interpretacji w zakresie przeznaczenia wyrobów akcyzowych wskazanych w opisanej sprawie Wnioskodawca wyjaśnił, że wyroby te będą przeznaczone wyłącznie do sprzedaży jako smary plastyczne - zgodnie z definicją smarów plastycznych. Wyroby te nie będą oferowane do sprzedaży do celów opałowych, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych ani jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania (ostatecznie sprecyzowane w piśmie z dnia 23 litopada 2018 r.):

  1. Czy transakcja zakupu w ramach WNT z przemieszczeniem na terytorium kraju smarów o kodach CN 27101999 oraz CN 34039900 w celu dalszej odsprzedaży podlega opodatkowaniu polskim podatkiem akcyzowym?
  2. Czy transakcja zakupu w ramach WNT z przemieszczeniem na terytorium kraju olejów smarowych w celu dalszej odsprzedaży podlega opodatkowaniu polskim podatkiem akcyzowym?
  3. Jaką procedurę należy zachować przed i po wprowadzeniu w/w wyrobów akcyzowych [smarów plastycznych- przypis Organu] na terytorium kraju w celu dalszej odsprzedaży w zakresie podatku akcyzowego?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Uważam, że:

  1. Smary o kodach CN 27101999 oraz CN 34039900 zakupione w ramach WNT są towarami akcyzowymi, ale korzystają ze zwolnienia od obowiązku zapłaty akcyzy
  2. Oleje smarowe zakupione w ramach WNT są towarami akcyzowymi, ale korzystają ze zwolnienia od obowiązku zapłaty akcyzy.
  3. Zgłoszenie AKC-R jest wystarczające do zakupu i przemieszczenia towarów [smarów plastycznych- przypis Organu] do kraju w ramach WNT. Z tego tytułu, że towary korzystają ze zwolnienia podatnik nie jest zobowiązany do składania deklaracji akcyzowych na formularzu AKC-U.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe w zakresie pytań oznaczonych jako nr 1 i 2. W pozostałym zakresie stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1114 ze zm., zwana dalej „ustawą” lub „ustawą o podatku akcyzowym”) ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Nabycie wewnątrzwspólnotowe to przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju (art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy).

W myśl art. 8 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym przedmiotem opodatkowania akcyzą jest m.in. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego.

Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą (art. 13 ust. 1 ustawy).

Natomiast do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:

  • objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715 oraz
  • objęte pozycją CN 3403 (art. 86 ust. 1 pkt 2 i 5 ustawy).

W poz. 27 załącznika nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym zostały wskazane oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe (kod Nomenklatury Scalonej CN 2710).

Z kolei w poz. 37 załącznika nr 1 do ustawy zostały wymienione preparaty smarowe (włącznie z cieczami chłodząco-smarującymi, preparatami do rozluźniania śrub i nakrętek, preparatami przeciwrdzewnymi i antykorozyjnymi, preparatami zapobiegającymi przyleganiu do formy opartymi na smarach) oraz preparaty w rodzaju stosowanych do natłuszczania materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów, z wyłączeniem preparatów zawierających, jako składnik zasadniczy, 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymanych z minerałów bitumicznych (kod Nomenklatury Scalonej CN 3403).

Jednocześnie wyroby wskazane w opisie sprawie tj. wyroby akcyzowe o kodach Nomenklatury Scalonej CN 2710 19 99 i CN 3403 99 00 nie zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych.

Paliwami opałowymi w rozumieniu ustawy są natomiast wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa w ust. 2 (art. 86 ust. 3).

W myśl art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy stawki akcyzy na wyroby energetyczne wynoszą dla olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach CN od 2710 19 71 do 2710 19 99, z wyłączeniem wyrobów o kodzie CN 2710 19 85 (oleje białe, parafina ciekła) oraz smarów plastycznych zaliczanych do kodu CN 2710 19 99 - 1180,00 zł/1000 litrów.

Stosownie do art. 89 ust. 2c ustawy o podatku akcyzowym stawka akcyzy na wyroby energetyczne niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy, inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł.

Na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1748 ze zm.; dalej: „rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego”) zwalnia się od akcyzy oleje smarowe, pozostałe oleje o kodach CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, przeznaczone do wykorzystania do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1-3 i 6-9 ustawy - jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy.

Powyższe zwolnienie od akcyzy wyrobów stosuje się zatem wyłącznie w przypadku ich:

  • dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub
  • dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu pośredniczącego, lub
  • dostarczenia od podmiotu pośredniczącego do podmiotu zużywającego, lub
  • importu przez podmiot pośredniczący, lub
  • importu przez podmiot zużywający, lub
  • zużycia przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający, lub
  • zużycia przez podmiot pośredniczący występujący jako podmiot zużywający (art. 32 ust. 3 pkt 1-3, 6-9 ustawy).

W myśl przedstawionego opisu sprawy Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego produktów z branży środków smarnych. W czerwcu 2018 r. Wnioskodawca nabył wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2710 19 99 oraz CN 3403 99 00. Smary te są produktami, które tylko w niewielkim stopniu (ok. 30%) zawierają w sobie oleje smarowe. Przed dokonaniem wewnątrzwspólnotowego nabycia Wnioskodawca złożył zgłoszenie rejestracyjne w zakresie podatku akcyzowego i otrzymał potwierdzenie AKC-PR. Jednocześnie Wnioskodawca nie składał wniosku o zezwolenie na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, a także nie prowadzi składu podatkowego

W przyszłości Wnioskodawca zamierza nabywać wyroby o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2710 19 99, które, jak wskazał Wnioskodawca, są smarami plastycznymi, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy.

Wyroby wskazane w opisie sprawy nie będą przez Wnioskodawcę używane do jakichkolwiek celów, lecz będą przez Wnioskodawcę wyłącznie sprzedawane. Wnioskodawca wskazał również, że wyroby te nie będą oferowane do sprzedaży do celów opałowych jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych ani jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych.

W pierwszej kolejności wskazać należy, że Wnioskodawca nie będzie miał prawa do skorzystania ze zwolnienia określonego § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego.

W stosunku do wyrobów o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 3403 99 00, Wnioskodawca jest pozbawiony możliwości skorzystania z tego zwolnienia, gdyż § 6 pkt 2 ww. rozporządzenia nie obejmuje wyrobów o kodzie CN 3403 99 00. Jednocześnie wyrób ten jako nie wymieniony w załączniku nr 2 do ustawy, inny niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13, przeznaczony do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatku lub domieszki do paliw silnikowych opodatkowany jest zerową stawka podatku akcyzowego, zgodnie z art. 89 ust. 2c ustawy.

W odniesieniu natomiast do smarów plastycznych o kodzie CN 2710 19 99, wskazać należy, że zostały one wyłączone z zakresu przepisu art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy. Tym samym podobnie jak wyżej jako wyroby nie wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, inne niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatku lub domieszki do paliw silnikowych opodatkowane będą również zerową stawka podatku akcyzowego, zgodnie z art. 89 ust. 2c ustawy.

Tym samym Wnioskodawca może, w stosunku do obu z wskazanych powyżej wyrobów skorzystać ze stawki akcyzy 0 zł, tj. smarów o kodach Nomenklatury Scalonej CN 3403 99 00 oraz smarów plastycznych o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2710 19 99.

W tym miejscu należy jednocześnie wskazać, że w sytuacji, gdyby Wnioskodawca zamierzał nabywać wewnątrzwspólnotowo celem dalszej odsprzedaży nie smary plastyczne o kodzie CN 2710 19 99 ale oleje smarowe o kodzie CN 2710 19 99, to zwolnienie z akcyzy - w oparciu o przepis § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego – nie będzie miało zastosowania, gdyż nie zostanie spełniony podstawowy warunek jego zastosowania. Zwolnienie to bowiem nie obejmuje przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego oleju smarowego o kodzie CN 2710 19 99 przez Wnioskodawcę (przypadek taki nie został wymieniony w art. 32 ust. 3 pkt 1-3 i 6-9 ustawy). W takiej sytuacji nabywany wewnątrzwspólnotowo przez Wnioskodawcę olej smarowy będzie opodatkowany stawką akcyzy określoną w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy.

Mając na uwadze powyższe Organ uznaje stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytań oznaczonych nr 1-2 za nieprawidłowe.

W odniesieniu do ostatniego z zadanych pytań, odnoszącego się wyłącznie do smarów plastycznych, Organ wskazuje, że Ustawodawca nie przewidział w ustawie o podatku akcyzowym żadnych procedur, które należy stosować do przemieszczania wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym objętych zerową stawką akcyzy. Konieczne jednak, będzie złożenie zgłoszenia rejestracyjnego w podatku akcyzowym- AKC-R, bowiem w myśl art. 16 ust. 1 ustawy podmiot prowadzący działalność gospodarczą jest obowiązany, przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą lub pierwszej czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, złożyć zgłoszenie rejestracyjne właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego. Obowiązek, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, ma zastosowanie również do podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, który dokonuje nabycia wewnątrzwspólnotowego alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkiem skażającym dopuszczonym we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej lub dodatkowymi środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwo członkowskie Unii Europejskiej, w którym skażenie następuje, na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego.

Wnioskodawca, nie będzie miał obowiązku składania deklaracji uproszczonej, co potwierdza brzmienie przepisu art. 78 ust 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym, zgodnie, z którym w przypadku gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, znajdujące się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, na potrzeby wykonywanej na terytorium kraju działalności gospodarczej, jest obowiązany bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklarację uproszczoną, według ustalonego wzoru, oraz obliczyć akcyzę i dokonać jej zapłaty na terytorium kraju, na rachunek właściwego urzędu skarbowego, w terminie 10 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego, w przypadku gdy nabywane wyroby są opodatkowane na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa.

Ponadto stosownie do art. 78 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym przepisy ust. 1 pkt 1, 3 i 3a stosuje się odpowiednio do przypadków nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa.

Wyroby nabywane wewnątrzwspólnotowo przez Wnioskodawcę nie są wskazane w załączniku nr 2 do ustawy, co zostało wykazane powyżej. Wskazane wyroby (smary plastyczne) są również opodatkowane stawką akcyzy 0 zł. Oznacza to, że obowiązek wskazany przez ustawodawcę w art. 78 ust. 1 pkt 3 ustawy nie będzie miał zastosowania w odniesieniu do wyrobów wymienionych w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego.

W tym miejscu wskazać również należy, że zgodnie z art. 21 ust 1 ustawy o podatku akcyzowym podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

  1. składać właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,
  2. obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwego urzędu skarbowego
  3. za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

Obowiązek składania deklaracji będzie jednak w stosunku do Wnioskodawcy wyłączony z uwagi na art. 21 ust. 3 pkt 3, w myśl, którego przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie wyrobów akcyzowych objętych zerową stawką akcyzy lub objętych zwolnieniem od akcyzy, z wyjątkiem zwolnień częściowych lub zwolnień realizowanych przez zwrot akcyzy, lub zwolnień ubytków wyrobów akcyzowych lub całkowitego zniszczenia wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 30 ust. 3.

Tym samym Wnioskodawca nie będzie zobowiązany składać, w stosunku do smarów plastycznych objętych kodem Nomenklatury Scalonej CN 2710 19 99, deklaracji i deklaracji uproszczonej. Na Wnioskodawcy spoczywać będzie jedynie obowiązek złożenia zgłoszenia rejestracyjnego AKC-R.

Zgodnie z powyższym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego jako nr 3 jest prawidłowe.

Reasumując stanowisko Wnioskodawcy w zakresie objętym pytaniami nr 1 oraz 2 jest nieprawidłowe, ponieważ w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca nie będzie miał prawa do skorzystania ze zwolnienia określonego w przepisie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. W odniesieniu do nabywanych wewnątrzwspólnotowo smarów plastycznych o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2710 19 99 oraz wyrobów o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 3403 99 00 będzie mógł jednak skorzystać ze stawki akcyzy 0 zł. Natomiast w zakresie ostatniego z pytań stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe, bowiem w opisanym przez Wnioskodawcę zdarzeniu przyszłym wystarczające będzie dokonanie zgłoszenia rejestracyjnego AKC-R.

Interpretacja dotyczy:

  • stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia, oraz
  • zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy lub zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w […], w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj