Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP1/443-1421/12/IK
z 4 lutego 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 6 listopada 2012 r. (data wpływu 19 listopada 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku dla świadczonych przez Pana usług oraz dokonania korekty podatku należnego – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 19 listopada 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku dla świadczonych przez Pana usług oraz dokonania korekty podatku należnego.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.


Wykonuje Pan usługi, polegające na:


  • produkcji nagrobków pojedynczych, podwójnych, grobowców i kwater z granitu, marmuru i lastrico;
  • wykonywaniu nagrobka zamawianego przez osobę żyjącą pow. 75 lat i osoby żyjące bez względu na wiek;
  • wykonywaniu kompleksowej usługi tj. montażu nagrobka ~ wykonywaniu odkrycia i zakrycia istniejącego nagrobka
  • wykonywaniu katakumb;
  • renowacji nagrobka istniejącego wraz z konserwacją;
  • wykonywaniu urn;
  • dokuwaniu napisów po nowych dochówkach;
  • uzupełnianiu ziemi w mogiłach ziemnych, której ubytki powstały na skutek osiadania gruntu.


Urząd Statystyczny w Łodzi (pismo z dnia 11 września 2012 r.) sklasyfikował świadczone przez Pana usługi następująco:


  • wykonywanie nagrobków , grobowców i urn granitowych , marmurowych itp. wraz z ich montażem na miejscu przeznaczenia , w tym remont i renowacja nagrobków z kamienia naturalnego, wykonywanie napisów na płytach nagrobnych z kamienia naturalnego - PKWiU 23. 70.1 : „Kamienie cięte, formowane i wykończone”;

  • wykonywanie nagrobków, grobowców i urn z lastrico, betonu wraz z ich montażem na miejscu przeznaczenia oraz z ich renowacją i remontem, wykonywanie napisów na płytach nagrobnych z lastrico i betonu - PKWiU 23.69.19.0 : „Wyroby z cementu, betonu łub sztucznego kamienia, gdzie indziej niesklasyfikowane”;
  • wykopanie grobu murowanego, wykopanie kwatery (dołu) i obmurowanie piwnic grobowych (katakumby), zasklepienie grobowca - PKWiU 43.99.60.0: „Roboty związane ze wznoszeniem konstrukcji z cegieł i kamienia”;
  • usługi polegające m.in. na przygotowaniu istniejącego grobu do ponownego pochówku(np. zdjęciu płyty grobowej) oraz zamknięciu grobowca po pochówku (zamurowaniu grobu) , wykopaniu grobu ziemnego oraz zasypaniu grobu ziemią -jako obsługa ceremonii pogrzebowej - PKWiU 96.03.01: „Usługi pogrzebowe i pokrewne”;
  • uzupełnianie ziemi w mogiłach ziemnych na skutek osiadania gruntu - PKWiU 43, „Roboty budowlane specjalistyczne”.


Przedmiotowe usługi mogą stanowić element konkretnego pochówku, ale Pan nie organizuje pogrzebów, jako usługi kompleksowej. Powziął Pan wątpliwości, dotyczące prawidłowości stosowanej stawki podatku VAT w odniesieniu do przedmiotowych usług (obecnie wszystkie świadczone usługi opodatkowuje Pan stawką podstawową), po zapoznaniu się z treścią interpretacji indywidualnej wydanej Dyrektora Izby Skarbowej (znak ITPP1/443-333/12/TS), w której za prawidłowe uznaje się stanowisko pytającego, że usługi związane z wykonywaniem i montażem nagrobków, grobowców, renowacją i konserwacją nagrobków itp. stanowią usługi pogrzebowe i pokrewne i korzystają z obniżonej stawki podatku VAT. Analizując jednak zapisy klasyfikacji statystycznych i to co obejmuje grupowanie PKWiU 96.03 trudno, Pana zdaniem, zgodzić się z twierdzeniem, że produkcja i montaż nagrobków i grobowców, czy renowacja i konserwacja tych nagrobków mieszczą się w usługach pogrzebowych sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 96.03. Wątpliwości te potwierdza klasyfikacja statystyczna otrzymana z Urzędu Statystycznego dla świadczonych przez Pana usług.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Jaką stawką podatku VAT winny być opodatkowane świadczone przeze Pana usługi?
  2. Czy w sytuacji kiedy świadczone usługi podlegałyby opodatkowaniu stawką obniżoną (aktualnie 8%) (dotychczas stosowana była stawka podatku 23%), możliwa jest korekta dokonanego rozliczenia podatku VAT [cała sprzedaż to sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, a więc ewidencjonowana za pomocą kasy fiskalnej, nie mam zatem możliwości wystawienia faktur korygujących]?


Ad 1.

Pana zdaniem, uwzględniając treść załącznika nr 3 do ustawy w poz. 180, w której wymieniono: usługi pogrzebowe i pokrewne wraz z dostawą trumien, urn i utensyliów pogrzebowych dostarczanych wraz z trumną lub urną – PKWiU 96.03 oraz zakres tego grupowania, zgodnie z którym usługi pogrzebowe i pokrewne obejmują:

96.03.1 – usługi pogrzebowe i pokrewne;

96.03.11.0 – usługi cmentarzy i usługi związane z przeprowadzeniem kremacji, grupowanie to obejmuje w szczególności:


  • usługi związane z utrzymywaniem cmentarzy,
  • usługi związane z opieką i pielęgnacją grobów i miejsc pochówku,
  • usługi związane z przeprowadzeniem kremacji,
  • usługi w zakresie liternictwa nagrobkowego wykonywane przez obsługę cmentarza,
  • usługi dzierżawy lub sprzedaży grobów,

96.03.12.0 – usługi pogrzebowe, w tym:

  • usługi związane z przygotowaniem ceremonii pogrzebowych lub kremacyjnych,
  • usługi związane z przeprowadzaniem pochówku lub ekshumacji,
  • usługi instytucji pogrzebowych,
  • przewóz zwłok związanych z ceremonią pogrzebową,


zasadne jest zastosowanie stawki obniżonej w wysokości 8% w stosunku do świadczenia usług, tj.: wykonanie urny, wykonanie odkrycia i zakrycia istniejącego nagrobka, jeśli usługa ta będzie związana z przygotowaniem i przeprowadzeniem samej czynności pochówku lub ekshumacji; wykonanie katakumby, obmurowanie grobu, jeśli usługa ta będzie związana z czynnością pochówku. Natomiast, w Pana ocenie, usługi tj.: produkcja nagrobków, grobowców i kwater z granitu, marmuru, lastrico, usługi samego montażu nagrobków, usługi kompleksowej dostawy i montażu w miejscu przeznaczenia nagrobków i grobowców, usługi renowacji nagrobka istniejącego i jego konserwacja, dokuwanie napisów na płytach nagrobnych po nowych pochówkach oraz uzupełnianie ubytków ziemi w mogiłach ziemnych, powinny być opodatkowane stawką podstawową.


Ad. 2.

Pana zdaniem, w sytuacji kiedy przy sprzedaży ewidencjonowanej za pomocą kasy fiskalnej nastąpiła pomyłka w stosowanej stawce podatku VAT (stosowano stawkę podstawową zamiast obniżonej) podatnik ma prawo do skorygowania stosowanej stawki i do odzyskania podatku VAT odprowadzonego do urzędu w zawyżonej kwocie. Winno się to odbyć poprzez złożenie deklaracji VAT 7 korekta z wykazaną prawidłową wartością sprzedaży i podatkiem VAT wg prawidłowej stawki oraz wniosku o stwierdzenie nadpłaty.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.),opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Świadczeniem usług, w myśl art. 8 ust. 1 wskazanej ustawy, jest każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Jak stanowi przepis art. 5a ww. ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy o podatku od towarów i usług w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona w życie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.).

Stawka podatku, na postawie art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Natomiast dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku – stosownie do art. 41 ust. 2 ustawy – wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.


Zgodnie z art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:


  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.


W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, pod pozycją 180 mieszczą się – sklasyfikowane w PKWiU w grupowaniu 96.03 – „Usługi pogrzebowe i pokrewne, wraz z dostawą trumien, urn i utensyliów pogrzebowych dostarczanych wraz z trumną lub urną”.


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że wykonywane usługi zostały sklasyfikowane przez Pana w następujący sposób:


  • produkcja nagrobków pojedynczych, podwójnych, grobowców i kwater z granitu, marmuru i lastrico - w grupowaniu PKWiU 23.69.19.0;

  • wykonywanie nagrobka zamawianego przez osobę żyjącą pow. 75 lat i osoby żyjące bez względu na wiek - w grupowaniu PKWiU 23.70.1;
  • wykonywanie kompleksowej usługi tj. montażu nagrobka, w grupowaniu PKWiU 23.70.1;
  • wykonywanie odkrycia i zakrycia istniejącego nagrobka – w grupowaniu w PKWiU 96.03.01;
  • wykonywanie katakumb - w grupowaniu PKWiU 43.99.60.0; natomiast jeśli usługa ta będzie związana z czynnością pochówku – w grupowaniu PKWiU 96.03;
  • renowacja nagrobka istniejącego wraz z konserwacją – w grupowaniu PKWiU 23.70.1;
  • wykonywanie urn – w grupowaniu 96.03;
  • dokuwanie napisów po nowych dochówkach – w grupowaniu PKWiU 23.70.1;
  • uzupełnianie ziemi w mogiłach ziemnych, której ubytki powstały na skutek osiadania gruntu – w grupowaniu PKWiU 43.


Wskazać należy, iż pojęcia używane do oznaczenia towaru lub usługi (grupy towarów lub usług) opodatkowanych stawką obniżoną, a określonych w załączniku nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług, należy interpretować ściśle, zważywszy, że możliwość zastosowania stawki preferencyjnej stanowi odstępstwo od ogólnej zasady, zgodnie z którą towary i usługi opodatkowane są stawką podstawową (art. 41 ust. 1 ustawy). Stosowanie stawki podstawowej ma zatem charakter reguły ogólnej. Wszelkie wyjątki od tej reguły nie powinny być interpretowane w sposób rozszerzający.

Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług, wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r., w analizowanym grupowaniu 96.03 mieszczą się „Usługi pogrzebowe i pokrewne, wraz z dostawą trumien, urn i utensyliów pogrzebowych dostarczanych wraz z trumną lub urną”. Z wyjaśnień do PKWiU wynika natomiast, iż stanowiące rozszerzenie powyższej klasy 96.03:


  • grupowanie 96.03.11.0 „Usługi cmentarzy i usługi związane z przeprowadzeniem kremacji” obejmuje:

  • usługi zarządzania i utrzymywania cmentarzy,

  • usługi związane z opieką i pielęgnacją grobów i miejsc pochówku,
  • usługi związane z przeprowadzaniem kremacji,

  • usługi w zakresie liternictwa nagrobkowego wykonywane przez obsługę cmentarza,
  • usługi dzierżawy lub sprzedaży grobów,
  • grupowanie 96.03.12.0 „Usługi pogrzebowe” obejmuje:
  • usługi związane z przygotowaniem ceremonii pogrzebowych lub kremacyjnych,

  • usługi związane z przeprowadzeniem pochówku lub ekshumacji,

  • usługi balsamowania zwłok,
  • usługi instytucji pogrzebowych,

  • przewóz zwłok związany z ceremonią pogrzebową,

  • usługi pogrzebowe dla zwierząt domowych. Grupowanie to nie obejmuje: usług religijnych związanych z uroczystościami pogrzebowymi, sklasyfikowanych w grupowaniu 94.91.10.0.


Mając tym samym na uwadze opis stanu faktycznego oraz powołane przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, iż wśród wymienionych przez Pana czynności tylko usługi, polegające na wykonywaniu odkrycia i zakrycia istniejącego nagrobka, jak również wykonywaniu katakumb oraz urn, o ile są wykonywane w ramach usług związanych z ceremonią pogrzebową, przy założeniu że sklasyfikowane są w PKWiU w grupowaniu 96.03 podlegają opodatkowaniu stawką obniżoną podatku w wysokości 8%. Zatem, przy założeniu, że podana klasyfikacja jest prawidłowa, usługi te opodatkowane są obniżoną stawką podatku w wysokości 8%, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy i poz. 180 załącznika nr 3 do ustawy.

Pozostałe opisane we wniosku czynności, sklasyfikowane odpowiednio w grupowaniu PKWiU 23.70.1, PKWiU - 23.69.19.0, PKWiU - 43 oraz PKWiU - 43.99.60.0, nie mieszczą się w zakresie określonym w poz. 180 załącznika nr 3 do ustawy i na tej podstawie nie podlegają stawce obniżonej. Należy wskazać, iż towary/usługi należące do wskazanych grupowań statystycznych, o ile zostały prawidłowo sklasyfikowane, nie zostały wymienione w załączniku nr 3 do ustawy, zatem zastosowanie w ich przypadku znajdzie stawka podstawowa w wysokości 23%, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy.

Niniejsza interpretacja nie rozstrzyga prawidłowości dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania ww. usług według PKWiU. Należy bowiem zauważyć, iż tut. organ nie jest uprawniony do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości, dokonanego przez Wnioskodawcę, przyporządkowania formalnego towaru lub usługi do grupowania statystycznego. Podkreślić należy, iż kwestie dotyczące zaklasyfikowania towaru lub usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ww. ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Dlatego też niniejszej interpretacji udzielono wyłącznie w oparciu o grupowanie wskazane przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 roku w sprawie trybu udzielania, informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania towarów i usług.

Uwzględniając powyższe w kontekście powołanej przez Pana interpretacji wskazać należy, iż została wydana w oparciu o przedstawiony stan faktyczny. Jeżeli w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź skarbowej organ ustali odmienne okoliczności stanu faktycznego, interpretacja ta nie wywrze skutku prawnego dla podmiotu, dla którego została wydana.

Odnosząc się do kwestii korekty podatku należnego w zawyżonej wysokości stwierdzić należy, iż obowiązujące przepisy prawa nie przewidują możliwości skorygowania sprzedaży i podatku należnego zaewidencjonowanego za pomocą kasy rejestrującej, jednak brak regulacji prawnych w tym zakresie nie pozbawia podatnika możliwości dokonania korekty zaewidencjonowanego obrotu. Skoro konstrukcja kasy rejestrującej nie pozwala na korektę danych zapisanych w pamięci fiskalnej, to korektę należy dokonać za pomocą innych urządzeń księgowych.

Istotną bowiem jest w tym względzie zasada wynikająca z art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którą podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Obrotem jest zatem kwota rzeczywiście należna od nabywcy.

W myśl art. 109 ust. 3 cyt. ustawy - podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego, kwoty podatku naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej, a w przypadkach określonych w art. 120 ust. 15, art. 125, 134, 138 - dane określone tymi przepisami niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej.

Szczególnym rodzajem ewidencji, o której mowa w cytowanej wyżej normie prawnej jest ewidencja prowadzona przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie art. 111 ust. 1 ustawy, zgodnie z którym, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

W takim przypadku należałoby prowadzić dodatkową, poza kasą rejestrującą, ewidencję (korekt), z której musi dokładnie wynikać kwota korekty sprzedaży i podatku należnego przypisana do konkretnego paragonu. Ewidencja taka nie ma określonego wzoru, ale wskazane jest, aby była rzetelna i zawierała co najmniej dane niezbędne do ustalenia przyczyn zaistniałej korekty, a zapisy w niej widniejące pozwalały na określenie prawidłowej kwoty obrotu i podatku należnego.

Ogólne zasady składania korekt deklaracji zostały uregulowane w art. 81 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.).

Zgodnie z art. 81 § 1 ww. ustawy, jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.

Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty (art. 81 § 2).


Wskazać również należy, iż zgodnie z art. 81b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, uprawnienie do skorygowania deklaracji:


  1. ulega zawieszeniu na czas trwania postępowania podatkowego lub kontroli podatkowej - w zakresie objętym tym postępowaniem lub kontrolą;
  2. przysługuje nadal po zakończeniu: a) kontroli podatkowej, b) postępowania podatkowegow zakresie nieobjętym decyzją określającą wysokość zobowiązania podatkowego.


Natomiast art. 81b § 2 ustawy Ordynacja podatkowa stanowi, iż korekta złożona w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 1, nie wywołuje skutków prawnych.

Wskazać należy również, iż w myśl postanowień art. 70 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.

Mając na uwadze przedstawione we wniosku okoliczności, z których wynika, iż w poprzednich okresach rozliczeniowych wykazywał Pan zarówno w ewidencji, jak i w deklaracjach VAT-7 podatek należny w zawyżonej wysokości (wyłącznie w przypadku czynności, dla których właściwa jest stawka podatku w wysokości 8%), jak również fakt, iż sprzedaż była ewidencjonowana wyłącznie za pomocą kasy rejestrującej (tj. nie wystawiano faktur VAT) oraz biorąc pod uwagę treść art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku, stwierdzić należy, iż może Pan dokonać korekt złożonych deklaracji VAT-7 wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyny korekty. Składając przedmiotowe korekty należy mieć na uwadze uwarunkowania wynikające z powołanych art. 81, 81b, jak i 70 § 1 Ordynacji podatkowej.


Interpretacja dotyczy opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia i w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – ( t.j. Dz. U. z 2012 poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj