Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT2-2.4011.369.2017.1.MM
z 31 stycznia 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 października 2017 r. (data wpływu 2 listopada 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 listopada 2017 r. (wpływ do tutejszego organu dnia 28 listopada 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków sporządzenia informacji o wysokości przychodu lub obowiązków płatnika, jakie powstaną w związku z przekazaniem przez Urząd Miasta drewna osobom fizycznym – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 2 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 20 listopada 2017 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków sporządzenia informacji o wysokości przychodu lub obowiązków płatnika, jakie powstaną w związku z przekazaniem przez Urząd Miasta drewna osobom fizycznym.


We wniosku oraz w piśmie uzupełniającym przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Burmistrz Miasta opracowuje zarządzenie w sprawie określenia zasad gospodarowania drewnem pochodzącym z drzew usuwanych z lasów stanowiących własność Gminy. Drewno pozyskane z lasów będzie sprzedawane w drodze przetargu publicznego osobom prawnym, osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą lub podmiotom nieposiadającym osobowości prawnej. Ogłoszenie o sprzedaży będzie podawane do publicznej wiadomości. W przypadku braku nabywców drewno może zostać przekazywane nieodpłatnie:


  1. osobom fizycznym będącym w trudnej sytuacji materialnej wskazanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej na wniosek Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego,
  2. mieszkańcom Gminy (osobom fizycznym), na ich pisemny wniosek, którzy w wyniku zdarzeń losowych ponieśli straty w mieniu,
  3. osobom fizycznym, na ich pisemny wniosek, pod warunkiem, że osoby te w zamian za pozyskane drewno usuną drzewa we własnym zakresie, na własny koszt i ryzyko.


Drewno wydawane osobom będącym w trudnej sytuacji materialnej, wskazanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej mieści się w pojęciu pomocy rzeczowej, o której mowa w 36 ustawy o pomocy społecznej.

Drewno wydawane osobom fizycznym, które w wyniku zdarzeń losowych poniosły straty w mieniu, będzie stanowić świadczenie otrzymane z tytułu jednorazowej pomocy materialnej finansowanej ze środków jednostek samorządu terytorialnego, w związku z zaistniałym zdarzeniem losowym.

Przypadek wskazany w pkt 3 dotyczy osób będących w trudnej sytuacji materialnej. Ww. osoby maksymalnie będą mogły otrzymać nieodpłatnie 2 m3 drewna opałowego. Wartość pozyskanego przez te osoby drewna będzie szacowana przez Urząd. W 2017 r. ceny detaliczne sprzedaży drewna pozyskanego kosztem nabywcy w Nadleśnictwie wynoszą od 12,96 zł do 86,40 zł za metr sześcienny.

Drewno wydawać będzie Urząd Miejski.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy w przypadku przekazania drewna:


  1. osobom fizycznym będącym w trudnej sytuacji materialnej wskazanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej na wniosek Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego,
  2. mieszkańcom Gminy, na ich pisemny wniosek, którzy w wyniku zdarzeń losowych ponieśli straty w mieniu,
  3. osobom fizycznym, którym będzie przyznawane drewno na ich pisemny wniosek, pod warunkiem, że osoby te w zamian za pozyskane drewno usuną drzewa we własnym zakresie na własny koszt i ryzyko


Urząd Miejski powinien wystawić informację PIT-8C oraz nie jest zobowiązany do pobierania zaliczki na podatek dochodowy?


Zdaniem Wnioskodawcy, przekazanie nieodpłatnie drewna:


  1. osobom fizycznym będącym w trudnej sytuacji materialnej wskazanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej na wniosek Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego, nie powoduje konieczności wystawienia PIT-8C, ani pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
  2. mieszkańcom Gminy (osobom fizycznym), na ich pisemny wniosek, którzy w wyniku zdarzeń losowych ponieśli straty w mieniu, nie powoduje konieczności wystawienia PIT-C, ani pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
  3. osobom fizycznym, którym będzie przyznawane drewno na ich pisemny wniosek, pod warunkiem, że osoby te w zamian za pozyskane drewno usuną drzewa we własnym zakresie na własny koszt i ryzyko, powoduje powstanie przychodu po stronie tych osób, a co za tym idzie konieczność wystawienia PIT-8C, zaś podatek zostanie rozliczony przez ww. osoby w zeznaniu rocznym o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W art. 10 ust. 1 ww. ustawy ustawodawca określił katalog źródeł przychodów. Do katalogu tego zalicza się wymienione w pkt 9 „inne źródła”.

Stosownie natomiast do art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Jak wynika z powyższego przepisu katalog przychodów zaliczanych do tzw. przychodów z innych źródeł jest katalogiem otwartym. Tym samym do tego źródła należy zaliczyć wszystkie inne przychody, które nie mogą być zakwalifikowane do pozostałych kategorii źródeł, szczegółowo wymienionych w treści art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Za przychody należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika.

Tak szerokie zdefiniowanie pojęcia przychodu wskazuje, że w każdym przypadku, w którym podatnik (świadczeniobiorca) uzyska realną korzyść, będzie to rodzić obowiązek zwiększenia jego przychodu, z wyjątkiem świadczeń określonych w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartych w art. 21, 52, 52a i 52c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2-2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania (art. 11 ust. 2 ww. ustawy).


Stosownie zaś do art. 11 ust. 2a ww. ustawy wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:


  1. jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców;
  2. jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu;
  3. jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;
  4. w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.


Jeżeli świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustaloną według zasad określonych w ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszoną przez podatnika (art. 11 ust. 2b ww. ustawy).

Dla celów podatkowych przyjmuje się, że pojęcie nieodpłatnego świadczenia ma szerszy zakres niż w prawie cywilnym. Obejmuje ono bowiem wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu, lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze, których skutkiem jest nieodpłatne, to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu, przysporzenie majątku danej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.

Otrzymanie świadczenia nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego oznacza przysporzenie w majątku w postaci czegoś, za co podatnik nie zapłacił lub zapłacił częściowo a co ma określoną wartość wyrażoną w pieniądzu. Świadczenie nieodpłatne czy też częściowo odpłatne to taki rodzaj świadczenia, w przypadku którego otrzymujący odnosi określoną korzyść pod tytułem darmym lub też za co częściowo płaci, co oznacza, że nie świadczy nic w zamian lub przekazuje świadczenie (płatność) nieekwiwalentne.

Zgodnie z art. 42a ww. ustawy osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.


Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego, Burmistrz Miasta opracowuje zarządzenie w sprawie określenia zasad gospodarowania drewnem pochodzącym z drzew usuwanych z lasów stanowiących własność Gminy. Drewno pozyskane z lasów będzie sprzedawane w drodze przetargu publicznego osobom prawnym, osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą lub podmiotom nieposiadającym osobowości prawnej. Ogłoszenie o sprzedaży będzie podawane do publicznej wiadomości. W przypadku braku nabywców drewno może zostać przekazywane nieodpłatnie:


  1. osobom fizycznym będącym w trudnej sytuacji materialnej wskazanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej na wniosek Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego,
  2. mieszkańcom Gminy (osoby fizyczne), na ich pisemny wniosek, którzy w wyniku zdarzeń losowych ponieśli straty w mieniu,
  3. osobom fizycznym, na ich pisemny wniosek, pod warunkiem, że osoby te w zamian za pozyskane drewno usuną drzewa we własnym zakresie, na własny koszt i ryzyko.


Drewno wydawane osobom będącym w trudnej sytuacji materialnej, wskazanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej mieści się w pojęciu pomocy rzeczowej, o której mowa w 36 ustawy o pomocy społecznej. Drewno wydawane osobom fizycznym, które w wyniku zdarzeń losowych poniosły straty w mieniu, będzie stanowić świadczenie otrzymane z tytułu jednorazowej pomocy materialnej finansowanej ze środków jednostek samorządu terytorialnego, w związku z zaistniałym zdarzeniem losowym.

Przypadek wskazany w pkt 3 dotyczy osób będących w trudnej sytuacji materialnej. Ww. osoby maksymalnie będą mogły otrzymać nieodpłatnie 2 m3 drewna opałowego. Wartość pozyskanego przez te osoby drewna będzie szacowana przez Urząd. W 2017 r. ceny detaliczne sprzedaży drewna pozyskanego kosztem nabywcy w Nadleśnictwo wynoszą od 12,96 zł do 86,40 zł za metr sześcienny.

Mając na uwadze opisane zdarzenie przyszłe oraz zacytowane powyżej przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stwierdzić należy, że nieodpłatne przekazanie drewna dla pierwszej i drugiej grupy mieszkańców stanowi nieodpłatne świadczenie w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co powoduje u nich powstanie przychodu, który należy zakwalifikować do przychodu z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy.

Jednakże na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są świadczenia z pomocy społecznej.

Stosownie do art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1769 ze zm), pomoc społeczną organizują organy administracji rządowej i samorządowej, współpracując w tym zakresie, na zasadzie partnerstwa, z organizacjami społecznymi i pozarządowymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi oraz osobami fizycznymi i prawnymi.


Stosownie natomiast do art. 7 tej ustawy, pomocy społecznej udziela się osobom i rodzinom w szczególności z powodu:


  1. ubóstwa;
  2. sieroctwa;
  3. bezdomności;
  4. bezrobocia;
  5. niepełnosprawności;
  6. długotrwałej lub ciężkiej choroby;
  7. przemocy w rodzinie;
  8. potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi;
  9. potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności;
  10. bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych;
  11. (uchylony);
  12. trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach;
  13. trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego;
  14. alkoholizmu lub narkomanii;
  15. zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej;
  16. klęski żywiołowej lub ekologicznej.


Natomiast w art. 36 pkt 2 lit. e) ww. ustawy, jako świadczenie niepieniężne z pomocy społecznej wymieniona została pomoc rzeczowa.


Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że w sytuacji, gdy – na podstawie zarządzenia Burmistrza - Urząd Miasta będzie wydawał drewno (jako świadczenie rzeczowe z pomocy społecznej) osobom fizycznym wskazanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej, to wówczas świadczenie to będzie objęte zwolnieniem przedmiotowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek wystawienia informacji PIT-8C.

Odnosząc się natomiast do drugiej kategorii osób, wskazać należy, że z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że świadczenie (drewno) będzie wydawane mieszkańcom Gminy z tytułu jednorazowej pomocy materialnej finansowanej ze środków jednostki samorządu terytorialnego, w związku z zaistniałym zdarzeniem losowym. Zatem należy rozważyć, czy ww. nieodpłatne świadczenie może zostać objęte zwolnieniem przedmiotowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 26a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z powołanym przepisem, wolne od podatku dochodowego są świadczenia otrzymane z tytułu jednorazowej pomocy materialnej finansowanej ze środków budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego w związku z zaistniałym zdarzeniem losowym.

Z tego zwolnienia korzystają zatem świadczenia finansowane ze środków budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego przyznane w związku z zaistniałym zdarzeniem losowym, których podstawą przyznania nie jest ustawa o pomocy społecznej (nie są realizowane ze środków przyznanych na pomoc społeczną).

Wobec powyższego uznać należy, że drewno wydawane przez Urząd Miejski mieszkańcom Gminy (osobom fizycznym), którzy w wyniku zdarzeń losowych ponieśli straty w mieniu będzie stanowiło dla nich świadczenie otrzymane z tytułu jednorazowej pomocy materialnej finansowanej ze środków budżetów jednostek samorządu terytorialnego w związku z zaistniałym zdarzeniem losowym, a zatem wartość tego świadczenia objęta będzie zwolnieniem przedmiotowym, wynikającym z art. 21 ust. 1 pkt 26a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wobec powyższego – w związku z tą sytuacją - na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek wystawienia informacji PIT-8C.

Odnosząc się do skutków podatkowych przekazania drewna osobom w trudnej sytuacji materialnej, na ich pisemny wniosek, pod warunkiem, że osoby te usuną drzewa we własnym zakresie wskazać należy, że uzyskają one przychód z tytułu świadczeń częściowo odpłatnych, gdyż w zaistniałej sytuacji w zamian za pozyskane drewno usuną je we własnym zakresie, na własny koszt i ryzyko. Wnioskodawca/Urząd Miejski uniknie zatem poniesienia wydatków związanych z usunięciem tego drzewa, który to wydatek poniesie osoba otrzymująca drewno. Zgodnie z komentarzem do art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (A. Bartosiewicz, R. Kubacki zamieszczonym w LEX): „świadczenie ma charakter nieodpłatny tylko wówczas, gdy otrzymujący w związku z wykonanym na jego rzecz świadczeniem nie świadczy niczego w zamian ani obecnie, ani też w przyszłości. Może tu chodzić nie tylko o korzyść majątkową, lecz także np. osobistą. Wszędzie tam, gdzie świadczący uzyska od podatnika jakąkolwiek korzyść bądź jej ekspektatywę, nie będziemy mieli do czynienia ze świadczeniem nieodpłatnym, lecz co najmniej częściowo odpłatnym”.

W treści opisanego zdarzenia przyszłego Wnioskodawca nie wykazał by w stosunku do świadczeń przyznawanych tym osobom zachodziły przesłanki do zastosowania zwolnienia przedmiotowego przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ww. świadczenie nie będzie również objęte żadnym innym zwolnieniem wskazanym w treści art. 21 ust. 1 ww. ustawy.

W związku z powyższym wysokość przychodu Wnioskodawca będzie zobowiązany ustalić w oparciu o art. 11 ust. 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czyli przychodem dla osoby, której będzie przyznawane drewno będzie różnica pomiędzy wartością ww. drewna, ustaloną według zasad określonych w ust. 2, a wartością pracy związanej z jego usunięciem. Tak obliczony przychód Wnioskodawca zobowiązany będzie wykazać w informacji PIT-8C.

W tym przypadku Wnioskodawca nie będzie występował w roli płatnika, a zatem – jak słusznie wskazał - nie będzie ciążył na nim obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy, natomiast osoba, która otrzyma ww. świadczenie zobowiązana będzie wykazać jego wartość w zeznaniu podatkowym wraz z pozostałymi dochodami uzyskanymi w danym roku podatkowym podlegającymi opodatkowaniu podatkiem dochodowym według skali podatkowej i samodzielnie obliczyć należny podatek dochodowy za dany rok podatkowy.


Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj