Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-1.4012.45.2018.1.AO
z 22 lutego 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 stycznia 2018 r. (data wpływu 19 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla dostawy Precli – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 19 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla dostawy Precli.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług w Polsce. Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży produktów piekarniczych i ciastkarskich. Wyrobami produkowanymi i sprzedawanymi przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahentów prowadzących punkty sprzedaży (dalej: „Kontrahenci”) są m.in. wyroby całkowicie wypieczone, głęboko mrożone o nazwach, odpowiednio Precel z masłem oraz Precel z serkiem, o masie 70g (dalej: „Produkty”). Do tej pory Produkty te nie były sprzedawane przez Wnioskodawcę na rynku polskim. Produkty te stanowią pszenne precle z dodatkiem bądź serka kanapkowego bądź masła. Są to jednocześnie produkty głęboko mrożone, co oznacza, że produkt ten przed konsumpcją wymaga rozmrożenia w punkcie sprzedaży. Proces mrożenia pozwala na zakonserwowanie Produktów, dlatego okres ich możliwego przechowywania (przydatności do spożycia) sięga 8 miesięcy od daty produkcji. Jako Produkty rozmrożone natomiast są one przydatne do spożycia do 48 godzin po rozmrożeniu w punkcie sprzedaży.

W związku z wątpliwościami dotyczącymi prawidłowego stosowania stawki VAT dla dostawy Produktów, Spółka wystąpiła z wnioskiem o klasyfikację statystyczną do Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w Łodzi (dalej: „Urząd Statystyczny”) dla produktu precel z serkiem. W dniu 19 października 2017 r. Wnioskodawca otrzymał z Urzędu Statystycznego opinię, iż zgodnie z zasadami metodycznymi PKWiU, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. wyrób: Precel z serkiem o masie 70 g, produkt całkowicie wypieczony, głęboko mrożony mieści się w grupowaniu PKWiU 10.71.12.9 „Pozostałe świeże wyroby piekarnicze, gdzie indziej niesklasyfikowane”.

Zgodnie natomiast z PKWiU, wprowadzonym Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r., które to rozporządzenie, zgodnie ze zmienionym § 3 ww. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. (zmiana została wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 grudnia 2017 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług) obowiązuje dla celów klasyfikacji wyrobów i usług do dnia 31 grudnia 2018 r., produkt ten do końca 2018 r. podlega kwalifikacji do grupowania PKWiU 10.71.12.0 „Wyroby ciastkarskie i ciastka, świeże”.

Do produktu precel z masłem, Wnioskodawca stosuje te same grupowania.


Produkty Wnioskodawcy są sprzedawane bądź jako zamrożone bądź w punktach sprzedaży bezpośredniej na rzecz klientów indywidualnych po ich rozmrożeniu. Termin przydatności do spożycia po rozmrożeniu wynosi 48 godzin. Rozmrożenie jest niezbędne, aby produkt nadawał się do bezpośredniej konsumpcji.


Wnioskodawca rozważa rozpoczęcie w przyszłości sprzedaży na rynku polskim Produktów zamrożonych oraz rozmrożonych we własnym zakresie.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy w związku z zakwalifikowaniem Produktów do grupowania PKWiU 10.71.12.0, które to grupowanie ma znaczenie z punktu widzenia określenia stawki podatku VAT na dostawę tych Produktów, stawką właściwą dla dostawy tych Produktów będzie:

  1. w przypadku Produktów zamrożonych o terminie przydatności do spożycia wynoszącym 8 miesięcy stawka VAT 23%?
  2. w przypadku Produktów rozmrożonych o terminie przydatności do spożycia wynoszącym 48 godzin stawka VAT 8%?

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z zakwalifikowaniem przez Urząd Statystyczny Produktów do grupowania PKWiU 10.71.12.0, stawką właściwą dla dostawy Produktów zamrożonych o okresie przydatności do spożycia wynoszącym 8 miesięcy jest stawka VAT 23%.


Zdaniem Spółki, w związku z zakwalifikowaniem przez Urząd Statystyczny Produktów do grupowania PKWiU 10.71.12.0, stawką właściwą dla dostawy Produktów rozmrożonych o okresie przydatności do spożycia wynoszącym 48 godzin jest stawka VAT 8%.


Uzasadnienie własnego stanowiska Wnioskodawcy:


Zgodnie z art. 5 ust. 1 Ustawy VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W myśl natomiast art. 7 ust. 1 Ustawy VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 Ustawy VAT rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Należy zaznaczyć, że Ustawa VAT dla określenia stawki dla dostawy towarów posługuje się klasyfikacjami statystycznymi. Ma to na celu prawidłowe zastosowanie stawki VAT dla dostawy pewnych grup towarów lub świadczenia usług zatem stanowi niezbędny warunek do określenia wysokości opodatkowania w danej transakcji.

I tak zgodnie z art. 5a Ustawy VAT, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.


Zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 Ustawy VAT, stawka podatku, wynosi co do zasady 23%. Stosownie natomiast do art. 41 ust. 2 zw. z art. 146a pkt 2 Ustawy VAT dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy (dalej: „Załącznik nr 3”), stawka podatku VAT wynosi 8%.


Załącznik nr 3 stanowi zatem zestawienie towarów i usług, których opodatkowanie według właściwej stawki zależne jest właśnie od zakwalifikowania do odpowiedniego symbolu PKWiU.


W Załączniku nr 3, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, w poz. 32 wskazano: Wyroby ciastkarskie i ciastka, świeże, których data minimalnej trwałości oznaczona zgodnie z odrębnymi przepisami nie przekracza 45 dni, a w przypadku oznaczenia tych towarów zgodnie z odrębnymi przepisami wyłącznie terminem przydatności do spożycia, termin ten również nie przekracza 45 dni (PKWiU ex 10.71.12.0).

Należy wskazać, iż Ustawodawca zawarł szereg objaśnień dla prawidłowej klasyfikacji danej dostawy lub usługi. I tak zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt 30, przez PKWiU ex należy rozumieć zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu PKWiU. Zgodnie natomiast z objaśnieniami do Załącznika nr 3, wykaz zawarty w załączniku nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy.

Zgodnie z powyższym, samo umieszczenie dopisku ex przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia, obniżonej stawki podatku lub wyłączenia tylko do wyrobów należących do wymienionego w danej rubryce grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez Ustawodawcę, a dotyczące nazwy wyrobu. Należy również zaznaczyć, że zgodnie z objaśnieniem, jeżeli dla danego towaru wymienione jest zwolnienie lub niższa stawka, wówczas Załącznika nr 3 nie stosuje się.

Reasumując, w opinii Wnioskodawcy należy uznać, że w związku z zakwalifikowaniem Produktów do grupowania PKWiU 10.71.12.0 „Wyroby ciastkarskie i ciastka, świeże” oraz z uwagi na okres przydatności Produktów zamrożonych wynoszący 8 miesięcy stawką właściwą dla ich dostawy na rzecz kontrahentów z polski będzie stawka VAT 23%.


W przypadku natomiast produktów rozmrożonych o okresie przydatności do spożycia wynoszącym 48 godzin stawką właściwą dla dostawy tych Produktów - zgodnie z pozycją 32 Załącznika nr 3 - będzie stawka VAT 8%.


Mimo że pod względem składu Produkty odmrożone stanowią ten sam asortyment co Produkty mrożone, to w przypadku Produktów mrożonych zgodnie ze specyfiką procesu mrożenia można mówić o ich długoterminowym przechowywaniu. To uzasadnia z kolei zastosowanie stawki VAT 23%. Z kolei w przypadku Produktów odmrożonych, z uwagi na krótki termin przydatności do spożycia, można je klasyfikować jako produkty świeże, dla których ustawodawca przewidział stawkę obniżoną. Z uwagi na stan w jakim produkty te są oferowane (zamrożone zakładając ich długotrwałe przechowywanie albo rozmrożone, które należy szybko spożyć) produkty te nie są wobec siebie suplementarne co uzasadnia zastosowanie różnych stawek opodatkowania.

Prawidłowość takiego podejścia potwierdza również aktualne orzecznictwo – np. NSA w wyroku z dnia 8 grudnia 2017 r. sygn. I FSK 221/16.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Na wstępie należy zauważyć, że przy określaniu prawidłowej stawki podatku od towarów i usług dla danej czynności, której miejsce świadczenia lub dostawy znajduje się na terytorium kraju, istotne jest prawidłowe jej zaklasyfikowanie wg symbolu PKWiU. Tym samym wydając przedmiotową interpretację Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy, tj. na podanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji.

Od dnia 1 stycznia 2016 r. obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r., poz. 1676). Jednakże zgodnie z § 3 pkt 1 ww. rozporządzenia oraz § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 grudnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2017 r. poz. 2453), do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2018 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU).

Zauważyć należy, że zgodnie z poz. 7.3 Zasad Metodycznych Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług zawartych w załączniku do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) - dalej: „PKWiU”, zaliczanie danego produktu do odpowiedniego grupowania jest obowiązkiem producenta (względnie usługodawcy). Wynika to z faktu, że właśnie producent (usługodawca) posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania, konstrukcji i przeznaczenia wyrobu lub charakteru usługi.

Należy jednak podkreślić, że dokonana przez producenta (usługodawcę) klasyfikacja nie może naruszać zasad budowy i logiki struktury PKWiU. W razie trudności przy zaliczaniu wyrobu (towaru) lub usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU można wystąpić w tej sprawie do organów statystycznych. Procedury udzielania informacji w sprawie standardów klasyfikacyjnych (w tym Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług) określa Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych.

Tut. Organ nie jest uprawniony do przyporządkowywania formalnego towarów i usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Podkreślić należy, że kwestie dotyczące zaklasyfikowania towaru lub usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ww. ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W konsekwencji, niniejszą interpretację wydano na podstawie przedstawionego we wniosku opisu, z którego wynika, że Produkty oferowane przez Wnioskodawcę mieszczą się w grupowaniu PKWiU 10.71.12.0.


W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów opisanego zdarzenia przyszłego (w szczególności w przypadku wskazania błędnej klasyfikacji PKWiU sprzedawanych Produktów) lub zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Na podstawie art. 7 ust. 1 cyt. ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Stosownie do definicji zawartej w art. 2 pkt 6 ww. ustawy pod pojęciem towaru należy rozumieć rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


Jak stanowi art. 5a ww. ustawy towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.


Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy przewidują dla niektórych towarów i usług stawki obniżone lub zwolnienie od podatku.


W myśl art. 41 ust. 2 ww. ustawy dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.


Zgodnie z art. 146a ustawy o VAT w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W poz. 32 załącznika nr 3 do ustawy o VAT wymienione zostały - wyroby ciastkarskie i ciastka, świeże, których data minimalnej trwałości oznaczona zgodnie z odrębnymi przepisami nie przekracza 45 dni, a w przypadku oznaczania tych towarów zgodnie z odrębnymi przepisami wyłącznie terminem przydatności do spożycia, termin ten również nie przekracza 45 dni (PKWiU ex 10.71.12.0).


W myśl art. 2 pkt 30 ustawy o VAT przez PKWiU ex rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.


Umieszczenie ww. oznaczenia przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania danej stawki preferencyjnej tylko do towarów/usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce „nazwa towaru lub usługi (grupy towarów lub usług)”.

Z przedstawionej treści wniosku wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży produktów piekarniczych i ciastkarskich. Wyrobami produkowanymi i sprzedawanymi przez Wnioskodawcę są m.in. wyroby całkowicie wypieczone, głęboko mrożone o nazwach, odpowiednio Precel z masłem oraz Precel z serkiem, o masie 70g. Produkty te stanowią pszenne precle z dodatkiem bądź serka kanapkowego bądź masła. Są to jednocześnie produkty głęboko mrożone, co oznacza, że produkt ten przed konsumpcją wymaga rozmrożenia w punkcie sprzedaży. Proces mrożenia pozwala na zakonserwowanie Produktów, dlatego okres ich możliwego przechowywania (przydatności do spożycia) sięga 8 miesięcy od daty produkcji. Jako Produkty rozmrożone natomiast są one przydatne do spożycia do 48 godzin po rozmrożeniu w punkcie sprzedaży.

W związku z wątpliwościami dotyczącymi prawidłowego stosowania stawki podatku VAT dla dostawy Produktów, Spółka wystąpiła z wnioskiem o klasyfikację statystyczną do Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w Łodzi dla produktu precel z serkiem. W dniu 19 października 2017 r. Wnioskodawca otrzymał z Urzędu Statystycznego opinię, że zgodnie z zasadami metodycznymi PKWiU, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. wyrób: Precel z serkiem o masie 70 g, produkt całkowicie wypieczony, głęboko mrożony mieści się w grupowaniu PKWiU 10.71.12.9 „Pozostałe świeże wyroby piekarnicze, gdzie indziej niesklasyfikowane”. Zgodnie natomiast z PKWiU, wprowadzonym Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r., które to rozporządzenie, obowiązuje dla celów klasyfikacji wyrobów i usług do dnia 31 grudnia 2018 r., produkt ten do końca 2018 r. podlega kwalifikacji do grupowania PKWiU 10.71.12.0 „Wyroby ciastkarskie i ciastka, świeże”. Do produktu precel z masłem, Wnioskodawca stosuje te same grupowania.

Produkty Wnioskodawcy są sprzedawane bądź jako zamrożone bądź w punktach sprzedaży bezpośredniej na rzecz klientów indywidualnych po ich rozmrożeniu. Termin przydatności do spożycia po rozmrożeniu wynosi 48 godzin. Rozmrożenie jest niezbędne, aby produkt nadawał się do bezpośredniej konsumpcji. Wnioskodawca rozważa rozpoczęcie w przyszłości sprzedaży na rynku polskim Produktów zamrożonych oraz rozmrożonych we własnym zakresie.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą określenia stawki podatku VAT dla dostawy Produktów w postaci zamrożonej, których termin przydatności do spożycia wynosi 8 miesięcy oraz dostawy Produktów rozmrożonych o terminie przydatności do spożycia wynoszącym 48 godzin.


Należy wskazać, że ustawa o podatku od towarów i usług (art. 5a tej ustawy) odwołuje się do klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej. Załącznik nr 3 do ustawy o VAT zawiera wykaz towarów lub usług wraz z wyszczególnieniem ich numeru klasyfikacyjnego (PKWiU) opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%. Jeżeli dany towar nie został wskazany w tym załączniku, bądź w innych załącznikach do ustawy, wówczas do jego dostawy ma zastosowanie podstawowa stawka podatku od towarów i usług.

Stosownie do poz. 32 załącznika nr 3 do ww. ustawy opodatkowaniu stawką podatku VAT w wysokości 8% podlegają oznaczone symbolem PKWiU ex 10.71.12.0 wyroby ciastkarskie i ciastka, świeże, których data minimalnej trwałości oznaczona zgodnie z odrębnymi przepisami nie przekracza 45 dni, a w przypadku oznaczania tych towarów zgodnie z odrębnymi przepisami wyłącznie terminem przydatności do spożycia, termin ten również nie przekracza 45 dni.

Zatem preferencyjnej (8%) stawce podatku od towarów i usług podlegają wyroby ciastkarskie i ciastka sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 10.71.12.0, ale tylko takie, których data minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia, oznaczone zgodnie z właściwymi przepisami, nie przekraczają określonej liczby dni. Umieszczając przy symbolu PKWiU 10.71.12.0 oznaczenie „ex” ustawodawca zdecydował o zawężeniu stosowania stawki preferencyjnej wyłącznie do wyrobów ciastkarskich i ciastek, które spełniają konkretny warunek związany z ich terminowością (oznaczenie zgodnie z odrębnymi przepisami określoną datą minimalnej trwałości lub terminem przydatności do spożycia). Pozostałe produkty spożywcze, które nie zostały wymienione w ww. załącznikach podlegają opodatkowaniu według 23% stawki podatku VAT. W grupie tych produktów tj. opodatkowanych stawką podstawową mieszczą się również wyroby ciastkarskie i ciastka, których data minimalnej trwałości albo termin przydatności do spożycia przekracza 45 dni.

W świetle przedstawionej treści wniosku należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że stawką właściwą dla dostawy zamrożonych Produktów - Precla z masłem oraz Precla z serkiem - zakwalifikowanych do grupowania PKWiU 10.71.12.0, o okresie przydatności do spożycia wynoszącym 8 miesięcy, będzie podstawowa stawka podatku VAT w wysokości 23%. Skoro termin przydatności do spożycia ww. Produktów jest dłuższy niż 45 dni to ich dostawa jako niespełniająca kryteriów do zastosowania stawki preferencyjnej będzie podlegała opodatkowaniu podstawową stawką podatku VAT w wysokości 23% na podstawie art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Natomiast dostawa Produktów w postaci rozmrożonej, zakwalifikowanych do grupowania PKWiU 10.71.12.0, o terminie przydatności do spożycia wynoszącym 48 godzin, będzie podlegała opodatkowaniu preferencyjną stawką podatku VAT w wysokości 8%. Jak wskazał Wnioskodawca, oferowane Precle z masłem oraz Precle z serkiem sklasyfikowane są pod symbolem PKWiU 10.71.12.0 i termin przydatności ich do spożycia po rozmrożeniu wynosi 48 godzin. Ww. Produkty mieszczą się więc w grupowaniu PKWiU określonym w poz. 32 załącznika nr 3 do ustawy o VAT i data przydatności ich do spożycia nie przekroczy 45 dni. W konsekwencji, sprzedaż rozmrożonych Produktów w postaci Precla z masłem oraz Precla z serkiem klasyfikowanych do PKWiU 10.71.12.0, z terminem przydatności do 48 godzin, będzie podlegała opodatkowaniu preferencyjną stawką podatku VAT w wysokości 8%, zgodnie z art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2 oraz poz. 32 załącznika nr 3 do ww. ustawy.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty opis sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi. (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj