Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.70.2018.1.WR
z 1 czerwca 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 marca 2018 r. (data wpływu 4 kwietnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie prawa do zwolnienia z podatku akcyzowego w odniesieniu do wyrobów akcyzowych dostarczanych na pokład samolotów jest prawidłowe .

UZASADNIENIE

W dniu 4 kwietnia 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie prawa do zwolnienia z podatku akcyzowego w odniesieniu do wyrobów akcyzowych dostarczanych na pokład samolotów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej: X lub Spółka) jest wiodącym na polskim rynku podmiotem w zakresie obsługi cateringowej linii lotniczych w największych portach lotniczych w kraju.

W ramach swojej działalności Spółka dokonuje zakupu m.in. napojów alkoholowych takich jak wódka, whisky, piwo oraz wino, ze składów podatkowych zlokalizowanych na terenie Polski oraz ich magazynowania i dostarczania na pokłady samolotów.

Wnioskodawca nabywa m.in. powyższe napoje alkoholowe z zastosowaniem zwolnienia z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie - na podstawie § 16 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień - i następnie dostarcza je na pokłady statków powietrznych w lotach wewnątrzunijnych oraz w lotach poza terytorium Unii Europejskiej.

Przedmiotowe zwolnienie od akcyzy dla wyrobów akcyzowych dostarczanych na pokłady samolotów stosuje się zgodnie z § 16 ust. 3 rozporządzenia w sprawie zwolnień, w sytuacji dostarczenia wyrobów ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, o którym mowa w przepisie art. 2 ust. 1 pkt 22 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 43, dalej: ustawa akcyzowa).

Z uwagi na specyfikę modelu obrotu, w schemacie realizowanych dostaw Spółka działa jako podmiot zużywający.

Spółka prowadzi swoją działalność w modelu, w którym wystawia swoje faktury za usługi związane z dostawą wyrobów akcyzowych na statek na operatora obsługi lotów, a operator rozlicza się z przewoźnikiem. Jednakże w tym modelu obrotu to wciąż Wnioskodawca - jako podmiot zużywający - bezpośrednio dostarcza swoje wyroby na pokłady samolotów.

Jednocześnie Spółka spełnia pozostałe warunki zastosowania tego zwolnienia z podatku akcyzowego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy mając na uwadze przedstawiony opis stanu faktycznego, X jest uprawniona do stosowania zwolnienia od akcyzy, o którym mowa w § 16 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień, w sytuacji gdy dostarcza swoje wyroby bezpośrednio na pokłady samolotów, a wystawia fakturę za usługi cateringowe na operatora obsługi lotów, który rozlicza się z przewoźnikiem?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Stanowisko Spółki:

Spółka stoi na stanowisku, iż jest uprawniona do stosowania zwolnienia, o którym mowa w § 16 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień, w sytuacji gdy dostarcza swoje wyroby bezpośrednio na pokłady samolotów, a wystawia fakturę za usługi cateringowe na operatora obsługi lotów, który rozlicza się z przewoźnikiem.

Uzasadnienie stanowiska Spółki:

(i)

Zgodnie z § 16 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień: „Zwalnia się od akcyzy z chwilą sprzedaży:

  1. alkohol etylowy i produkty pośrednie w opakowaniach o pojemności nie większej niż 50 ml,
  2. wina i napoje fermentowane w opakowaniach nie większych niż 1l,
  3. piwo w opakowaniach nie większych niż 0,5 l i papiero
  • dostarczane na pokłady samolotów, statków oraz promów morskich, pod warunkiem, że są rozdawane lub sprzedawane do bezpośredniej konsumpcji przez podróżnych lub załogę podczas trwania podróży w rejsach międzynarodowych

(...)

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 i 2, stosuje się w przypadku, o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy.

4. Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 i 2, mają zastosowanie pod warunkiem, że:

  1. sprzedaż lub rozdanie wyrobów akcyzowych podróżnym lub załodze nastąpi podczas trwania podróży, opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, o których mowa w ust. 1, sprzedawanych lub rozdawanych podróżnym lub załodze zostaną otwarte przed rozdaniem lub sprzedażą, a alkohol etylowy lub produkty pośrednie w opakowaniach o pojemności większej niż 50 ml, wino i napoje fermentowane w opakowaniach o pojemności większej niż 1l i piwo w opakowaniach o pojemności większej niż 0,5 1 zostaną rozlane i podane w stosowanych zwyczajowo w gastronomii naczyniach;
  2. w przypadku podróży statkiem lub promem morskim podróż ta odbywa się z bezpośrednim wpłynięciem do zagranicznego portu, który oddalony jest od polskich wód terytorialnych co najmniej o 40 mil morskich;
  3. zostaną spełnione warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5 ustawy”.

(ii)

Spółka spełnia więc materialny warunek zwolnienia od akcyzy, jakim jest bezpośrednie dostarczenie wyrobów akcyzowych na pokład samolotu. Natomiast same zasady fakturowania za świadczoną usługę cateringową wynikające z określonych zasad współpracy na linii Wnioskodawca - operator obsługi lotów - przewoźnik, nie mają znaczenia na gruncie regulacji rozporządzenia w sprawie zwolnień. Należy bowiem podkreślić, że podatek akcyzowy jest co do zasady podatkiem czynnościowym i dla oceny skutków podatkowych liczy się przede wszystkim wykonywana czynność.

Powyższe potwierdza literalna treść przepisu § 16 rozporządzenia w sprawie zwolnień odnosi się wyłącznie do dokonywania dostaw na pokład samolotów. Zatem w sytuacji, gdy Spółka świadczy usługi cateringowe nie bezpośrednio na rzecz przewoźnika lotniczego, lecz na rzecz pośrednika (operatora obsługi lotów) - ale wciąż to Spółka bezpośrednio dostarcza wyroby akcyzowe na pokłady samolotów - to w ocenie X regulacje rozporządzenia w sprawie zwolnień dopuszczają możliwość zastosowania zwolnienia, nawet jeżeli Spółka świadczy swoje usługi na rzecz pośrednika.

W tej sytuacji zwolnienie z podatku akcyzowego wynika wprost z faktu bezpośredniej dostawy (przemieszczenia) wyrobów akcyzowych na pokład statku powietrznego. Nie ma znaczenia zatem fakt, że Spółka będzie fakturować za swoje usługi pośrednika (operatora obsługi lotów) - a nie przewoźnika.

Końcowo Spółka pragnie zaznaczyć, że w tym przypadku spełnia pozostałe warunki określone w ww. § 16 rozporządzenia w sprawie zwolnień, jednakże kwestia ta nie jest przedmiotem niniejszego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 43 ze zm., zwana dalej „ustawą” lub „ustawą o podatku akcyzowym”) ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Przez wyroby akcyzowe należy rozumieć wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy. (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy)

Stosownie do art. 92 ustawy o podatku akcyzowym do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Natomiast przez podmiot zużywający art. 2 ust. 1 pkt 22 ustawy o podatku akcyzowym nakazuje rozumieć podmiot:

  1. mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia,
  2. niemający miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który odbiera nabyte wyroby energetyczne zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, określone w art. 32 ust. 1 pkt 1 i 2, bezpośrednio do zbiornika na stałe zamontowanego na statku powietrznym lub jednostce pływającej, jeżeli w dokumencie dostawy jest zidentyfikowany statek powietrzny lub jednostka pływająca, na które są dostarczane nabyte wyroby.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
    4a. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, dokonywane do składu podatkowego w celu objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli wprowadzenie tych wyrobów do składu podatkowego nie nastąpiło;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
  6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.


W oparciu o art. 8 ust. 2 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:

  1. użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:
    1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
    2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;
  2. dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;
  3. sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
  4. nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości, a w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.

Na podstawie § 16 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 430 ze zm.) zwalnia się od akcyzy z chwilą sprzedaży:

  1. alkohol etylowy i produkty pośrednie w opakowaniach o pojemności nie większej niż 50 ml,
  2. wina i napoje fermentowane w opakowaniach nie większych niż 1 l,
  3. piwo w opakowaniach nie większych niż 0,5 1 i papierosy w opa
  • dostarczane na pokłady samolotów, statków oraz promów morskich, pod warunkiem że są rozdawane lub sprzedawane do bezpośredniej konsumpcji przez podróżnych lub załogę podczas trwania podróży w rejsach międzynarodowych.

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się również w przypadku:

  1. alkoholu etylowego i produktów pośrednich w opakowaniach o pojemności większej niż 50 ml,
  2. win i napojów fermentowanych w opakowaniach o pojemności większej niż 1 1,
  3. piwa w opakowaniach o pojemności większej niż 0,5 1
  • pod warunkiem że te wyroby, przed rozdaniem lub sprzedażą do bezpośredniej konsumpcji przez podróżnych lub załogę podczas trwania podróży w rejsach międzynarodowych, są rozlewane do naczyń stosowanych zwyczajowo w gastronomii do spożywania takich wyrobów. (§ 16 ust. 2 rozporządzenia)

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 i 2, stosuje się w przypadku, o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy. (§ 16 ust. 3 rozporządzenia)

Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 i 2, mają zastosowanie pod warunkiem, że:

  1. sprzedaż lub rozdanie wyrobów akcyzowych podróżnym lub załodze nastąpi podczas trwania podróży, opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, o których mowa w ust. 1, sprzedawanych lub rozdawanych podróżnym lub załodze zostaną otwarte przed rozdaniem lub sprzedażą, a alkohol etylowy lub produkty pośrednie w opakowaniach o pojemności większej niż 50 ml, wino i napoje fermentowane w opakowaniach o pojemności większej niż litr, piwo w opakowaniach o pojemności większej niż 0,5 l zostaną rozlane i podane w stosowanych zwyczajowo w gastronomii naczyniach;
  2. w przypadku podróży statkiem lub promem morskim podróż ta odbywa się z bezpośrednim wpłynięciem do zagranicznego portu, który oddalony jest od polskich wód terytorialnych co najmniej o 40 mil morskich;
  3. zostaną spełnione warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5 ustawy. (§ 16 ust. 4 rozporządzenia)

Stosownie do art. 32 ust. 3 ustawy zwolnienie od akcyzy wyrobów, o których mowa w ust. 1, stosuje się wyłącznie w przypadku ich:

  1. dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub
  2. dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu pośredniczącego, lub
  3. dostarczenia od podmiotu pośredniczącego do podmiotu zużywającego, lub
  4. nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w celu zużycia przez niego jako podmiot zużywający, lub
  5. nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w celu dostarczenia do podmiotu zużywającego, lub
  6. importu przez podmiot pośredniczący, lub
  7. importu przez podmiot zużywający, lub
  8. zużycia przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający, lub
  9. zużycia przez podmiot pośredniczący występujący jako podmiot zużywający.


Zgodnie z art. 32 ust. 5 ustawy warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest również:

  1. objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym lub w przypadku importu - zabezpieczeniem złożonym w trybie stosowanym przy zabezpieczeniu należności celnych na podstawie przepisów prawa celnego, złożonym przez, odpowiednio: podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot pośredniczący lub zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku użycia tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy lub naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez, odpowiednio: podmiot zużywający lub podmiot pośredniczący; warunek ten nie dotyczy sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 4 lub 8;
  2. dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy.

Zgodnie z powyższymi przepisami ustawodawca dopuszcza zwolnienie z akcyzy, alkoholu etylowego i produktów pośrednich, win i napojów fermentowanych, piwa, papierosów oraz tytoniu do palenia gdy są one dostarczane ze składu podatkowego na terytorium kraju, przy spełnieniu następujących warunków:

  • wymienione wyroby akcyzowe są rozdawane lub sprzedawane do bezpośredniej konsumpcji przez podróżnych lub załogę podczas trwania podróży w rejsach międzynarodowych,
  • sprzedaż lub rozdanie wskazanych wyrobów akcyzowych podróżnym lub załodze nastąpi podczas trwania podróży,
  • opakowania jednostkowe przedmiotowych wyrobów akcyzowych, tj. w przypadku alkoholu etylowego i produktów pośrednich opakowania o pojemności nie większej niż 50 ml, win i napojów fermentowanych opakowania nie większe niż 1 l, piwa opakowania nie większe niż 0,5 l, papierosów opakowania zawierające nie więcej niż 30 sztuk, tytoniu do palenia opakowania nie większe niż 40 g, sprzedawanych lub rozdawanych podróżnym lub załodze zostaną otwarte przed rozdaniem lub sprzedażą,
  • alkohol etylowy lub produkty pośrednie w opakowaniach o pojemności większej niż 50 ml, wino i napoje fermentowane w opakowaniach o pojemności większej niż 1 l i piwo w opakowaniach o pojemności większej niż 0,5 l przed rozdaniem lub sprzedażą, zostaną rozlane i podane w stosowanych zwyczajowo w gastronomii naczyniach,
  • w przypadku podróży statkiem lub promem morskim podróż ta odbywa się z bezpośrednim wpłynięciem do zagranicznego portu, który oddalony jest od polskich wód terytorialnych co najmniej o 40 mil morskich.
  • Spełnienie warunków, o których mowa w art. 32 ust. 5.

Należy zatem wskazać, iż zwolnienie przewidziane w § 16 rozporządzenia przysługuje tylko i wyłącznie w stosunku do wyrobów akcyzowych, które są rozdawane lub sprzedawane do bezpośredniej konsumpcji przez podróżnych lub załogę podczas trwania podróży w rejsach międzynarodowych, przy spełnieniu określonych warunków.

Tak więc, w przypadku przedmiotowego zwolnienia istotny jest sposób wykorzystania wyrobów akcyzowych. Możliwość objęcia wyrobów akcyzowych wskazanym zwolnieniem ściśle wiąże się ze sposobem ich wykorzystania. To sposób wykorzystania określonych wyrobów akcyzowych uprawnia do zastosowania względem tych wyrobów omawianego zwolnienia. Przy czym jedynym dopuszczalnym sposobem wykorzystania określonych wyrobów akcyzowych uprawniającym do zastosowania omawianego zwolnienia jest ich przeznaczenie, przez podmiot zużywający, do konsumpcji przez podróżnych lub załogę w trakcie rejsu międzynarodowego.

Zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego, Wnioskodawca jest podmiotem zajmującym się obsługą cateringową. W ramach prowadzonej działalności Spółka nabywa napoje alkoholowe takie jak wódka, whisky, piwo, a także wino, ze składów podatkowych umiejscowionych na terenie Polski, magazynuje je, oraz dostarcza na pokład samolotów.

Spółka nabywa w ramach zwolnienia określonego w § 16 ust. 1 rozporządzenia wyroby akcyzowe. Wyroby dostarczane są przez Wnioskodawcę na pokłady statków powietrznych w lotach wewnątrzunijnych oraz lotach poza terytorium Unii Europejskiej.

Spółka, z uwagi na specyfikę obrotu, występuje w roli podmiotu zużywającego.

Zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego Wnioskodawca prowadzi swoją działalność gospodarczą według następującego modelu. Spółka wystawia swoje faktury za usługi związane z dostawą wyrobów akcyzowych na statek operatora lotów, a operator rozlicza się z przewoźnikiem. Wnioskodawca jednak bezpośrednio dostarcza swoje wyroby na pokłady samolotów do bezpośredniej konsumpcji przez podróżnych lub załogę podczas trwania podróży w rejsach międzynarodowych.

Z treści zadanego pytania wynika, że Spółka zastanawia się czy w tak przedstawionym opisie stanu faktycznego, przy stosowaniu wyżej opisanego modelu prowadzenia działalności gospodarczej, może korzystać ze zwolnienia regulowanego przez § 16 rozporządzenia..

Z definicji podmiotu zużywającego zamieszczonej w ustawie o podatku akcyzowym wynika, że podmiotem zużywającym jest między innymi podmiot mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia.

Mając na uwadze powyższe należy wskazać, ze zwolnienie z akcyzy przewidziane w § 16 rozporządzenia w sprawie zwolnień na zastosowanie do wyrobów akcyzowych dostarczanych na pokłady samolotów, które zostaną rozdane lub sprzedane do bezpośredniej konsumpcji przez podróżnych lub załogę podczas trwania podróży w rejsach międzynarodowych, przy spełnieniu określonych warunków. Tak jak wspomniano wyżej, to sposób wykorzystania określonych wyrobów akcyzowych uprawnia do zastosowania względem tych wyrobów omawianego zwolnienia. Przy czym jedynym dopuszczalnym sposobem wykorzystania określonych wyrobów akcyzowych uprawniającym do zastosowania zwolnienia jest ich przeznaczenie do konsumpcji przez podróżnych lub załogę w trakcie rejsu międzynarodowego.

W stanie faktycznym objętym wnioskiem w roli podmiotu zużywającego, dostarczającego wyroby akcyzowe na pokłady samolotów do bezpośredniej konsumpcji, występuje Wnioskodawca. Oznacza to, że w przedstawionym, w opisie sprawy, modelu prowadzenia działalności, Wnioskodawca jest uprawniony do korzystania ze zwolnienia określonego w § 16 rozporządzenia.

Reasumując, w przedstawionym modelu prowadzenia działalności to Wnioskodawca jest podmiotem zużywającym, dostarczającym wyroby akcyzowe na pokłady samolotów do bezpośredniej konsumpcji. Zatem, spełniając pozostałe warunki określone § 16 rozporządzenia w sprawie zwolnień, Wnioskodawca jest uprawniony do korzystania z tego zwolnienia.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w przedmiocie oceny przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia tego stanu faktycznego.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Równocześnie przedmiotowa interpretacja dotyczy wyłącznie zapytania zainteresowanego.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj