Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
3063-ILPP1-2.4512.8.2017.2.PG
z 15 marca 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 grudnia 2016 r. (data wpływu 3 stycznia 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 20 lutego 2017 r. (data wpływu 23 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją projektu w ramach działania 3.2.2 „Efektywność energetyczna” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją projektu w ramach działania 3.2.2 „Efektywność energetyczna”. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 20 lutego 2017 r. (data wpływu 23 lutego 2017 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca świadczy usługi medyczne, które podlegają zwolnieniu z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 177, poz. 1054 z dnia 26 sierpnia 2011 r.). Szpital ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych projektu realizowanego w ramach działania 3.2.2. „Efektywność energetyczna”, wymogiem do spełnienia wszystkich procedur naboru wniosku o dofinansowanie jest dołączenie zaświadczenia z organu podatkowego określającego czy w odniesieniu do realizowanego projektu istnieje możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub w części. Szpital Wojewódzki jest podatnikiem podatku VAT czynnym od dnia 6 stycznia 1999 r. z tytułu wynajmu powierzchni dla osób fizycznych w celu prowadzenia działalności gospodarczej. Deklaracje VAT-7 są składane co miesiąc w celu rozliczenia podatku należnego z tytułu wynajmu.

Celem realizowanego projektu jest zwiększenie wykorzystania energii słonecznej i zmniejszenie zużycia energii cieplnej i elektrycznej, zmniejszenie emisji niebezpiecznych dla zdrowia i środowiska do atmosfery, a także uzyskanie wzrostu efektywności energetycznej. Przedmiotem projektu realizowanego w ramach działania 3.2.2. „Efektywność energetyczna”, jest budowa mini elektrowni w oparciu o panele fotowoltaiczne, zastosowaniu instalacji wentylacji z odzyskiem ciepła, wymianie źródeł światła na energooszczędne typu LED, wykonaniu ciepłego zielonego dachu, zastosowaniu systemu zarządzania energią.

Przedmiotem projektu nie jest wykonywanie przez Szpital czynności opodatkowanych, Szpital świadczy usługi w zakresie ochrony zdrowia sklasyfikowane w dziale 86. PKWiU, które z mocy ustawy zgodnie z art. 43 pkt 18 podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem VAT. Wydatki poniesione w związku z realizowanym projektem zostaną udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Szpital. Przedmiotem projektu jest budowa mini elektrowni w oparciu o panele fotowoltaiczne, zastosowanie instalacji wentylacji z odzyskiem ciepła, wymiana źródeł światła na energooszczędne typu LED, wykonanie ciepłego zielonego dachu, zastosowanie systemu zarządzania energią.

Powstałe w wyniku projektu mienie będzie własnością Szpitala i będzie stanowić środek trwały Szpitala. Szpital świadczy usługi na rzecz Narodowego Funduszu Zdrowia na podstawie zawartych kontraktów zgodnie z ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

Z kolei w piśmie z dnia 20 lutego 2017 r. (data wpływu 23 lutego 2017 r.), będącym uzupełnieniem wniosku, Wnioskodawca w odpowiedzi na pytanie tut. Organu o treści: „czy towary i usługi związane z realizacją opisanego we wniosku projektu będą mieć związek wyłącznie z wykonywanymi przez Wnioskodawcę czynnościami zwolnionymi od podatku od towarów i usług, czy też z czynnościami opodatkowanymi tym podatkiem?” wyjaśnił, że w 2017 r. ubiega się o środki finansowe z Europejskiego Funduszu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 na realizację projektu w ramach Osi Priorytetowej III Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 3.2.2 Efektywność energetyczna.

Celem projektu będzie budowa mini elektrowni w oparciu o panele fotowoltaiczne, zastosowanie instalacji wentylacji z odzyskiem ciepłą, wymiana źródeł światła na energooszczędne typu LED, wykonanie ciepłego zielonego dachu, zastosowanie systemu zarządzania energią. Przedsięwzięcie polegać będzie na kompleksowej modernizacji energetycznej budynków Szpitala, w których prowadzona jest działalność związana ze świadczeniem usług w zakresie opieki medycznej, prowadzącej do zwiększenia efektywności energetycznej w Szpitalu wskutek czego zostaną osiągnięte efekty ekologiczne, gospodarcze i społeczne. Bezpośrednimi beneficjentami projektu będą pacjenci. Realizacja przedmiotowego projektu przyczyni się do zwiększenia efektywności energetycznej budynków znaczącej funkcji społecznej, w których świadczone są usługi dla społeczeństwa z zakresu ochrony zdrowia, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia (zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18). Wydatki ponoszone przez Szpital w ramach projektu będą związane z wykonywanymi czynnościami zwolnionymi od podatku od towarów i usług (art. 43 ust. 1 pkt 18). Po zakończeniu projektu, jego produkty będą własnością Szpitala Wojewódzkiego. Szpital świadczy usługi na rzecz Narodowego Funduszu Zdrowia na podstawie zawartych kontraktów zgodnie z ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Efekty projektu będą wykorzystane do świadczenia usług w zakresie opieki medycznej (art. 43 ust. 1 pkt 18) które są ustawowo zwolnione z podatku VAT.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 18 usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze są ustawowo zwolnione z podatku VAT. W związku z tym Wnioskodawca uważa że nie przysługuje mu prawo do odliczenia podatku VAT, a tym samym stanowi on koszt kwalifikowalny.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca ubiegający się o fundusze unijne do projektu realizowanego w ramach działania 3.2.2. „Efektywność energetyczna” ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją przedmiotowego projektu w obiekcie służącym wyłącznie do świadczenia usług w zakresie ochrony zdrowia (PKWiU 86)?

Zdaniem Wnioskodawcy, Szpital świadczy usługi w zakresie ochrony zdrowia, które zgodnie z art. 43 pkt 18 ustawy o podatku od towarów i usług podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem VAT. Przy świadczeniu usług zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT nie ma on możliwości odliczenia podatku VAT od ponoszonych wydatków, tym samym Zainteresowany uważa, że nie przysługuje mu prawo do odliczenia podatku VAT, a tym samym stanowi on koszt kwalifikowalny projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Jak stanowi art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca (Szpital) świadczy usługi medyczne, które podlegają zwolnieniu z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy. Szpital ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych projektu realizowanego w ramach działania 3.2.2. „Efektywność energetyczna”. Szpital jest podatnikiem podatku VAT czynnym od dnia 6 stycznia 1999 r. z tytułu wynajmu powierzchni dla osób fizycznych w celu prowadzenia działalności gospodarczej. Deklaracje VAT-7 są składane co miesiąc w celu rozliczenia podatku należnego z tytułu wynajmu. Celem realizowanego projektu jest zwiększenie wykorzystania energii słonecznej i zmniejszenie zużycia energii cieplnej i elektrycznej, zmniejszenie emisji niebezpiecznych dla zdrowia i środowiska do atmosfery, a także uzyskanie wzrostu efektywności energetycznej. Przedmiotem projektu realizowanego w ramach działania 3.2.2. „Efektywność energetyczna”, jest budowa mini elektrowni w oparciu o panele fotowoltaiczne, zastosowaniu instalacji wentylacji z odzyskiem ciepła, wymianie źródeł światła na energooszczędne typu LED, wykonaniu ciepłego zielonego dachu, zastosowaniu systemu zarządzania energią. Przedmiotem projektu nie jest wykonywanie przez Szpital czynności opodatkowanych, Szpital świadczy usługi w zakresie ochrony zdrowia sklasyfikowane w dziale 86. PKWiU, które z mocy ustawy zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem VAT. Wydatki poniesione w związku z realizowanym projektem zostaną udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Szpital. Przedmiotem projektu jest budowa mini elektrowni w oparciu o panele fotowoltaiczne, zastosowanie instalacji wentylacji z odzyskiem ciepła, wymiana źródeł światła na energooszczędne typu LED, wykonanie ciepłego zielonego dachu, zastosowanie systemu zarządzania energią. Powstałe w wyniku projektu mienie będzie własnością Szpitala i będzie stanowić środek trwały Szpitala. Szpital świadczy usługi na rzecz Narodowego Funduszu Zdrowia na podstawie zawartych kontraktów zgodnie z ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

Dodatkowo, Wnioskodawca wyjaśnił, że przedsięwzięcie polegać będzie na kompleksowej modernizacji energetycznej budynków Szpitala, w których prowadzona jest działalność związana ze świadczeniem usług w zakresie opieki medycznej, prowadzącej do zwiększenia efektywności energetycznej w Szpitalu wskutek czego zostaną osiągnięte efekty ekologiczne, gospodarcze i społeczne. Realizacja przedmiotowego projektu przyczyni się do zwiększenia efektywności energetycznej budynków znaczącej funkcji społecznej, w których świadczone są usługi dla społeczeństwa z zakresu ochrony zdrowia, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia (zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18). Wydatki ponoszone przez Szpital w ramach projektu będą związane z wykonywanymi czynnościami zwolnionymi od podatku od towarów i usług (art. 43 ust. 1 pkt 18). Po zakończeniu projektu, jego produkty będą własnością Szpitala Wojewódzkiego. Efekty projektu będą wykorzystane do świadczenia usług w zakresie opieki medycznej (art. 43 ust. 1 pkt 18) które są ustawowo zwolnione z podatku VAT.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy Wnioskodawca ma wątpliwości dotyczące tego, czy ubiegając się o fundusze unijne do projektu realizowanego w ramach działania 3.2.2. „Efektywność energetyczna” będzie miał możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją przedmiotowego projektu w obiekcie służącym wyłącznie do świadczenia usług w zakresie ochrony zdrowia (PKWiU 86).

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, ponieważ zakupy towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją przedmiotowego projektu będzie dokonywał czynny podatnik podatku od towarów i usług, jednakże opisany we wniosku projekt – jak oświadczył Wnioskodawca – będzie realizowany w obiekcie służącym wyłącznie do świadczenia usług w zakresie ochrony zdrowia, które to usługi korzystają ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy. Jednocześnie Zainteresowany wskazał, że efekty projektu nie będą wykorzystywane przez Szpital do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Dodatkowo Wnioskodawca wyjaśnił, że wydatki ponoszone przez niego w ramach projektu będą związane z wykonywanymi czynnościami zwolnionymi od podatku od towarów i usług.

Czyli, z powyższych informacji wynika, że towary i usługi nabywane w związku z realizacją przedmiotowego projektu będą wykorzystywane do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług, czyli nie będą służyć do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zatem Zainteresowany nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu, ponieważ nie jest spełniony warunek wynikający z art. 86 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca, który ubiega się o fundusze unijne do projektu realizowanego w ramach działania 3.2.2. „Efektywność energetyczna”, nie będzie miał możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją przedmiotowego projektu, ponieważ – jak wskazał Wnioskodawca – wydatki ponoszone przez niego w ramach projektu będą związane z wykonywanymi czynnościami zwolnionymi od podatku od towarów i usług. Tym samym w przedmiotowej sprawie nie jest spełniony warunek wynikający z art. 86 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stosownie do przepisu art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy, w szczególności na informacji zgodnie z którą wydatki ponoszone przez Szpital w ramach projektu będą związane z wykonywanymi czynnościami zwolnionymi od podatku od towarów i usług. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego opisu sprawy – wydana interpretacja traci swą aktualność, w szczególności w przypadku związku dokonywanych zakupów z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu (z tytułu wynajmu powierzchni dla osób fizycznych w celu prowadzenia działalności gospodarczej).

Ponadto, należy wskazać, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku – zapytania sformułowanego na podstawie przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu sprawy. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – w wydanej interpretacji rozpatrzone.

Dodatkowo podkreślić trzeba, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj