Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
2461-IBPB-1-2.4510.18.2017.1.BD
z 20 kwietnia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 15 marca 2017 r. (data wpływu 16 marca 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie uznania za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą w rozumieniu § 6 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia SSE, kosztów rat kapitałowych wynikających z umowy leasingu finansowego dotyczących używanych maszyn/urządzeń oraz rat odsetkowych poniesionych do momentu oddania środków trwałych do używania, jeżeli umowa leasingu będzie obejmowała zobowiązanie Wnioskodawcy do nabycia przedmiotowych maszyn z dniem upływu okresu leasingu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 marca 2017 r. do organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą w rozumieniu § 6 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia SSE, kosztów rat kapitałowych wynikających z umowy leasingu finansowego dotyczących używanych maszyn/urządzeń oraz rat odsetkowych poniesionych do momentu oddania środków trwałych do używania, jeżeli umowa leasingu będzie obejmowała zobowiązanie Wnioskodawcy do nabycia przedmiotowych maszyn z dniem upływu okresu leasingu.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Spółka”, „Wnioskodawca”) wchodzi w skład Grupy, będącej jednym z 50 czołowych dostawców branży motoryzacyjnej w Europie. W ramach uzupełnienia palety oferowanych produktów na poziomie Grupy zapadła decyzja o rozwinięciu i udoskonaleniu produkcji półosi. W tym celu powołano do życia Spółkę, która 31 maja 2016 r. pozyskała Zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: „Zezwolenie”). Spółka jest dużym przedsiębiorcą. Zezwolenie to wydane zostało Spółce na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: „SSE”), rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa, w zakresie następujących wyrobów wytworzonych na terenie strefy:

-29.32 pozostałe części i akcesoria do pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli; oraz w zakresie sprzedaży odpadów, powstałych w związku z prowadzeniem wyżej wymienionej działalności, sklasyfikowanych w pozycjach:

  • 38.11.5 odpady inne niż niebezpieczne nadające się do recyklingu,
  • 38.12.25.0 oleje odpadowe

-według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego.

Pozyskując Zezwolenie Spółka przyjęła na siebie obowiązek:

  1. poniesienia na terenie SSE wydatków inwestycyjnych, w rozumieniu § 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 465; dalej: „Rozporządzenie SSE”) o łącznej wartości co najmniej 99.900.000,00 EUR w terminie do 31 grudnia 2020 r.
  2. zatrudnienia na terenie SSE, pod dniu uzyskania zezwolenia, co najmniej 428 pracowników w terminie do 31 grudnia 2020 r. i utrzymania zatrudnienia na poziomie co najmniej 428 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty do 31 grudnia 2025 r.
  3. zakończenia inwestycji w terminie do 31 grudnia 2020 r.

W ramach planowanych inwestycji Spółka zamierza wdrożyć wysoko innowacyjne technologie w oparciu o rozwiązania technologiczne Grupy IR.

Po zakończeniu inwestycji, na którą Spółka pozyskała zezwolenie, planowane jest przeniesienie do Polski kolejnych linii produkcyjnych. Spółka nie wyklucza, że w celu realizacji kolejnych inwestycji ubiegać będzie się o kolejne zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE lub jednej z innych specjalnych stref ekonomicznych.

Wnioskodawca będzie korzystał ze zwolnienia wskazanego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 851, dalej: „updop” - winno być t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1888 ze zm.).

W celu realizacji planów Wnioskodawca rozważa przejęcie produkcji w Polsce półosi do napędu na tylne koła pojazdu (dalej: „towar”, „półosie”) od swojego kontrahenta, który podjął decyzję o zaprzestaniu ich produkcji. Spółka zamierza realizować umowy na dostawę półosi zawarte przez swego kontrahenta. Przedmiotem nabycia będą w szczególności składniki majątku wykorzystywane przez kontrahenta w dotychczasowej produkcji towarów.

Zakupione maszyny stanowić będą u Wnioskodawcy park maszynowy, który wykorzystywany będzie do realizacji procesów produkcyjnych na terenie SSE. Spełnienie wymogów do skorzystania ze zwolnienia z tytułu działalności strefowej w zakresie miejsca prowadzenia działalności powoduje, że wraz z nabyciem linii technologicznych Wnioskodawca nie nabędzie własności gruntów, ani umów najmu budynków, w którym zlokalizowana jest obecnie linia produkcyjna. Z tego samego powodu infrastruktura niezbędna do realizacji procesów produkcyjnych powstanie na terenie SSE.

W ramach omawianej transakcji przedmiotem zakupu przez Spółkę będą w szczególności używane przez kontrahenta maszyny, a także maszyny nowe, co ma doprowadzić do skompletowania i poszerzenia produkcji. Maszyny będące przedmiotem zakupu posiadają standardowe interfejsy użytkownika, wobec czego nie wymagają nabycia licencji na oprogramowanie. Realizacja procesu produkcji półosi nie wymaga szczególnych pozwoleń ani zezwoleń.

W ramach planowanej transakcji Spółka nie przewiduje przejęcia umów, np. w zakresie serwisu kupowanych maszyn z uwagi na utratę roszczeń gwarancyjnych, w związku z przeniesieniem maszyn na teren SSE. W skład nabytych składników majątku nie będą wchodziły surowce, półfabrykaty, czy wyroby gotowe. Spółka nie posiada informacji o ewentualnych zobowiązaniach dotyczących elementów transakcji wobec czego nie planuje ich przejęcia.

Przedmiotem niniejszej transakcji będą również narzędzia do maszyn, specjalne nośniki ładunku, specyficzne części zapasowe, dokumentacja techniczna, w szczególności pojedyncze rysunki i rysunki części nieobrobionych, rysunki ZB, dane maszyn, dokumentacja MFU, urządzenia i środki miernicze. W ramach transakcji Spółka otrzymuje prawo korzystania ze wszystkich praw ochronnych w zakresie własności przemysłowej koniecznych do wytworzenia tylnych wałów bocznych (w szczególności patenty, wzory użytkowe i zdobnicze). W ramach planowanej transakcji pracownicy kontrahenta przeszkolą pracowników Wnioskodawcy na maszynach.

Składniki majątkowe będące przedmiotem nabycia wykorzystywane są przez ich właściciela do produkcji tylnego wału bocznego MRA. Po ich zakupie przez Spółkę będą wykorzystywane w tym samym celu - do produkcji tych samych części. Spółka zwiększa efektywność urządzeń poprzez automatyzację. Obecny właściciel buduje wszystkie wały boczne dla napędów kół przednich i tylnych. Spółka zamierza przejąć jej część - napęd koła tylnego.

Sprzedawca może dokonać wydzielenia wszystkich przychodów, kosztów, należności i zobowiązań dotyczących produkcji półosi od reszty działalności. Możliwy, choć kosztowny, jest ich dalszy podział na półosie do napędu na przednie i na tylne koła pojazdu.

Na dostawę tylnego wału bocznego zawierano osobne umowy z klientami. Podobnie, w przypadku dostawców - z uwagi na wolumen możliwy jest podział umów na te związane z wałami bocznymi do napędu kół przednich i tylnych.

W ramach przedmiotowej transakcji nie nastąpi przejęcie pracowników. Wnioskodawca nawiąże stosunek pracy z kandydatami wybranymi przez siebie w ramach procesu rekrutacyjnego

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca zdecyduje się na nabycie w formie leasingu finansowego składników majątku opisanych w stanie faktycznym (winno być: zdarzeniu przyszłym), będzie on uprawniony do zaliczenia do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą w rozumieniu § 6 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia SSE, stanowiących podstawę do kalkulacji limitu zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, rat kapitałowych wynikających z umowy leasingu finansowego dotyczących używanych maszyn/urządzeń oraz rat odsetkowych poniesionych do momentu oddania środków trwałych do używania, jeżeli umowa leasingu będzie obejmowała zobowiązanie Wnioskodawcy do nabycia przedmiotowych maszyn z dniem upływu okresu leasingu?

Zdaniem Wnioskodawcy, raty kapitałowe wynikające z umowy leasingu finansowego dotyczące używanych maszyn oraz raty odsetkowe poniesione do momentu oddania danego środka trwałego do używania, będą mogły być zaliczone do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą w rozumieniu § 6 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Rady Ministrów z 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 465, dalej: „Rozporządzenie SSE”), stanowiących podstawę do kalkulacji limitu zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1888 ze zm., dalej: „updop”), jeżeli umowa leasingu będzie obejmowała zobowiązanie Wnioskodawcy do nabycia przedmiotowej maszyny z dniem upływu okresu leasingu. Opisane powyżej koszty poniesione zostałyby w terminie wskazanym w posiadanym przez Spółkę Zezwoleniu.

Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 282 ze zm., dalej: „ustawa o SSE”), dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych (…).

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Dodatkowo, art. 17 ust. 4 updop wskazuje, że zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy. Treść § 3 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia SSE definiuje z kolei sposób ustalania limitu dostępnej pomocy publicznej z tytułu kosztów nowej inwestycji udzielanej w formie zwolnienia podatkowego, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą. Na maksymalną wielkość pomocy publicznej dostępnej w formie zwolnienia podatkowego dla danego przedsiębiorcy wpływa zatem z jednej strony wysokość poniesionych przez niego kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną, a z drugiej maksymalna intensywność pomocy właściwa dla danego obszaru.

Zakres kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną został określony w § 6 Rozporządzenia SSE, który w ust. 1 wskazuje, że za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą uznaje się koszty inwestycji, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione na terenie strefy w trakcie obowiązywania zezwolenia, będące:

  1. ceną nabycia gruntów lub prawa ich użytkowania wieczystego;
  2. ceną nabycia albo kosztem wytworzenia we własnym zakresie środków trwałych, pod warunkiem zaliczenia ich, zgodnie z odrębnymi przepisami, do składników majątku podatnika;
  3. kosztem rozbudowy lub modernizacji istniejących środków trwałych;
  4. ceną nabycia wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii przez nabycie praw patentowych, licencji, know-how lub nieopatentowanej wiedzy technicznej, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3;
  5. kosztem związanym z najmem lub dzierżawą gruntów, budynków i budowli - pod warunkiem, że okres najmu lub dzierżawy trwa co najmniej 5 lat, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - co najmniej 3 lata licząc od przewidywanego terminu zakończenia nowej inwestycji;
  6. ceną nabycia aktywów innych niż grunty, budynki i budowle objęte najmem lub dzierżawą, w przypadku, gdy najem lub dzierżawa ma postać leasingu finansowego oraz obejmuje zobowiązanie do nabycia aktywów z dniem upływu okresu najmu lub dzierżawy.

Zgodnie natomiast z § 6 ust. 7 Rozporządzenia SSE, środki trwałe, o których mowa w ust. 1 pkt 2 zakupione przez przedsiębiorcę innego niż mały i średni, mają być nowe.

W opinii Wnioskodawcy, przedmiotowe wydatki będą spełniać wszystkie warunki konieczne, aby mogły być uznane za koszty kwalifikowane na potrzeby kalkulacji limitu zwolnienia podatkowego wynikającego z Zezwolenia, a mianowicie:

  • przedmiotem Umowy będą środki trwałe (urządzenia) inne niż grunty, budynki i budowle przeznaczone do używania w zakładzie zlokalizowanym na terenie SSE, w celu produkcji wyrobów strefowych wskazanych w treści Zezwolenia;
  • umowa będzie mieć postać leasingu finansowego i będzie zawierać zobowiązanie Spółki do nabycia urządzenia z dniem upływu okresu leasingu;
  • koszty związane z leasingiem zostaną poniesione w trakcie obowiązywania Zezwolenia (w terminie wskazanym w jego treści).

Jednocześnie Spółka podkreśla, że bez znaczenia jest w tym wypadku fakt, że maszyny, które mają stanowić przedmiot Umowy, były już wcześniej wykorzystywane w działalności gospodarczej (nie są to maszyny nowe). Podkreślić w tym miejscu należy, że warunek dotyczący dużych przedsiębiorców, ujęty w § 6 ust. 7 Rozporządzenia SSE, który stanowi o wymogu nowości środków trwałych, odnosi się wyłącznie do środków trwałych, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia SSE, co zostało przez ustawodawcę wprost wskazane w analizowanym przepisie.

Zdaniem Spółki, omawiane koszty poniesione przez nią w związku z umową leasingu środków trwałych, będą mogły zostać zaliczone do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą, zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia SSE. Jednocześnie, w myśl § 6 ust. 4 Rozporządzenia SSE, cenę nabycia i koszt wytworzenia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ustala się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 ze zm., winno być: t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1047 ze zm. dalej: „ustawa o rachunkowości”). Przez środki trwałe, zgodnie z art. 3 pkt 15 ustawy o rachunkowości, należy co do zasady rozumieć rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki (...). Środki trwałe oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub leasingu zalicza się do aktywów trwałych jednej ze stron umowy, zgodnie z warunkami określonymi w ust. 4.

W myśl art. 28 ust. 1 pkt 1 ustawy o rachunkowości, aktywa i pasywa wycenia się nie rzadziej niż na dzień bilansowy w sposób następujący: środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne - według cen nabycia lub kosztów wytworzenia, lub wartości przeszacowanej (po aktualizacji wyceny środków trwałych), pomniejszonych o odpisy amortyzacyjne lub umorzeniowe, a także o odpisy z tytułu trwałej utraty wartości.

Z kolei, zgodnie z art. 28 ust. 2 ustawy o rachunkowości, cena nabycia, o której mowa w ust. 1, to cena zakupu składnika aktywów, obejmująca kwotę należną sprzedającemu, bez podlegających odliczeniu podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, a w przypadku importu powiększona o obciążenia o charakterze publicznoprawnym oraz powiększona o koszty bezpośrednio związane z zakupem i przystosowaniem składnika aktywów do stanu zdatnego do używania lub wprowadzenia do obrotu, łącznie z kosztami transportu, jak też załadunku, wyładunku, składowania lub wprowadzenia do obrotu, a obniżona o rabaty, opusty, inne podobne zmniejszenia i odzyski. Jeżeli nie jest możliwe ustalenie ceny nabycia składnika aktywów, a w szczególności przyjętego nieodpłatnie, w tym w drodze darowizny - jego wyceny dokonuje się według ceny sprzedaży takiego samego lub podobnego przedmiotu. Ponadto, w myśl art. 28 ust. 8 ustawy o rachunkowości, cena nabycia i koszt wytworzenia środków trwałych w budowie, środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych obejmuje ogół ich kosztów poniesionych przez jednostkę za okres budowy, montażu, przystosowania i ulepszenia, do dnia bilansowego lub przyjęcia do używania, w tym również:

  • niepodlegający odliczeniu podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy;
  • koszt obsługi zobowiązań zaciągniętych w celu ich finansowania i związane z nimi różnice kursowe, pomniejszony o przychody z tego tytułu.

W opinii Spółki, analiza wskazanych przepisów ustawy o rachunkowości potwierdza z kolei, że zarówno raty kapitałowe, jak i część rat odsetkowych, które zostały poniesione do dnia przyjęcia danej maszyny do używania, będą stanowić element jej ceny nabycia i zarazem koszt kwalifikowany dla celów kalkulacji limitu dostępnej pomocy publicznej.

Powyższe stanowisko Wnioskodawcy zostało również potwierdzone w następujących indywidualnych interpretacjach:

  • interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 17 maja 2016 r. (Znak: IBPB-1-2/4510-293/16/JP),
  • interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 17 maja 2016 r. (Znak: IBPB-1-2/4510-427/16/JP).
  • interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 22 kwietnia 2016 r. (Znak: IBPB-1-3/4510-260/16/AB),
  • interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 20 kwietnia 2015 r. (Znak: IBPBI/2/4510-101/15/MO).

Biorąc pod uwagę przytoczone argumenty, w opinii Wnioskodawcy, wskazane koszty poniesione przez niego w związku z Umową - raty kapitałowe, a także część rat odsetkowych (poniesionych przed dniem oddania maszyny do używania), będą mogły zostać zaliczone do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia SSE, jako koszty poniesione w terminach kwalifikowalności kosztów wskazanych w Zezwoleniu, dotyczące środków trwałych zlokalizowanych na terenie SSE.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, ul. Augustyna Kośnego 70, 45-372 Opole, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2016 r., poz. 718 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj