Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0461-ITPB2.4511.57.2017.2.NPR
z 28 kwietnia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 23 stycznia 2017 r. (data wpływu 31 stycznia 2017 r.), uzupełnionym w dniu 31 marca 2017 r. i 20 kwietnia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z odliczeń w ramach tzw. ulgi prorodzinnej – jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 31 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 31 marca 2017 r. i 20 kwietnia 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z odliczeń w ramach tzw. ulgi prorodzinnej.



We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


W rozliczeniu rocznym (PIT-37) za rok 2013, 2014 i 2015 Wnioskodawczyni będąc osobą niezamężną skorzystała ze wspólnego rozliczenia z synem K. (ur. … 1995 r.) jako osoba samotnie wychowująca uczące się dziecko, które pobiera naukę w szkole średniej, o której mowa w przepisach o systemie oświaty. Wnioskodawczyni wskazuje, że w stosunku do syna wykonywała władzę rodzicielską i również w rozliczeniu rocznym za ww. lata skorzystała z ulgi prorodzinnej.

Syn Wnioskodawczyni w czasie wolnym od nauki wyjeżdżał do pracy sezonowej w Holandii, gdzie uzyskiwał dochody, które były przelewane na konto bankowe. W latach 2013-2014 innych dochodów syn Wnioskodawczyni (w tym w Polsce) nie uzyskał. W 2015 r. syn Wnioskodawczyni uzyskał z tytułu umowy o dzieło z … dochód w wysokości 1091 zł.


Ponadto, w uzupełnieniu wniosku Wnioskodawczyni wskazała, że Jej syn osiągnął w poszczególnych latach następujące kwoty przychodu (po przeliczeniu na walutę polską) wykazane w PIT-37:


  • 2013 r. – 12 176, 18 zł,
  • 2015 r. – 32 696, 32 zł.



Za 2014 r. syn nie złożył jeszcze deklaracji, ponieważ jest w trakcie odzyskiwania kart podatkowych z Holandii, celem złożenia zeznania podatkowego, z których wynika uzyskanie kwoty 2 185, 77 zł.

Wnioskodawczyni wskazuje, że w 2014 r. wykonywała obowiązek alimentacyjny wobec syna i Jej dochody nie przekroczyły kwoty 112 000 zł. Dochody syna wykazane w zeznaniu podatkowym za 2013 r. zostały osiągnięte po uzyskaniu pełnoletności.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy w związku z opisanym stanem faktycznym Wnioskodawczyni mogła za lata 2013-2015 skorzystać przy rozliczeniu rocznym podatku (PIT-37) z tzw. ulgi prorodzinnej określonej w art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?


Zdaniem Wnioskodawczyni, brak jest przeszkód do skorzystania z ulgi prorodzinnej za lata 2013-2014. Wnioskodawczyni podkreśla, że wykonywała władzę rodzicielską wobec syna, który nie ukończył 25 roku życia i uczęszczał do szkoły o uprawnieniach szkoły publicznej, o której mowa w ustawie o systemie oświaty.

Syn Wnioskodawczyni w Polsce nie uzyskał dochodów. W opinii Wnioskodawczyni, dochód uzyskany za granicą nie stanowi dochodu podlegającego opodatkowaniu według zasad określonych w art. 27 u.p.d.o.f., a jedynie służy do wyliczenia ewentualnej stopy procentowej do opodatkowania przychodów uzyskanych w Polsce, a w 2013 r. i 2014 r. syn takowych nie uzyskał, skoro ustawodawca przy określeniu warunków skorzystania z ulgi prorodzinnej odwołuje się do dochodu podlegającego opodatkowaniu to zakłada, że dochody takowe będą osiągnięte – w roku 2013 i 2014 nie miało to miejsca, wobec czego Wnioskodawczyni skorzystała ze wspólnego rozliczenia z synem jako osoba samotnie wychowująca dziecko oraz z ulgi prorodzinnej za miesiące kiedy syn nie wykonywał pracy sezonowej.

W 2015 r. syn Wnioskodawczyni uzyskał w Polsce z tytułu umowy o dzieło dochód w wysokości 1091 zł, czyli warunek z art. 6 ust. 4 pkt 3 u.p.d.o.f. został zachowany tj. pełnoletnie, uczące się dziecko nie uzyskało dochodów opodatkowanych na zasadzie art. 27 lub art. 30b powyżej kwoty 3089 zł. Wobec czego i w rozliczeniu za rok 2015 Wnioskodawczyni skorzystała z ulgi prorodzinnej.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.


Na podstawie art. 27f ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), od podatku dochodowego obliczonego zgodnie z art. 27, pomniejszonego o kwotę składki, o której mowa w art. 27b, podatnik ma prawo odliczyć kwotę obliczoną zgodnie z ust. 2 na każde małoletnie dziecko, w stosunku do którego w roku podatkowym:


  1. wykonywał władzę rodzicielską;
  2. pełnił funkcję opiekuna prawnego, jeżeli dziecko z nim zamieszkiwało;
  3. sprawował opiekę poprzez pełnienie funkcji rodziny zastępczej na podstawie orzeczenia sądu lub umowy zawartej ze starostą.



W świetle art. 27f ust. 2 ww. ustawy (w brzmieniu wprowadzonym ustawą z 24 października 2012 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Dz. U. z 2012 r., poz. 1278 i mającym zastosowanie od 1 stycznia 2013 r.), odliczeniu podlega za każdy miesiąc kalendarzowy roku podatkowego, w którym podatnik wykonywał władzę, pełnił funkcję albo sprawował opiekę, o których mowa w ust. 1 w stosunku do:


  1. jednego małoletniego dziecka - kwota stanowiąca 1/6 kwoty zmniejszającej podatek określonej w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, jeżeli dochody podatnika:


    1. pozostającego przez cały rok podatkowy w związku małżeńskim i jego małżonka, nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 112.000 zł,
    2. niepozostającego w związku małżeńskim, w tym również przez część roku podatkowego, nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 56.000 zł, za wyjątkiem podatnika samotnie wychowującego małoletnie dziecko wymienionego w art. 6 ust. 4, do którego ma zastosowanie kwota dochodu określona w lit. a;


  2. dwojga małoletnich dzieci - kwota stanowiąca 1/6 kwoty zmniejszającej podatek określonej w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, na każde dziecko.
  3. trojga i więcej małoletnich dzieci - kwota stanowiąca:


    1. 1/6 kwoty zmniejszającej podatek określonej w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, odpowiednio na pierwsze i drugie dziecko,
    2. 1/4 kwoty zmniejszającej podatek określonej w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, na trzecie dziecko,
    3. 1/3 kwoty zmniejszającej podatek określonej w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, na czwarte i każde kolejne dziecko.


W myśl art. 27f ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (w brzmieniu wprowadzonym ustawą z dnia 23 października 2014 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw Dz. U. z 2014 r., poz. 1644 i mającym zastosowanie od 1 stycznia 2014 r.), odliczeniu podlega za każdy miesiąc kalendarzowy roku podatkowego, w którym podatnik wykonywał władzę, pełnił funkcję albo sprawował opiekę, o których mowa w ust. 1, w stosunku do:


  1. jednego małoletniego dziecka – kwota 92,67 zł, jeżeli dochody podatnika:


    1. pozostającego przez cały rok podatkowy w związku małżeńskim i jego małżonka, nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 112 000 zł,
    2. niepozostającego w związku małżeńskim, w tym również przez część roku podatkowego, nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 56 000 zł, za wyjątkiem podatnika samotnie wychowującego małoletnie dziecko wymienionego w art. 6 ust. 4, do którego ma zastosowanie kwota dochodu określona w lit. a);


  2. dwojga małoletnich dzieci – kwota 92,67 zł na każde dziecko;
  3. trojga i więcej małoletnich dzieci – kwota:


    1. 92,67 zł odpowiednio na pierwsze i drugie dziecko,
    2. 166,67 zł na trzecie dziecko,
    3. 225 zł na czwarte i każde kolejne dziecko.


Stosownie do art. 27f ust. 2a ww. ustawy, za dochody, o których mowa w ust. 2 pkt 1, uważa się dochody uzyskane łącznie w danym roku podatkowym, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30b i art. 30c, pomniejszone o kwotę składek, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 i 2a.


W świetle art. 27f ust. 2c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, odliczenie, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje, poczynając od miesiąca kalendarzowego, w którym dziecko:


  1. na podstawie orzeczenia sądu zostało umieszczone w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie w rozumieniu przepisów o świadczeniach rodzinnych;
  2. wstąpiło w związek małżeński.


W myśl art. 27f ust. 5 ww. ustawy (w brzmieniu obowiązującym przed 1 marca 2017 r.), odliczenia dokonuje się w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1, podając liczbę dzieci i ich numery PESEL, a w przypadku braku tych numerów – imiona, nazwiska oraz daty urodzenia dzieci. Na żądanie organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej, podatnik jest obowiązany przedstawić zaświadczenia, oświadczenia oraz inne dowody niezbędne do ustalenia prawa do odliczenia, w szczególności:


  1. odpis aktu urodzenia dziecka;
  2. zaświadczenie sądu rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka;
  3. odpis orzeczenia sądu o ustaleniu rodziny zastępczej lub umowę zawartą między rodziną zastępczą a starostą;
  4. zaświadczenie o uczęszczaniu pełnoletniego dziecka do szkoły.


Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio do podatników utrzymujących pełnoletnie dzieci, o których mowa w art. 6 ust. 4 pkt 2 i 3, w związku z wykonywaniem przez tych podatników ciążącego na nich obowiązku alimentacyjnego oraz w związku ze sprawowaniem funkcji rodziny zastępczej (art. 27f ust. 6 cyt. ustawy).

Stosownie do art. 27f ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przepisy art. 6 ust. 8 i 9 stosuje się odpowiednio do dzieci, o których mowa w ust. 1 i 6.

Zgodnie z ogólną zasadą wynikającą z art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatnikom, jeżeli wykonują władzę rodzicielską, przysługuje ulga na dzieci małoletnie.

Treść art. 27f ust. 6 w powiązaniu z art. 6 ust. 4 pkt 3 ww. ustawy wskazuje, że odliczenie kwoty określonej w ust. 2 przysługuje podatnikowi, który utrzymywał – w związku z wykonywaniem obowiązku alimentacyjnego lub sprawowaniem funkcji rodziny zastępczej – dzieci pełnoletnie do ukończenia 25 roku życia uczące się w szkołach, o których mowa w przepisach o systemie oświaty, przepisach o szkolnictwie wyższym lub w przepisach regulujących system oświatowy lub szkolnictwo wyższe obowiązujących w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie, jeżeli w roku podatkowym nie uzyskały dochodów podlegających opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27 lub art. 30b w łącznej wysokości przekraczającej kwotę stanowiącą iloraz kwoty zmniejszającej podatek oraz stawki podatku, określonych w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, z wyjątkiem renty rodzinnej.

Podkreślenia wymaga, że korzystanie z każdej preferencji podatkowej, w tym ulgi przewidzianej w art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, uzależnione jest od spełnienia wszystkich ustawowych przesłanek wymaganych do jej zastosowania.

Z treści wniosku wynika, że w rozliczeniu rocznym (PIT-37) za rok 2013, 2014 i 2015 Wnioskodawczyni będąc osobą niezamężną skorzystała ze wspólnego rozliczenia z synem K. (ur. … 1995 r.) jako osoba samotnie wychowująca uczące się dziecko, które pobiera naukę w szkole średniej, o której mowa w przepisach o systemie oświaty. Wnioskodawczyni wskazuje, że w stosunku do syna wykonywała władzę rodzicielską i również w rozliczeniu rocznym za ww. lata skorzystała z ulgi prorodzinnej. Syn Wnioskodawczyni w czasie wolnym od nauki wyjeżdżał do pracy sezonowej w Holandii, gdzie uzyskiwał dochody, które były przelewane na konto bankowe. W latach 2013-2014 innych dochodów syn Wnioskodawczyni (w tym w Polsce) nie uzyskał. W 2015 r. syn Wnioskodawczyni uzyskał z tytułu umowy o dzieło z … dochód w wysokości 1091 zł.


Ponadto, w uzupełnieniu wniosku Wnioskodawczyni wskazała, że Jej syn osiągnął w poszczególnych latach następujące kwoty przychodu (po przeliczeniu na walutę polską) wykazane w PIT-37:


  • 2013 r. – 12 176, 18 zł,
  • 2015 r. – 32 696, 32 zł.


Za 2014 r. syn nie złożył jeszcze deklaracji, ponieważ jest w trakcie odzyskiwania kart podatkowych z Holandii, celem złożenia zeznania podatkowego, z których wynika uzyskanie kwoty 2 185, 77 zł.

Wnioskodawczyni wskazuje, że w 2014 r. wykonywała obowiązek alimentacyjny wobec syna i Jej dochody nie przekroczyły kwoty 112 000 zł. Dochody syna wykazane w zeznaniu podatkowym za 2013 r. zostały osiągnięte po uzyskaniu pełnoletności.

Mając na uwadze fakt, że syn Wnioskodawczyni w latach 2013 - 2015 r. uzyskał m.in. dochody z pracy wykonywanej na terytorium Holandii należy wskazać, że zasady unikania podwójnego opodatkowania dochodów z tytułu działalności wykonywanej za granicą lub ze źródeł przychodów znajdujących się za granicą zostały określone w art. 27 ust. 8, 9 i 9a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w umowach o unikaniu podwójnego opodatkowania lub w innych umowach międzynarodowych.


Art. 27 ust. 8 ww. ustawy wskazuje, iż jeżeli podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, oprócz dochodów podlegających opodatkowaniu, zgodnie z ust. 1, osiągał również dochody z tytułu działalności wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych - podatek określa się w następujący sposób:


  1. do dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym dodaje się dochody zwolnione od tego podatku i od sumy tych dochodów oblicza się podatek według skali określonej w ust. 1;
  2. ustala się stopę procentową tego podatku do tak obliczonej sumy dochodów;
  3. ustaloną zgodnie z pkt 2 stopę procentową stosuje się do dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym.


Zgodnie z art. 27 ust. 9 cytowanej ustawy, jeżeli podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, osiąga również dochody z tytułu działalności wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania nie stanowi o zastosowaniu metody określonej w ust. 8, lub z państwem, w którym dochody są osiągane, Rzeczpospolita Polska nie zawarła umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, dochody te łączy się z dochodami ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W tym przypadku od podatku obliczonego od łącznej sumy dochodów odlicza się kwotę równą podatkowi dochodowemu zapłaconemu w obcym państwie. Odliczenie to nie może jednak przekroczyć tej części podatku obliczonego przed dokonaniem odliczenia, która proporcjonalnie przypada na dochód uzyskany w państwie obcym.

W myśl art. 27 ust. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 1, uzyskującego wyłącznie dochody z tytułu działalności wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które nie są zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub z państwem, w którym dochody są osiągane, Rzeczpospolita Polska nie zawarła umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, zasady określone w ust. 9 stosuje się odpowiednio.

Jak wynika z powyższego, w prawie podatkowym wyróżnia się dwie metody unikania podwójnego opodatkowania: metodę wyłączenia z progresją i metodę proporcjonalnego odliczenia. Zostały one uregulowane w art. 27 ww. ustawy, a zatem dochody zagraniczne podlegają opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27. Podkreślenia wymaga fakt, że gdyby nie postanowienia wymienionych przepisów to dochody uzyskane za granicą mogłyby podlegać podwójnemu opodatkowaniu.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz przytoczone przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że w sytuacji gdy Wnioskodawczyni wykonywała władzę rodzicielską wobec małoletniego syna, do ukończenia przez niego w 2013 r. pełnoletności, miała możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.

Nie sposób jednak zgodzić się z Wnioskodawczynią, że dochód uzyskany za granicą nie podlega opodatkowaniu według zasad określonych w art. 27 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Niewątpliwie przepis art. 6 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych obejmuje swoją dyspozycją zarówno dochody uzyskane w Polsce, jak i za granicą. Skoro zatem syn Wnioskodawczyni w 2013 r. po osiągnięciu pełnoletności uzyskał dochód w Holandii w wysokości przekraczającej kwotę stanowiącą iloraz kwoty zmniejszającej podatek oraz stawki podatku, określonych w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1 (3.089 zł), to Wnioskodawczyni nie przysługiwało prawo do ulgi prorodzinnej na syna za ww. okres.

Podobnie, ponieważ w 2015 r. syn Wnioskodawczyni osiągnął dochód w kraju oraz za granicą w łącznej wysokości przewyższającej limit w kwocie 3.089 zł, nie została spełniona jedna z przesłanek warunkujących możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej, zatem nie przysługiwało Jej prawo do skorzystania z odliczenia od podatku na podstawie art. 27f ww. ustawy.

Natomiast w 2014 r. syn Wnioskodawczyni uzyskał dochód w Holandii, jednakże w wysokości nieprzekraczającej ustawowego limitu dochodów, to przy spełnieniu pozostałych przesłanek zawartych w art. 27f ustawy, była uprawniona do skorzystania z ulgi prorodzinnej za ten rok.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj