Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
1061-IPTPB1.4511.134.2016.2.KO
z 10 maja 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2016 r. (data wpływu 9 lutego 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 lutego 2016 r. (data wpływu 2 marca 2016 r.) oraz pismem z dnia 12 kwietnia 2016 r. (data wpływu 18 kwietnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lutego 2016 r. do Izby Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej wpłynął wniosek z dnia 5 lutego 2016 r. dotyczący podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

Pismem z dnia 12 lutego 2016 r., Nr IBPB-2-1/4511-98/16/DP (data wpływu 17 lutego 2016 r.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający na podstawie art. 170 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) przekazał ww. wniosek Dyrektorowi Izby Skarbowej w Łodzi, celem załatwienia według właściwości, stosownie do § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643).

Pismem z dnia 24 lutego 2016 r. (data wpływu 2 marca 2016 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej poprzez przekazanie potwierdzenia uiszczenia opłaty za wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 30 marca 2016 r., Nr 1061-IPTPB1.4511.134.2016.1.KO, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 30 marca 2016 r. (data doręczenia 5 kwietnia 2016 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 12 kwietnia 2016 r. (data wpływu 18 kwietnia 2016 r.), nadanym za pośrednictwem ….. w dniu 12 kwietnia 2016 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Realizatorem Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych .... jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ..... Członkami Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych .... (GKRPA) jest 6 osób fizycznych powołanych do pełnienia tej funkcji zarządzeniem nr ..... Wójta Gminy ....z dnia 1 lipca 2015 r., wydanym na podstawie art. 41 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (Dz. U. z 2015 r., poz. 1286). W związku z pełnieniem wyżej wymienionej funkcji z żadną z tych osób, ani Wójt Gminy, ani Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej ..... nie zawarł żadnej umowy cywilno-prawnej, gdyż stosunek związany z członkiem Komisji ma charakter publicznoprawny określony w ustawie.

Na podstawie art. 41 ust. 5 ustawy, zasady wynagradzania za pracę w Komisji zostały ustalone Uchwałą nr .... Rady Gminy .... z dnia 23 grudnia 2015 r. w ten sposób, że:

  1. Za pracę w Komisji, tj. za udział w posiedzeniach Komisji, za pracę w zespole prowadzącym postępowanie w stosunku do osób nadużywających alkoholu, za pracę w zespole Komisji opiniującym wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz za pracę w zespole Komisji ds. kontroli przestrzegania zapisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (w tym kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych), za udział w naradach członkom Komisji przysługuje wynagrodzenie w kwotach odpowiednio: przewodniczącemu 140 zł brutto, pozostałym członkom 130 zł brutto.
  2. Za pełnienie cotygodniowych dyżurów w punkcie informacyjno-wspierającym ds. uzależnień członkowi Komisji przysługuje wynagrodzenie brutto 140 zł za jeden dyżur, trwający 2 godziny.
  3. Wynagrodzenie, o którym mowa w punktach 1 i 2 wypłacane jest na koniec miesiąca kalendarzowego, na podstawie list obecności.

Częstotliwość posiedzeń Komisji, dyżurów jest uzależniona od potrzeb. Wynagrodzenie poszczególnych członków Komisji należne za dany miesiąc jest różne, ponieważ jest uzależnione od ilości posiedzeń Komisji, posiedzeń zespołów Komisji, narad czy też dyżurów w punkcie konsultacyjnym, w których dany członek Komisji wziął udział w danym miesiącu. Jeden z członków Komisji w miesiącu styczniu 2016 r. wziął udział w jednym posiedzeniu Komisji wobec czego uzyskał wynagrodzenie w wysokości 130 zł brutto, będące iloczynem ilości posiedzeń i stawki za udział w jednym posiedzeniu 130 zł. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ..... kwalifikując przychody jako działalność wykonywaną osobiście, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 2 i art. 13 pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.) dokonał wypłaty wyżej wymienionego wynagrodzenia w miesiącu styczniu 2016 r. Wnioskodawca w myśl art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od kwoty przychodu naliczył i odprowadził zaliczkę na podatek dochodowy w wysokości 18% podstawy wymiaru, po uprzednim uwzględnieniu odliczenia 20% kosztów uzyskania przychodu, zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy członkowi Komisji od wypłaconego wynagrodzenia należy pobrać zryczałtowany podatek dochodowy zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 5a, czy też podatek powinien zostać naliczony na zasadach ogólnych zgodnie z art. 41 ust. 1 i art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.)?

Zdaniem Wnioskodawcy, opodatkowanie wynagrodzenia członka Komisji, które w danym miesiącu jest niższe niż 200 zł brutto powinno dokonywać się na zasadach ogólnych. Zdaniem Wnioskodawcy, z art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że zryczałtowany podatek pobiera się od wynagrodzenia z tytułu zawartej umowy z osobą niebędącą pracownikiem płatnika od kwoty, która nie przekracza 200 zł, w wysokości 18% przychodu. Natomiast Uchwała Rady Gminy powołująca członków Komisji nie jest umową, a więc podatek powinien zostać naliczony na zasadach ogólnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe

Zgodnie z przepisem art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.), płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z przepisu art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy wynika, że jednym ze źródeł przychodów jest działalność wykonywana osobiście.

Zgodnie z art. 13 pkt 6 cytowanej ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody osób, którym organ władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, sąd lub prokurator, na podstawie właściwych przepisów, zlecił wykonanie określonych czynności, a zwłaszcza przychody biegłych w postępowaniu sądowym, dochodzeniowym i administracyjnym oraz płatników, z zastrzeżeniem art. 14 ust. 2 pkt 10, i inkasentów należności publicznoprawnych, a także przychody z tytułu udziału w komisjach powoływanych przez organy władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 9.

Zadania własne gminy określone zostały w art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016, poz. 446). Zaliczyć do nich można m.in. sprawy ochrony zdrowia i ładu przestrzennego (art. 7 ust. 1 pkt 1 i 5 ww. ustawy).

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2016 r., poz. 487), prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu należy do zadań własnych gmin. (…).

W ramach realizacji powyższych zadań, na podstawie art. 41 ust. 3 cytowanej ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) powołują gminne komisje rozwiązywania problemów alkoholowych, w szczególności inicjujące działania w zakresie określonym w ust. 1 oraz podejmujące czynności zmierzające do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego. W skład gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych (art. 41 ust. 4 powołanej ustawy). Zasady wynagradzania członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych określa, zgodnie z art. 41 ust. 5 tejże ustawy, rada gminy w gminnych programach rozwiązywania problemów alkoholowych.

Ponadto, w myśl art. 24 ww. ustawy o samorządzie gminnym, radny jest obowiązany brać udział w pracach rady gminy i jej komisji oraz innych instytucji samorządowych, do których został wybrany lub desygnowany.

W myśl art. 30 ust. 1 pkt 5a ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu, o którym mowa w art. 13 pkt 2 i 5-9, jeżeli kwota należności określona w umowie zawartej z osobą niebędącą pracownikiem płatnika nie przekracza 200 zł - w wysokości 18% przychodu.

Z analizy powyższego przepisu wynika, że zryczałtowane opodatkowanie stosuje się do przychodów, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 5a ww. ustawy, jeżeli kwota należności określona w umowie zawartej z osobą niebędącą pracownikiem płatnika nie przekracza 200 zł. Znaczenie ma zatem kwota wynikająca z umowy (tzn. z danego tytułu prawnego). Nie jest istotne, czy takich przychodów w miesiącu od tego samego płatnika jest więcej, czy nie. Decyduje tylko i wyłącznie kwota wynikająca z pojedynczej umowy (pojedynczego tytułu prawnego).

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej jest realizatorem Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Członkami Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest 6 osób fizycznych powołanych do pełnienia tej funkcji zarządzeniem Wójta Gminy, wydanym na podstawie art. 41 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi. Z żadną z tych osób, ani Wójt Gminy, ani Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej nie zawarł żadnej umowy cywilno-prawnej, gdyż stosunek związany z członkiem Komisji ma charakter publicznoprawny określony w ustawie.

Na podstawie art. 41 ust. 5 ustawy zasady wynagradzania za pracę w Komisji zostały ustalone Uchwałą Rady Gminy w ten sposób, że:

  1. Za pracę w Komisji, tj. za udział w posiedzeniach Komisji, za pracę w zespole prowadzącym postępowanie w stosunku do osób nadużywających alkoholu, za pracę w zespole Komisji opiniującym wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz za pracę w zespole Komisji ds. kontroli przestrzegania zapisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (w tym kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych), za udział w naradach członkom Komisji przysługuje wynagrodzenie w kwotach odpowiednio: przewodniczącemu 140 zł brutto, pozostałym członkom 130 zł brutto;
  2. Za pełnienie cotygodniowych dyżurów w punkcie informacyjno-wspierającym ds. uzależnień członkowi Komisji przysługuje wynagrodzenie brutto 140 zł za jeden dyżur, trwający 2 godziny;
  3. Wynagrodzenie, o którym mowa w punktach 1 i 2 wypłacane jest na koniec miesiąca kalendarzowego, na podstawie list obecności.

Częstotliwość posiedzeń Komisji, dyżurów jest uzależniona od potrzeb. Wynagrodzenie poszczególnych członków Komisji należne za dany miesiąc jest różne, ponieważ jest uzależnione od ilości posiedzeń Komisji, posiedzeń zespołów Komisji, narad czy też dyżurów w punkcie konsultacyjnym, w których dany członek Komisji wziął udział w danym miesiącu. Jeden z członków Komisji w miesiącu styczniu 2016 r. wziął udział w jednym posiedzeniu Komisji wobec czego uzyskał wynagrodzenie w wysokości 130 zł brutto, będące iloczynem ilości posiedzeń i stawki za udział w jednym posiedzeniu 130 zł.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego oraz obowiązujące uregulowania prawne, stwierdzić należy, że skoro z uchwały Rady Gminy wynika, że członkom Komisji przysługuje wynagrodzenia za pracę w Komisji, odpowiednio: przewodniczącemu 140 zł brutto, pozostałym członkom 130 zł brutto oraz za pełnienie cotygodniowych dyżurów w punkcie informacyjno-wspierającym ds. uzależnień w wysokości 140 zł za jeden dyżur, wypłacane na podstawie list obecności, co oznacza, że nie ma umów (aktów powołania), z których wynika kwota należnego wynagrodzenia. Wnioskodawca obowiązany jest do poboru zaliczek na podatek dochodowy na zasadach określonych w art. 41 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie bowiem z tym przepisem, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Zaliczkę od dochodów, o których mowa w ust. 1, obliczoną w sposób określony w tym przepisie zmniejsza się o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w art. 27b, pobranej ze środków podatnika przez płatnika, o którym mowa w ust. 1 (art. 41 ust. 1a ww. ustawy).

Przy tym, zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 4 ww. ustawy, koszty uzyskania niektórych przychodów określa się z tytułów określonych w art. 13 pkt 2, 4, 6 i 8 - w wysokości 20% uzyskanego przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, których podstawę wymiaru stanowi ten przychód.

Z przepisu art. 42 ust. 1 ww. ustawy wynika, że płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku, gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

W terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru. Jednakże roczne deklaracje dotyczące podatku pobranego zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przesyłają do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio (art. 42 ust. 1a ustawy).

Stosownie do art. 42 ust. 2 pkt 1 cytowanej ustawy, w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w art. 3 ust. 1, oraz urzędom skarbowym przy pomocy których naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika wykonują swoje zadania - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1, sporządzone według ustalonego wzoru.

Podsumowując, wynagrodzenia otrzymywane przez członków Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych stanowią dla tych osób przychód z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca dokonując ich wypłaty zobowiązany jest do obliczenia, pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy. Jednocześnie w terminie do końca stycznia roku następnego powinien złożyć we właściwym urzędzie skarbowym deklarację roczną o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy według ustalonego wzoru PIT-4R, natomiast w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym przesłać podatnikowi oraz właściwemu urzędowi skarbowemu imienną informację o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy – PIT-11.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego ….., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj