Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-319/14-4/MK1
z 4 lipca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 14 kwietnia 2014 r. (data wpływu 22 kwietnia 2014 r.) oraz piśmie z dnia 7 kwietnia 2014 r. (data wpływu 9 kwietnia 2014 r.) uzupełniającym braki wniosku na wezwanie Nr IPPB2/415-82/14-2/MK1 z dnia 31 marca 2014 r. (data odbioru 2 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w zakresie prawa do zwrotu w przypadku, gdy osoba ubiegająca się o zwrot dokonała zakupu materiałów budowlanych w 2013 roku natomiast tytuł prawny do lokalu mieszkalnego otrzymała dopiero w 2014 roku - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 22 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w zakresie prawa do zwrotu w przypadku, gdy osoba ubiegająca się o zwrot dokonała zakupu materiałów budowlanych w 2013 roku natomiast tytuł prawny do lokalu mieszkalnego otrzymała dopiero w 2014 roku.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

12 grudnia 2012 roku Wnioskodawczyni podpisała umowę kupna pierwszego własnego mieszkania - dwupokojowego lokalu w budynku wielorodzinnym na rynku pierwotnym. Umowa miała formę aktu notarialnego (zał. nr 1 do wniosku) i zostały w niej zawarte wszystkie informacje dotyczące mieszkania, sposobu płatności oraz oddania lokalu do użytku, co miało nastąpić do 31 października 2013 roku oraz daty podpisania umowy przyrzeczonej też w formie aktu notarialnego do dnia 31 grudnia 2013 r. ostatecznie przenoszącego prawa własności mieszkania na Wnioskodawczynię.

Pomimo opóźniającego się terminu oddania mieszkania do użytku Wnioskodawczyni miała notarialne zapewnienie, że podpisanie aktu - umowy przyrzeczonej - nastąpi w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 31.12.2013 r. Chcąc jak najszybciej rozpocząć prace wykończeniowe zakupionego mieszkania i mając świadomość, że Wnioskodawczyni może uzyskać zwrot podatku VAT za wydatki na materiały budowlane (glazury, terakoty, klej, podłóg i inne materiałów niezbędnych do urządzenia nowego mieszkania) poniesione tylko do 31 grudnia 2013 roku, Wnioskodawczyni dokonała większości zakupów jeszcze w 2013 roku. Wszystkie wydatki są, zgodnie z wymogami ustawowymi, uwzględnione w formie faktur wystawionych na Wnioskodawczynię (wraz z Wnioskodawczyni ówczesnym adresem zameldowania, takim, jak figuruje w akcie notarialnym).

Niestety, wskutek przedłużających się odbiorów technicznych budynków, niezależnych od Wnioskodawczyni, ostateczny odbiór lokalu nastąpił na początku stycznia 2014 roku, a podpisanie umowy przyrzeczonej w formie aktu notarialnego 23 stycznia 2014 roku.


Mając na względzie w/w możliwość zwrotu podatku VAT, na początku lutego 2014 roku Wnioskodawczyni postanowiła złożyć odpowiedni wniosek we właściwym dla nowego miejsca zameldowania Urzędzie Skarbowym.


W Urzędzie Skarbowym poinformowano Wnioskodawczynię, że zanim złoży ww. wniosek, powinna wystąpić do Izby Skarbowej z prośbą o wydanie interpretacji indywidualnej.


Zgodnie z sugestią w/w Urzędu Skarbowego Wnioskodawczyni zwraca się z prośbą o wydanie w/w interpretacji indywidualnej dot. możliwości otrzymania zwrotu podatku VAT za poniesione wydatki na materiały budowlane zakupione w 2013 r. na wyposażenie mieszkania Wnioskodawczyni.

Wnioskodawczyni nadmienia, że na przedłużający się termin oddania kluczy do mieszkania oraz podpisanie umowy przyrzeczonej nie miała żadnego wpływu.


W załączeniu Wnioskodawczyni przedkłada kserokopię umowy przedwstępnej w formie aktu notarialnego z dnia 12.12.2013 r. jako potwierdzenie, że jest prawną właścicielką lokalu od 12 grudnia 2012 roku.


Ponadto Wnioskodawczyni wskazuje, że mając na względzie fakt, że podatki płaci w swoim kraju, gdzie się urodziła i że pomimo starannego wykształcenia (ma skończone dwa kierunki studiów i jest w trakcie pisania doktoratu) nie wybiera się za granicę, Wnioskodawczyni liczyła, że polska administracja nie będzie jej utrudniała egzekwowania ulgi podatkowej, z jakiej może skorzystać po raz pierwszy w życiu.


Pismem z dnia 29 maja 2014 r. Nr IPPB2/415-319/14-2/MK1 wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia braków wniosku poprzez:

  • wskazanie kiedy Wnioskodawczyni rozpoczęła prace wykończeniowe i czy Wnioskodawczyni posiadała wówczas protokół przekazania kluczy do lokalu, albo inny tytuł prawny do lokalu mieszkalnego

w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.


Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 3 czerwca 2014 r.


Pismem z dnia 3 czerwca 2014 r. (data nadania 4 czerwca 2014 r.) Wnioskodawczyni uzupełniła wniosek w wyznaczonym terminie.


W nadesłanym uzupełnieniu Wnioskodawczyni wskazała, że prace wykończeniowe w swoim mieszkaniu rozpoczęła niezwłocznie po odebraniu kluczy oraz otrzymaniu i podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego w dniu 8 stycznia 2014 roku (załącznik nr 1 do uzupełnienia wniosku). W tym właśnie celu wszelkie niezbędne zakupy poczyniła wcześniej. Ponadto, również 8 stycznia podpisała umowę z dostawcą energii.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


W związku z opisaną powyżej sytuacją, Wnioskodawczyni zwraca się z uprzejmą prośbą o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej przypadku Wnioskodawczyni: czy posiadając umowę nabycia dwupokojowego lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym zawartą 12 grudnia 2012 roku i potwierdzoną umową przyrzeczoną również w formie aktu notarialnego zawartą w dniu 23 stycznia 2014 roku oraz udokumentowane faktury (wystawione do 31 grudnia 2013 roku na Wnioskodawczynię jako właścicielkę ww. lokalu) na wydatki na materiały budowlane, Wnioskodawczyni ma prawo ubiegać się o zwrot podatku VAT za te materiały?

Zdaniem Wnioskodawcy w 2012 roku Wnioskodawczyni kupiła na kredyt swoje pierwsze mieszkanie. Tak się złożyło, że zakup mieszkania i większość wydatków związanych z pracami remontowymi odbył się w czasie, który pozwalał Wnioskodawczyni na skorzystanie z ulgi podatkowej na materiały budowlane i Wnioskodawczyni nie widzi powodu, dla którego nie miałaby skorzystać z przysługującego jej prawa.

Do tej pory Wnioskodawczyni zawsze w terminie rozliczała się ze wszystkimi urzędami i nigdy wcześniej nie korzystała też z żadnych ulg podatkowych i teraz po raz pierwszy ma okazję skorzystać z możliwości, jakie oferuje państwo, więc wydawało się, że skoro zgodnie z wymogami zapisanymi w ustawie oraz na stronie Urzędu Wnioskodawczyni dostarczy prawidłowo wypełniony wniosek wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami, to wszczęcie procedur będzie jedynie formalnością.

W ustawie, która stanowi podstawę prawną wniosku Wnioskodawczyni, nie ma nic na temat daty zawarcia umowy nabycia przedmiotowego lokalu, a jest jedynie mowa - klarownie i jednoznacznie - o wydatkach poniesionych na materiały budowlane oraz o tym, że muszą być one udokumentowane w formie faktur wystawianych na właściciela remontowanego lokalu. I Wnioskodawczyni ten wymóg spełniła, dlatego uważa, że dostarczywszy do Urzędu Skarbowego kserokopię umowy, gdzie figuruje jako jedyna właścicielka lokalu, oraz rzeczonych faktur, ma prawo starać się o zwrot VAT za poniesione koszty budowlano-remontowe.


Z pewnością Wnioskodawczyni nie jest jedyną osobą, która znajduje się w podobnej sytuacji i liczy, że jej wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 38 i art. 39 ustawy z dnia 27 września 2013 r. o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi (Dz.U. z 2013 r. poz. 1304) – z dniem 1 stycznia 2014 r. – straciła moc ustawa z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym (Dz.U. Nr 177, poz. 1468 z późn. zm.) regulująca zasady zwrotu osobom fizycznym części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych przez te osoby w związku z budową i remontem budynku mieszkalnego lub jego części.

Jednakże na podstawie art. 32 ustawy o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi – osoba fizyczna, która przed dniem 1 stycznia 2014 r. poniosła wydatki na zakup materiałów budowlanych, o których mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym (Dz.U. Nr 177, poz. 1468 z późn. zm.), ma prawo ubiegać się po dniu 31 grudnia 2013 r. o zwrot części wydatków na dotychczasowych zasadach.

Z przywołanych powyżej przepisów przejściowych i końcowych wynika, że choć ustawa z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym (Dz. U. Nr 177, poz. 1468 z późn. zm.) regulująca zasady zwrotu osobom fizycznym części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych przez te osoby w związku z budową i remontem budynku mieszkalnego lub jego części 1 stycznia 2014 r. straciła moc, to jej postanowienia znajdują zastosowanie do tych osób fizycznych, które przed 1 stycznia 2014 r. poniosły wydatki na zakup materiałów budowlanych.


Jak wynika z art. 32 ust. 2 ustawy o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi wniosek o zwrot części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych i udokumentowanych fakturą wystawioną dla osoby fizycznej w okresie:

  1. od dnia 1 maja 2004 r. do dnia 31 grudnia 2005 r. - składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2014 r.;
  2. od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2007 r. - składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2015 r.;
  3. od dnia 1 stycznia 2008 r. do dnia 31 grudnia 2009 r. - składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2016 r.;
  4. od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2011 r. - składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2017 r.;
  5. od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. - składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2018 r.

Treść zacytowanych przepisów wskazuje, że osobie fizycznej spełniającej warunki określone w ustawie o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym przysługuje przez określony w ustawie czas prawo do ubiegania się o zwrot ww. wydatków pomimo uchylenia ustawy ten zwrot regulującej.

Powyższe oznacza, że na podstawie ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym tj. na dotychczasowych zasadach o zwrot części wydatków na zakup materiałów budowlanych według harmonogramu określonego w art. 32 ust. 2 ustawy o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi, mają prawo ubiegać się osoby fizyczne, które poniosły wydatki na zakup materiałów budowlanych, przed 1 stycznia 2014 r.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że 12 grudnia 2012 roku Wnioskodawczyni podpisała umowę kupna pierwszego własnego mieszkania - dwupokojowego lokalu w budynku wielorodzinnym na rynku pierwotnym. Umowa miała formę aktu notarialnego i zostały w niej zawarte wszystkie informacje dotyczące mieszkania, sposobu płatności oraz oddania lokalu do użytku, co miało nastąpić do 31 października 2013 roku oraz daty podpisania umowy przyrzeczonej też w formie aktu notarialnego do dnia 31 grudnia 2013 r. ostatecznie przenoszącego prawa własności mieszkania na Wnioskodawczynię. Pomimo opóźniającego się terminu oddania mieszkania do użytku Wnioskodawczyni miała notarialne zapewnienie, że podpisanie aktu - umowy przyrzeczonej - nastąpi w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 31.12.2013 r. Chcąc jak najszybciej rozpocząć prace wykończeniowe zakupionego mieszkania i mając świadomość, że Wnioskodawczyni może uzyskać zwrot podatku VAT za wydatki na materiały budowlane poniesione tylko do 31 grudnia 2013 roku, Wnioskodawczyni dokonała większości zakupów jeszcze w 2013 roku. Wszystkie wydatki są, zgodnie z wymogami ustawowymi, uwzględnione w formie faktur wystawionych na Wnioskodawczynię. Wskutek przedłużających się odbiorów technicznych budynków, niezależnych od Wnioskodawczyni, ostateczny odbiór lokalu nastąpił na początku stycznia 2014 roku, a podpisanie umowy przyrzeczonej w formie aktu notarialnego 23 stycznia 2014 roku. W nadesłanym uzupełnieniu Wnioskodawczyni wskazała, że prace wykończeniowe w swoim mieszkaniu rozpoczęła niezwłocznie po odebraniu kluczy oraz otrzymaniu i podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego w dniu 8 stycznia 2014 roku. W tym właśnie celu wszelkie niezbędne zakupy poczyniła wcześniej.

W myśl art. 3 ust. 1 ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym, osoba fizyczna ma prawo do zwrotu części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z:

  1. budową budynku mieszkalnego;
  2. nadbudową lub rozbudową budynku na cele mieszkalne lub przebudową (przystosowaniem) budynku niemieszkalnego, jego części lub pomieszczenia niemieszkalnego na cele mieszkalne, w wyniku których powstał lokal mieszkalny spełniający wymagania określone w odrębnych przepisach;
  3. remontem budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego.

Przepis art. 3 ust. 2 ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym stanowi, że zwrot, o którym mowa w ust. 1 dotyczy wydatków poniesionych i udokumentowanych fakturami wystawionymi od dnia 1 maja 2004 r.


Zwrot, o którym mowa powyżej, dotyczy wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych, które do dnia 30 kwietnia 2004 r. były opodatkowane stawką podatku od towarów i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004 r. są opodatkowane podatkiem VAT tj. stawką 22% i wyższą (art. 3 ust. 3 w zw. z art. 11a ust. 1 ww. ustawy).

W świetle art. 3 ust. 4 ww. ustawy, dokumentem stanowiącym podstawę do obliczenia kwoty zwrotu części wydatków, o których mowa w ust. 1, jest faktura wystawiona dla osoby fizycznej. Z kolei w myśl art. 2 pkt 3 ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym – ilekroć w ustawie jest mowa o fakturze – rozumie się przez to fakturę VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług, dokumentującą zakupy, o których mowa w art. 3 ust. 1.

Stosownie do art. 4 ust. 1 ww. ustawy prawo do zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, przysługuje, pod warunkiem że osoba fizyczna lub jej małżonek nie dokonywali czynności, o których mowa w art. 3 ust. 1, jako podatnicy podatku od towarów i usług, w celu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem.

W myśl art. 4 ust. 2 ww. ustawy, prawo do zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, przysługuje pod warunkiem, że osoba fizyczna posiada:

  • prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r., Nr 207 , poz. 2016 z późn. zm.) albo tytuł prawny do budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego w przypadku inwestycji określonej w art. 3 ust. 1 pkt 3,
  • pozwolenie na budowę w przypadku inwestycji, dla której zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane wymagane jest takie pozwolenie.

Z kolei z treści art. 5 ust. 1 ww. ustawy wynika, że zwrot, o którym mowa w art. 3 ust. 1, dokonywany jest na wniosek osoby fizycznej złożony w urzędzie skarbowym, który to wniosek może być składany nie częściej niż raz w roku (art. 5 ust. 3 ww. ustawy).


W myśl regulacji zawartej w art. 5 ust. 5 ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym – do wniosku o zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym składanego w urzędzie skarbowym należy załączyć kopię:

  1. pozwolenia na budowę albo - w przypadku remontu, o którym mowa w ust. 4 pkt 7 – dokumentu potwierdzającego tytuł prawny osoby fizycznej do budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego;
  2. faktur dokumentujących poniesione wydatki, o których mowa w art. 3 ust. 1.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym – w sprawie zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, urząd skarbowy wydaje decyzję, w której określa kwotę zwrotu, z zastrzeżeniem ust. 3. Decyzję, o której mowa w ust. 1, urząd skarbowy wydaje w terminie 4 miesięcy od dnia złożenia wniosku (art. 6 ust. 2 ww. ustawy). Jeżeli prawidłowość złożonego przez osobę fizyczną wniosku, o którym mowa w art. 5 ust. 1, nie budzi wątpliwości, urząd skarbowy dokonuje zwrotu kwoty wykazanej we wniosku bez wydania decyzji (art. 6 ust. 3 ustawy).

W rozpatrywanej sprawie Wnioskodawczyni dokonała większości zakupów materiałów budowlanych jeszcze w 2013 roku. Wskutek przedłużających się odbiorów technicznych budynków, niezależnych od Wnioskodawczyni, ostateczny odbiór lokalu nastąpił na początku stycznia 2014 roku, a podpisanie umowy przyrzeczonej w formie aktu notarialnego 23 stycznia 2014 roku. Prace wykończeniowe w swoim mieszkaniu Wnioskodawczyni rozpoczęła niezwłocznie po odebraniu kluczy oraz otrzymaniu i podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego w dniu 8 stycznia 2014 roku.

W związku z tym, że z dniem 1 stycznia 2014 r. – straciła moc ustawa z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym, zaś Wnioskodawczyni nie nabyła jeszcze w 2013 roku prawa do zwrotu, gdyż nie spełniła wszystkich ustawowych warunków, stąd też nie można mówić o jakichkolwiek prawach nabytych do zwrotu części wydatków na zakup materiałów budowlanych na dotychczasowych zasadach. Wnioskodawczyni dopiero bowiem w 2014 r. otrzymała tytuł prawny do lokalu mieszkalnego i rozpoczęła prace remontowe.

Zatem w przedmiotowej sprawie Wnioskodawczyni nie ma prawa do ubiegania się o zwrot części wydatków na zakup materiałów budowlanych, gdyż sam zakup materiałów budowlanych w 2013 roku nie jest wystarczający aby Wnioskodawczyni mogła ubiegać się po 31 grudnia 2013 r. na zasadzie praw nabytych o zwrot tych wydatków na dotychczasowych zasadach. Wnioskodawczyni nie nabyła bowiem w 2013 roku prawa do zwrotu, gdyż nie spełniła wszystkich przewidzianych w ustawie warunków.


Ponadto należy zwrócić uwagę, że dokumenty dołączone przez Wnioskodawcę do wniosku nie podlegają analizie i weryfikacji w ramach wydania interpretacji indywidualnej. Zgodnie bowiem z art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższego wynika, że organ właściwy do wydania interpretacji indywidualnej nie przeprowadza postępowania dowodowego, nie jest zatem ani obowiązany, ani uprawniony do analizy dołączonych do wniosku dokumentów ani do wykorzystania ich treści przy ocenie stanowiska Wnioskodawcy. Organ ten jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawcę.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj