Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/1/415-913/13/WRz
z 20 grudnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 2 września 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 6 września 2013 r.), uzupełnionym 18 listopada 2013 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości opodatkowania prowadzonej działalności gospodarczej w formie karty podatkowej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 września 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości opodatkowania prowadzonej działalności gospodarczej w formie karty podatkowej Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych. Z tej też przyczyny pismem z 31 października 2013 r. Znak: IBPBI/1/415-913/13/WRz, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 18 listopada 2013 r.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Od stycznia 2013 r. Wnioskodawca prowadzi dzielność gospodarczą w zakresie konserwacji i naprawy przedmiotów zabytkowych i artystycznych. Korzysta z opodatkowania w formie karty podatkowej (określonej pod poz. 69 Tabeli miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej). Posiada 20 letnie doświadczenie przy ww. pracach, ale nie posiada uprawnień urzędowo potwierdzonych w postaci dyplomu. Pozwolenie na przeprowadzenie prac konserwatorskich wydaje Wojewódzki Konserwator Zabytków właściwy ze względu na miejsce położenia zabytku. Pozwolenie to uzyskuje inwestor (np. Parafia), a określone i wymienione w nim są trzy osoby: kierownik budowy, kierownik prac konserwatorskich oraz inspektor nadzoru budowlanego. Wymienione osoby muszą posiadać wymagane uprawnienia konserwatorskie. W pozwoleniu tym nie jest wymieniona osoba, czy też firma, która będzie przeprowadzała te prace gdyż wiadomo, że działania te będą pod ścisłym nadzorem trzech ww. osób oraz Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Do samej realizacji prac konserwatorskich inwestor sam szuka i wybiera zleceniobiorców, to on ustala, kto i za jakie warunki finansowe wykona powierzone zadanie. W przyszłości Wnioskodawca planuje podjąć prace konserwatorskie polegające na konserwacji dachu i wymianie pokrycia dachowego na zabytku sakralnym (kościół). W przypadku takiego obiektu prace renowacyjne polegają na powrocie do materiału pierwotnego, użytego przy powstawaniu tego obiektu, np. obecnie jest blacha, a zakłada się gont lub dachówkę. Renowacji i miejscowej wymianie, czy też wzmocnieniu może podlegać także więźba dachowa. Ze względu na gabaryty oraz specyfikę Wnioskodawca ma zamiar korzystać z usług innych firm, oraz osób odpowiednio wykwalifikowanych, np. cieśli, dekarzy, konserwatora zabytków itp.

Ponadto Wnioskodawca dodatkowo opisał charakter czynności, które faktycznie wykonuje:

  1. Przedmiotem wykonywanej działalności gospodarczej są usługi konserwatorskie, wykonywane na obiektach, budynkach wpisanych do krajowego rejestru zabytków. Czynności te polegają na konserwacji, zabezpieczeniu danego obiektu. Także na powrocie do pierwotnych materiałów i kolorystyki. Prace te mają różny zakres w zależności, czy jest to obiekt typu ołtarz, czy budynek. Wnioskodawca m.in: usuwa stare warstwy, oczyszcza powierzchnie, uzupełnia ubytki i brakujące elementy, zagruntowuje, impregnuje, wykonuje nowe spoiny, uzupełnia tynki, polichromie itp.
  2. Z usług specjalistycznych wykonywanych przez dekarzy, cieślę czy konserwatora zabytków, ma zamiar korzystać na podstawie tzw. podwykonawstwa, gdyż wielu tych fachowców prowadzi własne działalności gospodarcze (za wykonane przez nich prace wystawiają oni Wnioskodawcy faktury VAT). Natomiast, gdy zajdzie sytuacja skorzystania z pomocy osób nieprowadzących działalności gospodarczej - zatrudnienie nie przekroczy jednocześnie w tym samym czasie trzech osób na podstawie umowy o pracę. Jednak Wnioskodawca nie wyklucza także sytuacji, w której doszłoby do zawarcia umowy zlecenia. Czynności wyżej wymienionych osób będą mieścić się z pojęciu usług specjalistycznych oraz są niezbędne do wykonania całości powierzonych mu prac.
  3. Konkretne czynności, jakie wykonywać będą wymienione osoby, będą związane ściśle z ich zawodem, doświadczeniem i wykształceniem. Tak, więc dekarz i cieśla zajmą się wyłącznie zmianą pokrycia dachowego i miejscowej wymianie elementów drewnianych. Zabezpieczeniem, wzmocnieniem i konserwacją więźby zajmie się wyłącznie Wnioskodawca. Nadzór konserwatora zabytków, ze względu na wykształcenie, uprawnienie wydane przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, jest niezbędny i oczywisty przy wszelakich pracach konserwatorskich. Polega on na wizytach w miejscu prac, sprawdzeniu czy są zgodne z ustalonym programem, a także na decyzjach szczegółowych podejmowanych już w trakcie prac. Innym obowiązkiem związanym z nadzorem jest wykonanie dokumentacji powykonawczej.
  4. Usługi wykonywane przez podmioty zewnętrzne nie będą tożsame z usługami, które wykonuje Wnioskodawca i nie wchodzą w zakres prowadzonej działalności gospodarczej. Jednak są niezbędne aby możliwym było zrealizowanie prac takich jak: zmiana pokrycia dachowego na budynku zabytkowym.

W uzupełnieniu wniosku, ujętym w piśmie z dnia 12 listopada 2013 r. Wnioskodawca wskazał ponadto, że przy wymianie pokrycia dachowego na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, prace konserwatorskie będą polegały na następujących czynnościach:

  • dokładna analiza więźby dachowej i wynikające z niej ustalanie czy występują fragmenty wymagające częściowej wymiany, wzmocnienia, a niektóre tylko ponownego zabezpieczenia,
  • ponowne zagruntowanie i impregnacja więźby,
  • wykonanie wzmocnienia strukturalnego (specjalistyczne preparaty chemiczne),
  • inne prace: odgrzybianie, montaż kołków drewnianych (wzmocnienie), wymiana drobnych elementów więźby.

Korzystając z pracy specjalistów następowałyby takie czynności, jak: demontaż starego pokrycia dachowego i położenie gontu drewnianego.

Wnioskodawca zamierza korzystać z usług firm będących jego podwykonawcami. Są to osoby prowadzące działalność gospodarczą (po wykonaniu powierzonych prac otrzyma od nich faktury VAT). Wspomniane firmy będą wykonywać tylko prace dekarskie, czyli ich zakres prac będzie dotyczył tylko i wyłącznie wymiany pokrycia dachowego ze starego materiału na nowy, tj. gont drewniany. Wnioskodawca dodał także, że firmy, których usługi mają wspomóc powierzone mu prace to firmy specjalizujące się w pokryciach dachowych na obiektach sakralnych i na budynkach zabytkowych. Mają wymagane doświadczenie, potwierdzone referencjami. Umowę zlecenia ma zamiar podpisać tylko z jedną osobą, tj. z kierownikiem prac konserwatorskich, wykonującym nadzór konserwatorski. Jest to oczywiście usługa specjalistyczna, gdyż osoba taka musi posiadać stosowna wiedzę, doświadczenie i oczywiście uprawnienia konserwatorskie. Gdyby nastąpiła konieczność zatrudnienia, to na pewno nie przekroczy ono trzech osób zatrudnionych jednocześnie, na podstawie umowy o pracę. Wymienione prace, jakie świadczyłyby firmy dekarskie oraz kierownik prac konserwatorskich, mieszczą się w pojęciu usług specjalistycznych w rozumieniu art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że na chwilę obecną nie jest w stanie oszacować przychodu, jaki uzyskałby wykonując prace konserwatorskie dotyczące dachu zabytkowego kościoła, w związku z tym także nie może oszacować ilości procentowej prac remontowo-budowlanych. Warunki finansowe ustala inwestor i są zależne od obiektu, regionu, posiadanych środków. Także ceny materiałów budowlanych ulegają zmianie, a to także znacząco może wpłynąć na cenę wykonania usługi. Usługi konserwacji wykonane na rzecz parafii mieszczą się w pojęciu usług dla ludności, gdyż w definicji tego pojęcia są wymienione organizacje wyznaniowe (m.in. Kościół Katolicki), a parafia jest jednostką organizacyjną Kościoła. Wnioskodawca nie będzie świadczył usług na rzecz sp. z o.o., tak więc limit świadczeń dla innych odbiorców go nie dotyczy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy prace konserwatorskie dachu na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, pozwalają Wnioskodawcy na dalsze korzystanie z opodatkowania z formie karty podatkowej na warunkach określonych ustawą z dnia 20 listopada 1998 o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne...

Zdaniem Wnioskodawcy, czynności takie jak prace renowacyjno-konserwatorskie na nieruchomości uznanej prawnie jako zabytek, polegające na zmianie pokrycia dachowego, uprawniają go do korzystania z opodatkowania w formie karty podatkowej.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje:

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. Nr 144, poz. 930 ze zm.), osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej.

Zgodnie natomiast z brzmieniem art. 23 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność usługową lub wytwórczo-usługową, określoną w części I tabeli, stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej „tabelą”, w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy – przy zatrudnieniu nie przekraczającym stanu określonego w tabeli.

Stosownie do treści art. 25 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podatnicy prowadzący działalność, o której mowa w art. 23, podlegają opodatkowaniu w formie karty podatkowej, jeżeli:

  1. złożą wniosek o zastosowanie opodatkowania w tej formie,
  2. we wniosku, o którym mowa w pkt 1, zgłoszą prowadzenie działalności wymienionej w jednej z 12 części tabeli,
  3. przy prowadzeniu działalności nie korzystają z usług osób nie zatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów, chyba że chodzi o usługi specjalistyczne,
  4. nie prowadzą, poza jednym z rodzajów działalności wymienionej w art. 23, innej pozarolniczej działalności gospodarczej,
  5. małżonek podatnika nie prowadzi działalności w tym samym zakresie,
  6. nie wytwarzają wyrobów opodatkowanych, na podstawie odrębnych przepisów, podatkiem akcyzowym,
  7. pozarolnicza działalność gospodarcza zgłoszona we wniosku, o którym mowa w pkt 1, nie jest prowadzona poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Załącznik nr 3 do ww. ustawy, tj. Tabela miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej (dalej: „Tabela”), w części I – Działalność usługowa oraz wytwórczo-usługowa w poz. 69, jako działalność usługową oraz wytwórczo-usługową, podlegającą opodatkowaniu w formie karty podatkowej, wymienia konserwację i naprawę przedmiotów zabytkowych i artystycznych. Przy czym, w poz. 69 Załącznika Nr 4 do ww. ustawy, zawierającego „Charakterystykę działalności usługowej i wytwórczo-usługowej objętej opodatkowaniem w formie karty podatkowej” (dalej „Charakterystyka”) wskazano, iż konserwacja i naprawa przedmiotów zabytkowych i artystycznych to wykonywanie prac konserwatorskich i napraw wszelkiego rodzaju przedmiotów artystycznych uznanych za zabytkowe, np.: obrazy, ramy, rzeźby, meble, przedmioty muzealne, broń, zbroje, zegary, tkaniny, stroje. Inne prace i czynności towarzyszące, niezbędne do całkowitego wykonania świadczonej usługi. Z treści ww. zapisu jednoznacznie wynika, iż dopuszczalne jest wykonywanie prac konserwatorskich i napraw wszelkiego rodzaju oraz czynności towarzyszących, niezbędnych do całkowitego wykonania świadczonej usługi.

Natomiast usługi w zakresie robót budowlanych murarskich, ciesielskich, dekarskich, posadzkarskich, malarskich, związanych z wykładaniem i tapetowaniem ścian, izolacyjnych, związanych ze wznoszeniem i montażem konstrukcji stalowych - dla ludności ujęte zostały pod poz. 70 części I. Działalność usługowa oraz wytwórczo-usługowa, ww. Tabeli miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej, zakres tych usług, uprawniający do skorzystania z opodatkowania w formie karty podatkowej, szczegółowo określony został w poz. 70 ww. „Charakterystyki”, zgodnie z którą usługi te obejmują w szczególności wykonywanie, naprawę i rozbiórkę murowanych obiektów budowlanych, ich części lub elementów, np. murów i stropów z różnych materiałów. Wykonywanie i naprawę ław fundamentowych, tynków wewnętrznych i zewnętrznych, elewacji. Wykonywanie, naprawę i rozbiórkę ogrodzeń i kanałów murowanych i betonowych itp. Wykonywanie, konserwację i rozbiórkę kominów. Układanie płytek ceramicznych itp. Osadzanie w murach i ściankach stolarki i ślusarki budowlanej. Wykonywanie podłoży pod posadzki oraz posadzek betonowych i cementowych. Wykonywanie rusztowań. Wykonywanie wykopów pod obiekty budowlane. Wykonywanie, przebudowę, naprawę i rozbiórkę drewnianych obiektów budowlanych, konstrukcji dachowych, mostków, ogrodzeń drewnianych. Wykonywanie naprawę i konserwację drewnianych ścian, pokryć dachowych i stropów, podłóg z desek i schodów. Wykonywanie konstrukcji drewnianych - trybun, pomostów estradowych, przystani i drewnianych elementów terenów osiedlowych i placów zabaw dziecięcych. Deskowanie i stemplowanie konstrukcji betonowych i żelbetowych. Montaż i demontaż rusztowań i pomostów roboczych. Wykonywanie deskowań (szalunków) i zabezpieczeń przy robotach ziemnych. Zabezpieczanie elementów drewnianych impregnatami, środkami malarskimi i ogniochronnymi. Krycie i naprawę wszelkiego rodzaju dachów przy zastosowaniu tradycyjnych i współczesnych pokryć dachowych. Wykonywanie napraw i konserwacji drewnianych konstrukcji dachowych. Zakładanie izolacji dachowych. Impregnację elementów drewnianych budynków. Zakładanie, naprawę i konserwację urządzeń odwadniających. Naprawę i wykonywanie (na własne potrzeby) rynien dachowych i elementów blacharskich. Zakładanie i naprawę ław kominowych. Zabezpieczanie antykorozyjne pokryć dachowych i elementów blacharskich oraz innych stalowych elementów dachów. Montaż żaluzji, folii antywłamaniowych i przeciwsłonecznych. Układanie, remont i konserwację podłóg i posadzek z różnych materiałów, jak: drewno, kamień, ceramika, tworzywo sztuczne, beton itp. Przygotowanie podłoży pod posadzki. Układanie płytek ceramicznych na ścianach. Malowanie elewacji i wnętrz budynków przy zastosowaniu różnych technik malarskich. Przygotowanie podłoży. Malowanie urządzeń w budynkach. Lakierowanie otworów i elementów budowlanych, mebli ściennych itp. Nakładanie różnego rodzaju tapet. Przygotowanie podłoży pod tapety. Malowanie antykorozyjne obiektów budowlanych o konstrukcji metalowej, np. ogrodzeń, latarni, słupów wysokiego napięcia, urządzeń energetycznych itp. Wykonywanie rusztowań i zabezpieczeń bhp. Wykonywanie przeciwwilgociowych, termicznych, akustycznych, antykorozyjnych i biologicznych izolacji budowlanych przy użyciu wszelkich materiałów izolacyjnych. Przygotowanie obiektu budowlanego do wykonania robót izolacyjnych. Sprawdzanie i kontrolę działania urządzeń izolacyjnych. Usuwanie uszkodzeń izolacji. Naprawę drenażu odwadniającego budynki. Krycie, naprawę i konserwację dachów blachą. Wykonywanie, naprawę i konserwację wszelkich elementów blacharskich. Naprawę i konserwację pokryć dachowych krytych blachą. Malowanie i zabezpieczanie antykorozyjne elementów dachowych. Wykonywanie i montaż przewodów i elementów z blachy dla instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Naprawę i konserwację rynien dachowych, rur spustowych itp. elementów. Wykonywanie i naprawę ław kominowych. Inne prace i czynności towarzyszące, niezbędne do całkowitego wykonania i wykończenia świadczonej usługi.

Przedstawiony i opisany w przedmiotowym wniosku charakter czynności, które Wnioskodawca zamierza prowadzić, w zakresie konserwacji dachu i wymiany pokrycia dachowego na zabytku sakralnym (kościele), wskazuje, że prace te stanowią usługi w zakresie robót budowlanych, o których mowa, w poz. 70 ww. Tabeli i Charakterystyki. Nie sposób bowiem uznać, że usługi te polegają na „konserwacji i naprawie przedmiotów zabytkowych i artystycznych”, o których mowa w poz. 69 Tabeli i Charakterystyki, bowiem zestawienie tych dwóch pozycji jak i sama literalna wykładnia zakresu prac wymienionych w poz. 69 Charakterystyki wskazują, że prace konserwatorskie i naprawcze mogą dotyczyć wyłącznie przedmiotów (rzeczy) wskazanych przykładowo w tym przepisie, a więc obrazów, rzeźb etc, a nie miejsc, w których przedmioty te się znajdują, a więc nieruchomości, nawet uznanych za zabytkowe.

Zważywszy, iż zarówno usługi polegające na konserwacji i naprawie przedmiotów zabytkowych i artystycznych, jak i usługi w zakresie robót budowlanych – wymienione są w tej samej części Tabeli (części I), świadczenie tych usług w świetle treści art. 25 ust. 1 pkt 2, nie wyłącza możliwości korzystania z opodatkowania w formie karty podatkowej.

Dla korzystania z tej formy opodatkowania koniecznym jest jednakże dopełnienie pozostałych określonych w art. 25 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne warunków, w tym określonego w ust. 1 pkt 3 tego przepisu, z którego wynika, iż przy prowadzeniu działalności gospodarczej nie można korzystać z usług specjalistycznych, za które uważa się czynności i prace wchodzące w inny niż zgłoszony zakres działalności, niezbędne do całkowitego wykonania wyrobu lub świadczonej usługi, w tym również czynności i prace towarzyszące, o których mowa w załączniku nr 4 (art. 25 ust. 3 ww. ustawy).

Rozstrzygnięcie o tym, czy dane usługi mają charakter specjalistyczny czy też nie, będzie wypadkową konkretnego przypadku. Z przepisu nie wynika, aby usługi specjalistyczne faktycznie miały być czynnościami wysoce specjalistycznymi, których wykonanie wymagałoby specjalistycznych wiadomości, umiejętności, wyposażenia. Z przepisów ustawy wynika, że chodzi o usługi specjalistyczne względem prowadzonej działalności. Są to takie usługi, których wykonania nie zgłoszono, a jednak są niezbędne do prowadzenia własnej działalności.

Mając zatem na względzie, iż Wnioskodawca (jak wykazano) będzie świadczył w istocie usługi budowlane, przy wykonywaniu których (jak wynika z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego) będzie korzystał z usług innych podmiotów gospodarczych (przedsiębiorców), w zakresie tożsamym z prowadzoną działalnością gospodarczą (świadczenie usług budowlanych), nie dopełni on wymogu określonego w art. 25 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Tym samym nie będzie mógł korzystać z opodatkowania w formie karty podatkowej.

Wobec powyższego przedstawione we wniosku stanowisko uznano za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44 – 100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj