Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB3/423-65/13-2/PK1
z 19 kwietnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17 stycznia 2013 r. (data wpływu 21 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia przychodu podatkowego oraz momentu jego rozpoznania z tytułu świadczenia usług na rzecz Użytkowników Portalu – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 21 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia przychodu podatkowego oraz momentu jego rozpoznania z tytułu świadczenia usług na rzecz Użytkowników Portalu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, zarejestrowaną jako czynny podatnik VAT. Z uwagi na fakt, iż nie dokonuje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej do chwili obecnej nie ma obowiązku ewidencjonowania swoich obrotów przy pomocy kasy fiskalnej.

W najbliższym czasie Wnioskodawca będzie właścicielem portalu internetowego, na którym Użytkownicy czynni („Prezentujący”), będą mogli prezentować określone treści audio-wizualne, na żywo, z miejsca w którym się znajdują, a Użytkownicy bierni („Oglądający”) będą mogli oglądać zdalnie prezentowane treści i wynagradzać za nie Prezentujących. Konta użytkowników będą jednolite, co oznacza, że ten sam Użytkownik w części transakcji będzie mógł występować jako Oglądający, a w innej części jako Prezentujący. Rozróżnienie na Prezentującego i Oglądającego ma więc na celu jedynie uwidocznienie ról pełnionych przez strony zaangażowane w opisaną w dalszej części wniosku transakcję. Użytkownicy Portalu, aby móc posiadać dostęp do stron Portalu muszą się uprzednio zarejestrować.

Do rejestracji niezbędne będą m.in. takie dane jak:

  • login (nazwa Użytkownika);
  • adres e-mail Użytkownika;
  • wiek użytkownika;
  • oświadczenie, że rejestrujący się jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.


Wnioskodawca nie będzie wymagał podania jakichkolwiek innych danych osobowych (np. imienia, nazwiska lub adresu) przez Użytkowników Portalu, gdyż zapewnienie anonimowości Użytkowników jest jednym z podstawowych oczekiwań zarówno Prezentujących jak i Oglądających. Wnioskodawca nie będzie miał również możliwości uzyskania tych danych osobowych z innych źródeł.

Zgodnie z Regulaminem Portalu (dalej: „Regulamin”), akceptowanym przy rejestracji przez Użytkowników, Użytkownikami Portalu mogą być jedynie osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania na terytorium Polski. Portal prowadzony będzie wyłącznie w języku polskim, a jakiekolwiek wypłaty środków dokonywane będą wyłącznie na konta bankowe w polskich oddziałach banków.

Prezentujący przed rozpoczęciem swojej prezentacji na Portalu będzie musiał zaakceptować Regulamin, z którego wynikać będzie m.in., że Wnioskodawca zobowiązuje się do tego, że prowadzona prezentacja dostępna będzie na Portalu w sposób umożliwiający zapoznanie się z nią nieograniczonej liczbie Oglądających, którzy zarejestrują się na tym Portalu, jako Użytkownicy. Wnioskodawca zapewni również funkcjonowanie na Portalu takiego mechanizmu działającego w sposób automatyczny, który umożliwi Prezentującemu otrzymanie wynagrodzenia od Oglądającego i właściwe rozliczenie finansowe tej transakcji dla obu jej stron.

Wnioskodawca w celu wyszukania Oglądających dla Prezentujących, będzie prowadził kampanie promocyjne i reklamowe mające na celu rozreklamowanie Portalu. W ramach działania marketingowego możliwe będzie również udzielenie ograniczonego dostępu dla niezarejestrowanych Oglądających, przy czym większość funkcjonalności Portalu będzie dla nich niedostępna, a w szczególności nie będą oni mogli wynagradzać Prezentujących ani zawierać, żadnych innych transakcji z pozostałymi Użytkownikami.

Wnioskodawca umożliwi dokonywanie zapłaty za wykonaną prezentację za pośrednictwem Portalu pomiędzy Oglądającymi a Prezentującymi w sposób uproszczony, opierający się na rozliczeniach za pomocą wirtualnych żetonów.

Oglądający, w celu dysponowania nimi musi najpierw dokonać wymiany środków pieniężnych w walucie polskiej (dalej „środki pieniężne” lub „PLN”) na żetony. Dokonywał tego będzie wpłacając określoną kwotę PLN na konto Wnioskodawcy. W zamian za wpłatę, Wnioskodawca przekaże w posiadanie Użytkownika określoną pulę żetonów, stanowiącą równowartość wpłaconej kwoty środków pieniężnych. żetony będą gromadzone przez Użytkowników na indywidualnym koncie każdego z nich na Portalu. Dostęp do konta posiadał będzie wyłącznie dany Użytkownik. Wartość jednego żetonu na portalu będzie określona w PLN, przy czym Oglądający przy jednorazowym nabyciu większej ilości żetonów będzie otrzymywał stosowny rabat, którego wysokość uzależniona będzie od ilości zakupionych żetonów.

Jednocześnie z wpłatą środków pieniężnych w celu wymiany ich na żetony, Użytkownik wpłacał będzie dodatkowo wynagrodzenie prowizyjne na rzecz Wnioskodawcy jako opłatę za dostęp do portalu i możliwość korzystania z jego funkcjonalności, w tym: za możliwość nabywania prezentacji bezpośrednio od innych Użytkowników, za możliwość wykonywania odpłatnych prezentacji na rzecz innych Użytkowników oraz za możliwość uproszczonego rozliczania transakcji zawieranych z innymi Użytkownikami za pomocą wirtualnych żetonów Portalu. Wysokość tego wynagrodzenia określona będzie w Regulaminie a naliczana będzie proporcjonalnie do kwoty nabywanych żetonów.

Zgodnie z Regulaminem, otrzymane przez Użytkownika żetony w każdym momencie pozostaną własnością Wnioskodawcy. Ich własność nie będzie przenoszona na Użytkownika w momencie zamiany środków pieniężnych na żetony, a wpłacone przez Użytkownika środki pieniężne (z wyjątkiem pobranej na wstępnie prowizji) będą miały charakter zwrotny. żetony stanowić będą jedynie jednostkę rozrachunkową, rodzaj znaku legitymacyjnego upoważniającego do odbioru świadczenia wyłącznie od innego Użytkownika Portalu, a więc do otrzymania w określonym terminie, określonych usług. Poza portalem, żetony nie będą stanowiły żadnej wymiernej wartości i nie będą uprawniały do otrzymania jakichkolwiek świadczeń, Zarówno Użytkownik, który uprzednio wpłacił żetony, jak i Użytkownik, który otrzymał żetony tytułem wynagrodzenia za wyświadczoną usługę będą mogli otrzymać w drodze zwrotnej wymiany żetonów na środki pieniężne równowartość środków pieniężnych na jaką opiewają żetony (po spełnieniu warunków określonych w Regulaminie, tj. podaniu danych niezbędnych do wypłaty na rachunek bankowy i zgromadzeniu odpowiedniej kwoty żetonów do wypłaty).

W celu uproszczenia systemu przyjmowania wpłat środków pieniężnych wpłacanych w celu wymiany na żetony oraz kwot prowizji, Wnioskodawca zawrze umowę z agentem rozliczeniowym (np. PAYU) w rozumieniu ustawy z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. z 2002 r. Nr 169, poz. 1385 z późn. zm.).

Za pośrednictwem agenta będą dokonywane przez Użytkowników płatności za wirtualne żetony i uiszczana kwotą prowizji na rzecz Wnioskodawcy. W pierwszym etapie środki pieniężne od Użytkowników w celu wymiany na żetony wpływać będą na rachunek bankowy u agenta, a następnie z rachunku agenta pieniądze będą przekazywane na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Od agenta Wnioskodawca otrzymywać będzie okresowo raport, który będzie zawierać:

  1. ID transakcji;
  2. Opis usługi i kwotę;
  3. Dane osoby wpłacającej (login, adres e-mail);
  4. Numer konta lub telefonu osoby wpłacającej;
  5. ID transakcji w banku lub u operatora.

Żetony zachowają swoją ważność bezterminowo, tj. Użytkownicy będą mogli gromadzić je na swoich kontach i dokonywać nimi transakcji niezależnie od okresu jaki upłynie od ich otrzymania od Wnioskodawcy w zamian za środki pieniężne lub od Oglądających za wykonane prezentacje.

W momencie dokonywania zapłaty za wykonaną prezentację przez Oglądającego na rzecz Prezentującego, określona ilość żetonów, będąca ceną ustaloną bezpośrednio pomiędzy Oglądającym a Prezentującym, automatycznie przekazywana będzie z konta Oglądającego, na analogiczne konto Prezentującego.

Wnioskodawca, po zgromadzeniu przez Prezentującego na swoim koncie w Portalu odpowiedniej liczby żetonów ze sprzedaży prezentacji i podaniu przez niego danych niezbędnych do przelewu, na jego wniosek, ma obowiązek dokonać zwrotnej wymiany żetonów i określoną kwotę wyrażoną w PLN, stanowiącą równowartość wymienianych żetonów, wpłacić Prezentującemu na rachunek bankowy.


Prezentujący w każdym momencie będzie miał dostęp do informacji o tym, na jaką wartość w przeliczeniu na PLN opiewają zgromadzone przez niego żetony.


Akceptacja Regulaminu dokonywana będzie przez Użytkowników poprzez zaznaczenie właściwego pola podczas rejestrowania się na Portalu, a dowód akceptacji znajdować się będzie w bazie Portalu w formie plików w wersji elektronicznej. Zainteresowane strony w każdej chwili będą miały możliwość wydrukowania tych dokumentów w wersji papierowej.

Wpływ środków pieniężnych do Wnioskodawcy dokumentowany będzie dla celów księgowych poprzez raporty otrzymywane od agenta oraz wyciągi bankowe z konta Wnioskodawcy, na które przelewane będą przez agenta środki otrzymane uprzednio od Użytkowników Wnioskodawcy tytułem wymiany na żetony. Wypłaty środków pieniężnych dokonywane na rzecz Użytkowników tytułem zwrotnej wymiany żetonów na PLN, dokumentowane będą wyciągami bankowymi z konta Wnioskodawcy.

Przy użyciu systemu rozliczeniowego Portalu, Wnioskodawca prowadził będzie w sposób zautomatyzowany i ciągły bieżącą ewidencję wszystkich transakcji zawieranych pomiędzy Użytkownikami za pośrednictwem Portalu, zawierającą w szczególności takie dane jak data dokonania transakcji, kwoty (wyrażonej w żetonach) i stron transakcji. Ewidencja ta pozwalała będzie na generowanie okresowych zestawień i podsumowań.

Kwota otrzymywanej od Użytkowników prowizji ujmowana będzie przez Wnioskodawcę w prowadzonej przez niego przy zastosowaniu kasy rejestrującej ewidencji obrotu i kwot podatku należnego. Dokumentem potwierdzającym sprzedaż będzie więc dla Użytkownika paragon fiskalny. Kwota podatku należnego VAT oraz kwota uzyskanego przychodu dla celów podatku dochodowego od osób prawnych ustalana będzie przez Wnioskodawcę na podstawie raportów dobowych z kasy fiskalnej.

Każda zapłata prowizji przez Użytkownika skutkować będzie zaewidencjonowaniem wpłaty na kasie fiskalnej i wydrukiem paragonu fiskalnego. Wobec braku bezpośredniego kontaktu z wpłacającym oraz brakiem danych dotyczących jego adresu - Wnioskodawca nie będzie miał fizycznej możliwości przekazania oryginału paragonu wpłacającemu. W Regulaminie zawarty zostanie zapis, że w celu otrzymywania paragonów należy dostarczyć Wnioskodawcy adres, na który dokonywane będą wysyłki tych dokumentów. Niepodanie takiego adresu skutkować będzie tym, iż oryginał paragonu pozostanie u Wnioskodawcy i będzie przez niego przechowywany przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym został wydrukowany. Na żądanie Użytkownika, Wnioskodawca wysławiał będzie również faktury VAT dokumentujące dokonaną sprzedaż.

Płatność za wszystkie transakcje przeprowadzone na portalu przebiegać będzie w sposób bezgotówkowy, co oznacza, że Wnioskodawca nie będzie przyjmował żadnych wpłat gotówkowych od Użytkowników (wszelkie wpłaty i wypłaty w relacji Użytkownik – Wnioskodawca - Użytkownik dokonywane będą za pośrednictwem rachunku bankowego Wnioskodawcy).

Wynagrodzenie za udostępnianie Portalu pobierane będzie od Użytkownika wpłacającego środki pieniężne w celu wymiany ich na żetony. Jego kwota określona będzie procentowo od kwoty PLN wymienianych przez Użytkownika na żetony

Przykładowo: jeżeli wynagrodzenie Wnioskodawcy zostanie ustalone w Regulaminie na poziomie 20% a wartość jednego żetonu na 0,1 PLN to Użytkownik, który będzie chciał wejść w posiadanie 1000 żetonów będzie zobowiązany do wpłaty 100 PLN tytułem wymiany środków pieniężnych na żetony a dodatkowo 20 PLN tytułem wynagrodzenia dla Wnioskodawcy (łącznie wpłaci więc 120 PLN). Po dokonaniu wpłaty na koncie Użytkownika na Portalu zaewidencjonowane zostanie 1000 żetonów o wartości 100 PLN, którymi będzie mógł rozporządzać w celu wynagradzania innych użytkowników za wykonywane na jego rzecz prezentacje. Jeżeli przykładowo, przekaże wszystkie 1000 żetonów innemu Użytkownikowi to ten Prezentujący uzyska możliwość dowolnego rozporządzania otrzymaną kwotą żetonów, tj. będzie mógł również przekazywać je innym użytkownikom w zamian za wykonaną prezentacje lub zwrócić się do Wnioskodawcy o ich zwrotną wymianę na środki pieniężne i wypłatę tych środków w kwocie 100 PLN na konto bankowe. Na etapie przekazania żetonów pomiędzy Użytkownikami lub zwrotnej wymiany żetonów na środki pieniężne nie będą pobierane przez Wnioskodawcę żadne inne prowizje lub opłaty.

Zgodnie z Regulaminem usługa elektroniczna udostępniania Portalu zostanie wykonana (zrealizowana) w momencie dokonania przez Użytkownika wymiany środków pieniężnych na żetony z jednoczesną zapłatą prowizji dla Wnioskodawcy. W tym bowiem momencie Użytkownik uzyska od Wnioskodawcy pełny dostęp do portalu z możliwością korzystania ze wszystkich jego funkcjonalności.

Zgodnie z Regulaminem środki pieniężne w PLN przekazywane będą Użytkownikom (Oglądającym - jeśli wystąpią o zwrotną wymianę żetonów, Prezentującym - gdy będą chcieli wymienić żetony uzyskane od Oglądających) nie później niż w ciągu 7 dni od zgłoszenia żądania wymiany żetonów na środki pieniężne, na wskazany rachunek bankowy w polskim oddziale banku, Do czasu ich przekazania na rachunek Użytkownika środki te znajdować się będą na rachunku Wnioskodawcy.

Podstawowa działalność Wnioskodawcy polegała będzie na świadczeniu usług udostępniania Portalu w celu wykonywania i nabywania odpłatnych prezentacji przez Użytkowników, a nie na obrocie żetonami, żetony te stanowić będą przez cały czas własność Wnioskodawcy, który w zamian za środki pieniężne przekazywał będzie je w posiadanie Użytkownikom, którzy z kolei dzięki nim uzyskają znaczne uproszczenie w dokonywaniu wzajemnych rozliczeń.

Zobowiązania Użytkowników lub Wnioskodawcy wynikać będą z Regulaminu oraz umów zawartych na Portalu bezpośrednio pomiędzy Użytkownikami, a nie z samego faktu posiadania żetonów.

Wnioskodawca będzie świadczyć usługi wyłącznie na rzecz osób fizycznych, nieprowadzących działalności gospodarczej, mających miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Co będzie przychodem Wnioskodawcy, z tytułu świadczenia usług na rzecz Użytkowników Portalu na zasadach opisanych we wniosku?
  2. W jakim momencie Wnioskodawca powinien rozpoznać przychód osiągany z tytułu świadczenia usług na rzecz Użytkowników Portalu na zasadach opisanych we wniosku?

Zdaniem Wnioskodawcy:


  1. jedynym przychodem jaki osiągnie on w wyniku prowadzenia Portalu w sposób wskazany powyżej, będzie wynagrodzenie prowizyjne płacone przez Użytkownika na rzecz wnioskodawcy w momencie dokonywania wymiany żetonów na środki pieniężne jako opłata za dostęp do portalu i możliwość korzystania z jego funkcjonalności
  2. datą powstania przychodu Wnioskodawcy z tytułu działalności opisanej powyżej będzie dzień wykonania usługi na rzecz Prezentującego a jednocześnie dzień zaewidencjonowania wpłaty wynagrodzenia za usługę na kasie fiskalnej, tj. w każdym przypadku dzień w którym Użytkownik zapłacił wynagrodzenie prowizyjne w postaci opłaty za dostęp do portalu i uzyskał możliwość korzystania ze wszystkich funkcjonalności Portalu.

UZASADNIENIE


Ad 1.


W ustawie z dnia 15 lutego 1992 o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.; dalej: updop) nie zdefiniowano pojęcia przychodu. W art. 12 ust. 1-9 updop wymieniono jedynie przykładowe kategorie przychodów tworzące katalog otwarty. W art. 12 ust. 1 updop wskazano, że przychodami są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne w tym również różnice kursowe.

Zastanawiając się nad definicją przychodu stwierdzić należy, że podatek dochodowy od osób prawnych jest podatkiem bezpośrednim, który ciąży na podatnikach uzyskujących przychód w postaci przysporzenia majątkowego powodującego przyrost ich aktywów lub zmniejszenie ich zobowiązań. Ponadto, przychodem mogą być takie wartości, którymi podatnik może rozporządzać. Co do zasady o zaliczeniu danego przysporzenia majątkowego do przychodów danej osoby prawnej decyduje definitywny charakter tego przysporzenia w tym sensie, że w sposób ostateczny faktycznie powiększa ono aktywa tej osoby.

Przychodem podatkowym będą przy tym nie tylko takie przesunięcia majątkowe, które bezpośrednio spowodują wymierne zwiększenie się aktywów podatnika, ale również takie czynności, których skutkiem będzie niezwiązane z żadnym ekwiwalentem uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu.

Podsumowując, stwierdzić więc należy, iż przychodem są wszelkie przysporzenia majątkowe o charakterze trwałym, bezzwrotnym, definitywnym, których rzeczywiste otrzymanie powoduje obowiązek zapłaty podatku dochodowego.

Zauważyć przy tym należy, że stosownie do postanowień art. 12 ust. 3 updop za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

Z istoty stosunku prawnego łączącego Wnioskodawcę i Użytkowników Portalu wynikać będzie, że wymiana środków pieniężnych na żetony nie będzie powodować definitywnego przysporzenia majątkowego po stronie Wnioskodawcy, gdyż otrzymane przez Wnioskodawcę środki pieniężne podlegać będą dalszemu przekazaniu jednemu lub większej ilości Prezentujących, zgodnie z dyspozycją Oglądającego lub zwrotnej wypłacie na jego konto bankowe. W związku z tym, otrzymane w zamian za żetony wpłaty środków pieniężnych, powodować będą w momencie ich otrzymania powstanie zobowiązania (a nie przychodu) Wnioskodawcy. Początkowo jest to zobowiązanie względem Oglądającego (który wymienił środki pieniężne na żetony i na mocy Regulaminu posiada roszczenie wobec Wnioskodawcy o zwrotną wymianę żetonów na środki pieniężne), które w przypadku dokonania transakcji zakupu prezentacji od Prezentującego i zapłaty za nią żetonami, zmienia się zgodnie z dyspozycją Oglądającego w zobowiązanie Wnioskodawcy wobec Prezentującego (który od tego momentu, na podstawie Regulaminu, posiada względem Wnioskodawcy roszczenie o wymianę zgromadzonych żetonów na środki pieniężne).

W związku z powyższym, z uwagi na fakt, że otrzymywane w ramach wymiany na żetony środki pieniężne w PLN, nie będą należeć do Wnioskodawcy, lecz będą podlegać dalszemu przekazaniu lub ewentualnie zwrotowi Użytkownikom Portalu, zdaniem Wnioskodawcy, nie będzie można w tym przypadku mówić o definitywnym uzyskaniu przychodu w tym zakresie.

Analogicznie, kwoty przekazywane tytułem zwrotnej wymiany żetonów na środki pieniężne nie będą stanowiły dla Wnioskodawcy kosztów uzyskania przychodu.

Nie zmienia tego również fakt, że na podstawie zaakceptowanego przez Użytkowników Regulaminu za świadczenie usług elektronicznych udostępniania Portalu, Wnioskodawca będzie obciążał Użytkownika w momencie dokonywania przez niego wymiany środków pieniężnych na żetony dodatkową opłatą za dostęp do Portalu. Wynagrodzenie to, naliczone proporcjonalnie do wartości otrzymywanych w posiadanie żetonów i doliczone do kwoty podlegającej wpłacie do Wnioskodawcy, stanowić będzie natomiast przychód związany z prowadzeniem działalności gospodarczej Wnioskodawcy, co wynika z faktu iż stanowi ono przysporzenie majątkowe o charakterze trwałym, bezzwrotnym i definitywnym, powodując bezpośrednio zwiększenie aktywów Wnioskodawcy. Zdaniem Wnioskodawcy kwota tego wynagrodzenia, należnego Wnioskodawcy na podstawie Regulaminu zawartej z Użytkownikiem, stanowić będzie jedyny przychód, osiągany przez Wnioskodawcę w związku z prowadzeniem działalności opisanej powyżej.


Ad 2.


Zgodnie z art. 12 ust. 3a updop za datę powstania przychodu z działalności gospodarczej (poza pewnymi wyjątkami) uważa się dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień:

  1. wystawienia faktury albo
  2. uregulowania należności.

Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego powyżej, jednocześnie z wpłatą przez użytkownika środków pieniężnych w celu ich wymiany na żetony, naliczona zostanie i uregulowana przez Użytkownika opłata na rzecz Wnioskodawcy za dostęp do Portalu i korzystanie z jego pełnej funkcjonalności. Zdaniem Wnioskodawcy moment ten uznać należy za datę wykonania usługi, a tym samym zgodnie z cytowanym powyżej art. 12 ust. 3a updop - za datę powstania przychodu z działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę za pośrednictwem Portalu. Wynikać to również będzie z Regulaminu zaakceptowanego przez Użytkownika, który przewidywać będzie, że usługę świadczoną przez Wnioskodawcę uznaje się za wykonaną w momencie uzyskania pełnego dostępu do funkcjonalności Portalu przez Użytkownika.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj