Interpretacja Łódzkiego Urzędu Skarbowego
II-2/423/74/AT/23/04
z 12 marca 2004 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
II-2/423/74/AT/23/04
Data
2004.03.12
Autor
Łódzki Urząd Skarbowy
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
akcja promocyjna
koszty uzyskania przychodów
leki
produkty
promocja
reklama
Pytanie podatnika
Jak traktować na gruncie przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych koszty związane z czynnościami faktycznymi, stanowiącymi reklamę produktów leczniczych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 września 2001r. - Prawo farmaceutyczne.
Odpowiadając na pismo Spółki z dnia 26 lutego 2004r. o udzielenie pisemnej informacji w zakresie zaliczania do kosztów uzyskania przychodów reklamy produktów leczniczych, w celu zapewnienia jednolitego stosowania prawa przy ocenie skutków w podatku dochodowym od osób prawnych, działając na podstawie przepisów art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926, ze zm.), Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi informuje: z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego sprawy wynika, że Spółka jest producentem produktów leczniczych i w celu stymulowania sprzedaży swoich produktów podejmuje szereg działań reklamowych i promocyjnych, skierowanych do potencjalnych klientów, lekarzy i osób zajmujących się dystrybucją produktów leczniczych (hurtowników i aptekarzy). Działania te mieszczą się w katalogu czynności, o których mowa w art. 52 ust. 1 i 2 ustawyz dnia 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. Nr 126, poz. 1381, ze zm.). Stosownie do art. 52 ust. 4 tej ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 października 2002r., reklama o której mowa w ust. 1 art. 52, ma charakter publiczny w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654, ze zm.). Jeżeli zatem reklama produktów leczniczych Spółki prowadzona jest zgodnie z przepisami wymienionej wyżej ustawy Prawo farmaceutyczne, to wydatki poniesione na tę reklamę nie będą podlegały ograniczeniom wynikającym z przepisu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawyo podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym nie uważa się za koszty uzyskania przychodów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba żereklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Mając powyższe na uwadze, Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi potwierdza słuszność przyjętego przez Spółkę stanowiska, iż wydatki te będą w całości stanowiły koszty uzyskania przychodów. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.