Interpretacja Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
US72/ROP1/423-67/04/MP
z 24 marca 2004 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
US72/ROP1/423-67/04/MP
Data
2004.03.24



Autor
Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
akcja promocyjna
koszty uzyskania przychodów
nagroda rzeczowa


Pytanie podatnika
Czy stanowią w całości koszty uzyskania przychodów wydatki poniesione w związku z akcją promocyjną, w ramach której Klienci dokonujący zakupów u Dystrybutorów Spółki, w zamian za utrzymanie w czasie trwania promocji zakupów wybranych produktów za odpowiednio wysoką kwotę, będą premiowani nagrodą rzeczową w postaci drobnego sprzętu RTV i AGD.


W odpowiedzi na wniosek z dnia 15.01.2004 r. (wpłynął 20.01.2004.) o wydanie informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w odniesieniu do podatkowego traktowania kosztów sprzedaży promocyjnej, uzupełniony w dniu 09.02.2004 r., Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego, działając w trybie art. 14a. § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) informuje:

Jak wynika z pisma, Podatnik zamierza rozpocząć akcję promocyjną pn. ŁOWCY NAGRÓD, polegającą na wydawaniu nagród rzeczowych Klientom-właścicielom sklepów detalicznych lub detalicznych sieci handlowych w zamian za utrzymanie zakupów na określonym poziomie. Ponadto klient, który osiągnie najwyższy miesięczny procentowy wzrost zakupów w odniesieniu do swoich średniomiesięcznych zakupów otrzyma nagrodę główną w postaci kwoty pieniężnej równej cenie samochodu osobowego określonej marki.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 19 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. z 2000 r. Dz. U. Nr 54, poz. 654 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 tej ustawy.

Oznacza to, że do kosztów mogą być zaliczone poniesione wydatki pozostające w związku z przychodami w taki sposób, że mają lub mogą mieć wpływ na wielkość osiągniętych przychodów oraz nie są wymienione w art. 16 ust. 1 ustawy.

Z pisma Podatnika wynika, że wydatki związane z planowaną akcją promocyjną mogą przyczynić się do wzrostu przychodów Spółki. Tego rodzaju wydatki nie są wymienione w art. 16 ust. 1 ustawy. Do powyższej sytuacji nie ma zastosowania ograniczenie wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy, iż nie stanowią kosztów uzyskania przychodów koszty reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.

Jak słusznie zauważa Podatnik, opisane działania nie mieszczą się bowiem w zakresie pojęcia „reklama”.

Zatem wydatki poniesione przez Spółkę z tytułu ufundowania zarówno rzeczowych, jak i pieniężnych nagród w ramach akcji ŁOWCY NAGRÓD mogą stanowić

w całości koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy, gdyż stanowią element działań promocyjnych przyczyniających się do zwiększenia sprzedaży.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj