Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Targówek
1437US37/ZI/13/DJW/05
z 24 lutego 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1437US37/ZI/13/DJW/05
Data
2005.02.24



Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
akcesoria
podatek od towarów i usług
Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU)
rehabilitacja
stawka preferencyjna podatku
stawki podatku
wyroby medyczne


Pytanie podatnika
Strona wystąpła z wnioskiem w sprawie ustalenia stawek podatku od towarów i usług na niżej wymienione wyroby i usługi: akcesoria do aparatów do rehabilitacji (PKWiU 33.10.15-79.90); aparaty do rehabilitacji nie posiadające aktualnych atestów (PKWiU 33.10.12-50.00 oraz 33.10.15-79.90); naprawa aparatów do rehabilitacji PKWiU 33.10.9.?


POSTANOWIENIE


Na podstawie art. 14a, art. 216 §. 1 i § 2 oraz art. 236 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa /Dz. U. 137 poz. 926 z późn. zm./ Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Targówek


postanawia


uznać stanowisko w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego zawarte we wniosku złożonym dnia 20 grudnia 2004 roku, uzupełnionym 10 stycznia 2005 roku oraz 14 lutego 2005 roku za nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że spółka zajmuje się sprzedażą aparatów do rehabilitacji, nie ujętych jednoznacznie w polskiej klasyfikacji wyrobów. Aparaty są stosowane tylko i wyłącznie do rehabilitacji w gabinetach i przychodniach rehabilitacyjnych.Stoją Państwo na stanowisku, iż:

  • akcesoria do aparatów do rehabilitacji podlegają stawce podatku w wysokości 7% jako ujęte w poz. 92 oraz 163 Załącznika Nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług
  • aparaty do rehabilitacji /PKWiU 33.10.12-50.00 oraz 33.10.15.-79.90/ podlegają stawce 22%
  • naprawa aparatów do rehabilitacji /PKWiU 33.10.9./ jako ujętych w poz. 163 Załącznika Nr 3 do w/w ustawy podlega stawce podatku w wysokości 7%.
    Akcesoria oraz naprawa dotyczą aparatów użytkowanych zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych.

Na podstawie przepisów art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług /Dz. U. 54 poz. 535/ dla towarów wymienionych w poz. 106 załącznika nr 3 do w/w ustawy tj. wyrobów medycznych, w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych dopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, inne niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika stosuje się stawkę podatku w wysokości 7% bez względu na symbol PKWiU.Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt. 17 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o wyrobach medycznych /Dz. U. 93 poz. 896/ wyrobem medycznym jest narzędzie, przyrząd, aparat, sprzęt, materiał lub inny artykuł, stosowany samodzielnie lub w połączeniu, włączając oprogramowanie niezbędne do właściwego stosowania wyrobu, przeznaczone przez wytwórcę do stosowania u ludzi w celu:

  1. diagnozowania, zapobiegania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia przebiegu chorób,
  2. diagnozowania, monitorowania, leczenia, łagodzenia lub kompensowania urazów lub upośledzeń,
  3. badania, zastępowania lub modyfikowania budowy anatomicznejlub prowadzenia procesu fizjologicznego,
  4. regulacji poczęć/.../.

Natomiast w myśl przepisów art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług /Dz. U. 54 poz. 535/ dla usług wymienionych w poz. 163 załącznika nr 3 do w/w ustawy stawce podatku obniżonej do wysokości 7% podlegają bez względu na symbol PKWiU usługi napraw i konserwacji tylko wyrobów z pozycji 72, 91,101-104 tego załącznika.W związku z powyższym przyjąć należy, że jeżeli posiadane przez spółkę akcesoria i aparaty do rehabilitacji są wyrobami medycznymi, w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych, co do rodzaju i celu ich zastosowania, to ich sprzedaż będzie opodatkowana wg stawki podatku w wysokości 7%.Natomiast naprawa aparatów do rehabilitacji nie korzysta z preferencyjnej stawki podatku w wysokości 7% wymienionej w poz. 103 załącznika nr 3 do ustawy, gdyż nie dotyczy wyrobów z pozycji 72,91,101-104 i podlega opodatkowaniu wg stawki podstawowej, zgodnie z art. 41 ust.1 w/w ustawy.

Powyższa interpretacja w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.

Interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa Targówek, w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj