Interpretacja Małopolskiego Urzędu Skarbowego
DP5/423-9/05/55905
z 4 sierpnia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
DP5/423-9/05/55905
Data
2005.08.04



Autor
Małopolski Urząd Skarbowy


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
akcja promocyjna
koszty uzyskania przychodów
usługi gastronomiczne


Pytanie podatnika
Zapytanie podatnika dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów przekazanych nieodpłatnie towarów handlowych, w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą polegającą na świadczeniu usług gastronomicznych, w sytuacji gdy podatnik organizuje akcje promocyjne polegające na sprzedaży biletów na wyżywienie za określoną kwotę i dodawaniu nieodpłatnie do zakupionego biletu innego towaru, np. jednego piwa 0,3 lub 0,5 litra.


POSTANOWIENIE

Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) w sprawie udzielenia interpretacji, co do zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego, na wniosek Strony z dnia 17.05.2005 r. dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych stwierdza, że przedstawione we wniosku stanowisko jest prawidłowe.

Uzasadnienie

Spółka zwróciła się z zapytaniem w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów przekazanych nieodpłatnie towarów handlowych. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą polegającą na świadczeniu usług gastronomicznych podatnik organizuje akcje promocyjne polegające na sprzedaży biletów na wyżywienie za określoną kwotę i dodawaniu nieodpłatnie do zakupionego biletu innego towaru, np. jednego piwa 0,3 lub 0,5 litra.
W ocenie pytającego wydatek w postaci dołączenia do biletu innego towaru stanowi w pełni koszt uzyskania przychodu.

Naczelnik tut. Urzędu uprzejmie wyjaśnia: klasyfikacja akcji promocyjnej dla celów podatkowych uzależniona jest od celu, któremu służy. Jeżeli głównym celem akcji jest reklama towarów lub usług organizatora, to akcja taka powinna być zakwalifikowana jako działanie o charakterze reklamy, podlegające ograniczeniom wynikającym z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54 poz. 654 ze zm.) w myśl którego nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika iż wydatki ponoszone przez Spółkę mają charakter publiczny i mają na celu zwiększenie przychodów ze sprzedaży. W związku z powyższym wydatki związane z organizacją akcji skierowanej do nieograniczonego kręgu odbiorców w postaci dodawania nieodpłatnie do zakupionego biletu innego towaru w pełni będą stanowić koszt uzyskania przychodów.

Wobec powyższego, Naczelnik tut. Urzędu Skarbowego postanowił jak w sentencji.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj