Interpretacja Urzędu Celnego w Zamościu
303000-SNC-0707-6/06
z 5 stycznia 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
303000-SNC-0707-6/06
Data
2006.01.05



Autor
Urząd Celny w Zamościu


Temat
Podatek akcyzowy --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi


Słowa kluczowe
podatek akcyzowy
skład podatkowy
szczególny nadzór podatkowy


Pytanie podatnika
Czy płyn do spryskiwaczy samochodowych o kodzie PKWiU 24.66.33.50 może być konfekcjonowany poza składem podatkowym?


POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 216 i 217 w związku z art.14a,14b §1 i §2ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz.60 ze zm.) oraz złożonym zapytaniem Strony z dnia 10-10-2005 r (data wpływu do Urzędu Celnego 18.10.2005r.) postanawiam, iż stanowisko przedstawione przez Stronę a dotyczące konfekcjonowania płynu do spryskiwaczy w miejscu nie będącym składem podatkowym jest prawidłowe w świetle aktualnie obowiązujących przepisów

Uzasadnienie

W dniu 18-10-2005 do Urzędu Celnego w Zamościu wpłynął wniosek Strony o udzielenie informacji w zakresie możliwości podjęcia i realizacji procesu konfekcjonowania produktu będącego płynem do spryskiwaczy samochodowych ? kod PKWiU 24.66.33.50 ? poza składem podatkowym. Naczelnik Urzędu Celnego w Zamościu na podst. art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) przedkłada w załączeniu wyjaśnienia dotyczące podniesionej kwestii.

Wyrób finalny w postaci płynu do spryskiwaczy oznaczony kodem PKWiU 24.66.33.50 w myśl art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29 poz. 257) jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym (zał. Nr 2, poz. 29). Zgodnie z załącznikiem Nr 1 poz. 29 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 ze zm.) tabela stawek akcyzy dla wyrobów akcyzowych sprzedawanych w kraju, ww. wyrób jest objęty zerową stawką akcyzy. Należy również nadmienić, że produkt będący płynem do spryskiwaczy samochodowych o ww. kodzie, zgodnie z §4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz. U. Nr 65, poz. 598 ze zm.) nie podlega szczególnemu nadzorowi podatkowemu.

Z definicji składu podatkowego określonej w art. 2 pkt 12, ww. ustawy o podatku akcyzowym wynika, iż składem podatkowym jest miejsce określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego, podlegające szczególnemu nadzorowi podatkowemu na podstawie przepisów o służbie celnej, w którym wyroby akcyzowe zharmonizowane są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy i mogą być poddane czynnościom zgodnie z ustalonymi warunkami.

Odnosząc się do kwestii dotyczącej obowiązku przetwarzania w składzie podatkowym płynu do spryskiwaczy kod PKWiU ? 24.66.30.50 należy zwrócić uwagę na postanowienia §2a ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004r. w sprawie procedury zawieszenia poboru akcyzy i jej dokumentowania (Dz. U. Nr 89, poz. 849 ze zm.) w myśl którego nie stosuje się procedury zawieszenia poboru akcyzy w odniesieniu do wyrobów akcyzowych zharmonizowanych określonych w załączniku do rozporządzenia, w przypadku gdy są zużywane do innych celów niż napędowe, opałowe lub do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych, z zastrzeżeniem ust.2 i § 2b ust.1. W załączniku do ww. rozporządzenia w którym zawarto pełny wykaz wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, do których nie stosuje się procedury zawieszenia poboru akcyzy, umieszczono również m.in. środki zapobiegające zamarzaniu i pozostałe płyny usuwające oblodzenie, zawierające w swym składzie alkohol etylowy, oznaczone symbolem PKWiU 24.66.33.50 oraz kodem CN 3820.00.00.

W związku z faktem, iż w stosunku do wyrobu akcyzowego zharmonizowanego w postaci płynu do spryskiwaczy (kod PKWiU 24.66.33.50) nie stosuje się procedury zawieszenia poboru akcyzy, wyrób finalny posiada zerową stawkę akcyzy oraz nie podlega szczególnemu nadzorowi podatkowemu, należy uznać, że w takim wypadku konfekcjonowanie (rozlewanie w mniejsze opakowania) nie musi odbywać się w składzie podatkowym.

Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Stronę i stanu prawnego obowiązującego w dniu podjęcia niniejszego rozstrzygnięcia. Zgodnie z art.14b §1 i §2 ustawy Ordynacja poda?tkowa (Dz. U. z 2005 r, Nr 8, poz.60 ze zm.) interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, jest natomiast wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia

Pouczenie

Od niniejszego postanowienia przysługuje Stronie prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Celnej w Białej Podlaskiej za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Celnego w Zamościu w terminie 7 dni od daty jej doręczenia o czym stanowi art. 236 cytowanej wyżej ustawy Ordynacja podatkowa.

Zgodnie z art. 222 ustawy Ordynacja podatkowa zażalenie powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj