Interpretacja Urzędu Celnego w Zamościu
303000-SNC-0707-6/06
z 5 stycznia 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
303000-SNC-0707-6/06
Data
2006.01.05
Autor
Urząd Celny w Zamościu
Temat
Podatek akcyzowy --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi
Słowa kluczowe
podatek akcyzowy
skład podatkowy
szczególny nadzór podatkowy
Pytanie podatnika
Czy płyn do spryskiwaczy samochodowych o kodzie PKWiU 24.66.33.50 może być konfekcjonowany poza składem podatkowym?
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 216 i 217 w związku z art.14a,14b §1 i §2ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz.60 ze zm.) oraz złożonym zapytaniem Strony z dnia 10-10-2005 r (data wpływu do Urzędu Celnego 18.10.2005r.) postanawiam, iż stanowisko przedstawione przez Stronę a dotyczące konfekcjonowania płynu do spryskiwaczy w miejscu nie będącym składem podatkowym jest prawidłowe w świetle aktualnie obowiązujących przepisów Uzasadnienie W dniu 18-10-2005 do Urzędu Celnego w Zamościu wpłynął wniosek Strony o udzielenie informacji w zakresie możliwości podjęcia i realizacji procesu konfekcjonowania produktu będącego płynem do spryskiwaczy samochodowych ? kod PKWiU 24.66.33.50 ? poza składem podatkowym. Naczelnik Urzędu Celnego w Zamościu na podst. art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) przedkłada w załączeniu wyjaśnienia dotyczące podniesionej kwestii. Wyrób finalny w postaci płynu do spryskiwaczy oznaczony kodem PKWiU 24.66.33.50 w myśl art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29 poz. 257) jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym (zał. Nr 2, poz. 29). Zgodnie z załącznikiem Nr 1 poz. 29 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 ze zm.) tabela stawek akcyzy dla wyrobów akcyzowych sprzedawanych w kraju, ww. wyrób jest objęty zerową stawką akcyzy. Należy również nadmienić, że produkt będący płynem do spryskiwaczy samochodowych o ww. kodzie, zgodnie z §4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz. U. Nr 65, poz. 598 ze zm.) nie podlega szczególnemu nadzorowi podatkowemu. Z definicji składu podatkowego określonej w art. 2 pkt 12, ww. ustawy o podatku akcyzowym wynika, iż składem podatkowym jest miejsce określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego, podlegające szczególnemu nadzorowi podatkowemu na podstawie przepisów o służbie celnej, w którym wyroby akcyzowe zharmonizowane są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy i mogą być poddane czynnościom zgodnie z ustalonymi warunkami. Odnosząc się do kwestii dotyczącej obowiązku przetwarzania w składzie podatkowym płynu do spryskiwaczy kod PKWiU ? 24.66.30.50 należy zwrócić uwagę na postanowienia §2a ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004r. w sprawie procedury zawieszenia poboru akcyzy i jej dokumentowania (Dz. U. Nr 89, poz. 849 ze zm.) w myśl którego nie stosuje się procedury zawieszenia poboru akcyzy w odniesieniu do wyrobów akcyzowych zharmonizowanych określonych w załączniku do rozporządzenia, w przypadku gdy są zużywane do innych celów niż napędowe, opałowe lub do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych, z zastrzeżeniem ust.2 i § 2b ust.1. W załączniku do ww. rozporządzenia w którym zawarto pełny wykaz wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, do których nie stosuje się procedury zawieszenia poboru akcyzy, umieszczono również m.in. środki zapobiegające zamarzaniu i pozostałe płyny usuwające oblodzenie, zawierające w swym składzie alkohol etylowy, oznaczone symbolem PKWiU 24.66.33.50 oraz kodem CN 3820.00.00. W związku z faktem, iż w stosunku do wyrobu akcyzowego zharmonizowanego w postaci płynu do spryskiwaczy (kod PKWiU 24.66.33.50) nie stosuje się procedury zawieszenia poboru akcyzy, wyrób finalny posiada zerową stawkę akcyzy oraz nie podlega szczególnemu nadzorowi podatkowemu, należy uznać, że w takim wypadku konfekcjonowanie (rozlewanie w mniejsze opakowania) nie musi odbywać się w składzie podatkowym. Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Stronę i stanu prawnego obowiązującego w dniu podjęcia niniejszego rozstrzygnięcia. Zgodnie z art.14b §1 i §2 ustawy Ordynacja poda?tkowa (Dz. U. z 2005 r, Nr 8, poz.60 ze zm.) interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, jest natomiast wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia Pouczenie Od niniejszego postanowienia przysługuje Stronie prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Celnej w Białej Podlaskiej za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Celnego w Zamościu w terminie 7 dni od daty jej doręczenia o czym stanowi art. 236 cytowanej wyżej ustawy Ordynacja podatkowa. Zgodnie z art. 222 ustawy Ordynacja podatkowa zażalenie powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.