Interpretacja Małopolskiego Urzędu Skarbowego
DP3/423-75/06/1119
z 6 stycznia 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
DP3/423-75/06/1119
Data
2006.01.06



Autor
Małopolski Urząd Skarbowy


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
akcja
akcja promocyjna
podwyższenie kosztów uzyskania przychodu


Pytanie podatnika
Czy wartość zakupionych od innego podmiotu produktów reklamowych w części w jakiej służą reklamie i promocji zleceniodawcy (90% materiałów) stanowi w całości koszt uzyskania przychodów dla Podatnika w związku ze świadczeniem usługi reklamowej dla zleceniodawcy.


POSTANOWIENIE

Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) w sprawie udzielenia interpretacji, co do zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego, na wniosek Strony z dnia 17.10.2005 r. (data wpływu do Urzędu 28.10.2005 r.) dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych, stwierdza, że przedstawione stanowisko w w/w piśmie dotyczące zapytania nr 6 jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W piśmie Spółka zwraca się z zapytaniem: czy wartość zakupionych od innego podmiotu produktów reklamowych w części w jakiej służą reklamie i promocji zleceniodawcy (90%materiałów) stanowi w całości koszt uzyskania przychodów dla Podatnika w związku ze świadczeniem usługi reklamowej dla zleceniodawcy.

Stosownie do zawartej umowy - zasad promocji i reklamy, Podatnik zobowiązany jest do prowadzenia działań reklamowych i promocyjnych wg założeń i wytycznych kontrahenta. Jak wynika z punktu II.11 wspomnianej umowy, w ramach limitu na reklamę kontrahent-zleceniodawca zapłaci Podatnikowi za działania reklamowe kwotę stanowiącą 90% wydatków na reklamę. Pozostała część wydatków na działania reklamowe, stanowi wydatki na reklamę własną Podatnika. W celu realizacji usług reklamowych Podatnik otrzymuje produkty promocyjne i reklamowe, na podstawie faktur VAT, wystawionych przez kontrahenta-zleceniodawcę. W miarę rozprowadzania materiałów promocyjnych i reklamowych, Podatnik wystawia faktury VAT za działania reklamowe na rzecz zleceniodawcy w związku z realizacją usług reklamowych. W ramach limitu na reklamę zleceniodawca płaci Podatnikowi za działania reklamowe kwotę stanowiącą 90% wydatków na reklamę. Pozostałe 10% wartości materiałów stanowi udział Podatnika w kosztach reklamy. Otrzymane (zakupione) materiały są przekazywane przez przedstawicieli Podatnika do klientów oraz innych odbiorców, również nieokreślonych.
Zdaniem Spółki, wartość zakupionych od zleceniodawcy towarów promocyjnych i reklamowych w części w jakiej służą reklamie i promocji Zleceniodawcy (90% materiałów), w całości stanowi koszt uzyskania przychodów dla Podatnika, w związku ze świadczeniem usługi reklamowej dla Zleceniodawcy na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o pdop, gdyż jest to związane z przychodem Podatnika w postaci zapłaty za działania reklamowe w wysokości 90% kosztów uprzedniego zakupu tych towarów.
Po zapoznaniu się z przedstawionym przez Spółkę stanem faktycznym, Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego informuje:Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r., nr 54, poz. 654 ze zm.), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Powyższe oznacza, że wszystkie poniesione wydatki, po wyłączeniu zastrzeżonych w ustawie, są kosztami uzyskania przychodów, o ile pozostają w związku przyczynowo-skutkowym z przychodami, w tym służą zabezpieczeniu funkcjonowania źródła przychodów. Są to więc koszty bezpośrednio i pośrednio związane z uzyskiwanym przychodem oraz koszty dotyczące całokształtu działalności podatnika, czyli związane z funkcjonowaniem firmy. Z przedstawionego przez Podatnika stanu faktycznego wynika, że świadczy on usługi reklamowe i promocyjne dla Zleceniodawcy, stosownie do postanowień zawartej umowy. Na działalności tej osiąga przychód oraz ponosi związane z tym przychodem koszty.
Powyższe oznacza, iż prawidłowo Spółka uznaje w kosztach powyższe wydatki, gdyż pozostają one w związku przyczynowo - skutkowym z przychodami.
Nadmienia się, iż w przypadku transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi należy uwzględnić postanowienia art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
W świetle powyższych ustaleń Naczelnik tut. Urzędu Skarbowego postanowił jak w sentencji.

Powyższa interpretacja:
- dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę, traci swoją moc z chwilą zmiany przepisów jej dotyczących;
- nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe dla Wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej.W dniu wydania postanowienia nie toczyło się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani postępowanie przed sądem administracyjnym w zakresie wniosku.

Pouczenie:
Na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie, za pośrednictwem Naczelnika Małopolskiego Urzędu Skarbowego w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj