Interpretacja Małopolskiego Urzędu Skarbowego
DP3/423-75/06/1119
z 6 stycznia 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
DP3/423-75/06/1119
Data
2006.01.06
Autor
Małopolski Urząd Skarbowy
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
akcja
akcja promocyjna
podwyższenie kosztów uzyskania przychodu
Pytanie podatnika
Czy wartość zakupionych od innego podmiotu produktów reklamowych w części w jakiej służą reklamie i promocji zleceniodawcy (90% materiałów) stanowi w całości koszt uzyskania przychodów dla Podatnika w związku ze świadczeniem usługi reklamowej dla zleceniodawcy.
POSTANOWIENIE Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) w sprawie udzielenia interpretacji, co do zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego, na wniosek Strony z dnia 17.10.2005 r. (data wpływu do Urzędu 28.10.2005 r.) dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych, stwierdza, że przedstawione stanowisko w w/w piśmie dotyczące zapytania nr 6 jest prawidłowe. UZASADNIENIE W piśmie Spółka zwraca się z zapytaniem: czy wartość zakupionych od innego podmiotu produktów reklamowych w części w jakiej służą reklamie i promocji zleceniodawcy (90%materiałów) stanowi w całości koszt uzyskania przychodów dla Podatnika w związku ze świadczeniem usługi reklamowej dla zleceniodawcy. Stosownie do zawartej umowy - zasad promocji i reklamy, Podatnik zobowiązany jest do prowadzenia działań reklamowych i promocyjnych wg założeń i wytycznych kontrahenta. Jak wynika z punktu II.11 wspomnianej umowy, w ramach limitu na reklamę kontrahent-zleceniodawca zapłaci Podatnikowi za działania reklamowe kwotę stanowiącą 90% wydatków na reklamę. Pozostała część wydatków na działania reklamowe, stanowi wydatki na reklamę własną Podatnika. W celu realizacji usług reklamowych Podatnik otrzymuje produkty promocyjne i reklamowe, na podstawie faktur VAT, wystawionych przez kontrahenta-zleceniodawcę. W miarę rozprowadzania materiałów promocyjnych i reklamowych, Podatnik wystawia faktury VAT za działania reklamowe na rzecz zleceniodawcy w związku z realizacją usług reklamowych. W ramach limitu na reklamę zleceniodawca płaci Podatnikowi za działania reklamowe kwotę stanowiącą 90% wydatków na reklamę. Pozostałe 10% wartości materiałów stanowi udział Podatnika w kosztach reklamy. Otrzymane (zakupione) materiały są przekazywane przez przedstawicieli Podatnika do klientów oraz innych odbiorców, również nieokreślonych. Powyższa interpretacja: Pouczenie: |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.