Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1/443-64/08-2/SM
z 9 kwietnia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1/443-64/08-2/SM
Data
2008.04.09



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek akcyzowy --> Przepisy ogólne --> Obowiązek podatkowy i podstawa opodatkowania --> Przedmiot opodatkowania

Podatek akcyzowy --> Przepisy ogólne --> Przepisy wstępne --> Stosowanie klasyfikacji

Podatek akcyzowy --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi --> Procedura zawieszenia poboru akcyzy --> Procedura zawieszenia a skład podatkowy

Podatek akcyzowy --> Przepisy szczegółowe --> Napoje alkoholowe --> Alkohol etylowy


Słowa kluczowe
administracja
alkohol
alkohol etylowy
alkohol etylowy skażony
klasyfikacja statystyczna
nadzór
nadzór podatkowy
Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU)
stawki podatku
szczególny nadzór podatkowy
zwolnienie z podatku akcyzowego


Istota interpretacji
zasady opodatkowania produkowanych rozpuszczalników



Wniosek ORD-IN 510 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14.01.2008 r. (data wpływu 15.01.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie produkcji rozpuszczalników - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15.01.2008 r. (doręczono osobiście) został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie produkcji rozpuszczalników.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Firma „Txxxx-Mxxxxx” Sp. J. posiada od stycznia 2006 r. akta weryfikacyjne sporządzone przez pracowników Urzędu Celnego. Spółka jest producentem rozpuszczalników i rozcieńczalników złożonych organicznych pozostałych, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, oznaczonych symbolem PKWiU ex 24.30.22-79 i kodem CN ex 3814 00 90 oraz środków zapobiegających zamarzaniu i pozostałych płynów usuwających oblodzenie, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, oznaczonych symbolem PKWIU ex 24.66.33-50 i kodem CN ex 3820 00 00. Do produkcji rozcieńczalnika Spółka będzie używała alkoholi etylowych całkowicie skażonych na podstawie Rozporządzenia Komisji nr 3199/93/WE z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholi etylowych do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz. Urz. WE L 288). Zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) z dnia 10 sierpnia 2005 r. zmieniającym Rozporządzenie (WE) Nr 3199/93 w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażania alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz. Urz. L 208, 11/08/2005 P. 0012- 0015):

Załącznik do Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 3199/93 ustęp:

X

minimalna dawka na 100 litrów spirytusu:

pkt 4) mieszanka następujących substancji:

  • aceton lub izopropyl - 3 litry,
  • benzoesan denatonium - 2 gramy.

Produkcja rozcieńczalnika będzie polegała na odważaniu odpowiedniej ilości alkoholu etylowego całkowicie skażonego w opakowaniach transportowych w obecności pracownika Urzędu Celnego i dodaniu wyliczonej ilości pozostałych składników wg niżej opracowanej receptury:

MRE-30, PKWIU 24.30.22-79, CN 3814 00 90

  1. alkohol etylowy (spirytus rektyfikowany) całkowicie skażony:

  1. alkohol izopropylowy - 3 litry,
  2. benzoesan denatonium - 2 gramy

  • co stanowi 99,5% całości gotowego wyrobu i dodano

2. glikol propylowy - 0,5%.

Po dodaniu wszystkich składników zawartość należy dokładnie wymieszać mieszadłem w opakowaniach transportowych z ustaloną tarą, w których dokonano przyjęcia alkoholu etylowego całkowicie skażonego. Po dokładnym wymieszaniu gotowego wyrobu należy pobrać próbę w celu określenia ciężaru właściwego sporządzonego rozcieńczalnika. Fakt właściwego wytworzenia rozcieńczalnika w Spółce będzie każdorazowo dokumentowany w formie protokołu wytworzenia zatwierdzanego przez pracownika Urzędu Celnego nadzorującego proces produkcji. Sprzedaż nastąpi w opakowaniach transportowych (autocysternach, paletopojemnikach, bębnach stalowych) oraz opakowaniach jednostkowych od 0,5 do 60 litrów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy treść § 18 ust. 1 pkt. 2a lit. a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 72 poz. 500 z późn. zm.) w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego zezwala Spółce na zakup alkoholu etylowego całkowicie skażonego z w/wym. ilościami skażalników u polskich producentów alkoholi etylowych, a opracowany skład wyrobu kwalifikuje go do grupowania „rozpuszczalników i rozcieńczalników złożonych organicznych pozostałych, zawierających w swym składzie alkohol etylowy”, oznaczonych symbolem PKWiU ex 24.30.22-79 i kodem CN ex 3814 00 90...

Zdaniem wnioskodawcy:

Spółka będzie mogła kupować u polskich producentów alkohol etylowy całkowicie skażony z proponowanymi ilościami i rodzajami skażalników, a wyrób o opracowanym składzie produkować i sprzedawać jako rozcieńczalnik. § 18 ust. 1 pkt 2a lit. a zwalnia od akcyzy alkohol etylowy używany do produkcji m.in. rozcieńczalnika środkami dopuszczonymi do skażenia na podstawie Rozporządzenia Komisji nr 3199/93/WE. Wskazane w recepturze skażalniki są należycie podane przez Łotwę do wiadomości i zaakceptowane zgodnie z art. 27 ust 3 i 4 Dyrektywy Rady Nr 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 r. w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od alkoholu i napojów alkoholowych (Dz. U. L 316 z 31.10.1992 r. str. 21 Dyrektywa zmieniona Traktatem Przystąpienia do UE z 2003 r.) do całkowitego skażania alkoholu etylowego. W powyższej Dyrektywie art. 27 ust. 1 pkt b zwalnia produkty objęte dyrektywą z ujednoliconego podatku akcyzowego, gdy alkohol jest całkowicie skażony zgodnie z wymogami każdego Państwa Członkowskiego i używany do wytwarzania jakiegokolwiek produktu nieprzeznaczonego do spożycia przez ludzi. Takim produktem jest opracowany rozpuszczalnik. Produkcja rozcieńczalnika na bazie alkoholu etylowego całkowicie skażonego ilością i skażalnikami zgłoszonymi przez Łotwę w innym Państwie Członkowskim np. w Polsce zdaniem Spółki jest dopuszczalna. Warunki, o których mowa powyżej zostaną zastosowane przez producenta alkoholi etylowych posiadającego skład podatkowy i zezwolenia na skażanie alkoholi etylowych z zachowaniem przepisu art. 11 ustawy z dnia 2 marca 2001 r. (Dz. U. Nr 31, poz. 353 z późn. zm.) o wyrobie spirytusu, wyrobie i rozlewie wyrobów spirytusowych oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych zgodnie z którym, z czynności skażania spirytusu przedsiębiorca sporządza protokół skażania. Z zakupionego alkoholu etylowego całkowicie skażonego zostanie wyprodukowany rozcieńczalnik, a potwierdzeniem będzie sporządzony protokół wytworzenia podpisany przez pracownika Urzędu Celnego nadzorującego prawidłowość przebiegu procesu produkcji. Zdaniem Spółki dodanie do alkoholu etylowego dwóch skażalników powodujących całkowite skażenie oraz glikolu propylenowego w ilości wynikającej z receptury zmieniają jego właściwości w taki sposób, że otrzymany wyrób wykazuje cechy rozcieńczalnika organicznego. Produkt będzie wykorzystywany w przemyśle meblarskim jako rozcieńczalnik do szelaku, bejc i politur, w przemyśle farbiarskim jako rozcieńczalnik do farb graficznych oraz do odtłuszczania i mycia powierzchni.

Zgodnie z art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm.) w załączniku nr 2 zostały wymienione wyroby akcyzowe zharmonizowane. Produkt o symbolu PKWiU 24.30.22-79 i CN 3814 0090 jest wymieniony w załączniku nr 2 do ustawy jako wyrób akcyzowy zharmonizowany. W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz. U. Nr 65, poz. 598 z późn. zm.) zostały wymienione wyroby akcyzowe zharmonizowane, objęte procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego, objęte szczególnym nadzorem podatkowym. Wśród wyrobów wymienionych w tym rozporządzeniu z nazwy, symbolu PKWiU oraz kodu CN nie ma wyrobu akcyzowego zharmonizowanego o symbolu PKWiU 24.30.22-79 i CN 3814 00 90. Również w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 z późn. zm.) „Tabela stawek akcyzy dla wyrobów akcyzowych sprzedawanych w kraju” brak jest umieszczenia poz. nr 37 z ustawy o podatku akcyzowym ex 24.30.22-79 „rozpuszczalniki i rozcieńczalniki złożone organiczne pozostałe, zawierające w swym składzie alkohol etylowy” co oznacza, iż powyższe wyroby posiadają stawkę podatku akcyzowego 0%. Biorąc powyższe pod uwagę produkowany rozcieńczalnik nie będzie objęty szczególnym nadzorem podatkowym i może być sprzedawany z 0% stawką podatku akcyzowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” - do celów poboru akcyzy i obowiązku oznaczania wyrobów znakami akcyzy na terytorium kraju stosuje się klasyfikację wyrobów akcyzowych w układzie odpowiadającym Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU); z kolei do celów poboru akcyzy i obowiązku oznaczania znakami akcyzy w imporcie oraz w dostawie i nabyciu wewnątrzwspólnotowym stosuje się klasyfikację wyrobów akcyzowych w układzie odpowiadającym Scalonej Nomenklaturze (CN).

Do zaklasyfikowania danego towaru bądź usługi do odpowiedniej grupy towarów nie są kompetentne organy podatkowe.

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz. 11):

  1. Zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.
  2. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania: rodzaju prowadzonej działalności, wyrobu lub usługi, towaru, środka trwałego lub obiektu budowlanego według:

  • Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD),
  • Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU),
  • Scalonej Nomenklatury Towarowej Handlu Zagranicznego (CN),
  • Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT),
  • Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB)

zainteresowany podmiot może zwrócić się z wnioskiem do Urzędu Statystycznego , który udziela informacji w zakresie stosowania wyżej powołanych standardów klasyfikacyjnych.

Uwzględniając powyższe, Spółka ma obowiązek dokonać prawidłowej klasyfikacji produkowanego rozcieńczalnika i to ją obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu jego błędnego zakwalifikowania do właściwego grupowania.

W myśl art. 2 pkt 2 ustawy - wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi są paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe określone w załączniku Nr 2.

Pod pozycją 28 tego załącznika zostały ujęte organiczne złożone rozpuszczalniki i rozcieńczalniki, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone; gotowe zmywacze farb i lakierów - pozostałe, zawierające w swym składzie alkohol etylowy o kodzie PKWiU ex 24.30.22-79, CN ex 3814 00 90.

Natomiast w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 ze zm.) w załączniku nr 1 (tabela stawek akcyzy dla wyrobów akcyzowych sprzedawanych w kraju) wyroby klasyfikowane do symbolu PKWiU 24.30.22-79 nie zostały wykazane w poz. od 1 do 28. Zatem stosownie do brzmienia poz. 29 – jako wyroby niewymienione w poz. od 1 do 28 objęte są stawką 0%. Ponadto wyroby o kodzie CN 3814 00 90 nie zostały ujęte w poz. od 1 do 23 tabeli stawek akcyzy dla wyrobów akcyzowych dostarczanych wewnątrzwspólnotowo, nabywanych wewnątrzwspólnotowo i importowanych, stanowiącej załącznik nr 2 tego rozporządzenia. W związku z tym stosownie do dyspozycji zawartej w poz. 24 tabeli - wyroby te jako nie wymienione w poz. od 1 do 23 również objęte są stawką 0%.

W sytuacji opisanej we wniosku należy wziąć jednak pod uwagę dalsze zapisy ustawy.

Zgodnie z art. 72 ust. 1 ustawy - alkoholem etylowym w rozumieniu ustawy są wszelkie wyroby o rzeczywistej zawartości alkoholu przekraczającej 1,2% objętości oznaczone odpowiednio symbolami PKWiU 15.91.10, 15.92.11 i 15.92.12 oraz kodami CN 2208 i 2207, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego grupowania PKWiU i kodu CN oraz napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony spirytus oznaczone odpowiednio symbolami PKWiU 15.91.10 i 15.92.11 oraz kodami CN 2208 i 2207 10 00, a także wyroby o rzeczywistej zawartości alkoholu przekraczającej 22% objętości, oznaczone odpowiednio symbolami PKWiU 15.93.11, 15.93.12, 15.94.10 i 15.95.10 oraz kodami CN 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10, 2204, 2206 00 i 2205.

W myśl § 18 ust. 1 pkt 2a lit. a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 72, poz. 500 ze zm.) /w brzmieniu obowiązującym od dnia 24 listopada 2007r./ - zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy używany do produkcji rozpuszczalników i rozcieńczalników złożonych organicznych pozostałych, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, oznaczonych symbolem PKWiU ex 24.30.22-79 i kodem CN ex 3814 00 90, środków zapobiegających zamarzaniu i pozostałych płynów usuwających oblodzenie, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, oznaczonych symbolem PKWiU ex 24.66.33-50 i kodem CN ex 3820 00 00 oraz produktów ułatwiających rozpalanie ognia, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, bez względu na symbol PKWiU i kod CN skażony środkami dopuszczonymi do skażania na podstawie rozporządzenia Komisji nr 3199/93/WE.

Natomiast zgodnie z Artykułem 1 Rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz.U. UE L 288/12 ze zm.) – substancje skażające, które są wykorzystywane w każdym Państwie Członkowskim do celów całkowitego skażenia alkoholi, zgodnie z art. 27 ust. 1 lit. a dyrektywy 92/83/EWG, są takie jak określone w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.

Z kolei zgodnie z art. 27 ust. 1 lit. a Dyrektywy Rady 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 r. w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od alkoholu i napojów alkoholowych (Dz.U. UE L 316/21 ze zm.) – Państwa Członkowskie zwalniają produkty objęte niniejszą dyrektywą z ujednoliconego podatku akcyzowego na warunkach, które zostaną przez nie określone w celu zagwarantowania prawidłowego i uczciwego stosowania takich zwolnień oraz zapobiegania wszelkim ewentualnym wypadkom uchylania się, omijania lub naruszania tych przepisów, gdy produkty te są rozprowadzane w postaci alkoholu całkowicie denaturowanego zgodnie z wymogami każdego Państwa Członkowskiego, przy czym wymogi takie muszą być należycie podane do wiadomości i zaakceptowane zgodnie z ust. 3 i 4 niniejszego artykułu. Zwolnienie to uzależnione jest od stosowania przepisów dyrektywy 92/12/EWG, dotyczących handlowego przemieszczania się alkoholu całkowicie denaturowanego.

Uwzględniając powyższe uregulowania, do skażania alkoholu etylowego na terytorium Polski, podmiot może użyć tylko substancji skażających zgłoszonych przez Polskę. Użycie przez ten podmiot innych substancji skażających, niż wskazane przez Polskę (w sytuacji opisanej we wniosku - substancji dopuszczonych do stosowania przez Łotwę) spowoduje, iż alkohol ten nie będzie zwolniony od podatku akcyzowego. Do takiego wyrobu będzie miała wtedy zastosowanie podstawowa stawka przewidziana dla alkoholu nieskażonego w wysokości 4.550 zł (od 1 hl alkoholu etylowego 100% vol).

Należy zauważyć, iż zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy – opodatkowaniu akcyzą podlega także nabycie lub posiadanie przez podatnika wyrobów akcyzowych, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości.

W myśl art. 4 ust. 1 opodatkowaniu akcyzą podlegają m.in. produkcja wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego, sprzedaż wyrobów akcyzowych na terytorium kraju.

Określenie zakresu czynności podlegających akcyzie, nie oznacza jednak, że akcyza jest podatkiem wielofazowym, pobieranym na każdym szczeblu obrotu. Artykuł 4 ust. 5 ustawy określa jednofazowość akcyzy stanowiąc, że jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy związku z wykonywaniem jednej z ww. czynności, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości.

Z uwagi zatem na uznanie, że skażony w opisany przez Spółkę sposób alkohol etylowy nie będzie podlegał zwolnieniu z podatku akcyzowego i stawka podatku będzie wynosić 4.550 zł, w przypadku nie uiszczenia tego podatku przez producenta, dokonującego jego skażania (do czego jest on zobowiązany w pierwszej kolejności) - obowiązek ten będzie ciążył na Spółce.

Stosownie do postanowień art. 27 ust. 7 ustawy – podatnicy wykonujący czynności z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy są objęci przepisami o szczególnym nadzorze podatkowym.

W myśl § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz. U. Nr 65, poz. 598 ze zm.) – szczególnym nadzorem podatkowym objęty jest alkohol etylowy, oznaczony symbolem PKWiU 15.92 oraz kodem CN 2207 objęty procedurą zawieszenia podatku akcyzowego.

Natomiast zgodnie z § 18 ust. 2 pkt 4 ww. rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego – zwolnienia, o których mowa w ust. 1 (m.in. alkoholu używanego do produkcji rozpuszczalników), mają zastosowanie pod warunkiem, że nabycie alkoholu etylowego nastąpi z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy.

Wyrób gotowy, tj. rozpuszczalnik nie jest wymieniony w ww. rozporządzeniu o szczególnym nadzorze podatkowym. Jest on jednak otrzymywany z alkoholu etylowego, którego nabycie podlega temu nadzorowi, ponieważ następuje w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Z uwagi na powyższe - produkcja rozpuszczalnika będzie objęta szczególnym nadzorem podatkowym.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj