Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-714/09-3/MK
z 17 lutego 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB2/415-714/09-3/MK
Data
2010.02.17


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Przedmiot opodatkowania


Słowa kluczowe
pracownik
programy
przychód
rabaty


Istota interpretacji
opodatkowanie przychodu uzyskanego w ramach programu lojalnościowego skierowanego do osób fizycznych będących pracownikami Spółki i członkom ich rodzin, jak również pracownikom i członkom rodzin pracowników Partnerów Spółki



Wniosek ORD-IN 522 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14.11.2009 r. (data wpływu 24.11.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodu uzyskanego w ramach programu lojalnościowego skierowanego do osób fizycznych będących pracownikami Spółki i członkom ich rodzin, jak również pracownikom i członkom rodzin pracowników Partnerów Spółki – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24.11.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodu z tytułu zbycia udziałów w ukraińskiej spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Organizator) prowadzi sprzedaż detaliczną w około 300 sklepach należących do sieci hipermarketów i supermarketów na terenie całej Polski.

W związku z prowadzoną działalnością, w celu zachęcenia docelowej grupy klientów do dokonywania zakupów w sklepach C, Spółka zamierza uruchomić nową formułę programu lojalnościowego „Rodzinka Pracowników”, która umożliwi uczestnictwo w tym programie szerszej grupie osób fizycznych (program, program lojalnościowy).

Celem programu jest zachęcenie potencjalnych klientów do dokonywania większych zakupów w sklepach należących do sieci C poprzez oferowanie im rabatów do cen towarów. Zgodnie z postanowieniami regulaminu programu lojalnościowego zostanie on skierowany do pracowników Organizatora i Partnerów Spółki. Partnerzy Spółki to firmy współpracujące z C, które wyrażają wolę udziału w programie i tym samym zaoferują możliwość uczestnictwa w programie lojalnościowym swoim pracownikom.

Nowa formuła programu zakłada zatem, że do programu będą mogły przystąpić osoby fizyczne będące pracownikami Partnerów Spółki oraz pracownikami Spółki.

Uczestnictwo w programie będzie możliwe po wyrażeniu przez daną osobę woli uczestnictwa w programie - podstawą będzie złożenie pisemnego wniosku, w formie Formularza zgłoszeniowego, wedle wzoru ustalonego przez Spółkę w Regulaminie programu w nowej formule. Po zgłoszeniu uczestnictwa w programie uczestnik otrzyma kartę, którą będzie mógł okazywać dokonując zakupów w sklepach Spółki na terenie całego kraju. Kartą będzie mógł posługiwać się zarówno uczestnik programu, jak i członek rodziny uczestnika programu. Karta nie będzie ani kartą płatniczą, ani kartą kredytową ani też innym środkiem płatniczym.

W zamierzeniu Spółki nowa formuła „Programu Rodzinka” umożliwiałaby wszystkim uczestnikom, w tym pracownikom i członkom rodzin pracowników Organizatora, jak również, pracownikom i członkom rodzin pracowników Partnerów, dokonywanie zakupów z rabatem. Co do zasady udzielany rabat na zakupy (w wysokości 5%) byłby identyczny dla każdego z kilku tysięcy potencjalnych uczestników programu.

Jednocześnie Spółka informuje, iż obecnie pracownicy Spółki mogą uzyskać rabat na zakupy w sklepach C w przypadku przystąpienia do aktualnie obowiązującego programu lojalnościowego „Rodzinka Pracowników”, który umożliwia uzyskanie rabatu w wysokości 5% wartości zakupów w sklepach Spółki.

Obecnie Spółka rozpoznaje u swoich pracowników przychód z tytułu dokonywania zakupów z rabatem w ramach aktualnego programu „Rodzinka Pracowników”. Przychód ten podlega opodatkowywaniu.

Spółka nadmienia, iż składała już wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w sprawie dotyczącej „Programu Rodzinka”, jednakże - jak wynika wprost z uzyskanej interpretacji - dotyczył on innego stanu faktycznego, niż stan faktyczny będący podstawą niniejszego wniosku.

Obecnie bowiem Spółka planuje wdrożenie nowych zasad programu „Rodzinka Pracowników”, wg formuły przedstawionej „wyżej.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy w związku z utworzeniem nowego programu „Rodzinka Pracowników”, adresowanego do szerokiego kręgu odbiorców, tj. osób fizycznych będących zarówno pracownikami Organizatora, jak i osobami nie związanymi z Organizatorem żadnym stosunkiem cywilnoprawnym, a będących pracownikami Partnerów Organizatora, udzielane w ramach tego nowego programu rabaty będą stanowiły dla nich przychód, jako częściowo nieodpłatne świadczenie, od których Spółka powinna pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych...

Stanowisko Wnioskodawcy

W ocenie Spółki rabaty udzielane uczestnikom programu lojalnościowego „Rodzinka Pracowników” stworzonego na nowych zasadach, nie będą podlegały opodatkowaniu, jako częściowo nieodpłatne świadczenie. Tym samym, od przyznanych rabatów, zdaniem Spółki, nie powinna zostać pobrana zaliczka na podatek dochodowy od osób fizycznych.

UZASADNIENIE

Nowa formuła programu lojalnościowego „Rodzinka Pracowników” organizowanego przez Spółkę będzie adresowana do określonego kręgu potencjalnych nabywców towarów Spółki. Udział w tym programie będzie mogła zgłosić każda zainteresowana osoba spośród grona pracowników Organizatora programu i Partnerów Organizatora. Uczestnictwo w programie uzależnione będzie od wypełnienia zgłoszenia (Formularza Zgłoszeniowego), stanowiącego podstawę wpisu danej osoby na listę uczestników programu lojalnościowego.

Uczestnicząc w programie „Rodzinka Pracowników”, uczestnik programu lub członek jego rodziny, legitymując się kartą, będzie uprawniony do dokonania zakupów z rabatem. Należy podkreślić, że wysokość rabatu adresowanego do wszystkich uczestników nowej formuły programu ‚„Rodzinka Pracowników” wyniesie 5% i co do zasady, nie będzie podlegać modyfikacjom z uwagi na konkretnego adresata, czy w jakikolwiek sposób wyodrębnioną grupę spośród pracowników i rodzin pracowników Partnerów, podmiotów współpracujących z nimi, czy pracowników i rodzin pracowników Organizatora.

Zgodnie z postanowieniami Regulaminu programu, wartość zakupów objętych rabatem będzie limitowana, zarówno w odniesieniu do jednorazowych zakupów (limit w wysokości 2.000 PLN wartości zakupów, na które można uzyskać rabat), jak też w stosunku miesięcznym (limit w wysokości 3.000 PLN wartości miesięcznych zakupów, na które można uzyskać rabat). Powyższe zasady nie będą jednak skutkowały żadnym zindywidualizowaniem udzielonego rabatu.

Wysokość możliwego do uzyskania rabatu w ramach nowej formuły programu „Rodzinka Pracowników” będzie zatem, taka sama dla każdego z ponad kilku tysięcy potencjalnych uczestników tego programu. Zdaniem Spółki, brak zindywidualizowanego charakteru rabatu, oznacza iż jego udzielenie jest neutralne podatkowo dla beneficjenta.

Podkreślenia wymaga również fakt, iż kwota zapłacona za zakupy już po rabacie, będzie stanowiła dla nabywcy rzeczywistą cenę zakupu wszystkich towarów, a więc będzie to cena po jakiej ostatecznie dokonano transakcji zakupu towarów w sklepach Spółki. Udzielenie rabatu skutkuje jedynie niższą ceną, którą nabywca towarów musi zapłacić sprzedającemu. Skoro cena ulega zmniejszeniu to nabywca za tę samą cenę nabywa większą ilość towaru. W konsekwencji skutkiem udzielenia rabatu jest obniżenie ceny towaru, a nie otrzymanie nieodpłatnego świadczenia. Potencjalni uczestnicy programu będą zatem mogli nabyć więcej towarów za niższą cenę.

Zachęcanie klientów do zwiększonych zakupów poprzez udzielanie im niewielkiego rabatu ma na celu związanie klientów ze Spółką i zwiększenie przychodów Spółki w perspektywie czasu.

W myśl art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Wartość świadczeń częściowo odpłatnych ustala się według zasad określonych w art. 11 ust. 2b ww. ustawy, w myśl których jeżeli świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustaloną według zasad określonych w ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszoną przez podatnika. Odwołując się zatem do art. 11 ust. 2, wartość pieniężną świadczeń w naturze określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

Reasumując, analiza art. 11 ust. 2b ww. ustawy, w kontekście ust. 2 i 2a, pozwala stwierdzić, że nie będzie mowy o częściowo nieodpłatnym świadczeniu w sytuacji, gdy cena oferowanego towaru nie będzie odbiegać od ceny rynkowej. Dla potencjalnego uczestnika programu zapłacona kwota będzie odzwierciedlała wartość towaru. Ponadto, skoro wysokość rabatów, które będą udzielane w ramach programu „Rodzinka Pracowników” będzie identyczna dla każdego z ponad kilku tysięcy uczestników programu, a zasady uczestnictwa w nim będą jednolite dla wszystkich przystępujących do programu osób, to brak jest podstaw dla kwestionowania rynkowości udzielanych w ten sposób rabatów.

Należy podkreślić, iż nowa formuła programu „Rodzinka Pracowników” nie jest adresowana do konkretnych osób, które mogłyby skorzystać z oferty rabatowej dostosowanej do ich indywidualnych potrzeb. Z karty rabatowej będzie mogła skorzystać każda osoba, która należy do grona ponad kilku tysięcy osób będących pracownikami lub jest członkiem rodziny pracownika Partnera Organizatora lub Organizatora. Powyższe pozwala uznać, że udzielane rabaty nie będą miały charakteru indywidualnego.

W konsekwencji, należy uznać, że korzystanie na jednakowych warunkach z nowej formuły programu „Rodzinka Pracowników” przez różne osoby fizyczne, w tym osoby nie związane z Organizatorem żadnym stosunkiem cywilnoprawnym (np. umowa o pracę, umowa zlecenia) będzie neutralne podatkowo dla wszystkich uczestników.

Dlatego, zdaniem Spółki, w sytuacji nowej formuły programu lojalnościowego „Rodzinka Pracowników” adresowanego do szeroko zdefiniowanego kręgu potencjalnych uczestników, przy spełnieniu założenia, że wysokość udzielanych rabatów nie będzie odbiegać od cen rynkowych, a warunki uczestnictwa w programie będą identyczne dla wszystkich uczestników, nie będzie ona zobowiązana do obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od rabatów udzielanych na podstawie karty wydanej uczestnikom w ramach nowej formuły programu lojalnościowego ,,Rodzinka Pracowników”.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na mocy art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Treść powyższego przepisu wskazuje, że do przychodów pracownika zaliczyć należy praktycznie wszystkie otrzymane przez niego świadczenia, które mógł on otrzymać jako pracownik. Są nimi bowiem nie tylko wynagrodzenia, czyli świadczenia wprost wynikające z zawartej umowy o pracę, ale również wszystkie inne przychody (świadczenia), niezależnie od podstawy ich wypłaty, jeżeli w jakikolwiek sposób wiążą się z faktem wykonywania pracy.

Podkreślenia wymaga fakt, iż w myśl art. 12 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za pracownika w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.

Zgodnie z art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, zwane dalej "zakładami pracy", są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy - wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

Zgodnie z art. 20 ust. 1 ww. ustawy za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użyte w tym przepisie sformułowanie „w szczególności” oznacza, iż przepis zawiera tylko przykładowe wyliczenie przychodów, co oznacza, że przysporzenia majątkowe, nie zaliczane do pozostałych źródeł przychodów stanowią przychody objęte tym przepisem.

W świetle zapisu art. 42a ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52 i art. 52a oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Jak wynika ze zdarzenia przyszłego opisanego we wniosku, Spółka planuje wdrożenie programu lojalnosciowego „Rodzinka Pracowników”, który umożliwiałby wszystkim uczestnikom, w tym pracownikom i członkom rodzin pracowników Organizatora, jak również, pracownikom i członkom rodzin pracowników Partnerów, dokonywanie zakupów z rabatem. Zgodnie z postanowieniami Regulaminu programu, wartość zakupów objętych rabatem będzie limitowana, zarówno w odniesieniu do jednorazowych zakupów (limit w wysokości 2.000 PLN wartości zakupów, na które można uzyskać rabat), jak też w stosunku miesięcznym (limit w wysokości 3.000 PLN wartości miesięcznych zakupów, na które można uzyskać rabat). Powyższe zasady nie będą jednak skutkowały żadnym zindywidualizowaniem udzielonego rabatu. Wysokość możliwego do uzyskania rabatu w ramach nowej formuły programu „Rodzinka Pracowników” będzie zatem, taka sama dla każdego z ponad kilku tysięcy potencjalnych uczestników tego programu.

„Rabat”, zgodnie ze słownikowym znaczeniem tego pojęcia oznacza: „zniżkę, ustępstwo procentowe od ustalonych cen towaru, głównie na rzecz nabywców płacących gotówką, kupujących dużą ilość towaru jednorazowo lub w określonym czasie, upust” (Słownik Języka Polskiego PWN R-Z, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996).

W praktyce udzielenie rabatu polega więc na obniżeniu ceny zakupu usług lub towarów. „Ceną” - zgodnie z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 w ustawie z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. z 2001 r., Nr 97, poz. 1050 ze zm.) jest wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. Skoro cena towarów ulega zmniejszeniu, nabywca za tę samą kwotę nabywa większą ilość towaru. W rezultacie zapłacona kwota, dla nabywcy stanowi rzeczywistą cenę zakupu wszystkich towarów, w tym także tych wydanych jako rabat, a udzielony rabat nie stanowi dla konsumenta przychodu.

W myśl ww. art. 12 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za „pracownika” w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.

Należy zauważyć że, przedstawiony we wniosku stan przyszły nie ogranicza kręgu uprawnionych do uczestnictwa w programie, na co wskazuje użycie sformułowania: „pracownikom i członkom rodzin pracowników Partnerów Spółki, którzy przystąpią do programu”, w zdaniu określającym uczestników programu. Określenie to sugeruje, że krąg uprawnionych do zakupów z rabatem będzie potencjalnie nieograniczony.

Podkreślenia wymaga fakt, że o tym, czy świadczenie jest przychodem ze stosunku pracy (i innych stosunków wymienionych w art. 12 ust. 1 ustawy z 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych) decyduje okoliczność, czy może je otrzymać wyłącznie pracownik w rozumieniu ust. 4 tegoż artykułu, czy także inna osoba nie związana z pracodawcą.

Należy zauważyć, że w opisanej we wniosku sytuacji, skutkiem uzyskania rabatu finansowego w programie lojalnościowym jest obniżenie ceny zakupu towarów i usług, a nie uzyskanie nieodpłatnego świadczenia. W ramach programu lojalnościowego nie dojdzie bowiem do wydania nagrody związanej ze sprzedażą premiową, ale do zakupu towaru z rabatem. W konsekwencji, po stronie pracowników Spółki nie powstanie przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu jak również nie powstanie przychód z innych źródeł po stronie pracowników Partnerów i ich członków rodzin.

Wobec powyższego Spółki nie będzie zobowiązany w stosunku do swoich pracowników do obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz w stosunku do pracowników i członków ich rodzin podmiotów partnerskich wystawienia stosownych informacji podatkowych.

Podsumowując, w oparciu o przywołane przepisy prawa należy stwierdzić, iż w przypadku utworzenia przez Spółkę nowego programu lojalnościowego „Rodzinka Pracowników”, którego grono beneficjentów – podmiotów korzystających z rabatów, nie będzie ograniczone wyłącznie do pracowników, to przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, u uczestników programu, nie powstanie.

W konsekwencji, korzystanie na jednakowych warunkach z programu lojalnościowego przez pracowników Wnioskodawcy i członków ich rodzin, wraz z pracownikami i członkami rodzin Partnerów, jako innymi uprawnionymi, będzie neutralne podatkowo dla wszystkich uczestników.

Na mocy ustawy z dnia 10 lipca 2008 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 141, poz. 888), która zmieniała treść art. 14f § 1 ustawy Ordynacja Podatkowa od dnia 20 września 2008 r. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej podlega opłacie w wysokości 40 zł. Oznacza to, że wszystkie wnioski, które wpływają do organów od wymienionej daty podlegają opłacie w wysokości 40 zł. Z uwagi na fakt, iż Strona opłaciła wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w kwocie 70 zł w dniu 20.11.2009 r. różnica w kwocie 30 zł zostanie zwrócona zgodnie z § 18 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształceniu w inną formę organizacyjno – prawną (Dz. U. Nr 116, poz. 783), na wskazany przez Stronę nr rachunku bankowego:

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj