Interpretacje do przepisu
art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
541/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
2018.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.375.2018.1.RK
∟Ustalenie, czy odsetki wypłacane w ramach systemu cash-pooling’u na podstawie Umowy będą podlegały przepisom art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.270.2018.1.AZ
∟Czy w aktualnym stanie prawnym, dla celów obliczenia dochodu Spółki osiągniętego z innych źródeł przychodu Spółka jest obowiązana wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów koszty finansowania dłużnego z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania Inwestycji w części, w jakiej nadwyżka kosztów finansowania dłużnego przewyższa 3 mln złotych powiększone o 30% kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa wart. 16a-16m Ustawy o CIT, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej?
2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.261.2018.1.AM
∟stosowanie przepisów dotyczących obowiązku wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania dłużnego (gwarancje, poręczenia, faktoring)
2018.07.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.225.2018.1.AM
∟Stosowanie przepisów przejściowych dotyczących kosztów finansowania dłużnego.
2018.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.56.2018.2.AZE
∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów nadwyżki kosztów finasowania dłużnego
2018.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.226.2018.1.AM
∟ustalenie limitu powyżej, którego Spółka powinna wyłączyć w danym roku podatkowym z kosztów uzyskania przychodów koszty finansowania dłużnego
2018.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.178.2018.1.MS
∟1. Czy uregulowane odsetki od Pożyczek i Kredytów zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. nie będą podlegać ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikającym z przepisów art. 15c ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
2. Czy prowizje (aranżacyjne oraz od niewykorzystanego limitu) od Kredytów oraz premia CAP związana z Kredytem zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. nie będą podlegać ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikającym z przepisów art. 15c ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
2018.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.218.2018.1.AM
∟Ustalenie limitu powyżej, którego Spółka powinna wyłączyć w danym roku podatkowym z kosztów uzyskania przychodów koszty finansowania dłużnego.
2018.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.204.2018.1.AM
∟Zastosowanie przepisów dotyczących wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania dłużnego (art. 15c) do kosztów poniesionych w ramach Systemu Zarządzania Środkami Pieniężnymi w Grupie Rachunków.
2018.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.61.2018.1.KB
∟1. Czy kwotę 3.000.000,00 zł, o której mowa w art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT należy traktować jako wartość kosztów finansowania dłużnego jaką podatnik może, niezależnie od treści art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, zaliczać do kosztów uzyskania przychodu, czy też jako wartość, o jaką należy obniżyć nadwyżkę kosztów finansowania dłużnego obliczoną zgodnie z art. 15c ust. 3 ustawy o CIT, na potrzeby art. 15c ust. 1 ustawy o CIT?
2. Czy ograniczenie w zakresie zaliczenia wydatków finansowych w postaci kosztów odsetek (należnych z tytułu zawartej umowy pożyczki) do kosztów podatkowych nie będzie miało zastosowania do nadwyżki finansowania dłużnego w części nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 3.000.000,00 zł?
3. W jaki sposób Spółka powinna obliczyć wartość kosztów finansowania dłużnego podlegającą wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 15c ust. 1 ustawy o CIT?
4. Z danych na jaki dzień podatnicy powinni korzystać, dokonując na potrzeby art. 15c u.p.d.o.p. (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2018 r.) wyliczeń służących ustaleniu kwoty finansowania dłużnego podlegającego wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodu?
2018.06.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.175.2018.1.AM
∟uwzględnienie w przychodach o charakterze odsetkowym, otrzymanych w roku podatkowym odsetek, w tym odsetek maksymalnych za opóźnienie oraz należnych Wnioskodawcy przychodów z tytułu Pożyczek
2018.06.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.18.2018.2.AZE
∟w zakresie: rozumienia pojęcia „przychody o charakterze odsetkowym” i „koszty finansowania dłużnego”, ustalenia czy przychody lub straty z tytułu kontraktów hedgingowych oraz koszty obsługi tych kontraktów stanowią przychody lub koszty odsetkowe ,ustalenia czy koszty finansowania dłużnego należy rozumieć w ujęciu kasowym, czy też memoriałowym ,ustalenia czy wzór stosowany przez Wnioskodawcę do wyliczenia limitu odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów.
2018.06.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.85.2018.1.BK
∟w zakresie ustalenia, czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2018 r. koszty kredytu obciążające nakłady inwestycyjne oraz koszty kredytu zaciągniętego na finansowanie nabycia lub wytworzenia środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, poniesione po dacie przyjęcia tych składników do użytkowania, winny być uwzględnione przy kalkulacji limitu, powyżej którego nadwyżka kosztów finansowania dłużnego jest wyłączona z kosztów uzyskania przychodów.
2018.06.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.84.2018.1.BK
∟w zakresie ustalenia, czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2018 r. ponoszone koszty i uzyskiwane przychody w związku z realizacją umów, których przedmiotem są instrumenty pochodne oraz różnice kursowe podlegają ograniczeniom wynikającym z art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W tym samym dniu wniosek został uzupełniony
2018.06.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.80.2018.1.BK
∟w zakresie ustalenia, czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2018 r. ponoszone koszty i uzyskiwane przychody w związku z realizacją umów cashpoolingu, factoringu oraz kredytu kupieckiego podlegają ograniczeniom wynikającym z art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2018.06.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.153.2018.1.AW
∟Raty leasingowe w części odsetkowej stanowić będą dla Korzystającego koszty pośrednio związane z przychodami, które powinny zostać rozpoznane w dacie poniesienia
2018.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.138.2018.1.AM
∟W zakresie obowiązku wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania dłużnego
2018.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.74.2018.2.JP
∟1. W jaki sposób należy rozumieć pojęcia „przychody o charakterze odsetkowym” i „koszty finansowania dłużnego” w myśl art. 15c ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2343 z późn. zm., dalej jako: ustawa o CIT)?
2. Czy przychody lub straty z tytułu kontraktów hedgingowych oraz koszty obsługi tych kontraktów stanowią przychody lub koszty odsetkowe?
3. Czy koszty finansowania dłużnego, o których mowa w art. 15c ust. 12 ustawy o CIT i które należy uwzględnić przy wyliczeniu nadwyżki finansowania dłużnego należy rozumieć w ujęciu kasowym, czy też memoriałowym?
4. Czy wzór stosowany przez Wnioskodawcę do wyliczenia limitu odsetek w myśl art. 15c ustawy CIT jest poprawny?
2018.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.81.2018.2.AM
∟W zakresie: - rozumienia pojęcia „przychody o charakterze odsetkowym” i „koszty finansowania dłużnego”; ustalenia czy przychody lub straty z tytułu kontraktów hedgingowych oraz koszty obsługi tych kontraktów stanowią przychody lub koszty odsetkowe; ustalenia czy koszty finansowania dłużnego należy rozumieć w ujęciu kasowym, czy też memoriałowym; ustalenia czy wzór stosowany przez Wnioskodawcę do wyliczenia limitu odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów.
2018.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.80.2018.2.AM
∟w zakresie: - rozumienia pojęcia „przychody o charakterze odsetkowym” i „koszty finansowania dłużnego”; ustalenia czy przychody lub straty z tytułu kontraktów hedgingowych oraz koszty obsługi tych kontraktów stanowią przychody lub koszty odsetkowe; ustalenia czy koszty finansowania dłużnego należy rozumieć w ujęciu kasowym, czy też memoriałowym; ustalenia czy wzór stosowany przez Wnioskodawcę do wyliczenia limitu odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów
2018.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.79.2018.2.AM
∟w zakresie: - rozumienia pojęcia „przychody o charakterze odsetkowym” i „koszty finansowania dłużnego”; ustalenia czy przychody lub straty z tytułu kontraktów hedgingowych oraz koszty obsługi tych kontraktów stanowią przychody lub koszty odsetkowe; ustalenia czy koszty finansowania dłużnego należy rozumieć w ujęciu kasowym, czy też memoriałowym; ustalenia czy wzór stosowany przez Wnioskodawcę do wyliczenia limitu odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów
2018.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.68.2018.2.BJ
∟w zakresie:
- rozumienia pojęcia „przychody o charakterze odsetkowym” i „koszty finansowania dłużnego” – jest prawidłowe;
- ustalenia czy przychody lub straty z tytułu kontraktów hedgingowych oraz koszty obsługi tych kontraktów stanowią przychody lub koszty odsetkowe – jest prawidłowe;
- ustalenia czy koszty finansowania dłużnego należy rozumieć w ujęciu kasowym, czy też memoriałowym – jest prawidłowe;
- ustalenia czy wzór stosowany przez Wnioskodawcę do wyliczenia limitu odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów – jest prawidłowe.
2018.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.93.2018.1.AM
∟Kwalifikacja projektu polegającego na budowie sieci światłowodowej jako projektu z zakresu infrastruktury publicznej.
2018.05.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.78.2018.1.AM
∟ustalenie czy farma wiatrowa może zostać uznana za projekt z zakresu infrastruktury publicznej
2018.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.153.2018.1.IZ
∟Ustalenie, czy w przypadku uznania, że Czynsz Dzierżawny lub jego część stanowią koszty finansowania dłużnego, w rozumieniu art. 15c ust. 12 ustawy o CIT, koszty te należy uwzględnić w kalkulacji nadwyżki kosztów finansowania dłużnego (pyt. nr 2)
2018.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.67.2018.1.IZ
∟ustalenie, czy Czynsz Dzierżawny lub jego część stanowią koszty finansowania dłużnego, w rozumieniu art. 15c ust. 12 ustawy o CIT (pyt. nr 1)
2018.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.103.2018.1.AB
∟W zakresie zastosowania ograniczeń wynikających z art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2018.05.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.63.2018.3.JKT
∟1. Czy odsetki wewnętrzne otrzymywane przez Spółkę (jako Uczestnika struktury cash poolingu) od pozostałych Uczestników Systemu będą stanowiły przychód Spółki w momencie ich otrzymania, tj. uznania rachunku Spółki na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 12 ust. 3e ustawy o CIT, w związku z art. 12 ust. 4 pkt 2 ustawy o CIT?
2. Czy odsetki wewnętrzne płacone innym Uczestnikom Systemu przez Spółkę (jako Uczestnika struktury cash poolingu) z tytułu ujemnego salda na rachunku transakcyjnym Spółki będą stanowiły koszt uzyskania przychodów Spółki w momencie ich zapłaty, zgodnie z art. 15 ust. 4d w związku z art. 16 ust. 1 pkt 11 w związku z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT?
3. Czy wynagrodzenie należne Bankowi od Spółki (jako Uczestnika struktury cash poolingu) w formie opłat i prowizji, będzie stanowiło koszt uzyskania przychodu Spółki zgodnie z art. 15 ust. 1 w związku z art. 15 ust. 4d ustawy o CIT?
4. Czy w przypadku korzystania przez Spółkę z finansowania innych podmiotów, powstające w konsekwencji zadłużenie spełniać będą definicję „pożyczki” określoną w art. 16 ust. 7b ustawy o CIT dla potrzeb stosowania przepisów dotyczących tzw. niedostatecznej kapitalizacji? W przypadku uznania stanowiska Spółki za nieprawidłowe, tj. w przypadku uznania, że zadłużenie Spółki wobec innych podmiotów uczestniczących w opisanej strukturze cash poolingu powinno być traktowane jako pożyczka, o której mowa w art. 16 ust. 7b ustawy o CIT, czy finansowanie udzielone przez Spółkę innym podmiotom biorącym udział w strukturze cash poolingu powinno pomniejszać wartość zadłużenia, zgodnie z art. 16 ust. 7g ustawy o CIT?
5. Czy w świetle art. 9a ustawy o CIT, Spółka jest obowiązana do sporządzania dokumentacji podatkowej w związku z usługą polegającą na zarządzaniu płynnością finansową grupy kapitałowej typu cash pooling?
6. Czy Wnioskodawca będzie obowiązany, jako płatnik, do pobrania zryczałtowanego podatku od wypłacanych na rzecz Agenta odsetek z tytułu ujemnego salda na rachunku transakcyjnym, tj. z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 1, na podstawie art. 26 ustawy o CIT?
2018.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.77.2018.1.MS
∟- Czy odsetki od Pożyczek uregulowane przez Spółki do 31 grudnia 2017 r. nie podlegają (nie będą podlegać) ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikającym z przepisów art. 15c ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
- Czy odsetki, prowizje (aranżacyjne oraz od niewykorzystanego limitu) od Kredytów oraz premia CAP związana z Kredytem, które zostały uregulowane przez Spółkę do 31 grudnia 2017 r. nie podlegają (nie będą podlegać) ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikającym z przepisów art. 15c ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
- Czy odsetki od Pożyczek uregulowane przez Spółki w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. nie podlegają (nie będą podlegać) ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikającym z przepisów art. 15c ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
- Czy odsetki w części dotyczącej Kredytów według stanu sald na koniec 31 grudnia 2017 r. oraz prowizje od niewykorzystanego limitu Kredytów, które zostały uregulowane przez Spółkę w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. nie podlegają (nie będą podlegać) ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikającym z przepisów art. 15c ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
2018.05.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.155.2018.1.ANK
∟W zakresie ustalenia, czy odsetki z tytułu nieuregulowanych terminowo zobowiązań handlowych należy uznać za koszty finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 12 updop
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.